Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Londen vraagjes

+5
Aziraphale
Marin
Elliot
TukTuk
Kaboutertje
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Londen vraagjes Empty Londen vraagjes

Bericht  Kaboutertje do 20 sep 2012 - 10:59

Ik ga in november naar Londen. Het hotel is geboekt via Concepts for travel. Heb een bon gehad van de NHA waar ik een cursus doe. Tickets heb ik zelf geboekt. Ik wil graag alles goed geregeld hebben voor vertrek dus vandaar wat vraagjes.

Ik heb namelijk een hotelbeschrijving gehad waar het volgende op staat :
Area
5 kms to city centre
17 kms to the airport (london heathrow )
58 kms to the airport (london gatw ick)

-1 kmto the nearest station (ealing london station)
1 minute w alk to the nearest bus stop

Zoals ik dus begrijp, zijn er 2 vliegvelden..? Want tijdens het boeken stond er gewoon Londen. Niet heathrow of gatwick. Hoe moet ik nou weten waar ik land..? Question Sorry als ik nu misschien een hele domme vraag stel hoor.

En verder zijn tips welkom smile Ben er nog nooit geweest dus wil graag dingen zien en natuurlijk wat shoppen.
Is het vervoer duur?

Thanks!!
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Londen vraagjes Empty Re: Londen vraagjes

Bericht  TukTuk do 20 sep 2012 - 11:10

Er zijn zelfs meer vliegvelden smile je hebt ook nog luton, stansted en London city. Als het goed is kan je wel terug vinden waar je naar toe vliegt via je boeking. Gewoon even goed kijken in je bevestigingsmail. Met welke maatschappij vlieg je?
London is sowieso een dure stad, vervoer is ook best prijzig, je kan op de sites van het vliegveld wel informatie vinden over hoe je t makkelijkst naar het centrum komt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kaboutertje do 20 sep 2012 - 11:32

Oh haha ik ben echt een leek :P
Ik heb het gevonden idd! Londen Stensted. Maar hoe weet ik nu hoe ver dat van elkaar af ligt?
Ik vlieg met Ryan air trouwens smile
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kaboutertje do 20 sep 2012 - 11:36

Dat is nog gewoon 2uur er vanaf.. :O
Edit : volgens mij klopt het niet helemaal. Zoals ik het had opgezocht duurt het iets van 2uur naar het hotel. Bij de hotelbeschrijving staat 5 km van het centrum.

Ik kan vanaf stansted een trein boeken, deze zou in 47 min in het centrum zijn. Kan dit?

Somebody help me please Rolling Eyes

Laatst aangepast door Kaboutertje op do 20 sep 2012 - 11:43; in totaal 1 keer bewerkt
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kaboutertje do 20 sep 2012 - 11:39

Niet echt slim van mij om dat pas na het boeken uit te zoeken Neutral
Zal dan wel een duur geintje worden naar het hotel... laughcry
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  TukTuk do 20 sep 2012 - 12:12

Kan goed kloppen, stansted ligt 56 km buiten London... Het goedkoopste is denk ik de bus naar het centrum en vanaf daar weer verder.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Elliot do 20 sep 2012 - 19:40

Ik heb vorig jaar ook op Stensted gevlogen en je kunt vanaf daar een trein boeken naar Liverpool street. Vanaf daar kun je de metro naar het centrum pakken. Volgens mij was een retourtje voor de trein iets van 50 euro? Ik weet het niet meer precies. Informatie staat op deze site: http://www.visitbritainshop.com/Nederland/reizen-in-groot-brittannie/vliegveld-transfers/product/stansted-express-eticket.html

Ik zou op het station even advies vragen met betrekking tot een OV-kaart, zij kunnen je precies vertellen wat voor jou het goedkoopste is!

Veel plezier!

Edit: Stensted express doet er inderdaad ongeveer 45 minuutjes over, prima te doen! Ik heb vorig jaar namelijk ook een keer op London City gevlogen (echt zo'n beetje in het centrum) en vanaf daar heb ik er uiteindelijk bijna net zolang over gedaan om bij het hotel te komen. Ik ging toen met de taxi en door het verkeer in London duurde dat dus net zo lang.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Marin do 20 sep 2012 - 20:03

Stansted ligt inderdaad ver buiten London. Reden dat de lowcost airlines er zoveel op vliegen. Wat Caroline zei klopt, de Stansted Express (trein) is het snelst en handigst en brengt KE naar Liverpool Street Station. Vanaf daar kan je makkelijk met de metro naar je hotel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Kaboutertje do 20 sep 2012 - 20:24

Oke, bedankt voor alle reacties smile
Vraag me af of ik vooraf al tickets haal voor die trein.. Het zou namelijk goedkoper (en ook sneller uiteraard) zijn om vooraf te kopen.

Kun je ook een retour kopen, ondanks dat je niet dezelfde dag terug gaat? Want ik zag dat het enkel ong. 40 euro was, en retour 58 dus dat scheelt nogal...
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 23:03

Je kunt als je wilt besparen ook met de bus gaan hoor! Kost maar 8 pond een enkeltje.. Deze doet er een kwartier langer over dan de trein.

Hoe heet die bus ook al weer.. laat mij even denken :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 23:04

http://www.terravision.eu/london.html?adw=1&gclid=CLSXsd61xrICFc93fAod9VAAUQ

9 pond een enkeltje Very Happy en hij doet er 55 minuten over om naar London Liverpool street te komen (daar komt de trein ook aan).

Gast
Gast

Bericht  Kaboutertje do 20 sep 2012 - 23:14

Punk'd schreef:http://www.terravision.eu/london.html?adw=1&gclid=CLSXsd61xrICFc93fAod9VAAUQ

9 pond een enkeltje Very Happy en hij doet er 55 minuten over om naar London Liverpool street te komen (daar komt de trein ook aan).

Oh wat goed smile thanks voor de tip! Voor die 5 minuten langer doe ik dat wel. Scheelt een hoop geld Razz Wat ik liever uitgeef aan : SHOPPEN! I love you
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Aziraphale vr 21 sep 2012 - 5:37

De bus vanaf Stansted is inderdaad prima te doen, nog een leuke trip ook want je gaat over the London Bridge enzo smile

Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Twellie vr 21 sep 2012 - 10:45

Ik ben ook met Terravision gegaan, die kun je gewoon ter plekke op het vliegveld boeken. Een retourtje had ik volgens mij voor zestien euro of zo. Vanuit het centrum zou je gewoon de metro kunnen nemen naar je hotel, een dagkaart kost maar zeven pond.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Atelier Madame vr 21 sep 2012 - 10:55

In het vliegtuIg de bus boeken is voordeliger!!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Roodkapje vr 21 sep 2012 - 11:00

Hou er wel rekening mee dat de bus veeeeeeeeeeel langer kan duren als de trein... dat ligt natuurlijk aan het tijdstip waarop je landt. Land je in de spits... Neem de trein smile Land je er buiten de spits... neem de bus en bespaar geld.
Niets is zo vervelend als vast staan op de snelweg, vast staan in Londen terwijl jij de stad in wilt. Afgelopen keer toen ik met een vriendin was wou ze heel graag lowcost gaan en met de bus... hebben we bijna 2,5 uur erover gedaan om bij Liverpoolstreetstation te komen.

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Kaboutertje za 22 sep 2012 - 3:39

Roodkapje schreef:Hou er wel rekening mee dat de bus veeeeeeeeeeel langer kan duren als de trein... dat ligt natuurlijk aan het tijdstip waarop je landt. Land je in de spits... Neem de trein Londen vraagjes 561177 Land je er buiten de spits... neem de bus en bespaar geld.
Niets is zo vervelend als vast staan op de snelweg, vast staan in Londen terwijl jij de stad in wilt. Afgelopen keer toen ik met een vriendin was wou ze heel graag lowcost gaan en met de bus... hebben we bijna 2,5 uur erover gedaan om bij Liverpoolstreetstation te komen.

Wij komen om half 10 aan op het vliegveld, zou het dan nog spits zijn?
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Roodkapje za 22 sep 2012 - 5:16

Kaboutertje schreef:
Roodkapje schreef:Hou er wel rekening mee dat de bus veeeeeeeeeeel langer kan duren als de trein... dat ligt natuurlijk aan het tijdstip waarop je landt. Land je in de spits... Neem de trein Londen vraagjes 561177 Land je er buiten de spits... neem de bus en bespaar geld.

Wij komen om half 10 aan op het vliegveld, zou het dan nog spits zijn?

Nee dan kan je met de bus...voor je in de bus zit is het 10uur en ben je 11uur in de stad.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Niekske ma 24 sep 2012 - 0:51

Ik vlieg altijd op stansted en neem eigenlijk altijd de trein. Ik heb een keer die bus genomen en alleen op de heenreis, want ik wilde op de terugreis niet riskeren om vast te komen staan in het verkeer en het vliegtuig te missen. Toen bleek dat een enkeltje bus plus een enkeltje trein samen net zo duur waren als een retourtje met de trein (enkeltje is in verhouding daar dus echt heel duur) dat ik daarna altijd een trein retour heb genomen. Met zo'n retourtje moet je binnen 30 dagen terug, dus niet dezelfde dag zoals hier smile

Dit is de '9292ov' website van London: http://www.tfl.gov.uk/ hier kun je kijken hoe je het beste kan reizen. Ik kan het station Ealing London Station niet vinden in de planner, dus misschien heb je de naam fout? Afhankelijk van waar dat ligt, kunnen de kosten voor vervoer namelijk verschillen. Een dagkaart voor zone 1-2 (das het hele centrum met een stuk erbij) kost inderdaad 6-7 pond, maar als je hotel buiten zone 2 ligt, moet je een kaart voor zone 1-2-3 nemen en die is duurder. Je kan het beste een oyster card aanschaffen (ov chipkaart), dan ben je altijd het goedkoopste uit. Je betaald een paar pond borg, maar je kan de kaart ook weer inleveren als je gaat en dan krijg je dat terug. Als je aankomt op London Liverpool street (hier kom je met de trein of de bus aan) kun je gewoon aan het metro loket zeggen dat je zoveel dagen in London bent en vragen wat de goedkoopste manier van reizen is. Afhankelijk van hoe lang je er bent, wordt dat een 3day travelcard of een 7day travelcard denk ik, maar dan moet je wel weten in welke zone je hotel zit.

Ik ken het ov in London behoorlijk goed, ik heb er een paar jaar geleden gewoond en ik kom er nog elk jaar terug, dus ik wil wel met je mee zoeken waar je hotel ligt en hoe je er het beste kan komen enzo? Laat maar weten smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Niekske ma 24 sep 2012 - 1:01

Vergeet ik de verdere tips.... laughcry

Shoppen: oxford street! Heeft verschillende metrohaltes, maar ik zou beginnen bij Marble Arch, daar ligt de Primark smile van daaruit kun je heel oxford street aflopen. Ook erg leuk: Covent Garden, veel kleine winkeltjes en boetiekjes en kraampjes met zelfgemaakte dingen. En Camden market, daar hangt een alternatief sfeertje, maar ze verkopen er echt vanalles. Heel Camden Market bestaat uit winkels, kraampjes en markthallen met kleine kraampjes. Je vindt er echt enorm veel verschillende dingen en er zitten ook veel eettentjes tussendoor, waar je voor een paar pond een flinke maaltijd kan eten. Veel thais/indonesch, maar erg lekker!

Bij Covent garden zitten ook leuke pubs om 's avonds nog iets te drinken en op leicester square ook. Hier zitten ook veel eettentjes, bij de pubs kun je ook lekker eten en vaak veel goedkoper dan in restaurants. Ik vind de prijzen voor uit eten in London nog wel meevallen eigenlijk. Mijn favoriete restaurant is de Strada (Italiaans) aan de thames tussen London Bridge en Tower Bridge (aan de zuidkant) je hebt er echt prachtig uitzicht op de Tower Bridge 's avonds!

Ik was zelf ook erg fan de parken, Hyde Park en Regent's Park. Je kan er altijd leuk mensen kijken en er is ook altijd wel iets te doen, sporters kijken of een evenement ofzo.

En als je de kans krijgt: ga naar een musical! Op leicester square zitten heel veel goedkope ticket boxes, daar kun je gewoon vragen wat ze nog over hebben aan kaartjes voor diezelfde avond.

Ik ga nog even verder denken (en ik wil inmiddels zelf weer terug, ben in mei nog geweest, haha!)
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 1:24

Wat ontzettend gaaf dat je daar gewoond hebt! (Voor werk of studie?).

Dat is echt mijn toekomst droom, om (tijdelijk) met mijn vriend naar Londen te verhuizen. (en te werken natuurlijk). Ik hou echt van die stad.

Gast
Gast

Bericht  Niekske ma 24 sep 2012 - 1:31

Punk'd schreef:Wat ontzettend gaaf dat je daar gewoond hebt! (Voor werk of studie?).

Dat is echt mijn toekomst droom, om (tijdelijk) met mijn vriend naar Londen te verhuizen. (en te werken natuurlijk). Ik hou echt van die stad.

Voor een stage inderdaad. Toevallig gingen twee studiegenootjes ook naar London (we zaten wel bij drie verschillende bedrijven) en we wilden echt IN London wonen (en dus geen studentenkamer ergens ver weg) dus hebben we met zijn drietjes een mini-appartementje gehuurd in een zijstraat van Oxford Street. Echt belachelijk duur, maar omdat het voor een paar maanden was, wilden we gewoon echt in de stad zitten. Ik ben ook echt verliefd geworden op die stad toen, ik voel me er altijd weer thuis als ik er kom! I love you
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kaboutertje ma 24 sep 2012 - 1:44

Niekske schreef:Ik vlieg altijd op stansted en neem eigenlijk altijd de trein. Ik heb een keer die bus genomen en alleen op de heenreis, want ik wilde op de terugreis niet riskeren om vast te komen staan in het verkeer en het vliegtuig te missen. Toen bleek dat een enkeltje bus plus een enkeltje trein samen net zo duur waren als een retourtje met de trein (enkeltje is in verhouding daar dus echt heel duur) dat ik daarna altijd een trein retour heb genomen. Met zo'n retourtje moet je binnen 30 dagen terug, dus niet dezelfde dag zoals hier smile

Dit is de '9292ov' website van London: http://www.tfl.gov.uk/ hier kun je kijken hoe je het beste kan reizen. Ik kan het station Ealing London Station niet vinden in de planner, dus misschien heb je de naam fout? Afhankelijk van waar dat ligt, kunnen de kosten voor vervoer namelijk verschillen. Een dagkaart voor zone 1-2 (das het hele centrum met een stuk erbij) kost inderdaad 6-7 pond, maar als je hotel buiten zone 2 ligt, moet je een kaart voor zone 1-2-3 nemen en die is duurder. Je kan het beste een oyster card aanschaffen (ov chipkaart), dan ben je altijd het goedkoopste uit. Je betaald een paar pond borg, maar je kan de kaart ook weer inleveren als je gaat en dan krijg je dat terug. Als je aankomt op London Liverpool street (hier kom je met de trein of de bus aan) kun je gewoon aan het metro loket zeggen dat je zoveel dagen in London bent en vragen wat de goedkoopste manier van reizen is. Afhankelijk van hoe lang je er bent, wordt dat een 3day travelcard of een 7day travelcard denk ik, maar dan moet je wel weten in welke zone je hotel zit.

Ik ken het ov in London behoorlijk goed, ik heb er een paar jaar geleden gewoond en ik kom er nog elk jaar terug, dus ik wil wel met je mee zoeken waar je hotel ligt en hoe je er het beste kan komen enzo? Laat maar weten smile

Thanks voor alle hulp tot nu toe smile Wil alles van te voren hebben uitgestippeld namelijk.
Dit is het adres, kom er alleen geen wijs uit..
London Ealing Hotel
EALING COMMON
EALING
LONDON LONDONW5 3HN
UNITED KINGDOM
3 Star, First Class Modern Hotel
5 kms to city centre
17 kms to the airport
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin ma 24 sep 2012 - 1:58

Ealing is een wijk in London. Als je London Ealing Hotel googled, krijg je vrij veel hotels. Maar ik geloof dat ik wel één hotel heb gevonden die ook echt London Ealing Hotel heet. Als ik Ealing Common google, krijg ik te zien dat dit een metrostation is.

Ten eerste: Is dit je hotel?

http://www.booking.com/hotel/gb/jarvis-ealing.nl.html

Zo ja, dan ligt het bij metrostation Ealing Common. Dat zie je ook duidelijk op de kaart op die website. Dus dan kan je waarschijnlijk wel de route plannen.

Edit: Ik zie dat Ealing echt aan de andere kant (ten westen) van London ligt. Vrees dat je je vliegtickets al geboekt hebt he? Want je komt echt precies aan de andere kant van de stad aan (ten noordoosten). Ik zou dan met de Stansted Express naar Liverpool Street Station gaan (ca. 45 minuten) en de tfl website geeft van Liverpool Street Station naar Ealing Common ook 45 minuten aan, met twee keer overstap. Je bent dus wel even onderweg vrees ik.

Laatst aangepast door Marin op ma 24 sep 2012 - 2:06; in totaal 2 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Niekske ma 24 sep 2012 - 2:02

Dat hotel heb ik ook gevonden. Maar dat is helemaal niet bij de docklands...? Das juist de hele andere kant van London
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud