Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziek melden voor 'baaldag'

+13
Nala
Susan
Sushi
mzcharlotte
Suus
Shisha
Error
Tyrael
minoessepoes
Rush
Moezie
Sterre
TukTuk
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ziek melden voor 'baaldag' Empty Ziek melden voor 'baaldag'

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 20:49

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind dit absoluut niet kunnen. Je bent per slot van rekening niet ziek, maar hebt gewoon een k*tdag.

Dit even naar aanleiding van mijn enorme humeur vandaag... Een collega opperde dat ik me ziek moest melden en naar huis gaan. Hij vertelde dat hij dat ook wel eens deed. Ik ben helemaal niet blij met de suggestie en nog minder met de wetenschap dat hij zich dus wel eens ten onrechte ziekmeldt..

Ik ben overigens niet van plan hem te 'verklikken', maar toch zit ik er mee. Dit heb ik ook tegen hem gezegd, dat ik niet blij was met wat hij mij vertelde..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek melden voor 'baaldag' Empty Re: Ziek melden voor 'baaldag'

Bericht  TukTuk ma 20 jun 2011 - 20:52

Nee vind dat echt niet kunnen! Ik ga wel eens niet naar een college als ik echt een klote dag heb, maar dat vind ik iets anders. Daar dupeer ik alleen mezelf mee. Maar werken, nee ik melde me al nooit ziek, hoe beroerd ik me ook voelde, laat staan voor een baaldag! Lekker je collega's met de shit opzadelen :S
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 20:54

AngelNyn schreef:Nee vind dat echt niet kunnen! Ik ga wel eens niet naar een college als ik echt een klote dag heb, maar dat vind ik iets anders. Daar dupeer ik alleen mezelf mee. Maar werken, nee ik melde me al nooit ziek, hoe beroerd ik me ook voelde, laat staan voor een baaldag! Lekker je collega's met de shit opzadelen :S
+1 Toen ik nog studeerde, ging ik regelmatig niet als ik geen zin had, me een klein beetje niet lekker voelde of gewoon een kutdag had en ik vroeg me wel eens af hoe dat moest als ik eenmaal aan het werk was, want ik vind het dan dus ook niet kunnen om je ziek te melden, maar vroeg me wel af of ik dat wel zou trekken. Ik ben nu inmiddels 4 jaar aan het werk en heb nog nooit de neiging gehad me ziek te melden om een van bovenstaande redenen. Op een of andere reden voelt het gewoon heel anders dan toen ik nog studeerde.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 20:55

Ik ga altijd naar 't werk, als ik een baaldag heb, maar meld 't wel even en kijk dan direct of er een mogelijkheid is tot een middag vrij smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 20:56

Ja precies, als je werkt, moet je je verantwoordelijkheid nemen. Je wordt per slot van rekening betaald, dus moet je ook gaan werken én je best doen.
Als je echt ziek bent, is het een ander verhaal, maar als je met het verkeerde been uit bed stapt, zoals ik vandaag, Get over it!

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 20 jun 2011 - 21:01

Bazinga schreef:Ik ga altijd naar 't werk, als ik een baaldag heb, maar meld 't wel even en kijk dan direct of er een mogelijkheid is tot een middag vrij smile

Dat zou ook nog kunnen inderdaad, dat vind ik iets heel anders dan ziek melden. Mocht het rustig zijn en je hebt nog genoeg vakantie uren, niemand die er last van heeft als je een middag vrij neemt dan, als dat in overleg is gebeurd. Dat gebeurde bij mij op het werk ook wel eens.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:15

Ik zou dat nooit doen, hoewel ik nu wel merk dat er wel degelijk mensen op mijn werk zijn die dat doen en dat ook gewoon aan me vertellen. Baaldag als in slecht geslapen en dus te moe om produktief te zijn of gewoon f.ucked up doordat ze veel stress hebben gehad vanwege deadlines o.i.d. Ik vind dat ook niet kunnen, hoewel ik dat wel deed toen ik nog studeerde, maar dan echt alleen maar als ik mezelf ermee had en niet met groepsopdrachten.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:23

Nee dat heb ik nog nooit gedaan. Ik ben altijd gewoon gaan werken, meestal knapt mijn humeur wel op als ik aan het werk ben.

Gast
Gast

Bericht  Sterre ma 20 jun 2011 - 21:26

Ik heb dat ook nooit gedaan, en zou het belachelijk vinden als collega's dat zouden doen. Neem dan een dag vrij als je werk het toelaat... Ik ben wel eens wat later begonnen als ik de avond er voor lang door moest werken of bij een bijeenkomst aanwezig moest zijn, maar in mijn baan mag je dat ook compenseren.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Moezie ma 20 jun 2011 - 21:29

Als ik dan een baaldag heb, dan vraag ik me wel een middag vrij.. Tenminste als het het smiddags nog niet lekker gaat!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Rush ma 20 jun 2011 - 21:32

Ik stap vrijwel geen enkele ochtend fluitend uit bed, maar ga me niet ziekmelden voor een baaldag, belachelijk.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  minoessepoes ma 20 jun 2011 - 21:34

Nee, dat heb ik nog nooit gedaan en zou ik ook nooit doen. Eigenlijk heb ik ook nooit echt een rothumeur, of dat ik zo slecht slaap. En ik heb het idee dat je je er ook niet beter van gaat voelen als je thuis blijft, dan blijf je alleen maar hangen in zo'n bui, terwijl als je aan het werk gaat je je er wel overheen moet zetten.

Ook heb ik dan gewoon meer werk liggen als ik terug kom en daar heb ik helemaal geen zin in en ik zadel mijn collega's ook nog eens met meer werk op wat ook alles behalve collegiaal is. Daarnaast krijg ik gewoon betaald om te werken en vind ik het echt niet kunnen naar de werkgever toe om maar thuis te blijven als het je gewoon even een dag tegen staat. Neem dan een dag vrij inderdaad!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tyrael ma 20 jun 2011 - 21:38

Nee vind ik niet kunnen. Nu ik nog student ben mag ik van mezelf af en toe wel eens een baaldag inlassen (zolang ik geen groepswerk hoef te doen en er alleen zelf 'last' van heb). Maar op mijn stage heb ik me echt nooit om die reden ziek gemeld. Meestal is mijn humeur ook wel weer wat beter als ik eenmaal aan het werk ben (zelfde geldt voor mijn bijbaan).
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518

Bericht  Error ma 20 jun 2011 - 21:46

Ik zou me er niet voor ziek melden, maar het wel melden op het werk. Had vorige week ook zoiets, toen ik hoorde dat mijn oom hersenmetastasen had na zijn longkanker. Was de hele avond bij mijn ouders geweest, slecht geslapen en was er ook echt niet bij de volgende dag op mijn werk. Het is niet dat ik dan echt 'ziek' ben, maar ik ben ook niet in staat om te werken.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:50

Nee, dat doe ik niet. Ik heb nu recht op alle baaldagen van de wereld en ze zouden het zelfs nog snappen op mijn werk, maar ik ben nog niet 1 dag afwezig geweest. Wel verander ik soms tussentijds iets aan mijn rooster en daar helpen ze me dan ook bij.

Gast
Gast

Bericht  Shisha ma 20 jun 2011 - 21:55

Nee ik vind dat echt niet kunnen. Ik heb ook wel eens een baaldag en soms echt geen zin om te werken maar ik moet nou eenmaal werken dus het is dan niet anders. Plus dat ik het niet vind kunnen naar collega's toe. Ik bezorg hun er een hoop extra werk en drukte mee.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:13

Ik vind het absoluut niet kunnen maar ik weet dat er veel mensen zijn die dat doen. Overigens heb ik 's morgens nooit zin maar als ik er eenmaal was dan ging mijn humeur met sprongen vooruit.

Gast
Gast

Bericht  Suus ma 20 jun 2011 - 22:17

Ik vind het ook niet kunnen. Nu heb ik de luxe dat ik gewoon later kan beginnen als ik slecht heb geslapen, dan werk ik gewoon wat langer door smile Behalve als ik al afspraken heb staan natuurlijk, dan heb ik gewoon pech gehad.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mzcharlotte di 21 jun 2011 - 5:11

Never. Maar wat zijn we hier een stelletje goody two shoes, zeg. Ik weet wel dat er mensen om het minste en geringste naar huis gaan. Is er niemand hier die durft op te biechten dat...? Neutral
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Sushi di 21 jun 2011 - 5:17

AngelNyn schreef:
Bazinga schreef:Ik ga altijd naar 't werk, als ik een baaldag heb, maar meld 't wel even en kijk dan direct of er een mogelijkheid is tot een middag vrij smile

Dat zou ook nog kunnen inderdaad, dat vind ik iets heel anders dan ziek melden. Mocht het rustig zijn en je hebt nog genoeg vakantie uren, niemand die er last van heeft als je een middag vrij neemt dan, als dat in overleg is gebeurd. Dat gebeurde bij mij op het werk ook wel eens.

Dat heb ik ook wel eens gedaan. Dan heb ik echt een shithumeur en dan zeg ik ook gewoon tegen mijn collega's dat ik die dag niet echt in een vrolijke stemming ben en als het heel rustig is dan neem ik 's mdidags twee uurtjes vrij bijvoorbeeld. Maar ik zou me daar nooit voor ziekmelden, vind dat écht niet kunnen.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Susan di 21 jun 2011 - 5:29

zegmaar_ schreef:Never. Maar wat zijn we hier een stelletje goody two shoes, zeg. Ik weet wel dat er mensen om het minste en geringste naar huis gaan. Is er niemand hier die durft op te biechten dat...? Neutral

Ik had niet verwacht dat er mensen gingen zeggen dat ze zich ziek melden voor een baaldag, de meesten zeggen altijd door te gaan tot ze erbij neervallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  mzcharlotte di 21 jun 2011 - 5:30

Susan schreef:
zegmaar_ schreef:Never. Maar wat zijn we hier een stelletje goody two shoes, zeg. Ik weet wel dat er mensen om het minste en geringste naar huis gaan. Is er niemand hier die durft op te biechten dat...? Neutral

Ik had niet verwacht dat er mensen gingen zeggen dat ze zich ziek melden voor een baaldag, de meesten zeggen altijd door te gaan tot ze erbij neervallen.

Ik ook hoor Very Happy
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Nala di 21 jun 2011 - 6:34

Op mijn vorig werk had je recht op 3 'baaldagen' per jaar. Op die dagen hoefde je geen doktersattestje binnen te brengen, want als je gewoon ziek was, moest je vanaf dag 1 een attestje hebben. Ik heb er overigens 1x gebruik van gemaakt, toen ze ons 's nachts vanuit het ziekenhuis opbelden dat mijn opa ging overlijden. De dag erop heb ik zo'n baaldag ingezet.
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 6:56

Nala schreef:Op mijn vorig werk had je recht op 3 'baaldagen' per jaar. Op die dagen hoefde je geen doktersattestje binnen te brengen, want als je gewoon ziek was, moest je vanaf dag 1 een attestje hebben. Ik heb er overigens 1x gebruik van gemaakt, toen ze ons 's nachts vanuit het ziekenhuis opbelden dat mijn opa ging overlijden. De dag erop heb ik zo'n baaldag ingezet.

Dat vind ik vreemd. Voor 'gewoon' een griepje ga ik echt niet naar de huisarts. Die zegt toch: ga naar bed en wacht tot je weer beter bent.. Een griepje duurt bij mij enkele dagen..
Op mijn werk is dat gelukkig niet zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 7:02

Ik heb het wel een paar keer gedaan. Ik ben erg depressief geweest dmv een trauma (wat ook door het werk toen kwam) en af en toe ging het gewoon niet. Nu doe ik het niet meer maar ik meld het wel van te voren aan diegene met wie ik moett samenwerken. Dat ik bijv. niet lekker in m'n vel zit die dag en dat ze dan niet moet denken dat het aan hem/haar ligt en dat ik misschien soms wat afwezig lijk

Ik vind het trouwens wel een verschil of je echt depressief bent of gewoon geen zin hebt of omdat je gewoon geen zin hebt

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: