Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

OV in Londen

3 plaatsers

Ga naar beneden

OV in Londen Empty OV in Londen

Bericht  lente di 7 dec 2010 - 0:40

Voor de Londen-fans onder ons Wink ;
Wat is de makkelijkste/goedkoopste manier om te reizen met het OV in Londen (metro/bus)?
Lees vanalles over een Oyster Card of een Travelcard?
We komen op vrijdagochtend aan en gaan op maandagochtend terug.
Ben zelfs in NL nogal een OV-nerd, ga echt nooit met de tram/metro ofzo. Af en toe met de trein (lang leve de fiets en de auto hihi).
Hoor het graag Very Happy
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV in Londen Empty Re: OV in Londen

Bericht  Jerry di 7 dec 2010 - 3:05

Je moet gewoon een metrokaart halen voor een aantal dagen (kun je kiezen), waarbij je in zone 1 en 2 kunt reizen (waarschijnlijk is dat genoeg, anders checken of je buiten die zone moet/wilt reizen). Laatste keer dat ik dat deed, betaalde ik iets van 17 pond per persoon ofzo...

http://www.intolondon.com/content/default/underground-tube-map/

Op deze website vind je een kaartje met welke stations in welke zones vallen.
Metro in Londen is héél gemakkelijk en héél handig
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 3:09

Precies, wat Jerry zegt smile Meestal kan je het gewoon af met een zone 1 en 2 kaart. Trouwens, dat is dan een Three-day travelcard off-peak en daar kun je ook mee met de bus! Is best leuk om een keer te doen (al moet je er tijd voor uittrekken), Marin en ik zijn een keer gewoon in een bus gaan zitten toen het regende en we even niks te doen hadden in Londen. Je moet er alleen rekening mee houden dat je niet 's ochtends in de spits ermee kan reizen (edit: voor half tien, even opgezocht), 's avonds wel gewoon.

Gast
Gast

Bericht  nina di 7 dec 2010 - 4:49

Darcy schreef:Precies, wat Jerry zegt smile Meestal kan je het gewoon af met een zone 1 en 2 kaart. Trouwens, dat is dan een Three-day travelcard off-peak en daar kun je ook mee met de bus! Is best leuk om een keer te doen (al moet je er tijd voor uittrekken), Marin en ik zijn een keer gewoon in een bus gaan zitten toen het regende en we even niks te doen hadden in Londen. Je moet er alleen rekening mee houden dat je niet 's ochtends in de spits ermee kan reizen (edit: voor half tien, even opgezocht), 's avonds wel gewoon.

Zijn Marin en jij samen naar Londen geweest?
Kenden jullie elkaar dan?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 5:13

danielledeliefste schreef:
Darcy schreef:Precies, wat Jerry zegt smile Meestal kan je het gewoon af met een zone 1 en 2 kaart. Trouwens, dat is dan een Three-day travelcard off-peak en daar kun je ook mee met de bus! Is best leuk om een keer te doen (al moet je er tijd voor uittrekken), Marin en ik zijn een keer gewoon in een bus gaan zitten toen het regende en we even niks te doen hadden in Londen. Je moet er alleen rekening mee houden dat je niet 's ochtends in de spits ermee kan reizen (edit: voor half tien, even opgezocht), 's avonds wel gewoon.

Zijn Marin en jij samen naar Londen geweest?
Kenden jullie elkaar dan?

Ja wij kenden elkaar toen al, maar we hadden elkaar nog maar 1 keer gezien haha. Maar we hadden elkaar al zo vaak gesproken op msn dat ik het gevoel had haar al jaren te kennen. Ik ben haar toen gaan opzoeken in de stad waar ze studeerde in Engeland en daarvoor gingen we naar Londen. Was heel erg gezellig! (en al best een tijdje geleden, wat was het Marin? 2007 ofzo?) Edit: ja het was 2007 smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 7:44

Haha ja dat is waar ook. We kenden elkaar toen eigenlijk nog nauwelijks. Wel al heel goed van msn, maar we hadden elkaar pas 1 keer echt ontmoet. Maar het is heel goed gegaan en we zijn intussen hele goede vriendinnen geworden.

Maar goed, over dat OV.

Je kunt het beste een day travel card nemen, die kosten 5 pond per stuk. Kan je ook in setjes van 3 kopen voor 3 dagen. Oystercards zijn alleen handig als je vaak in London komt.
Je kunt het inderdaad voor zowel de metro als bus gebruiken. Metro is stukken sneller, maar met de bus zie je nog eens wat. Ik vind het zelf erg leuk om met de metro naar Notting Hill te gaan, daar rond te lopen en dan met de bus terug. Is een leuke route die je zo terug naar 't centrum brengt. Darcy en ik zijn toen we moe waren en tijd overhadden inderdaad gewoon in een willekeurige bus gaan zitten. Half uurtje heen, half uurtje terug. Hartstikke leuk vooral als je bovenin vooraan kunt zitten. De lijn langs Aldwych en Strand is leuk, want dat is vaak nog een echte authentieke bus, de rest is allemaal moderner.

Tegenwoordig heeft London net als Parijs een fiets-uitleen-systeem maar daar heb ik me nog niet aan durven wagen.

Gast
Gast

Bericht  nina vr 10 dec 2010 - 7:57

Marin schreef:Haha ja dat is waar ook. We kenden elkaar toen eigenlijk nog nauwelijks. Wel al heel goed van msn, maar we hadden elkaar pas 1 keer echt ontmoet. Maar het is heel goed gegaan en we zijn intussen hele goede vriendinnen geworden.
Wat leuk! Zo ken ik ook een meisje..tsja vrouw die kende ik ook nog niet zo lang maar zijn samen een weekendje in Valkenburg geweest om de Amstel Gold Race te fietsen... was ook erg leuk!
Nu gaan we komende zomer naar Ierland smile
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud