Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

+14
studiebol
iloverose
Flower_L
PiP
Schism
kwak
PapillonRose
Parel
Annemie
Linda
Clapperdie
Printje
Annie24
Aimee
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Aimee vr 21 sep 2012 - 8:33

Elke dag, als ik Luuk net zijn kleertjes aan heb gedaan, is hij na twee minuten gewoon alweer vies! Hij spuugt, kwijlt, knoeit met zijn eten (handen in zijn mond stoppen als er eten in zit om het nogmaals te bekijken, slab aftrekken), etc.
Ik vind het gewoon bijna zinloos om hem nog leuk aan te kleden, want het ziet er dus vrijwel meteen al niet meer uit. Hoe doen andere mama's dat? Alle andere kindjes hier zien er altijd zo lekker fris en schoon uit!
Luuk háát snoetenpoetsers en is gewoon een kleine viespeuk Laughing
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Annie24 vr 21 sep 2012 - 8:35

Als we thuisblijven had/heeft Y. gewoon een joggingbroek aan met makkelijk shirt van de Wibra ofzo. Dan maakt het dus niet uit of het vies wordt. Pas als we weggaan trekken we hem andere kleding aan. Dit is vooral omdat hij snel last heeft van eczeem en een joggingbroek met soepel shirtje beter is dan de hele dag een stugge(re) broek. smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Printje vr 21 sep 2012 - 8:36

R heeft ook heel veel gekwijld toen hij oa tandjes kreeg...ik deed hem heel vaak gewoon een slabbertje om.

Verder is het eigenlijk altijd een vrij net kind hahaha, behalve met toetjes kan hij nog steeds enorm knoeien.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Clapperdie vr 21 sep 2012 - 8:38

Ik vraag het me ook af! als ik T. eten geef en er komt ook maar een beetje op zijn blad dan smeert hij alles onder. ook lekker met zn vingers in zn mond als er eten in zit om vervolgens alles onder te smeren. altijd knoeit er net iets naast het slabbertje..

Ik poets heel wat af nu. Snoetepoetsers en soms grof geweld: de douche!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Linda vr 21 sep 2012 - 8:39

Toen we net met rapley begonnen deed ik haar iedere keer een oude pyjama aan. Dat werkte wel, maar was een hoop gedoe.

Voor de rest ben ik niet zo poetserig, ze loopt rustig de hele dag met een vlekje op haar broek. En haar gezicht wassen heeft ze ook een bloedje dood aan, dus haar gezicht is ook niet altijd puntgaaf.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Annemie vr 21 sep 2012 - 8:39

Mijn zoontje heeft volgens mij smetvrees, die houdt absoluut niet van viezigheid, als hij iets op zijn handjes heeft, wil hij al meteen zijn handjes schoonmaken en vraagt hij om een doekje, maar kan ook door mij komen, omdat ik ook niet zo tegen viezigheid kan, word ik echt kriebelig van.. hopelijk word ik daar ooit nog makkelijker in Very Happy

Hij smeert trouwens wel met het eten over zijn tafel, maar voor de rest is hij netjes Very Happy


Laatst aangepast door Annemie op vr 21 sep 2012 - 8:41; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Printje vr 21 sep 2012 - 8:39

Ik gebruikt trouwens geen snoetepoetsers maar gewone washandjes, vind ik veel schoner en R kan daar beter tegen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 8:42

Printje schreef:Ik gebruikt trouwens geen snoetepoetsers maar gewone washandjes, vind ik veel schoner en R kan daar beter tegen.

+1! Alleen voor onderweg de snoetenpoetsers! Hier ook een draakje wat geregeld onder de voedsel/drink/modder vlekken zit hoor! Ach ik vind het wel prima, en als hij er ECHT niet meer uitziet trek ik tussen de middag een setje nieuwe kleding aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Parel vr 21 sep 2012 - 8:44

L. heeft hier gewoon pech, ze haat snoetenpoetsers ook (gaat serieus al wegduiken als er ook maar iets aankomt waarmee we haar gezicht schoon kunnen maken), maar ze wordt sowieso schoongemaakt. Voor de rest poets ik heel wat af, haar handjes en gezicht zijn vaak wel schoon maar voor de rest moet ze het wel heel bont maken wil ik haar outfit vervangen, een vlekje meer of minder maakt me niet uit.

Edit ; wat ik trouwens verschrikkelijk smerig vind (lees : smeerbaar) is Liga, het is heerlijk om te eten maar wat een crime om een baby zelf te laten eten, hoe hardnekking is dat!


Laatst aangepast door Parel op vr 21 sep 2012 - 8:45; in totaal 1 keer bewerkt
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  PapillonRose vr 21 sep 2012 - 8:45

Hier valt het inmiddels wel mee met knoeien. Ja, met het avondeten smeert ze nog geregeld alles vol, maar daarna kan ze lekker de douche in! Verder deed ik haar met eten vaak een slab om met zo'n opvangbakje, dat scheelde al een heel eind. En de snoetenpoetsers gingen (en gaan) er hard door hier. Vind het zo makkelijk die dingen, even snel gezichtje en/of handjes af doen! Maar dan nog komt het ook hier wel voor dat ze net na haar schone kleren aan te krijgen ze al weer vies maakt. Als we dan nergens naartoe hoeven, laat ik het vaak maar zo. Gaan we weg en ze heeft iets op haar kleding, dan kleed ik haar even om.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Parel vr 21 sep 2012 - 8:46

L. wordt ook echt panisch als ik zo'n slab met opvangbakje omdoe!
Dat wordt hem hier dus niet (zo'n hardplastic dan).
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  kwak vr 21 sep 2012 - 8:47

niet Wink!

D. ontbijt in de pyamma, als ze de schoon houd dan krijgt ze hem savonds weer aan en anders gaat hij in de was.
daarna pas de kleertjes aan. Als we weg gaan/moeten houd ik er rekening mee en krijgt ze ipv een gewone beker een rietjes beker ivm knoeien en krijgt ze geen mandarijn en druiven want daar sopt ze mee.
met middag eten een slabber of een schort zodat ook haar broek schoon blijft.
ach en als ze niet meer toonbaar is dan krijgt ze nieuwe kleren aan Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Schism vr 21 sep 2012 - 8:50

Hier na het eten snoetenpoetsers, en mouwen omhoog scheelt ook een hoop haha.
Verder vind ik dat kinderen gewoon lekker kind moeten kunnen zijn, een beetje viezigheid hoort daar toch gewoon bij. Yes
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  PiP vr 21 sep 2012 - 8:52

Denk dat dat ook heel erg aan het kind ligt.
Tegen het kwijlen had ik meestal een slabbetje om bij haar en wat droge mee.
En verder deed ik er niks aan, meestal is ze wel schoon en als ze wel vies is, dan is dat pech!
Het is nou eenmaal een kind.

Oja bij eten waarvan ik verwacht dat ze kan knoeien en het moeilijk te wassen is krijgt ze nu ook nog wel een schort om.
Eerder standaard en idd mouwtjes omhoog.


Laatst aangepast door PiP op vr 21 sep 2012 - 8:54; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Flower_L vr 21 sep 2012 - 8:53

L eet nu met kliederschort aan. Ideaal....na twee of drie dagen in de was.
Zondag na hij een rode skinny aan. Gaan we weg....boem....meteen 2meter voor het huis. Meteen knieën vies. Grr dan baal ik wel want hele dag zie ik die knieën dan Sad

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 8:54

Hier moet het wel heel erg zijn, wil ik haar omkleden. Anders blijf ik bezig en blijf ik wassen. Gezicht met een washandje of billendoekje. Ze loopt er vaak aan het eind van de dag wel als een halve sjonnie bij, ze kleedt zich in de loop van de dag vaak half uit Rolling Eyes en haar staartjes zijn dan vaak ook wel uitgezakt. Ze heeft een gruwulijke hekel aan haar haar doen, dus ik kwel haar niet om het haar aan het eind van de dag opnieuw te doen als we niet weg hoeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  iloverose vr 21 sep 2012 - 8:59

ik deed A altijd een grote slap om (van de action lekker lange slappen )en idd de mauwen op rollen .Maar tegenwoordig eet ze wel netjes .Moet wel zeggen met bepaalde sjurtjes vooral witte die gaan soms voor het eten uit voor het geval dat .Ik wil volgende week eigelijk beginnen dat ze probeertd om zelf te eten maar dan gaat de slap weer om
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Aimee vr 21 sep 2012 - 9:00

Schism schreef:Hier na het eten snoetenpoetsers, en mouwen omhoog scheelt ook een hoop haha.
Verder vind ik dat kinderen gewoon lekker kind moeten kunnen zijn, een beetje viezigheid hoort daar toch gewoon bij. Yes

ja hoor, helemaal mee eens, maar soms kan ik wel eens balen dat meneer niet eens 2 minuten iets schoon kan houden... een beetje vies vind ik ook niet erg, maar als de banaan vanaf zijn haar tot aan zijn sokken zit Wink omkleden begin ik noet eens aan, want dan blijf ik bezig!

Cracotte vlekken zijn trouwens het ergst, dat krijg je echt bijna niet van de wangwtjes af
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  studiebol vr 21 sep 2012 - 9:04

Dat is Kansloos....iedereen plaats denk ik gewoon de toonbare foto's Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? 561177

S'ochtends gaat het hier nog wel, de fles kan zonder knoeien, fruit geef ik ze vaak nog dus dat gaat ook nog wel.. het brood eten lukt ook.. maar smiddags een koekje soepstengel of iets anders is kansloos dat wordt knoeien en smeren. En die broeken/leggings als je die ziet denk je dat ik hier nooit dweil..

Eerst vond ik het niet leuk maar nu heb ik er schijt aan gekregen, ik ga niet 3x per dag iets anders aan doen.

Hun gezichtjes poets ik meerdere keren per dag schoon.. nu helemaal want ze zijn weer heerlijk verkouden
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Fearie vr 21 sep 2012 - 9:11

Ik stroop D tegenwoordig met brood eten de mouwen op, dat scheelt al wel wat. Voor de rest smeert hij niet super erg, ik maak na het eten zijn handen en gezicht schoon. Tuurlijk is hij wel vies, maar ziet er niet smerig uit. Hij kan gelukkig ook meestal een setje wel 2 dagen aan. En dan ben ik niet de hele dag met een doekje achter hem aan het aan vangen haha.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Linda vr 21 sep 2012 - 9:13

Rejoy. schreef:Hier moet het wel heel erg zijn, wil ik haar omkleden. Anders blijf ik bezig en blijf ik wassen. Gezicht met een washandje of billendoekje. Ze loopt er vaak aan het eind van de dag wel als een halve sjonnie bij, ze kleedt zich in de loop van de dag vaak half uit Rolling Eyes en haar staartjes zijn dan vaak ook wel uitgezakt. Ze heeft een gruwulijke hekel aan haar haar doen, dus ik kwel haar niet om het haar aan het eind van de dag opnieuw te doen als we niet weg hoeven.

Wat goed om dat laatste te lezen! Ik zie overal meisjes met staartjes, vlechtjes enz. Dochter wil dat echt niet. En als het al een keer lukt, dan trekt ze het er binnen het uur weer uit. 9 van de 10 keer loopt ze dus met haar voor haar ogen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Ayla vr 21 sep 2012 - 9:23

Hier krijgt ze op de dagen dat ze naar de opvang gaat voordat ze op de grond komt een joggingbroek en oud shirtje aan, voordat ze weg moet krijgt ze dr goeie kleren aan. Als we niet weg moeten (echt niet weg, bijv. zondag) dan zit ze gewoon de hele dag in dr oude kloffie. Hetzelfde als bij Studie, als je haar broekjes/leggings ziet denk je dat er nooit gedweild wordt, zeker met de hondenharen, na een uur spelen zit ze alweer onder terwijl ze op een schone vloer begon. Er is gewoon geen beginnen aan.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Twellie vr 21 sep 2012 - 9:27

Ik zat er ook al over te denken om zo'n topic te openen! Vanochtend had ik mijn jongste dochter in bad gedaan maar na het eten (peer en boterham) had ik al geen schoon kind meer. Ik had nog extra een plastic slab omgedaan en daaronder keukenpapier en nog was ze zo smerig dat ik weer kon gaan omkleden.

Bij mijn oudste dochter is het niet zo moeilijk: die heeft volgens mij een lichte vorm van smetvrees of zo Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? 1578173417 . Ze heeft haar eigen pak met snoetenpoetsers en na het eten bijvoorbeeld wast ze zelf haar gezicht en ze staat op handen wassen na elk toiletbezoek, als ze iets met haar handen heeft gegeten enzovoorts.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 18:47

Euh... Niet.

Het is gewoon geen doen met de heren op het moment. Ze hebben bijv pas ontdekt dat sperziebonen in elkaars oren passen, als je op de grond kwijlt en daar met je handen door gaat wrijven het hele grote plekken worden. Als je koekje op tafel legt en er hard op gaat slaan worden het heel veel kruimels....
Anti lek bekers zijn hier zinloos, dan laten ze het gewoon uit hun mond lopen om er een bende van te maken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 18:52

.


Laatst aangepast door Stofzuiger op za 22 sep 2012 - 4:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar? Empty Re: Hoe houden jullie je kind schoon en toonbaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum