Londen vraagjes
+5
Aziraphale
Marin
Elliot
TukTuk
Kaboutertje
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Londen vraagjes
En Ealing Common ligt in metro zone 3, dus dat is een iets duurdere metro kaart dan... als je toch met de bus van het vliegveld naar het centrum wil, kun je dichterbij uitstappen dan liverpool street, de trein gaat alleen naar daar.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Niekske schreef:Dat hotel heb ik ook gevonden. Maar dat is helemaal niet bij de docklands...? Das juist de hele andere kant van London
Ja idd, ik vind het ook raar! (Zie m'n edit).
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Als je met de terravision bus gaat, kun je ook bij victoria uitstappen geloof ik... maar ik denk dat het qua reistijd niet zoveel scheelt eigenlijk, want de bus doet er dan ook langer over. Als het hotel klopt, zit dat wel echt een eind uit het centrum.
Niekske- Kletskop
Ja ik denk dat je het beste eerst zo'n beetje van Stansted naar het centrum toe kan gaan, en dan vanaf daar vervolgen naar het hotel buiten 't centrum. Waar die plek in 't centrum is (LSS of Victoria) zal misschien niet eens zo uitmaken. Dan zou je echt moeten kijken welke metrolijnen het beste aansluiten voor het tweede deel van die reis.
Marin- Lady Post-a-lot
Het is het hotel wat Marin heeft geplaatst..
Het is idd al geboekt, kreeg via dE NHA een bon hiervoor. Je kon niks kiezen verder, alleen data. Zij kiezen dan op basis van beschikbaarheid een hotel.
En aangezien ik me niet had verdiept in de verschillende luchthavens... Bij ryanair gaf hij ook niks aan, pas toen ik al geboekt had zag ik dat het stansted is.
Maargoed, met mijn koffer(tje) de stad in zie ik ook niet helemaal zitten eigenlijk. Dus het beste is de bus? En dan iets voor de metro voor naar het hotel?
Het is idd al geboekt, kreeg via dE NHA een bon hiervoor. Je kon niks kiezen verder, alleen data. Zij kiezen dan op basis van beschikbaarheid een hotel.
En aangezien ik me niet had verdiept in de verschillende luchthavens... Bij ryanair gaf hij ook niks aan, pas toen ik al geboekt had zag ik dat het stansted is.
Maargoed, met mijn koffer(tje) de stad in zie ik ook niet helemaal zitten eigenlijk. Dus het beste is de bus? En dan iets voor de metro voor naar het hotel?
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Hoe bedoel je met je koffer de stad in? Als wij zeggen dat je in het centrum aankomt, bedoelen we op een station en van daaruit kun je dan altijd wel op een andere lijn (bus/metro/etc) overstappen, dus je hoeft niet door het centrum te gaan sjouwen met je koffer!
De bus van terravision gaat inderdaad naar Victoria, maar dan doe je er 75 minuten over en dan nog een half uurtje met de metro, dus qua tijd ben je niet echt sneller dan dat je van liverpool street komt. Ik zou gewoon de trein nemen naar Liverpool Street en dan een metro kaart kopen voor zone 1-2-3 voor het aantal dagen dat je er bent.
De bus van terravision gaat inderdaad naar Victoria, maar dan doe je er 75 minuten over en dan nog een half uurtje met de metro, dus qua tijd ben je niet echt sneller dan dat je van liverpool street komt. Ik zou gewoon de trein nemen naar Liverpool Street en dan een metro kaart kopen voor zone 1-2-3 voor het aantal dagen dat je er bent.
Niekske- Kletskop
Kaboutertje schreef:
Bus vanaf Stansted of trein vanaf Stansted maakt dan helemaal niet uit. Die gaan allebei van punt A (Stansted) naar punt B (het centrum, d.w.z. Liverpool Street Station of Victoria Station). Denk dat je zelfs meer baat hebt bij de trein, omdat dat gewoon comfortabeler is (er loopt zelfs iemand met eten door de Stansted Express en je hebt wc's, dat heb je in een bus denk ik niet) en uiteindelijk ook sneller.
Pas als je in het centrum aankomt, pak je de metro naar je hotel. Dan moet je dus wel met je koffer slepen, maar daar ontkom je denk ik niet aan. Tenzij je met de taxi gaat, maar dat loopt nogal op qua kosten.
Dus mijn suggestie zou zijn:
Stansted Express naar Liverpool Street Station (45 min)
Liverpool Street Station naar Ealing Common met de metro (45 min)
Bij de metro moet je dan wel overstappen, maar denk dat je daar niet aan ontkomt. Ik kan later wel voor je uitzoeken welke lijnen je precies moet nemen, of iemand anders (Niekske) is misschien zo lief voor je om dat te doen (heb even tijdgebrek zelf namelijk).
Komt vast goed hoor! Zo ingewikkeld is het niet, maar wel beetje omslachtig omdat het gewoon best ver is. Vrees dat je langer bezig bent met naar je hotel komen dan dat je in 't vliegtuig zit
Marin- Lady Post-a-lot
Niekske schreef:Hoe bedoel je met je koffer de stad in? Als wij zeggen dat je in het centrum aankomt, bedoelen we op een station en van daaruit kun je dan altijd wel op een andere lijn (bus/metro/etc) overstappen, dus je hoeft niet door het centrum te gaan sjouwen met je koffer!
Ik dacht dat jullie het zo bedoelden, dat het onhandig is om vanuit het centrum eerst naar het hotel te gaan en dan terug. Maar bedankt iig
We landen om half 10, en gaan 2 dagen later om 16.00 uur weer terug vliegen. Niet superlang, maar hopelijk kunnen we een en ander zien.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Haha nee, eerst koffer droppen natuurlijk! Bedenk wel dat je vaak nog niet kan inchecken rond die tijd (meestal pas na 15.00) maar dan kan je je koffer wel eerst in de locker room van het hotel plaatsen. Hoewel dat dan dus misschien zelfs nog wel een overweging is om even een kluisje op Liverpool Street Station te huren, want het is ook zonde als je eerst drie kwartier met de metro gaat om je koffer te dumpen en dan terug te gaan naar het centrum om leuke dingen te doen. Dan zou ik toch overwegen om pas 's avonds naar het hotel te gaan. Even bellen met het hotel misschien?
Marin- Lady Post-a-lot
Haha ik kan het wel uitzoeken! Er zijn meerder opties:
Van London Liverpool Street neem je de Central Line (rood, alle lijnen hebben een eigen kleur) in de richting van Ealing Broadway (das richting west). Doorrijden tot het einde, Ealing Broadway dus en daar overstappen op de District Line (donkergroen) richting maakt niet uit, want van hieruit gaan de metro's maar één kant op. Eén station verder is al Ealing Common.
Je kan ook vanaf London Liverpool Street met de Central Line naar Holborn en daar overstappen op de Picadilly Line (donkerblauw) richting Uxbridge, dan kom je ook over Ealing Common. Qua tijd duren beide opties even lang.
Je hebt het systeem waarschijnlijk snel door en je kan op elk metro station een plattegrond pakken van het metro netwerk. Let er wel op dat de metro's altijd twee kanten op rijden en dat sommige lijnen ook vertakkingen hebben, waardoor de metro richting west alsnog verschillende eindstations kan hebben. Maar dat kun je allemaal zien op zo'n plattegrond: http://osmek.com/media/5211_london-underground-t.gif
Van London Liverpool Street neem je de Central Line (rood, alle lijnen hebben een eigen kleur) in de richting van Ealing Broadway (das richting west). Doorrijden tot het einde, Ealing Broadway dus en daar overstappen op de District Line (donkergroen) richting maakt niet uit, want van hieruit gaan de metro's maar één kant op. Eén station verder is al Ealing Common.
Je kan ook vanaf London Liverpool Street met de Central Line naar Holborn en daar overstappen op de Picadilly Line (donkerblauw) richting Uxbridge, dan kom je ook over Ealing Common. Qua tijd duren beide opties even lang.
Je hebt het systeem waarschijnlijk snel door en je kan op elk metro station een plattegrond pakken van het metro netwerk. Let er wel op dat de metro's altijd twee kanten op rijden en dat sommige lijnen ook vertakkingen hebben, waardoor de metro richting west alsnog verschillende eindstations kan hebben. Maar dat kun je allemaal zien op zo'n plattegrond: http://osmek.com/media/5211_london-underground-t.gif
Niekske- Kletskop
Niekske schreef:
Deze klinkt echt makkelijk en goed te doen!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Niekske schreef:
Deze klinkt echt makkelijk en goed te doen!
Die is inderdaad de makkelijkste alleen kan het zijn dat je vijf minuten langer moet wachten omdat een deel van de metro's op de central line richting het westen naar West Ruislip gaan en dus niet naar Ealing Broadway. Bij optie twee maakt het niet uit welke je neemt, je komt altijd over Holborn. Maar dan heb je hetzelfde met de picadilly line trouwens, die als eindpunt Uxbridge of Heatrow heeft...
Dus, optie één kan niet fout gaan eigenlijk
Niekske- Kletskop
Niekske schreef:Punk'd schreef:Wat ontzettend gaaf dat je daar gewoond hebt! (Voor werk of studie?).
Dat is echt mijn toekomst droom, om (tijdelijk) met mijn vriend naar Londen te verhuizen. (en te werken natuurlijk). Ik hou echt van die stad.
Voor een stage inderdaad. Toevallig gingen twee studiegenootjes ook naar London (we zaten wel bij drie verschillende bedrijven) en we wilden echt IN London wonen (en dus geen studentenkamer ergens ver weg) dus hebben we met zijn drietjes een mini-appartementje gehuurd in een zijstraat van Oxford Street. Echt belachelijk duur, maar omdat het voor een paar maanden was, wilden we gewoon echt in de stad zitten. Ik ben ook echt verliefd geworden op die stad toen, ik voel me er altijd weer thuis als ik er kom!
Waauw wat leuk!! Ik kan het me voorstellen dat je dat ook echt goed wilt zitten.
Ik had gekeken naar een master of een 15 weekse cursus in Londen maar ik heb er gewoon het geld niet voor en mijn ouders vonden het echt te gek. (Was ook op de University of the arts en echt 20 000 pond). Nu ben ik ook nog gezakt hier in Nederland dus dat moet ik eerst maar eens afmaken. En door al dat gedoe nu op school ben ik een beetje huiverig geworden of ik nog wel naar school moet gaan
Maar de droom blijft en ik ben nog jong. Mijn vriend studeert nog 2 jaar en dan 'mag' ik hem overal mee naartoe nemen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: