Wat denken jullie hiervan?
+2
Susan
Beachgirl
6 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wat denken jullie hiervan?
Zusje van Bert schreef:Ik vind het op zich niet raar van haar ouders. Het is toch logisch dat ze dit met het hele gezin willen doen? Ik vind het niet logisch dat haar ouders commentaar hebben op haar bestedingspatroon trouwens. Dat zijn hun zaken niet. Is het restaurant echt zo mega duur? Of heb je er gewoon niet op gerekend? Daar vind ik nog wel een verschil in zitten namelijk. Is het onwijs duur dan zou ik wel voorstellen naar iets goedkopers te gaan. Is het op zich redelijk maar heb je er niet op gerekend dan zou ik het bij iemand lenen/ van mijn spaarrekening voorschieten en de volgende maand gewoon iets minder doen. Ik vind het juist wel een leuk idee om op die manier nog bij elkaar te komen voor hij naar Afghanistand gaat.
Ik vind het raar dat het verplicht wordt ja. Dat ze graag iedereen erbij willen hebben vind ik wel normaal en zeker niet raar. Maar wat niet gaat, dat gaat niet... Dat kunnen haar ouders ook accepteren. Misschien snap ik Zachtcookie zo goed omdat wij dit ook wel eens hebben. Het is lastig als je graag wil, maar even niks extra's te besteden hebt.. En niet iedereen kan lenen, want je moet het die maand daarop dan wel weer kunnen missen. En ook niet iedereen heeft spaargeld. Natuurlijk is het een superleuk idee, maar toch niet ten koste van haar budget?
Gast- Gast
Lastig zeg! Ik denk dat ik uiteindelijk dan niet mee zal gaan, omdat als je dan toch zal gaan je niet echt van het eten zult genieten(dat zou ik dan hebben iig).
Maar wat ik dan niet snap, is dat ze niet ingaan op het andere alternatief..
Maar wat ik dan niet snap, is dat ze niet ingaan op het andere alternatief..
Gast- Gast
Ik heb het ook weleens gehad hoor en toen gingen ze nota bene naar een Italiaan, dat lust ik niet eens. Ik was er in de eerste instantie dan ook boos over maar later begreep ik het wel. Mijn ouders wilde gewoon iedereen bij elkaar (iemand anders had het restaurant uitgezocht, niet zij) en vinden dat gewoon heel veel waard. Eigenlijk is er weinig excuus te bedenken. Zij vinden het belangrijk omdat ze mij belangrijk vinden. Zonder mij of mijn zusje bv is het toch niet compleet. Ik had er toen ook niet echt het geld voor (over) maar goed, toen heb ik maar wat van mijn spaarrekening gehaald. Het gebeurd ook niet iedere week gelukkig .
Gast- Gast
wat je niet hebt , kan je niet uitgeven. Dit zou ik met je ouders bespreken. Misschien dat ze aanbieden het voor te schieten voor jullie. kan me voorstellen dat ze iedereen er wel bij willen hebben.
lastig met dit soort dingen, er wordt inderdaad altijd van uit gegaan dat iedereen gewoon kan,en kan betalen.
Een vrijgezellenfeest van 100,- vind ik ook belachelijk, gaat toch nergens over(althans ik vind dat veel geld). en vaak worden er dan nog mensen gevraagd die je misschien 4 x per jaar spreekt/ziet?!?!
je bent baas over je eigen portemonnee!
lastig met dit soort dingen, er wordt inderdaad altijd van uit gegaan dat iedereen gewoon kan,en kan betalen.
Een vrijgezellenfeest van 100,- vind ik ook belachelijk, gaat toch nergens over(althans ik vind dat veel geld). en vaak worden er dan nog mensen gevraagd die je misschien 4 x per jaar spreekt/ziet?!?!
je bent baas over je eigen portemonnee!
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Goh ik kan me gewoon niet voorstellen dat mijn moeder/vader mij zou verplichten het zelf te betalen als ze weten dat ik krap zit :s ook al zouden ze denken dat ik het aan de verkeerde dingen uitgeef dan nog... Ik zou dan ook niet gaan. En het erover hebben met je zwager, het uitleggen waarom jullie niet meekunnen en dat heel vervelend vinden. Hij zal dat vast respecteren.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Lastig, niemand kan natuurlijk jou zeggen waar je je geld aan uit moet geven, maar is het echt zo duur?
Ben van het weekend voor 19 euro wezen wokken, 3 drankjes erbij en voor onder de 30 euro p.p. ben je klaar. Kan je daar echt niet op een manier aankomen?
Succes iig, moet natuurlijk wel een leuk afscheidt worden, afganistan is niet niks.
Ben van het weekend voor 19 euro wezen wokken, 3 drankjes erbij en voor onder de 30 euro p.p. ben je klaar. Kan je daar echt niet op een manier aankomen?
Succes iig, moet natuurlijk wel een leuk afscheidt worden, afganistan is niet niks.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb het er net over gehad met mijn moeder. Ik betaal het hun later terug, als ik het weer wat ruimer heb. Zij zei dat ik eigenlijk vanaf het begin al nee had moeten zeggen, maar toen ik daar vervolgens op zei dat ik dan scheve gezichten krijg, bleef het stil. Ze weet zelf ook dat dit zo is. En het is ook niet erg om uit eten te gaan, maar hou dan rekening met iedereen. Ga dan niet alsnog naar een dure tent, maar zoek een gezellig pizzariaatje op en eet daar gezellig. Misschien nog wel gezelliger dan wokken, waar je niet aan praten toe komt.
Gast- Gast
Mari schreef:Lastig, niemand kan natuurlijk jou zeggen waar je je geld aan uit moet geven, maar is het echt zo duur?
De woktent waar wij heen gaan is sowieso 30 euro p.p. Ik weet dat er goedkopere zijn, maar zij willen persé naar die.
Gast- Gast
Ik vind het lullig dat je min of meer 'gedwongen' wordt om mee te gaan, terwijl het financieel niet past bij jullie. Ik zou het bespreken met je ouders en aangeven dat het op dit moment niet gaat, misschien stellen ze voor om het voor te schieten. Dan kun je tóch gezellig mee en hoef je je nu nog niet druk te maken over de kosten.
Als je dat niet ziet zitten, of als je ouders heel moeilijk doen, zou ik je zwager bellen en de situatie uitleggen. Uiteraard zal hij het jammer vinden, maar van een kale kip kun je nu eenmaal niet plukken.
Overigens ben ik een aantal jaar geleden met de hele familie en een hoop vrienden met mijn broertje (die toen ook naar Afghanistan ging) ook gaan wokken, juist vanwege de kosten. Ik denk namelijk dat wokken een van de goedkopere manieren is om uit eten te gaan.
Hopelijk komen jullie eruit!
Als je dat niet ziet zitten, of als je ouders heel moeilijk doen, zou ik je zwager bellen en de situatie uitleggen. Uiteraard zal hij het jammer vinden, maar van een kale kip kun je nu eenmaal niet plukken.
Overigens ben ik een aantal jaar geleden met de hele familie en een hoop vrienden met mijn broertje (die toen ook naar Afghanistan ging) ook gaan wokken, juist vanwege de kosten. Ik denk namelijk dat wokken een van de goedkopere manieren is om uit eten te gaan.
Hopelijk komen jullie eruit!
Gast- Gast
Het is inmiddels op een bepaalde manier geregeld. Gesprek met mijn ouders over gehad, zijn het ook niet eens met de wijze waarop mijn zus en zwager het hebben besloten. Iemand moet haar daar nog over aanspreken, maar wie.. dat is nog een beetje lastig. Bedankt voor alle adviezen!
Gast- Gast
Fijn dat het geregeld is, ook al vind ik apart dat mijn ouders me aanvankelijk op die manier op kosten zouden jagen. Btw, zou je gaan wokken in het Stadspark?:-)
Gast- Gast
Oh en dan ga je ook nog wokken, verschrikkelijk! (ik haat wokken, haha) nou veel plezier, het is wel lekker. Fijn dat je ouders het voor je voor willen schieten, maar de manier waarop alles gaat is niet netjes nee.
Gast- Gast
Guattari schreef:Fijn dat het geregeld is, ook al vind ik apart dat mijn ouders me aanvankelijk op die manier op kosten zouden jagen. Btw, zou je gaan wokken in het Stadspark?:-)
Nou het zijn niet mijn ouders die dit etentje bedacht hebben he? Het is mijn zus, die zelf geen geld heeft om ons op te trakteren op het een of ander, die ons 'verplicht' om mee te gaan, maar we moeten we zelf betalen. Ze zal hier nog op worden aangesproken door de familie omdat dit echt niet kan.
Verder ga ik niet wokken in het Stadspark.. Ben er wel eens geweest, maar vind die eigenlijk helemaal niet gezellig. Ga maandag voor het (ja weeeeer wokken... )eerst naar Ni Hao in de binnenstad.
Gast- Gast
Tip: Neem de zalm/biefstuk van de bakplaat, die is wel lekker! (Het wokken zelf vind ik nooit zo heel spectaculair daar...)ZachtCookie schreef:Guattari schreef:Fijn dat het geregeld is, ook al vind ik apart dat mijn ouders me aanvankelijk op die manier op kosten zouden jagen. Btw, zou je gaan wokken in het Stadspark?:-)
Nou het zijn niet mijn ouders die dit etentje bedacht hebben he? Het is mijn zus, die zelf geen geld heeft om ons op te trakteren op het een of ander, die ons 'verplicht' om mee te gaan, maar we moeten we zelf betalen. Ze zal hier nog op worden aangesproken door de familie omdat dit echt niet kan.
Verder ga ik niet wokken in het Stadspark.. Ben er wel eens geweest, maar vind die eigenlijk helemaal niet gezellig. Ga maandag voor het (ja weeeeer wokken... )eerst naar Ni Hao in de binnenstad.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat denken jullie hiervan?
» Wat denken jullie hiervan? MP, nieuw met kaartjes eraan.
» Wat zou je hiervan denken?
» Wat zou jij doen en hiervan denken?
» Wat denken jullie hiervan? MP, nieuw met kaartjes eraan.
» Wat zou je hiervan denken?
» Wat zou jij doen en hiervan denken?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: