Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe maken jullie de flessen schoon?

+9
Tazz
moepie
PapillonRose
Bruintje Beer
Darius
Annemie
duckie
Barbabella
Chelle
13 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Chelle za 9 jul 2011 - 23:31

Elke dag kook ik de flessen en spenen van mijn dochter uit.
Overdag spoel ik de flessen om met heel heet water.
Ik maak ze verder niet schoon met een sopje of zo, terwijl ik laatst wel las dat dat moet. Ook heb ik begrepen dat ze in de vaatwasser kunnen en dat je ze dan niet hoeft uit te koken.

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ook elke dag uitkoken? Of wassen jullie ze gewoon af?
Ik weet nou eigenlijk niet of ik het wel goed doe. nerd
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Barbabella za 9 jul 2011 - 23:36

In het begin iedere dag uitkoken en savonds mee de vaatwasser in. Soms kwam er echt zo'n melk aanslag en legde ik ze in een sopje en daarna met een flessenborstel goed schoonmaken.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 23:47

Ik kook ze eigenlijk nooit uit. Ze gaan 2x per week in de vaatwasser en voor de rest spoel ik ze na gebruik af met heet water en maak ze verder schoon met een flessenborstel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 23:48

Ik maak ze na elke voeding schoon met heet water, een beetje afwasmiddel en een flessenborstel. één keer in de paar weken kook ik ze nog uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Chelle za 9 jul 2011 - 23:52

Wat maak ik er dan een werk van! haha!
De flessen worden ook al snel lelijk door het uitkoken merk ik, vandaar dat ik dacht dat elke dag uitkoken misschien teveel van het goede was.
Mijn dochter had in het begin last van spruw, vandaar dat we zo hygienisch zijn geworden, maar gewoon afwassen of in de vaatwasser is dus ook goed!?

En de spenen, koken jullie die ook niet elke dag uit?
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  duckie zo 10 jul 2011 - 0:04

ik stop tegenwoordig alles aan het eind van de dag in de vaatwasser. heb dan een speciale stand voor extra hygiene dus die doe ik naast het gewone programma. als het uit de vaatwasser komt spoel ik het af met water en zet ze op een flessenrekje te drogen. heb in het begin bv gegeven dus toen geen ervaring met flessen schoonmaken ed...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Annemie zo 10 jul 2011 - 0:27

Ik spoel de fles gewoon af met heet water na het drinken en 1 keer in de week gaat de fles in een sopje.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 0:35

Razz_ schreef:Ik kook ze eigenlijk nooit uit. Ze gaan 2x per week in de vaatwasser en voor de rest spoel ik ze na gebruik af met heet water en maak ze verder schoon met een flessenborstel

Hier precies hetzelfde!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Darius zo 10 jul 2011 - 1:14

Annemie schreef:Ik spoel de fles gewoon af met heet water na het drinken en 1 keer in de week gaat de fles in een sopje.
+1.

Maar dit deed ik alleen na een half jaar. Gaf eerst borstvoeding, en als ik dan eems een flesje genruikte dat was ik dat eerst met de hand af en daarna meteen alles uitkoken, inclusief kolfapparaat. Heb het spul nog nooit in de vaatwasser gedaan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Bruintje Beer zo 10 jul 2011 - 1:20

Ik kook alles 1x per week uit. Inclucief kolfspullen.
Na gebruik spoel ik het met warm water.
En s'avonds gaat het de vaatwasmachine in.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  PapillonRose zo 10 jul 2011 - 2:31

Ik was het na elk gebruik af in een sopje (heb meerdere flessen natuurlijk dus doe dat eens per dag alles tegelijk). Vervolgens gaat het in de magnetronsterilisator, ook elke dag. Ik weet dat het eigenlijk niet meer hoeft, maar ik vind het toch een fijn idee om te weten dat het echt goed schoon is.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  moepie zo 10 jul 2011 - 2:37

Ik spoelde de flessen na elke voeding af met heet water en eventueel gebruikte ik de flessenborstel erbij. 1x in de week kookte ik ze uit. (de eerste 2 maanden deed ik dat zo'n 3x in de week)
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Tazz zo 10 jul 2011 - 3:23

Ik geef BV maar als hij naar de oppas gaat krijgt hij een fles, die wordt na gebruik af gewassen met een sopje. De kolfspullen spoel ik af met heet water. De fles gaat aan het eind van de dag in vaatwasser, de kolfspullen 1x in de week. Zijn tut gaat 1x in de week in de vaatwasser en spoel ik iedere keer voordat ik hem in zijn mond stop even af onder de kraan.

Iedere dag uitkoken heb ik nooit gedaan, een beetje een afweersysteem opbouwen is juist goed.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Kat1980 zo 10 jul 2011 - 4:21

Na iedere voeding maak ik de flessen schoon met heet water en zo'n speciale borstel voor flessen. 1 keer per dag (nadat ik ze eerst met heet water heb schoongemaakt), doe ik ze in de magnetronsterilisator. Volgens de kraamhulp mogen de flessen na de kraamweek ook in de vaatwasser, maar op 1 of andere manier vindt ik dit zo frisser.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 4:40

Hier worden de flessen/bekers na elk gebruik met heet water uitgespoeld en `s avonds met sop uitgewassen.
1 Keer per week kook ik ze uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Parisienne zo 10 jul 2011 - 6:28

Direct na gebruik van een fles spoel ik hem met warm/heet water om en laat hem met schoon, heet water erin op het aanrecht staan, de dop met speen op de kop erin. 's Avonds haal ik de flessen helemaal uit elkaar (Difrax), was ik alle flesjes af in een heet sopje en laat alles in het droogrek drogen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Chelle zo 10 jul 2011 - 7:05

Hazeltje schreef:Hier worden de flessen/bekers na elk gebruik met heet water uitgespoeld en `s avonds met sop uitgewassen.
1 Keer per week kook ik ze uit.

Ik denk dat ik dat ook maar zo ga doen. Scheelt weer een hoop gedoe! Very Happy En de flessen blijven er tenminste wat langer goed uitzien.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 7:09

Ik kook tegenwoordig ook niet meer uit. Ik spoel de fles uit met heet water en regelmatig gaat de fles even mee in de vaatwasser.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Flip Fluitketel zo 10 jul 2011 - 7:16

In het begin kookte ik ze nog uit. Nu spoel ik ze na elke voeding om en s'avonds gaan ze in een sopje. En paar keer in de week gaan ze in de afwasmachine.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Monnie zo 10 jul 2011 - 8:10

Ik heb tot N. 3 maand was de flessen en spenen om de dag uitgekookt. Daarna ben ik overgegaan tot 1 keer per dag een sopje, dat doe ik nu nog.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 8:12

Gewoon, in de vaatwasser. Ik heb ze geloof ik maar een paar keer uitgekookt. Toen ik hoorde dat het niet meer nodig was tegenwoordig heb ik het ook niet meer gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maken jullie de flessen schoon? Empty Re: Hoe maken jullie de flessen schoon?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum