Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oververmoeid terug van KDV.

+4
ShallY
PiP
Tania
Pien
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 5:53

Ik heb het idee dat H. oververmoeid terug komt van het KDV.

Voor de vakantie merkte ik het en had gehoopt dat het na de vakantie over of minder zou zijn.
Ze kan makkelijk een dag zonder slaap. (zonder middagslaapje)
Maar niet op het KDV. Ze moet er dan al vroeg uit (06.45) en de drukte op het KDV is echt veel voor haar.
Ze heeft die dagen echt nog 1 of twee slaapjes nodig.

Thuis slaapt ze na de boterhaam 2 tot 3 uur.
Maar op het KDV kan ze het hoogut een uurtje volhouden. Meestal nog veel minder.
Met als gevolg dat ze volgens mij oververmoeid is en in bed de slaap niet kan vatten.
Terwijl dat op andere dagen geen probleem is. Leg haar erin en ze slaapt.

Maar op de dagen dat ze op het KDV geweest is ligt ze vaak nog 2uur te keten in bed.
We hebben al geprobeerd haar er later in te leggen maar dat maakt niks uit.

Herkenbaar? En wat hebben jullie er aan gedaan?
Is er uberhaupt wat aan te doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 5:57

Is ze wel moe, dan? Is het niet zo dat een kdv-dag zoveel indrukken met zich meebrengt dat ze thuis nog even doorstuitert?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 6:04

Ze is doodmoe.
Ze valt, ze zeurt, ze huilt, ze wil niks...
Op de andere dagen is dit niet aan de hand.

Het is zeker op het KDV zo druk voor haar dat ze thuis doorstuiterd.
Maar ja...We hebben haar al een stot 20u opgehouden en tot 20.30
Maar dat werkte ook niet. Normaal, als ze thuis geweest is gaat ze rond 19u naar bed en valt ze ook meteen in slaap.
Dan heeft ze tot 09.00 geslapen en van 13.00 tot 14.30 ongeveer.

En op de KDV dagen komt ze dus om 06.45 uit bed en slaapt ze hooguit een uurtje tussendoor.
Meestal 2 keer een halfuurtje maar soms slaapt ze dat tweede halfuurtje niet eens.
Ligt daar in bed alleen maar te kletsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 6:06

Ligt ze met meerdere kindjes op één kamer? Is het mogelijk dat ze haar alleen neerleggen zodat ze dan misschien wel slaapt? Ik realiseer me wel dat wij makkelijk praten hebben, wij hebben drie slaapkamertjes, en dat heeft niet elke kdv-groep natuurlijk Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 6:09

Nee, dat gaat niet :P
Ze hebben twee slaapkamers. En ze zit nu met bijna allemaal dreumessen op de groep die allemaal rond dezelfde tijd slapen.

Wat ik me wel bedenk... Misschien vind ze het daar te licht.
Hier heeft ze rolluiken en is het pikkedonker op haar kamer.

Edit: Nee, dat is het denk ik niet. Op vakantie hadden we een gordijntje wat veel licht doorliet en toen sliep ze ook gewoon 2 tot 3 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Pien ma 30 mei 2011 - 6:12

IK denk zelf dat ze gewoon zoveel indrukken opgedaan heeft en daar idd oververmoeid van raakt.
Volgens mij is een kdv ook best een drukke onderneming voor zo'n kleintje!
Ik merk dat zelfde heel erg bij mijn neefje, als hij een drukke dag met veel nieuwe en onbekende mensen heeft gehad, spookt hij ook vreselijk!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 6:15

Ik herken het wel! Nu gaat mijn zoontje natuurlijk niet naar t Kdv maar op de di als hij bij mijn schoonouders is geweest is hij ook helemaal op, en dan kan hij ook niet slapen terwijl hij dan ook echt heel erg moe is.. Ook hij huilt zich dan vaak inslaap.. Heb jammer genoeg ook geen tips!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 6:16

Ja, precies.

Ik zit nu af en toe ook na te denken over ene gastouder maar ik vraag me echt af welke voordelen dat heeft t.o.v. een KDV.
Behalve dat ze wellicht rustiger zal zijn `s avonds.

Op de 1 of andere manier vind ik he tgeen fijne gedachte dat ze alleen is met mijn kind. Embarassed
Ik weet het, het zal een gedachte zijn die nergens op slaat maar ik moet altijd aan van die filmpjes denken die op tv uitgezonden worden van kindjes die bij de oppas zijn...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Pien ma 30 mei 2011 - 6:19

Wij hebben dus wel gekozen voor een gastouder, daar hebben we natuurlijk nog helemaal geen ervaring mee maar het voelde voor ons beter als een KDV. Daarnaast kan waar jij bang voor bent ook bij een KDV gebeuren, dat hebben we de laatste tijd wel in het nieuws gezien en gehoord.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 6:23

Laurientje85 schreef:Ik herken het wel! Nu gaat mijn zoontje natuurlijk niet naar t Kdv maar op de di als hij bij mijn schoonouders is geweest is hij ook helemaal op, en dan kan hij ook niet slapen terwijl hij dan ook echt heel erg moe is.. Ook hij huilt zich dan vaak inslaap.. Heb jammer genoeg ook geen tips!

Zie hierboven... Ondanks dat t zijn oma is is het ritme anders dan thuis en slaapt hij ook veel minder, ook zijn ze erg druk met hem in de weer in de zi van continue met hem spelen enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 6:27

@ Pien: Ja, dat is ook zo hoor. Ik heb alleen het idee dat het daar minder snel gebeurd... Hoe naif misschien ook...

@ Laurientje: Als H bij mijn ouders is, slaapt ze wel gewoon.
En `s avonds ook, dus ik denk dat dat voor haar toch wel rust brengt.
Ik zal zaterdag eens kijken hoe het gaat als jullie allemaal geweest zijn :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 6:31

Ja bij mijn ouders is t ook geen probleem maar alleen bij mijn 's.ouders....
Ja ik ben ook wel benieuwd na zaterdag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 6:59

S. heeft dat ook iedere week als hij naar mijn ouders is geweest (mijn moeder past vast 1 dag in de week op). Hij slaapt overdag daar net zo veel als thuis maar toch is hij s'avonds net als H. oververmoeit lijkt wel. Terwijl mijn ouders niks raar doen op die dag dan wandelen en boodschappen doen. Net als ik dus. Het is gewoon een andere omgeving en dat is het gewoon denk ik. Normaal slaapt S. binnen 5 minuten als hij s'avonds om 19.00 uur naar bed gaat en die dag is het 9 van de 10 keer raak dat hij loopt te spoken tot 21.00/22.00 uur. Ik denk dat je er niet veel aan kan doen in mijn geval.

Kan je niet aan het kdv vragen of ze haar standaard om bijv. 11.00 op bed leggen? Of wil ze niet slapen op het kdv?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Tania ma 30 mei 2011 - 7:03

J. had dat ook. Zodra we hem in de auto zette sliep hij. Maar als we weer thuis waren was hij vreselijk onrustig en zwaar overprikkeld. Slapen deed hij sowieso al niet al te best, maar op die dagen was het echt een ramp.
Hij gaat nu naar een gastouder en het gaat veel beter. Hij zit daar echt op z'n plekje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  PiP ma 30 mei 2011 - 7:05

Hier had F voor 1a2 maand geleden een periode dat ze `s avonds ineens erg moe was, ook als ze een dag bij mij thuis was.
Ze viel gewoon om 17 uur bij mij in slaap. Terwijl ze na de middag gewoon geslapen had.(meestal anderhalf uur)
Ik ben toen weer naar 2 slaapjes gegaan, ze sliep dat van 10:30 t/m 13:30 Neutral en nog eens van 16 t/m 17 de eerste dagen.
Later was het niet zo zeer meer nodig, maar af en toe wel erg handig als ik `s middags plannen heb smile
Denk dat het hier een fase was, speelt dit bij H. al langer?

Veel plezier zaterdag!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  ShallY ma 30 mei 2011 - 7:24

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en hoor dit vaak van ouders. Dat hun kindje helemaal kapot is als ze op het kinderdagverblijf zijn geweest. Ik denk dat het vooral de indrukken zijn, de geluiden, veel meer lawaai. En bij alles aanwezig willen zijn.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  LMCurious ma 30 mei 2011 - 7:38

herkenbaar tot op zekere hoogte, bij ons is het niet echt een probleem.
Joris is ook helemaal op na een dag kdv. Hij gaat op maandag de hele dag en sliep daar vanaf zijn 1e jaar al niet meer denk ik overdag. thuis doet ie dat nu nog gem. 2 uur. Sinds een paar maanden gaat het weer beter, maar tussen de 1 en 2 jaar was hij zo moe dat hij niets meer wilde thuis. Dus hij ging op maandag vrijwel altijd zonder eten naar bed toe. Gelukkig eet hij de rest van de week voldoende, dus hoeven we ons daar niet druk over te maken.
Op de 2 ochtenden dat hij gaat is hij ook supermoe, en gaat hij dus ook juist makkelijker slapen en langer. Dan slaapt hij minimaal 3 uur in de middag.

Maar als ze heleaal niet gaan slapen lijkt me erg lastig. Misschien kan ze op het laatst ergens wat meer afgeschermd gaan zitten met een boekje ofzo? Dat ze weer een beetje tot rust kan komen? Of wat ook kan helpen is even kleuren. Schijnt toch wel een rustgevende bezigheid te zijn, omdat ze dan kunnen ordenen. Zeg maar ehtzelfde effect als een dagboek op latere leeftijd. Al weet ik niet of dat pas werkt als ze echt ouder zijn, en netter kunnen kleuren ipv krassen natuurlijk. maar is wellicht te proberen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Darius ma 30 mei 2011 - 8:41

Ik herken het ook.

Misschien is het een idee om op de andere dagen ook om 6:45 uur op te staan? Hier moet L.aurens op de kdv dagen om 7 uur uit bed, en andere dagen kan hij tot 8:30 uur blijven liggen. Heerlijk voor papa en mama natuurlijk, zeker in het weekend. Het gevolg was echter dat hij savonds ook veel langer door kon gaan. Nu is het uiterlijk 7:15 uur uit bed en zit hij weer helemal in zijn ritme.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  JD ma 30 mei 2011 - 8:50

herkenbaar iets. ik werk zelf ook op een kdv, en er zijn inderdaad veel ouders met dit probleem. een kind doet zo ontzettend veel indrukken op, en moet dit verwerken. ze slapen korter op het kdv, omdat ze met meerdere kindjes op een kamer liggen, en dit gezellig is. daarbij worden ze weer eerder wakker van elkaar....

maar ik denkd at je dit bij een gastouders net zo hebt, tenzij je voor een gastouder kiest die bij jou thuis komt.
bij een gastouder thuis is ze ook in een andere omgeving, ze doet evengoed veel indrukken op, en daar ligt ze waarschijnlijk ook met meerdere kindjes in 1 slaapkamer... dus ik denk niet dat at veel verschil maakt. tenzij je de gastouders inderdaad bij jou thuis laat komen...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Tania ma 30 mei 2011 - 9:11

*Marietje* schreef:herkenbaar iets. ik werk zelf ook op een kdv, en er zijn inderdaad veel ouders met dit probleem. een kind doet zo ontzettend veel indrukken op, en moet dit verwerken. ze slapen korter op het kdv, omdat ze met meerdere kindjes op een kamer liggen, en dit gezellig is. daarbij worden ze weer eerder wakker van elkaar....

maar ik denkd at je dit bij een gastouders net zo hebt, tenzij je voor een gastouder kiest die bij jou thuis komt.
bij een gastouder thuis is ze ook in een andere omgeving, ze doet evengoed veel indrukken op, en daar ligt ze waarschijnlijk ook met meerdere kindjes in 1 slaapkamer... dus ik denk niet dat at veel verschil maakt. tenzij je de gastouders inderdaad bij jou thuis laat komen...

Nou hier maakt het zeker wel verschil. Het is ook nogal een verschil of er 5 of minder kindjes rondlopen of 12 kindjes. Bovendien gaat het bij onze gastouder allemaal veel rustiger. Hij mag slapen wanneer hij wil (als ze niet weg hoeven dan) en krijgt veel meer aandacht dan op het kdv.
Hij slaapt trouwens ook alleen, want als er meer kindjes slapen liggen die in een andere kamer.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  JD ma 30 mei 2011 - 9:48

Tania schreef:
*Marietje* schreef:herkenbaar iets. ik werk zelf ook op een kdv, en er zijn inderdaad veel ouders met dit probleem. een kind doet zo ontzettend veel indrukken op, en moet dit verwerken. ze slapen korter op het kdv, omdat ze met meerdere kindjes op een kamer liggen, en dit gezellig is. daarbij worden ze weer eerder wakker van elkaar....

maar ik denkd at je dit bij een gastouders net zo hebt, tenzij je voor een gastouder kiest die bij jou thuis komt.
bij een gastouder thuis is ze ook in een andere omgeving, ze doet evengoed veel indrukken op, en daar ligt ze waarschijnlijk ook met meerdere kindjes in 1 slaapkamer... dus ik denk niet dat at veel verschil maakt. tenzij je de gastouders inderdaad bij jou thuis laat komen...

Nou hier maakt het zeker wel verschil. Het is ook nogal een verschil of er 5 of minder kindjes rondlopen of 12 kindjes. Bovendien gaat het bij onze gastouder allemaal veel rustiger. Hij mag slapen wanneer hij wil (als ze niet weg hoeven dan) en krijgt veel meer aandacht dan op het kdv.
Hij slaapt trouwens ook alleen, want als er meer kindjes slapen liggen die in een andere kamer.
wat je zegt klopt, maar in elk dagverblijf is het anders, net als bij elke gastouder.
zo zijn er ook kleinschalige kinderdagverblijven, en dagverblijven die werken met een babygroep van 9 kindjes.
op kinderdagverblijf kunnen kinderen ook slapen wanneer ze willen, het ritme van thuis wordt aangehouden.
en qua aandacht denk ik niet dat het heel veel uitmaakt...een babygroep met 2 leidsters op 9 kindjes, of een gastouder alleen met 4 a 5 kindjes....komt ongeveer op hetzelfde neer. ik werk zelf op een baby/dreumesgroep waar we met zn 3en op 15 kindjes staan, en de kids krijgen echt superveel aandacht. we zorgen dat er altijd wel iemand lekker bij de kinderen zit om met ze te spelen, te lezen etc.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Pien ma 30 mei 2011 - 9:54

*Marietje* schreef:
wat je zegt klopt, maar in elk dagverblijf is het anders, net als bij elke gastouder.
zo zijn er ook kleinschalige kinderdagverblijven, en dagverblijven die werken met een babygroep van 9 kindjes. een babygroep met 2 leidsters op 9 kindjes, of een gastouder alleen met 4 a 5 kindjes....komt ongeveer op hetzelfde neer.
ik vind dat niet op hetzelfde neer komen. die leidster veroorzaakt geen drukte/onrust, die kindjes wel. en 4 of 5 kindje tegenover 9 kindjes vind ik genoeg verschil! het is bijna het dubbele!

de gastouder waar wij onze dochter over een half jaar heen gaan brengen heeft gelukkig een groot huis, ze heeft 3 ruime slaapkamers én nog een grote zolder. mocht onze dochter behoefte hebben aan een "eigen slaapkamer" dan kan dat...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  JD ma 30 mei 2011 - 9:56

Pien schreef:
*Marietje* schreef:
wat je zegt klopt, maar in elk dagverblijf is het anders, net als bij elke gastouder.
zo zijn er ook kleinschalige kinderdagverblijven, en dagverblijven die werken met een babygroep van 9 kindjes. een babygroep met 2 leidsters op 9 kindjes, of een gastouder alleen met 4 a 5 kindjes....komt ongeveer op hetzelfde neer.
ik vind dat niet op hetzelfde neer komen. die leidster veroorzaakt geen drukte/onrust, die kindjes wel. en 4 of 5 kindje tegenover 9 kindjes vind ik genoeg verschil! het is bijna het dubbele!

de gastouder waar wij onze dochter over een half jaar heen gaan brengen heeft gelukkig een groot huis, ze heeft 3 ruime slaapkamers én nog een grote zolder. mocht onze dochter behoefte hebben aan een "eigen slaapkamer" dan kan dat...

ik ben dat toch niet helemaal met je eens.... ja 9 kindjes zijn er meer, maar je staat met zn 2en dan he (en vaak nog een stagaire die zeker een extra handje is), dus dan is het toch ook 4 a 5 kindjes per leidster? hetzelfde als een gastouder dus....?
tuurlijk, als er van die 9 baby's 2 huilbaby's zijn is het drukker ja... maar ook dat kan bij een gastouder gebeuren.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 20:36

@ Razz: Dat hebben ze daar ook al geprobeerd.
Op vaste tijden naar bed brengen, zonder dat er andere kindjes bij zijn. Maar dat hielp ook al niet.

@ Pip: Het is nu denk ik zo een maand of 4.

@ LMC: Ik zou het kunnen vragen, al vraag ik me af of H. dat doet. Ze is volgens mij doodsbang om ook maar iets te missen…

Ik wil het er volgende week in elk geval eens met hun over hebben. Misshcien hebben zij nog wel een idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Tania ma 30 mei 2011 - 23:04

*Marietje* schreef:
Pien schreef:
*Marietje* schreef:
wat je zegt klopt, maar in elk dagverblijf is het anders, net als bij elke gastouder.
zo zijn er ook kleinschalige kinderdagverblijven, en dagverblijven die werken met een babygroep van 9 kindjes. een babygroep met 2 leidsters op 9 kindjes, of een gastouder alleen met 4 a 5 kindjes....komt ongeveer op hetzelfde neer.
ik vind dat niet op hetzelfde neer komen. die leidster veroorzaakt geen drukte/onrust, die kindjes wel. en 4 of 5 kindje tegenover 9 kindjes vind ik genoeg verschil! het is bijna het dubbele!

de gastouder waar wij onze dochter over een half jaar heen gaan brengen heeft gelukkig een groot huis, ze heeft 3 ruime slaapkamers én nog een grote zolder. mocht onze dochter behoefte hebben aan een "eigen slaapkamer" dan kan dat...

ik ben dat toch niet helemaal met je eens.... ja 9 kindjes zijn er meer, maar je staat met zn 2en dan he (en vaak nog een stagaire die zeker een extra handje is), dus dan is het toch ook 4 a 5 kindjes per leidster? hetzelfde als een gastouder dus....?
tuurlijk, als er van die 9 baby's 2 huilbaby's zijn is het drukker ja... maar ook dat kan bij een gastouder gebeuren.

Nou ja voor mijn zoontje maken die 4/5 kindje minder in een groep nu dus wel uit. Er zijn trouwens niet standaard 5 kinderen bij een gastouder. Er zijn heel veel gastouders die maar 1/2/3 kindjes opvangen. Bij mijn gastouder zijn vaak ook maar 3/4 kindjes

Ik snap dat jij vind dat kindjes het op een kdv net zo goed hebben, maar voor mijn zoontje is dat dus anders. Buiten dat ons kdv gewoon niet geweldig was, past deze vorm van opvang gewoon beter bij hem. Dat kan toch? Alle kindjes zijn nou eenmaal anders, er zijn ook vast kindjes waarbij het andersom is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum