Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik vind dit zo knap van hem..

+2
Spring
Printje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Printje vr 12 aug 2011 - 9:10

Gisteren viel het me al op dat R ieder lichaamsdeel dat we aan hem vragen kan aanwijzen, arm,hand, voet,oog, been, haren etc en zelfs zijn piemeltje weet hij te zitten hahahha.

Maar vandaag... hij heeft een boekje over de zintuigen van Sesamstraat. Op iedere pagina staat een ander zintuig centraal. Na het lezen zeg ik R horen doe je met je.... en zonder dat ik oren zeg wijst hij zijn oren aan
Omdat ik echt zo stond te kijken heb ik hem nog meer gevraagd hahaha ik zeg waarmee kun je eten..hij wijst zijn mond aan...
en waarmee kun je kijken... en hij wijst dus serieus zijn ogen aan. Ik vind dit zo absurd.. dat hij dat allemaal al weet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 9:18

R. is goed bezig ;-)

Ik had vorige week ook zo'n momentje. Wij hebben hier zo'n spiraal met kralen staan. Toen hij zich aan het vervelen was (lees: speelgoed niet interessant) dacht ik: laat ik dat spiraal eens neerzetten. Hij kruipt ernaar, bekijk dat ding eens goed en begint één voor één de kralen door het spiraal te halen, net zolang tot hij alle kralen had gehad. Hij is pas 8 maanden dacht ik.... maar het zal vast normaal zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 9:19

Wat knap van jullie kindjes zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Printje vr 12 aug 2011 - 9:20

Jeetje die T zeg, dat kon R toen nog niet hoor!!! Ik bedenk me wel dat ze elkaar nog steeds niet ontmoet hebben...volgens mij is het wel een leuke combi samen hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Printje vr 12 aug 2011 - 9:22

Ik wil het niet opschepperig overlaten komen maar stond echt zo versteld van hem. Hij is talig, al vanaf kleins af aan maar dit vind ik erg knap van hem. Uiteraard heeft hij dit van zijn mama angel hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 9:23

Je komt toch ook niet opschepperig over, je straat alleen maar trotsheid uit, en terrecht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 9:26

Mama_van2 schreef:Je komt toch ook niet opschepperig over, je straat alleen maar trotsheid uit, en terrecht.

Eens!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Spring vr 12 aug 2011 - 9:35

Wat leuk zeg! En knap!

Mijn dochter is zes maanden en als ik haar een rompertje of truitje aantrek en haar arm er door doe, dan strekt ze zelf haar arm uit.

Ik weet niet of dit 'normaal' is voor een baby van 6 maanden maar vind het toch best slim. Of is het logisch gedrag?

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Printje vr 12 aug 2011 - 9:49

Mama_van2 schreef:Je komt toch ook niet opschepperig over, je straat alleen maar trotsheid uit, en terrecht.

Gelukkig maar want ik bedoelde het inderdaad alleen maar heel trots hahaha. Maar ik las net dat jouw kleine knappe meid ook weer iets nieuws kan! Wat gaat ze onwijs goed zeg!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 10:16

Wat knap van R. Very Happy leuk hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 10:27

Printje schreef:
Mama_van2 schreef:Je komt toch ook niet opschepperig over, je straat alleen maar trotsheid uit, en terrecht.

Gelukkig maar want ik bedoelde het inderdaad alleen maar heel trots hahaha. Maar ik las net dat jouw kleine knappe meid ook weer iets nieuws kan! Wat gaat ze onwijs goed zeg!

Klopt, ik ben ook heel trots Laughing M.ara kan sinds vandaag de 'koe', en dan gaat het mij vooral dat ze het ook bewust gebruikt. Net zoals ze een poes en een hond ziet, ze gebruikt deze woorden in de juiste contex.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Susan vr 12 aug 2011 - 10:35

Wij hebben zo'n dvd met gebarentaal voor kinderen en Yrsa heeft redelijk wat gebaren opgepikt. Ze articuleert nog een beetje slordig waardoor ik haar niet altijd versta, laatst had ze het over 'pa' en dat kan bij haar paard betekenen, maar ook opa, dus toen ik vroeg maakte ze meteen het gebaar voor opa, dat vond ik ook heel slim van haar. Ik kwam er gisteren ook achter dat ze nog veel meer gebaren kent dan ik dacht, en dat terwijl ze die dvd al vrij lang niet heeft gezien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Spring vr 12 aug 2011 - 10:37

@ Susan, zo kom je er achter hoeveel ze wel opslaan maar misschien nog niet gebruiken smile
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Printje vr 12 aug 2011 - 11:04

Susan dat is inderdaad wel erg knap van je meisje! Hoe gaat het inmiddels met je mannetje?

Mamavan2, heel terecht dat je daar super trots op bent, wat een knappe dochter heb jij!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Susan vr 12 aug 2011 - 11:08

Hij is deze week in zijn nieuwe groep gestart, verder is het even afwachten, maar het gaat vooruit. Hij luistert steeds beter, soms ben ik er zelf verbaasd van. We moeten bijvoorbeeld door de tuin om bij de fiets te komen en normaal rent hij dan meteen naar de zandbak en moet ik zeer veel moeite doen om hem mee te krijgen, maar vandaag zei ik: 'We gaan naar de fiets, Ezra!' en toen ging hij netjes bij de schuurdeur staan wachten. Toen we thuiskwamen zei hij wel meteen 'zandbak' en rende naar de zandbak toe. Dat soort dingen vind ik heel positief.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Susan vr 12 aug 2011 - 11:11

Hij begint trouwens ook ondeugend te worden, in de vakantie mocht hij soms iets langer opblijven en dan zaten we ergens naar te kijken op de televisie, dan liep hij langs en zette snel de televisie drie zenders verder en dan rende hij hard lachend weg. Of gisteren had hij zich onder zijn dekbed verstopt, hij lag in een deuk toen ik hem aan het zoeken was en uiteindelijk vond. Dat soort dingen deed hij voorheen nooit en ik vind het een goed teken dat hij het nu wel doet.

Oh en laatst wilde mijn moeder hem in bad doen, ze zei: 'Ga je mee lekker in bad, Ezra?' en toen was het antwoord: 'Nee. Bad is stom.' Die vond ik ook wel erg mooi.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Printje vr 12 aug 2011 - 11:11

Susan schreef:Hij is deze week in zijn nieuwe groep gestart, verder is het even afwachten, maar het gaat vooruit. Hij luistert steeds beter, soms ben ik er zelf verbaasd van. We moeten bijvoorbeeld door de tuin om bij de fiets te komen en normaal rent hij dan meteen naar de zandbak en moet ik zeer veel moeite doen om hem mee te krijgen, maar vandaag zei ik: 'We gaan naar de fiets, Ezra!' en toen ging hij netjes bij de schuurdeur staan wachten. Toen we thuiskwamen zei hij wel meteen 'zandbak' en rende naar de zandbak toe. Dat soort dingen vind ik heel positief.

Fijn om te horen!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 11:22

Printje schreef:Gisteren viel het me al op dat R ieder lichaamsdeel dat we aan hem vragen kan aanwijzen, arm,hand, voet,oog, been, haren etc en zelfs zijn piemeltje weet hij te zitten hahahha.

Maar vandaag... hij heeft een boekje over de zintuigen van Sesamstraat. Op iedere pagina staat een ander zintuig centraal. Na het lezen zeg ik R horen doe je met je.... en zonder dat ik oren zeg wijst hij zijn oren aan
Omdat ik echt zo stond te kijken heb ik hem nog meer gevraagd hahaha ik zeg waarmee kun je eten..hij wijst zijn mond aan...
en waarmee kun je kijken... en hij wijst dus serieus zijn ogen aan. Ik vind dit zo absurd.. dat hij dat allemaal al weet.

Knap hoor voor zijn leeftijd! D. vindt het ook leuk om lichaamsdelen aan te wijzen bij mensen en zichzelf. Laatst keek ze naar onder en zei ze: 'Niet Pino'. Moest even denken, maar ze bedoelde dus dat ze geen piemel had smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 11:25

Printje schreef:Jeetje die T zeg, dat kon R toen nog niet hoor!!! Ik bedenk me wel dat ze elkaar nog steeds niet ontmoet hebben...volgens mij is het wel een leuke combi samen hahaha.

Dat denk ik ook, het komt er steeds maar niet van om mijn agenda door te spitten (aangezien die momenteel dagelijks veranderd).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  PiP za 13 aug 2011 - 3:44

Wat goed allemaal van jullie kindjes!

F vindt het ook erg interesant om bij iedereen de lichaamsdelen aan te wijzen, vooral de ogen neus mond tong kin en oren. Ze kijkt dan ook zooo serieus, zo lief:)

Wij zijn elke keer verbaasd over hoe goed ze dingen snapt en onthoudt.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Annemie za 13 aug 2011 - 6:15

Goed hoor printje, daar mag je zeker trots op zijn!!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  sheila123 za 13 aug 2011 - 6:21

Trots ben je dan he? Ik heb dat ook altijd. Ik verbaas me ook weer telkens over hoe slim mijn meisje word!! Mijn andere meisje ook trouwens haha Wink
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Printje za 13 aug 2011 - 9:03

Sheila ja dan ben ik zoooo trots op hem, ik ben altijd trots op hem maar sta er iedere keer weer van te kijken wat hij allemaal al begrijpt en kan. Ik ben kleuterjuf en dacht een goed beeld te hebben van de ontwikkeling van kinderen maar hij doet me iedere keer versteld staan van wat hij allemaal al kan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit zo knap van hem.. Empty Re: Ik vind dit zo knap van hem..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum