Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziek melden en verlof

+8
koNijntje
Darius
Kat1980
JD
Tania
Flip Fluitketel
Minx
Aimee
12 plaatsers

Ga naar beneden

Ziek melden en verlof Empty Ziek melden en verlof

Bericht  Aimee wo 16 nov 2011 - 7:05

Ik weet even niet meer zo goed wat ik moet doen, dus zou graag van jullie advies krijgen... Ik ben nu ongeveer een week echt niet lekker, veel hoofdpijn, misselijk en slaap de hele dag. Ik werk onregelmatig en had de mazzel 6 dagen vrij te zijn, waardooor ik wel wat heb kunnen bijslapen. Maar de afgelopen twee dagen heb ik ochtenddiensten gehad en het werken opzich gaat nog wel, maar zodra ik thuis kom stort ik helemaal in en lig ik te slapen tot ik de volgende dag weer naar mijn werk moet.
De VK heeft aangegeven dat ik sowieso minder moet gaan werken, maar mijn leidinggevende vind dat ik dat zelf moet regelen. Omdat er al een aantal zieken zijn en er iemand in zijn proeftijd ontslag heeft genomen, zitten we nu al met een groot gat en is er niemand te vinden die ook nog wat diensten van mij wil overnemen.
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Lichamelijk trek ik het gewoon niet meer: mijn lichaam voelt helemaal op. Ik ben bang als ik nu nog door blijf werken, dat ik helemaal niets meer aan mijn verlof heb en dan nog verder in stort. Toch vind ik ook niet dat ik me ziek kan melden, omdat op het werk de hoofdpijn en misselijkheid wel te managen zijn... Ik moet nog 3 weken werken (3x een blokje van 5 diensten), dan heb ik 3 weken vakantie en vanaf 36 weken gaat mijn verlof in. Het liefst zou ik halve diensten werken, maar dat is nu op mijn werk niet haalbaar omdat ik dat zelf zou moeten regelen.
Dus aan jullie de vraag: wat zouden jullie doen? Nu ziek melden en dan misschien volgende week weer zo opgeknapt zijn dat ik weer kan werken? Of gewoon nog even doorzetten, omdat het op het werk wel gaat en dan privé maar even afzien?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek melden en verlof Empty Re: Ziek melden en verlof

Bericht  Minx wo 16 nov 2011 - 7:09

Nu ziek melden, het is belachelijk dat je alleen kan werken en verder niets kan. Desnoods voor 50% ziek melden. Daarbij is het jammer dat er te weinig personeel is dan moeten ze maar een uitzendkracht inschakelen. Is dan niet anders.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 7:10

Het gaat er niet om dat je privé even af moet zien want dat is het probleem niet.
Je hebt een kindje in je buik waar je voor moet zorgen en dat er zo'n gat op je werk is qua personeel is heel vervelend voor je leidinggevende maar niet jouw probleem.
Als je door blijft werken en dadelijk problemen krijgt in je zwangerschap, dan heb je pas een probleem.
Dus als ze zo moeilijk doen en niet met je mee willen denken dan zou ik me ziekmelden.

Is je bloeddruk normaal?
En hebben ze bloed geprikt?

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel wo 16 nov 2011 - 7:12

Sowieso als de VK aangeeft dat je minder moet gaan werken zou ik ook minder gaan werken. Zoals ik het nu lees (en jezel ook aangeeft) lukt het je lichamelijk niet meer om hele dagen te werken en zou ik het proberen met halve dagen. Denk er wel aan dat als je halve dagen of minder gaat werken (dus 50% ziektewet) je met 34 weken met verlof moet ipv je geplande 36weken. Verder vind ik het wel een taak van je leidinggevende om het te regelen wat betreft minder gaan werken, Je kindje en jij zijn nu het belangrijkste...
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Tania wo 16 nov 2011 - 7:15

Ik zou je leidinggevende opbellen, zeggen dat je halve dagen moet gaan werken van de verloskundige en dat je je dus voor 50% ziek meld. Gaat hij daar niet mee akkoord dan zou ik me volledig ziekmelden. Heel vervelend dat er personeelstekort is maar jij hebt een kindje in je buik waar je voor moet zorgen en dat gaat toch echt boven zijn personeelsprobleem.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  JD wo 16 nov 2011 - 7:16

je kindje en je zwangrschap zijn het belangrijks, dus als de vk zegt dat je minder moet gaan werken, dan zou ik dat zeker doen. Vind het wel erg makkelijk van je leidinggevende om te zeggen dat je het zelf maar moet gaan regelen....

suc6!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Aimee wo 16 nov 2011 - 7:19

Bedankt voor jullie reacties...
Eigenlijk weet ik het ook wel, maar ik durf niet zo goed mijn mond open te trekken tegen mijn leidinggevende Neutral Maar nu MOET het gewoon. Ik ga haar morgen wel bellen met mentale support van mijn vriend, want zo kan het gewoon niet meer... Ik laat me alleen altijd zo makkelijk afschepen Sad
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 7:23

Luister naar je VK. Echt! Als je straks nog hogere bloeddruk hebt en het kindje er iets aan overhoud vergeef je het jezelf nooit meer.

Gast
Gast

Bericht  Kat1980 wo 16 nov 2011 - 7:24

Tania schreef:Ik zou je leidinggevende opbellen, zeggen dat je halve dagen moet gaan werken van de verloskundige en dat je je dus voor 50% ziek meld. Gaat hij daar niet mee akkoord dan zou ik me volledig ziekmelden. Heel vervelend dat er personeelstekort is maar jij hebt een kindje in je buik waar je voor moet zorgen en dat gaat toch echt boven zijn personeelsprobleem.

+1

Een verloskundige zegt niet voor niets dat je minder moet gaan werken!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Darius wo 16 nov 2011 - 7:28

Dat er een personeelstekort is, is niet jouw probleem. Als de VK zegt dat je minder moet gaan werken, moet je dat zeker doen. Misschien is er nog een poging tot overleg? Ik weet niet wat voor werk je doet, maar misschien zou je die blokjes wel kunnen 'uitzitten' achter de balie of achter de computer ofzo.

Hou idd wel rekening met je verlof: als je je ziek meldt, ga je vanaf 34 weken met verlof. Nou maakt dat misschien in jouw geval niet zo veel uit, je hebt al vakantiedagen opgenomen. Misschien zou je die vakantiedagen dan aan het einde van je verlof kunnen plakken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tania wo 16 nov 2011 - 7:30

Aimee schreef:Bedankt voor jullie reacties...
Eigenlijk weet ik het ook wel, maar ik durf niet zo goed mijn mond open te trekken tegen mijn leidinggevende Neutral Maar nu MOET het gewoon. Ik ga haar morgen wel bellen met mentale support van mijn vriend, want zo kan het gewoon niet meer... Ik laat me alleen altijd zo makkelijk afschepen Sad

Je moet het ook niet vragen, je moet het gewoon brengen als mededeling. Daar mag zij heel veel van vinden maar ze kan nou eenmaal niet bepalen dat je je niet ziek mag melden.
Succes!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  koNijntje wo 16 nov 2011 - 7:50

meld je ziek.. denk aan jezelf en aan het kindje in je buik! of je dan ziek blijft tot aan je verlof of nog halve dagen kunt werken valt dan nog te bekijken.. dat er op het werk te weinig personeel is is dan pech voor hen, daar heb jij niets mee te maken -> makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk laughcry als ik jou zo hoor zou ik sowieso vanaf 34 weken mijn verlof opnemen en de vakantie bewaren voor na de bevalling of later als je weer aan het werk bent, dan is het ook wel lekker om eens een weekje vrij te zijn!
luister naar je lichaam en de verloskundige! hug
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  pindaatje wo 16 nov 2011 - 8:25

Eens met alles wat al gezegd is!

Gewoon ziekmelden, als ik jou was, en gezien je klachten, zou ik volledig de ziektewet ingaan.
Dat er dan te weinig personeel is, das pech! Is er iemand die jou vervangt tijdens je verlof?? Dan kan die
evt toch ingezet worden alvast?

En idd, de vk zegt niet voor niets dat je minder moet gaan werken! Denk goed om jezelf en om je kindje!!
Succes met bellen morgen, en ik weet dat het moeilijk is, maar laat je niet ompraten!
Dit gaat om jou en je kleine.

hug

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  studiebol wo 16 nov 2011 - 9:42

Ziek melden hoor! Wat een rare situatie dat jij het zelf moet oplossen, als je nu de griep krijgt meld je je toch ook ziek en ga je toch ook geen diensten ruilen?

Volgens mij krijgt elke werkgever gewoon een bedrag voor jou zwangerschapsverlof/ziekte en daar kunnen ze dan iemand anders van in huren.

Dus aan je zelf denken en je gewoon volledig ziek melden. Vind het erg raar dat je werkgever niet echt mee denkt en helpt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Pandora wo 16 nov 2011 - 23:28

Ziek melden, nu!
Ik wilde het destijds ook niet en voelde me vreselijk schuldig. Wilde zo graag al mijn werkjes nog afmaken voordat ik met verlof ging, maar het kon echt niet meer....
Ik trok het niet meer en mijn bloeddruk was veeel te hoog, wat uiteindelijk in een zwangerschapsvergiftiging is geeindigd. Ik ben met 33 weken de ziektewet ingegaan en heb nooit rare gezichten of wat dan ook van mijn baas en collega's gehad.

Echt, jij en je kindje zijn nu het allebelangrijkste hoor!!!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  *Lookie* wo 16 nov 2011 - 23:32

Ziek melden en je vooral niet schuldig voelen daarover. Belachelijk dat je eerst zelf vervanging zou moeten zoeken, daar moet het bedrijf zorg voor dragen. Die stress kun jij er niet bij hebben. Ik zou het iid wat de andere meiden al zeggen gewoon mededelen en niet vragen. De vk zegt dit niet voor niets.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud