Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

+8
Tania
Caro
Marin
Pompoen
Lady4
Guus
Kowalski
Antibes
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Antibes zo 23 sep 2012 - 8:22

Het gaat op het moment niet zo goed met me. Ik ben continu verschrikkelijk moe, ik sleep mezelf kotsmisselijk, beroerd en naar uit bed, terwijl ik als een blok geslapen heb. Dat laatste is al verrassend bij mij, want ik slaap eigenlijk al zeker 10 jaar niet "normaal", ik ben iemend die lastig inslaapt, veel wakker wordt en gewoon korte nachten maakt. Maar eigenlijk heb/had ik daar nooit last van.

Nu heb ik in juli een beetje roofbouw gepleegd om af te studeren. Met mijn stage (wat al 60 uur per week was) ben ik langer doorgegaan en op het laatst heb ik ook avonden en weekenden doorgewerkt. Toen had ik nog 3,5 week om mijn verslag te schrijven + een vervolgonderzoeksvoorstel, waar voor allebei los al 4 weken voor staat. Ik heb toen in juli dus bij mijn ouders gebivakkeerd en 24/7 achter de laptop gezeten, typen tot ik omviel, paar uur slapen en weer doorgaan. Toen ik 1 augustus de boel inleverde was ik compleet kapot, maaaar 3 augustus vertrok mijn vliegtuig naar Kaapstad. Twee supervette weken gehad daar, maar ook dat was natuurlijk absoluut niet tot rust komen. Het was korte nachten in een crappy hostelbed en erg intensief 24/7 met een grote groep (ik ben al niet zo'n sociaal dier).

Ik kwam dus weer compleet dood thuis en het zat eraan te komen, maar ik ben toen (laatste twee weken augusutus) flink ziek geweest zo'n 10 dagen. En vanaf toen, heb ik me niet meer fit gevoeld. Ik ben doodmoe, vaak duizelig, hoofdpijn en ik heb iedere week een ander virus opgegepikt. Vanochtend moest ik tijdens het douchen 2x plat op de vloer gaan liggen omdat ik zo moe/draaierig was dat ik vlekken ging zien en bang was dat ik tegen de grond zou gaan.

Ik ga morgen naar de huisarts om toch maar bloed te prikken en wat dingen uit te sluiten, maar ik heb het gevoel dat er niets uit gaat komen. Ik heb vandaag en gisteren al huilend met mijn pap aan de lijn gehangen en zit nu weer met tranen in mijn ogen, want ik kan zo gewoon niet verder, maar wat moet ik dan? OK, juli/begin augustus waren roofbouw plegen, maar hoe F*CKING lang heb je dan nodig om bij te komen? Ik leef alweer zeker een maand normaal en rustig en slaap dus heel goed enzo, maar ik word niets beter, in tegendeel..



(sorry voor het lange verhaal) Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? 1270000679


Laatst aangepast door Antibes op zo 23 sep 2012 - 8:30; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Kowalski zo 23 sep 2012 - 8:29

Ik weet eigenlijk niet zoveel zinnigs te zeggen, behalve een hele dikke knuffel Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? 699888

En toch denk ik dat het goed mogelijk is dat jouw lichaam écht zoveel tijd nodig heeft om weer te herstellen. Als ik het zo lees het je echt enorme roofbouw gepleegd op je lichaam. En een menselijk lichaam kan veel aan, maar als je zo hard over je grenzen heen gaat heeft het veel tijd nodig om weer tot zichzelf te komen.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Guus zo 23 sep 2012 - 8:31

Ik ben ook oververmoeid geweest en ben toen net een stapje te ver door gegaan waardoor ik uiteindelijk echt niks meer kon door paniekaanvallen e.d. (lang verhaal)

Ik ben toen met iemand gaan praten en we hebben samen een plan gemaakt om eruit te komen. Ik had ten medicijnen nodig om fysiek tot rust te kunnen komen maar het klinkt alsof jij dat nog wel kan. Praat met je huisarts en ga ook eens met iemand praten, hoeft niet vaak te zijn.

Echt herstellen doe je pas wanneer je een periode minder doet, niet 'normaal' en minder dan je drukste periode, maar echt minder. Minder lange dagen, meer rust momenten.
En uitrusten betekend niet alleen op de bank zitten of in bed liggen, maar ook je hoofd leegmaken in het bos of een middag heel hard lachen met vriendinnen of een avond naar het theater, ontspannen zit oo in je hoofd.

Succes iig!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Lady4 zo 23 sep 2012 - 8:31

Het klinkt mij ook als oververmoeidheid in de oren en dat is inderdaad niet zo gek als je nagaat hoe jij de laatste maanden geleefd hebt. Ik denk dat je zelf ook wel snapt dat er maar één manier is om hier vanaf te komen en dat is rust nemen. Daarvoor zul je echter bepaald keuzes moeten maken, want ik denk niet dat jij je huidige studie kunt combineren met rust nemen.

Kortom, ik vind het heel rot voor je en kan me voorstellen dat het voor jou heel moeilijk is om te bepalen wat het best is om te doen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Pompoen zo 23 sep 2012 - 8:33

Hoe dit klinkt? Jij bent overspannen, zwaar overwerkt! Ik weet maar een manier om er weer bovenop te komen en dat is niet wat jij wil horen. Dat is namelijk nu volledige rust pakken. En dan niet gewoon op tijd naar bed en een beetje rustig aan doen maar echt: ho stop, tot hier en niet verder. Als je zo door gaat dan stort je op een gegeven moment helemaal in, dan duurt herstel enorm lang en ben je nog verder van huis.

Ik hoop stiekem ergens dat je gewoon een naar virus hebt hoor. En misschien kun je wel zonder alles stop te zetten er bovenop komen. Maar jij gaat voor 300% ervoor, ik betwijfel of jij echt rustig aan kunt doen.

Meis, dikke knuffel!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Marin zo 23 sep 2012 - 8:34

Geeft niets, dat lange verhaal. Viel ook best mee. Alleen veel details over wat je wanneer deed, waarschijnlijk loopt je hoofd ook over van informatie en onrust op 't moment, of niet? Ik herken heel sterk wat je zegt. Uit de periode dat ik overspannen was, en ook van de laatste tijd nu ik 't weer zo druk heb. Ik denk dat het heel logisch is dat je zo gesloopt bent, na alles wat je hebt gedaan en jezelf echt totaal hebt gegeven. Het klinkt ook echt alsof je net even te ver bent gegaan en het nu even echt niet goed gaat. Die gezondsheidsfalen geven dat niet voor niks aan.

Maar hoe je 't oplost? Ik denk dat je even heel bewust om moet gaan met je rustmomenten en je vrije tijd. Ik zie mezelf altijd als een batterij en ik 'voel' ook echt haast m'n lichaam opladen als ik een paar uur op de bank zit. Misschien moet je naast je studie even echt helemaal niks anders doen dan rusten, d.w.z. op de bank hangen, lezen, badderen (bij ouders?) en af en toe even goed bewegen (als je niet sport gewoon een wandeling maken voor de frisse lucht). Even echt alleen aandacht voor jezelf. Zeker omdat je zegt dat je geen sociaal dier bent (ben ik ook niet), heb je die tijd voor jezelf gewoon nodig om weer tot rust te komen. Waarschijnlijk was dat sociale gebeuren toch ook (onbewust) vermoeiend.

Oh en hoe moeilijk het ook voor je is: Probeer toch een ritme te krijgen. Desnoods met valeriaan/melatonine ofzo.

Sterkte, vermoeid zijn is kut, je presteert er zo veel slechter onder met alles.


Laatst aangepast door Marin op zo 23 sep 2012 - 9:40; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Antibes zo 23 sep 2012 - 8:45

Naja, dat is ook zo frustrerend en ik denk dat jullie ook wel snappen dat ik na alles wat ik hierin geinvesteerd heb niet nu ga zeggen van "ok, wacht, toch maar niet, ik stop nu want ik heb rust nodig". Dat is gewoon supersimpelweg geen optie. Helemaal niet omdat het niet zo is dat ik het niet kan, sterker nog, de opleiding die ik nu ga doen is rustiger/makkelijker dan wat ik afgelopen 1,5 jaar gepresteerd heb. Het lukt alleen NU even nu, ik heb NU even vakantie nodig en die is er dus niet.. Kerstvakantie duurt nog 13 weken ofzo? Naja, dat ga ik niet halen zo.

Ik zit gewoon vast, ik weet niet wat ik moet doen verder. Ik pak al mijn rust en ik heb al veel dingen afgezegd qua sociale "verplichtingen" en ik maak goede nachten en ik heb een ritme.. Maar hoe moet ik nu verder dan? Ik hoop stiekem dat er inderdaad wél iets uitkomt bij de huisarts, maar dat zal wel niet, daarvoor zijn klachten echt niet eenduidig genoeg en het zal echt gewoon een combinatie van overwerkt, lage weerstand en keer op keer een virusje eroverheen waardoor je ook geen energie overhoudt natuurlijk.

Het frustreert me ook dat ik hierdoor nu dus gewoon geen lol heb in de eerste weken van mijn opleiding, ik word er ook weer somberder van qua depressieverleden, wat natuurlijk niet gek is, ik heb gewoon geen energie over en met die stemmingen van mezelf omgaan kost ook energie, maar DAMN wat ben ik gefrustreerd!

Mijn ouders zijn helaas in Zuid frankrijk, ik zit nu in hun huis, maar anders meldde ik me een week ziek en ging ik hier nietsdoen, voor me laten zorgen en met de hond naar het bos. Ik kan me best een week ziek melden ofzo, maar ik kom zo gewoon niets verder.. En gaat een week rust helpen? Vast niet.. Rolling Eyes
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Antibes zo 23 sep 2012 - 8:47

Kowalski schreef:Ik weet eigenlijk niet zoveel zinnigs te zeggen, behalve een hele dikke knuffel Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? 699888

En toch denk ik dat het goed mogelijk is dat jouw lichaam écht zoveel tijd nodig heeft om weer te herstellen. Als ik het zo lees het je echt enorme roofbouw gepleegd op je lichaam. En een menselijk lichaam kan veel aan, maar als je zo hard over je grenzen heen gaat heeft het veel tijd nodig om weer tot zichzelf te komen.



Thanks.. I love you



En ik hoop daar maar op inderdaad, dat ik gewoon tijd nodig ga hebben om er weer overheen te komen. Maja, hoelang gaat dat duren? En zoals Lady al opmerkt, terugschakelen gaat gewoon niet echt samen met deze opleiding, wat echt mega frustrerend is. Het is gewoon ZO schools en zo tijdrovend, terwijl ik dan met studeren (wat op zich simpeler is dan mijn vorige opleiding) nog niet eens begonnen ben. Eerste toets komt eraan, volgende week, dus ik zal komende 10 dagen een tandje VOORUIT moeten schakelen juist.. Maar hoe?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Antibes zo 23 sep 2012 - 8:48

тыквашка schreef:Hoe dit klinkt? Jij bent overspannen, zwaar overwerkt! Ik weet maar een manier om er weer bovenop te komen en dat is niet wat jij wil horen. Dat is namelijk nu volledige rust pakken. En dan niet gewoon op tijd naar bed en een beetje rustig aan doen maar echt: ho stop, tot hier en niet verder. Als je zo door gaat dan stort je op een gegeven moment helemaal in, dan duurt herstel enorm lang en ben je nog verder van huis.

Ik hoop stiekem ergens dat je gewoon een naar virus hebt hoor. En misschien kun je wel zonder alles stop te zetten er bovenop komen. Maar jij gaat voor 300% ervoor, ik betwijfel of jij echt rustig aan kunt doen.

Meis, dikke knuffel!



Dat is dus mijn angst, want dat is al een paar weken mijn strategie en het helpt niet.. Maar dat KAN niet.... Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? 1270000679
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Lady4 zo 23 sep 2012 - 8:49

Kun je een gesprek aanvragen met je studiebegeleider? Want ik denk dat, wanneer je nu niet pas op de plaats maakt, je op de lange termijn echt een probleem gaat krijgen, met alle gevolgen van dien.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Kowalski zo 23 sep 2012 - 8:53

Antibes schreef:
Kowalski schreef:Ik weet eigenlijk niet zoveel zinnigs te zeggen, behalve een hele dikke knuffel Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? 699888

En toch denk ik dat het goed mogelijk is dat jouw lichaam écht zoveel tijd nodig heeft om weer te herstellen. Als ik het zo lees het je echt enorme roofbouw gepleegd op je lichaam. En een menselijk lichaam kan veel aan, maar als je zo hard over je grenzen heen gaat heeft het veel tijd nodig om weer tot zichzelf te komen.



Thanks.. I love you



En ik hoop daar maar op inderdaad, dat ik gewoon tijd nodig ga hebben om er weer overheen te komen. Maja, hoelang gaat dat duren? En zoals Lady al opmerkt, terugschakelen gaat gewoon niet echt samen met deze opleiding, wat echt mega frustrerend is. Het is gewoon ZO schools en zo tijdrovend, terwijl ik dan met studeren (wat op zich simpeler is dan mijn vorige opleiding) nog niet eens begonnen ben. Eerste toets komt eraan, volgende week, dus ik zal komende 10 dagen een tandje VOORUIT moeten schakelen juist.. Maar hoe?

Meid toch Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? 1270000679

Tsja, hoelang gaat dat duren? Dat is een vraag zonder antwoord. Ik kan wel zeggen dat ik het ook heb meegemaakt en je kán gewoon geen termijn stellen. Maar het feit dat je niet weet hoelang het gaat duren wil natuurlijk niet zeggen dat je er dan maar niet aan toe moet geven. En ik weet het, iedere dag dat je je zo ellendig voelt is te lang, maar, heel cliché, het ís op moment gewoon niet anders. Het heeft geen zin om terug te kijken, had ik maar dit of had ik maar dat, het is nu feit dat je je rot voelt en dat je het niet meer weet. En ik begrijp heel goed dat je met je opleiding moeilijk een stapje terug kan doen en ik wil ook echt niet zeggen dat je het tóch moet doen, maar uiteindelijk, lieve Antibes, is jouw gezondheid belangrijker dan wat ook!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Gast zo 23 sep 2012 - 8:54

Even een stevige opmerking bovenop de andere lieve en goede adviezen: als jij nu niet even stil gaat staan, heb je straks helemaal geen lijf meer om mee te studeren. Dit is een voorbode van een burn-out, en dan kun je dus echt NIKS meer. Dus het maakt niet uit wat je doet, je zult echt even een paar weken een boel dingen moeten schrappen. Dan kun je wel zeggen dat dat niet kan, maar als je het niet doet, kun je straks helemaal niks meer. Eitherway moet je rustiger aandoen.

Kun je niet langs een decaan of schoolarts oid?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Antibes zo 23 sep 2012 - 8:56

Lady4 schreef:Kun je een gesprek aanvragen met je studiebegeleider? Want ik denk dat, wanneer je nu niet pas op de plaats maakt, je op de lange termijn echt een probleem gaat krijgen, met alle gevolgen van dien.

Ik ga morgenochtend de huisarts stalken en proberen die middag langs te gaan en dan ga ik afhankelijk daarvan dit maar overwegen ja. Maar het is gewoon zo dubbel, want ik heb zelf ook geen idee wat ik dan voor kan stellen ofzo qua alternatief. Ik zie niet wáár ik een tandje terug zou kunnen schakelen omdat het allemaal zo met elkaar verweven is. Ik kan niet even anatomie overslaan ofzo, want dan kan ik niet verder met de andere vakken. Ik kan klinische vaardigheden niet schrappen, want dan mag ik geen poli's lopen straks.. etc.

Ik heb wel de neiging om het nog even een weekje aan te kijken en na 5 oktober wordt mijn rooster een stuk rustiger met een paar weken 2 dagen in de week vrij. Wellicht kan ik daar gebruik van maken..

Maja, dan blijf ik dus een beetje in het cirkeltje hangen wat net gezegd werd, dat is "gewoon rustig aan doen" en ik vrees dat dat niet genoeg zal zijn om te "herstellen" (bah wat een zwaar woord).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Lady4 zo 23 sep 2012 - 8:58

Rood schreef:Even een stevige opmerking bovenop de andere lieve en goede adviezen: als jij nu niet even stil gaat staan, heb je straks helemaal geen lijf meer om mee te studeren. Dit is een voorbode van een burn-out, en dan kun je dus echt NIKS meer. Dus het maakt niet uit wat je doet, je zult echt even een paar weken een boel dingen moeten schrappen. Dan kun je wel zeggen dat dat niet kan, maar als je het niet doet, kun je straks helemaal niks meer. Eitherway moet je rustiger aandoen.

Kun je niet langs een decaan of schoolarts oid?

Dat bedoel ik dus ook te zeggen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Gast zo 23 sep 2012 - 9:00

Je zou bv. nu naar bed kunnen gaan ipv te forummen :-). Da's niet om te plagen hoor, maar serieus, waarom ga je niet vroeg slapen? Of ook al lig je maar in bed, doe je een puzzeltje ofzo, dan kan je lichaam wel uitrusten.

Mijn persoonlijke tip is ook: zit niet méér achter de computer dan strikt noodzakelijk. Ik geloof dat het nooit goed is, al die schermstraling en de vierkante ogen aan het einde van de dag.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Pompoen zo 23 sep 2012 - 9:00

Antibes schreef:
тыквашка schreef:Hoe dit klinkt? Jij bent overspannen, zwaar overwerkt! Ik weet maar een manier om er weer bovenop te komen en dat is niet wat jij wil horen. Dat is namelijk nu volledige rust pakken. En dan niet gewoon op tijd naar bed en een beetje rustig aan doen maar echt: ho stop, tot hier en niet verder. Als je zo door gaat dan stort je op een gegeven moment helemaal in, dan duurt herstel enorm lang en ben je nog verder van huis.

Ik hoop stiekem ergens dat je gewoon een naar virus hebt hoor. En misschien kun je wel zonder alles stop te zetten er bovenop komen. Maar jij gaat voor 300% ervoor, ik betwijfel of jij echt rustig aan kunt doen.

Meis, dikke knuffel!



Dat is dus mijn angst, want dat is al een paar weken mijn strategie en het helpt niet.. Maar dat KAN niet.... Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? 1270000679

Ja dat gevoel ken ik...dat dacht ik ook. Maar toen heeft mijn huisarts me gedwongen, ze zei: jij gaat nu stoppen en je blijft 3 weken thuis. En ik maar tegensputteren.
Maar mijn huisarts vertelde toen dat als je er op tijd bij bent je in 3 weken heel aardig op kunt knappen, maar als je echt al hartstikke overspannen bent 3 weken niet genoeg is. Ik hoopte toen dus dat ik in die 3 weken enorm op zou knappen... Helaas was ik dus gewoon al veel te lang doorgelopen en zwaar overspannen.

Dus inderdaad ook eens met Rood, als jij nu door gaat, dan stort je over een paar weken of maanden in en dan is er niets meer van je over. Grijp op tijd in en doe wat nodig is om hier bovenop te komen. Hoe belangrijk je studie ook lijkt, jouw eigen gezondheid is nog veel belangrijker! Wat heb je aan een studie waarin je cum laude afstudeert als je diep ongelukkig en doodop en hondsberoerd bent en niet eens zou kúnnen werken uiteindelijk omdat je veel te veel van jezelf gevraagd hebt?
Ga naar je huisarts, maar laat je niet alleen op ziektes checken. En ga in gesprek met een schoolarts, decaan of vertrouwenspersoon over hoe je dit moet/kunt aanpakken. Maar je MOET nu aan de bel trekken en een pas op de plaats maken!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Gast zo 23 sep 2012 - 9:02

Lady4 schreef:Dat bedoel ik dus ook te zeggen.
Wat zitten we toch altijd op één lijn hè. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Pompoen zo 23 sep 2012 - 9:03

Rood schreef:Je zou bv. nu naar bed kunnen gaan ipv te forummen :-). Da's niet om te plagen hoor, maar serieus, waarom ga je niet vroeg slapen? Of ook al lig je maar in bed, doe je een puzzeltje ofzo, dan kan je lichaam wel uitrusten.

Mijn persoonlijke tip is ook: zit niet méér achter de computer dan strikt noodzakelijk. Ik geloof dat het nooit goed is, al die schermstraling en de vierkante ogen aan het einde van de dag.


Maar Rood, nu naar bed gaan lost het structurele probleem niet op. Het probleem is niet het slapen, het probleem is het algehele gevoel van malaise. Mijn ervaring is zelfs juist dat het belangrijk is om je structuur juist vást te houden wat dag-nacht ritme betreft. Misschien wel iets meer uren slapen en 22 uur is misschien een prima tijd om naar bed te gaan. Maar met veel meer slapen los je het probleem niet op. Het probleem reikt verder dan slaaptekort, moe zijn. Het is iets wat zich opgestapeld heeft in je hoofd en die rust, die kan je pas echt vinden en nemen als die rust er ook echt is. Zonder dat er aan je getrokken word, je het gevoel hebt te moeten presteren, je in strijd bent met je perfectionisme en de wil om hoog te scoren.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Lady4 zo 23 sep 2012 - 9:04

Rood schreef:
Lady4 schreef:Dat bedoel ik dus ook te zeggen.
Wat zitten we toch altijd op één lijn hè. Wink

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? 827601
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Marin zo 23 sep 2012 - 9:07

тыквашка schreef:
Rood schreef:Je zou bv. nu naar bed kunnen gaan ipv te forummen :-). Da's niet om te plagen hoor, maar serieus, waarom ga je niet vroeg slapen? Of ook al lig je maar in bed, doe je een puzzeltje ofzo, dan kan je lichaam wel uitrusten.

Mijn persoonlijke tip is ook: zit niet méér achter de computer dan strikt noodzakelijk. Ik geloof dat het nooit goed is, al die schermstraling en de vierkante ogen aan het einde van de dag.


Maar Rood, nu naar bed gaan lost het structurele probleem niet op. Het probleem is niet het slapen, het probleem is het algehele gevoel van malaise. Mijn ervaring is zelfs juist dat het belangrijk is om je structuur juist vást te houden wat dag-nacht ritme betreft. Misschien wel iets meer uren slapen en 22 uur is misschien een prima tijd om naar bed te gaan. Maar met veel meer slapen los je het probleem niet op. Het probleem reikt verder dan slaaptekort, moe zijn. Het is iets wat zich opgestapeld heeft in je hoofd en die rust, die kan je pas echt vinden en nemen als die rust er ook echt is. Zonder dat er aan je getrokken word, je het gevoel hebt te moeten presteren, je in strijd bent met je perfectionisme en de wil om hoog te scoren.

Natuurlijk, maar ben het wel met Rood eens dat het ook geen kwaad kan om die computer uit te zetten en nu naar bed te gaan. Het lost het grotere probleem niet op, maar draagt natuurlijk altijd een steentje bij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Pompoen zo 23 sep 2012 - 9:11

Marin schreef:
тыквашка schreef:
Rood schreef:Je zou bv. nu naar bed kunnen gaan ipv te forummen :-). Da's niet om te plagen hoor, maar serieus, waarom ga je niet vroeg slapen? Of ook al lig je maar in bed, doe je een puzzeltje ofzo, dan kan je lichaam wel uitrusten.

Mijn persoonlijke tip is ook: zit niet méér achter de computer dan strikt noodzakelijk. Ik geloof dat het nooit goed is, al die schermstraling en de vierkante ogen aan het einde van de dag.


Maar Rood, nu naar bed gaan lost het structurele probleem niet op. Het probleem is niet het slapen, het probleem is het algehele gevoel van malaise. Mijn ervaring is zelfs juist dat het belangrijk is om je structuur juist vást te houden wat dag-nacht ritme betreft. Misschien wel iets meer uren slapen en 22 uur is misschien een prima tijd om naar bed te gaan. Maar met veel meer slapen los je het probleem niet op. Het probleem reikt verder dan slaaptekort, moe zijn. Het is iets wat zich opgestapeld heeft in je hoofd en die rust, die kan je pas echt vinden en nemen als die rust er ook echt is. Zonder dat er aan je getrokken word, je het gevoel hebt te moeten presteren, je in strijd bent met je perfectionisme en de wil om hoog te scoren.

Natuurlijk, maar ben het wel met Rood eens dat het ook geen kwaad kan om die computer uit te zetten en nu naar bed te gaan. Het lost het grotere probleem niet op, maar draagt natuurlijk altijd een steentje bij.

Ik denk gewoon dat het voor nu geen moer uitmaakt en dat Antibes er meer aan heeft nu haar verhaal kwijt te kunnen zeg maar...
Maar uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat elk klein beetje kan helpen, maar alleen als er ook rigoureus iets gebeurt denk ik. En misschien is helemaal stoppen nu ook wel niet de juiste oplossing, word Antibes dan echt gillend gek. Maar er moet wel iets gebeuren en dat is niet nu de computer uitzetten en gaan slapen, maar aan de bel trekken en het probleem aanpakken.

@Antibes, heb jij eigenlijk wel eens melatonine geprobeerd? Want wat jij schrijft over je problemen met inslapen en volgens mij lees ik ook vaak over je gebrek aan ritme, dat kan komen door een melatonineprobleem. Maar misschien is dit al lang uitgezocht hoor, dat weet ik niet. Maar voor mij is het in die zin een wondermiddel geweest dat ik een fatsoenlijk ritme kreeg en veel sneller in sliep door de melatonine. In normale tijden dan, want in de tijden van stress kan ik slapen überhaupt wel vergeten.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Antibes zo 23 sep 2012 - 9:20

тыквашка schreef:
Rood schreef:Je zou bv. nu naar bed kunnen gaan ipv te forummen :-). Da's niet om te plagen hoor, maar serieus, waarom ga je niet vroeg slapen? Of ook al lig je maar in bed, doe je een puzzeltje ofzo, dan kan je lichaam wel uitrusten.

Mijn persoonlijke tip is ook: zit niet méér achter de computer dan strikt noodzakelijk. Ik geloof dat het nooit goed is, al die schermstraling en de vierkante ogen aan het einde van de dag.


Maar Rood, nu naar bed gaan lost het structurele probleem niet op. Het probleem is niet het slapen, het probleem is het algehele gevoel van malaise. Mijn ervaring is zelfs juist dat het belangrijk is om je structuur juist vást te houden wat dag-nacht ritme betreft. Misschien wel iets meer uren slapen en 22 uur is misschien een prima tijd om naar bed te gaan. Maar met veel meer slapen los je het probleem niet op. Het probleem reikt verder dan slaaptekort, moe zijn. Het is iets wat zich opgestapeld heeft in je hoofd en die rust, die kan je pas echt vinden en nemen als die rust er ook echt is. Zonder dat er aan je getrokken word, je het gevoel hebt te moeten presteren, je in strijd bent met je perfectionisme en de wil om hoog te scoren.

Inderdaad, sowieso wachtte ik even tot mijn ouders thuis waren om even met mijn pap te bellen. No offence, maar ik denk dat het nu even belangrijker is dat ik voor mezelf dingen op een rijtje krijg dan dat ik om half tien in mijn bed lig. Sowieso probeer ik niet teveel te slapen, omdat ik op het moment makkelijk ruim klokjesrond kan slapen en dat ook niet goed is, dus 22-08/09 max probeer ik erin te houden.

Heb net met pap gebeld en ik ga morgen eerst de huisarts afwachten en dan ga ik kijken wat ik wil doen. Of ik nog een week of twee zo door wil sudderen, eerste examen gewoon minimaal overleven en kijken of ik in oktober als het wat rustiger is qua rooster de tijd heb om bij te komen en af te wachten of het beter gaat of niet (en zo niet dan aan de bel trekken). Of dat ik dat niet ga halen en direct met een studieadviseur wil praten.

Ik ga nu zo wel slapen in ieder geval en ik laat wel even weten wat de huisarts ervan vond.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Antibes zo 23 sep 2012 - 9:24

тыквашка schreef:
Ga naar je huisarts, maar laat je niet alleen op ziektes checken. En ga in gesprek met een schoolarts, decaan of vertrouwenspersoon over hoe je dit moet/kunt aanpakken. Maar je MOET nu aan de bel trekken en een pas op de plaats maken!



Dit durf ik nu dus nog even niet, gezien het feit dat ik nu nét aan deze opleiding begin en het juist zo'n selectieve opleiding is die goede mensen selecteert en waar ze hopen dat je gewoon véél en goed presteert. Ik heb geen idee hoe ze omgaan met dit soort dingen, of ze "nu je binnen de poort bent" erg veel begrip tonen of dat ik dan gelijk mijn glazen ingooi voor de komende jaren en ik het beter buiten studie om kan proberen te regelen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Pompoen zo 23 sep 2012 - 9:31

Antibes schreef:
тыквашка schreef:
Ga naar je huisarts, maar laat je niet alleen op ziektes checken. En ga in gesprek met een schoolarts, decaan of vertrouwenspersoon over hoe je dit moet/kunt aanpakken. Maar je MOET nu aan de bel trekken en een pas op de plaats maken!



Dit durf ik nu dus nog even niet, gezien het feit dat ik nu nét aan deze opleiding begin en het juist zo'n selectieve opleiding is die goede mensen selecteert en waar ze hopen dat je gewoon véél en goed presteert. Ik heb geen idee hoe ze omgaan met dit soort dingen, of ze "nu je binnen de poort bent" erg veel begrip tonen of dat ik dan gelijk mijn glazen ingooi voor de komende jaren en ik het beter buiten studie om kan proberen te regelen.

Ja ik snap het wel hoor! Maar er is vaak echt meer mogelijk dan je denkt! En zo'n vertrouwenspersoon neem je dus ook in vertrouwen he, dus als jij er verder niets mee wil doen dan is het gesprek gewoon vertrouwelijk! Volgens mij geld dat ook voor de decaan!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Antibes zo 23 sep 2012 - 21:41

Ben bij de huisarts geweest en die was het wel met me eens om een aantal lichamelijke dingen uit te sluiten, helemaal omdat ik qua psychische moeheid al wel wat gewend ben in de jaren van mijn depressie en dit gewoon wél anders voelt. Dus ik heb net bloedgeprikt, morgen/overmorgen eens kijken of daar iets uitkomt. Ik verwacht het eigenlijk niet écht, maar hoop er stiekem toch op. Anders ga ik eind van de week met de studieadviseur praten.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op? Empty Re: Oververmoeid? Maar hoe knap je dan op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum