Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Licht gewicht kindje

+18
Bloem86
Thunder
Twellie
Flip Fluitketel
Annemie
Linda
Happydobby
Star007
studiebol
Susan
moepie
Annie24
Tania
Bruintje Beer
Purpleflower
Darius
Liadan
peach
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Licht gewicht kindje Empty Licht gewicht kindje

Bericht  peach wo 19 sep 2012 - 6:53

Zijn hier mama's met licht gewicht kindje?
Mijn kleine is nu 13 maanden en weegt denk ik net 8 kilo.
Nu was ze bij de geboorte maar 2300 gram. Dus ze groeit prima dr lijn.
Alleen de laatste tijd irriteer ik me aan wild vreemde die zeggen, aan hoe oud is ze 8/9 maanden,neej al een jaar geweest. Oh dan is ze wel smalletjes.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Licht gewicht kindje Empty Re: Licht gewicht kindje

Bericht  Liadan wo 19 sep 2012 - 7:01

Mijn dochter is ook altijd een lichtgewichtje geweest. Met 14 maanden woog ze 8,5 kilo, met 2 jaar 9,8 kilo en nu weegt ze 13.7 kilo. Ik heb hier van vreemden eigenlijk vrijwel nooit opmerkingen over gehad.
Het lijkt me ook andersom 'lastiger', dat als je kind groot is voor zijn leeftijd dat mensen altijd meer verwachten dan dat ze kunnen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius wo 19 sep 2012 - 7:02

Ach, liever te smalletjes dan een kind met zwembanden, als ik eerlijk ben.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Purpleflower wo 19 sep 2012 - 7:02

Even in het groei boekje kijken...

Bij de geboorte 2940 gram en 47cm

Met 13mnd 8.4 kilo en 71 cm

Nu 22 mnd ongeveer 10.5 kilo en 84cm
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Bruintje Beer wo 19 sep 2012 - 7:05

Hier zijn beide kinderen smal. De jongste is nu bijna 16 maanden. Hij woog 13 augustus nog geen 8,4 kilo en is 74cm en toen was hij ruim 14 maanden. Hij kan al llopen sinds dat hij 13 maanden is en dat is echt een leuk gezicht....Daar krijg ik dan meestal reactie's op. Maar krijg ook vaak te horen van 'Goh is hij al 16 maanden dat kan niet'

De oudste was ook rond zijn leeftijd 8,5 kilo en 75cm. Die weegt nu 12 kilo bij 3 jaar.

De oudste was bij haar geboorte 3115gr(42 weken) en de jongste was 2605 gram.(39 weken)

Maar kan me je irritatie's voorstellen Ik kan me er soms ook ergeren!
Voordeel is dat ze lang met hun kleren kunnen doen!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Tania wo 19 sep 2012 - 7:05

Liadan schreef:Mijn dochter is ook altijd een lichtgewichtje geweest. Met 14 maanden woog ze 8,5 kilo, met 2 jaar 9,8 kilo en nu weegt ze 13.7 kilo. Ik heb hier van vreemden eigenlijk vrijwel nooit opmerkingen over gehad.
Het lijkt me ook andersom 'lastiger', dat als je kind groot is voor zijn leeftijd dat mensen altijd meer verwachten dan dat ze kunnen.

Dat laatste is hier het geval inderdaad en dat is soms best lastig. Mijn zoontje liep bijvoorbeeld pas toen hij 23 maanden was, wat al laat is natuurlijk, maar omdat hij er ook nog ouder uit ziet vonden veel mensen het maar raar en zeiden vreemden dat ik maar met hem naar de dokter moest laughcry

Lekker laten praten die mensen joh. Zo slecht bedoelen ze het waarschijnlijk niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annie24 wo 19 sep 2012 - 7:08

Liadan schreef:Het lijkt me ook andersom 'lastiger', dat als je kind groot is voor zijn leeftijd dat mensen altijd meer verwachten dan dat ze kunnen.

Dat hebben wij helaas regelmatig Sad Y. kon al goed lopen met 10 maanden en ondanks dat hij met 2675gram ter wereld kwam is daar nu niets meer van te zien. Toen kregen we bv regelmatig te horen waarom hij nog niet kon praten, want hij kon al lopen, dus moest toch minstens wel 1 jaar en een paar maanden zijn. Terwijl hij nog 1 jaar moest worden. Nu praat hij wel, maar nog niet goed natuurlijk en nu krijgen we weer te horen dat hij zo slecht praat voor zijn leeftijd en als we dan vragen hoe oud Y. dan is volgens die mensen is het antwoord 'ow, al 2 geweest', terwijl hij pas 20 maanden is.

Ontopic; ik moet eerlijk zeggen dat ik ook snel denk 'ow, dat is een lichtgewichtje', maar uitspreken doe ik het niet. Iemand bij mij op facebook was op zoek naar een regenpak voor haar dochtertje van 16 maanden. Dus iedereen (en ook ik) gaven aan dat dat toch niet zo moeilijk zou moeten zijn voor een kindje van 17 maanden. Blijkt ze in maat 74 te zitten. Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  moepie wo 19 sep 2012 - 7:09

Hier ook een dame die klein en smal is. Mensen schatten haar ook altijd jonger dan dat ze is. Ik vind het niet zo erg eigenlijk.
Afgelopen week nog op het cb. Ik kwam met een moeder aan de klets over dat ze net zindelijk is dus die moeder: "oh dan is ze er echt vroeg bij!" Dus ik; nou ze wordt aankomende week 3!. Die moeder stond een beetje raar te kijken haha.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan wo 19 sep 2012 - 7:10

Mijn zoontje wordt over anderhalve maand vijf en weegt 15 kilo, dus ook niet echt een zwaargewicht. Hij is gewoon een klein en fijn poppetje, het past bij hem.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  studiebol wo 19 sep 2012 - 7:10

Ja hier, maar goed ze waren ook 8 weken te vroeg.

Hier wel het tegenovergestelde eigenlijk, mensen schatten ze vaak ouder.. best raar want ik vind ze echt klein maar goed.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Liadan wo 19 sep 2012 - 7:12

Annie, ik denk nu ook sneller dat een kind licht/klein is, maar dat komt omdat mijn zoon zo'n beer is. Dan lijken veel kinderen die ongeveer net zo oud zijn meteen licht en klein. Ik hoor ook regelmatig dat hij groot/flink is voor zijn leeftijd.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 7:14

Hier 2 kids die smal en licht zijn.

Beide met de geboorte bijna 8 pond dus aan de start heeft het niet gelegen Laughing

D.ylan is nu 5 en 1.21 en woog maandag bij de arts net 17 kilo.

L.ynn is ruim 2 en haar lengte weet ik niet zo (lang in ieder geval!) maar ze woog 2 weken geleden 10,4 kilo

Ach,, ze eten beide goed en bewegen heel veel en denk altijd maar zo ; ze kunnen maar 1 kant uit groeien en dat doen ze bij ons duidelijk in de lengte!

Gast
Gast

Bericht  Annie24 wo 19 sep 2012 - 7:15

Liadan schreef:Annie, ik denk nu ook sneller dat een kind licht/klein is, maar dat komt omdat mijn zoon zo'n beer is. Dan lijken veel kinderen die ongeveer net zo oud zijn meteen licht en klein. Ik hoor ook regelmatig dat hij groot/flink is voor zijn leeftijd.

Jouw zoontje is volgens mij net zo lang/zwaar als Y. ongeveer, toch? smile
Y. is nu ong. 85 cm en iets meer dan 13 kilo. Was vanmorgen op het CB maar dat mens wilde hem persé nog op die babymeetlat leggen en op die babyweegschaal zetten, dus helemaal lekker ging het niet Evil or Very Mad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Star007 wo 19 sep 2012 - 7:17

Darius schreef:Ach, liever te smalletjes dan een kind met zwembanden, als ik eerlijk ben.

Wat maakt het uberhaupt uit of je kind wat smaller/fijner is of wel zwembandjes heeft en dus wat flinker is? Ik heb toevallig een 'flink' kind. Bij 8,5 maand was ze 74 cm en 9,8 kilo. Morgen weer naar het CB voor prikjes en wegen en meten. Ben benieuwd. Ik krijg juist vaak opmerkingen als ' ach wat een flinkerd', dat is ook niet altijd leuk om te horen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Liadan wo 19 sep 2012 - 7:19

Huh, moest hij op de babyweegschaal, apart! Hier hebben ze voor oudere kindjes zo'n stoeltje waar ze op kunnen zitten.
Ik weet niet hoe zwaar/lang hij nu is. Ik denk rond de 12 kilo en ongeveer 83 cm.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 wo 19 sep 2012 - 7:22

Liadan schreef:Huh, moest hij op de babyweegschaal, apart! Hier hebben ze voor oudere kindjes zo'n stoeltje waar ze op kunnen zitten.
Ik weet niet hoe zwaar/lang hij nu is. Ik denk rond de 12 kilo en ongeveer 83 cm.

Dat scheelt niet veel meer met Y. dan smile

Ze hebben ook gewoon een personenweegschaal en meetlat langs de muur, dus ik gaf aan dat we hem beter daar konden meten/wegen, maar dat mens was gewoon té bijdehand bezig en wilde persé meten/wegen op die baby dingen. Hij lag dus niet plat op dat babymeetding, maar met een holle rug omdat hij eraf wilde en op die babyweegschaal zat hij maar half/half en z'n voeten gingen naast het bureau, dus die zijn niet meegewogen Razz
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby wo 19 sep 2012 - 7:24

Ik kreeg in het begin ook te horen dat mijn zoon zo klein was. Inmiddels heeft hij een inhaalslag gemaakt. Met 11 maanden woog hij 9 kilo. Maar hij liep met 11 maanden dus ik verwacht dat hij veel verbrand.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Linda wo 19 sep 2012 - 7:25

Hier ook een slanke dame. We zijn wel doorverwezen naar de kinderarts toen ze één geweest was. Haar curve begon ietwat af te buigen. Uiteindelijk kwam het door de peuterdiarree en haar allergieën. Door haar allergieën is het moeilijk om gezonde vetten aan haar eten toe te voegen.

Inmiddels gaat het de goede kant op. Ze is 22 maanden en weegt bijna 12 kilo.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  peach wo 19 sep 2012 - 7:26

Ik probeer me er weinig van aan te trekken,maar af en toe. Ze eet als een bouwvakker,maar zit werkelijk geen seconde stil,dus verbrand aardig wat.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Annemie wo 19 sep 2012 - 7:32

Mijn zoontje heeft ook altijd bij de onderlijn van het cb gezeten. Hij weegt 10.5 kilo en heeft nu net aan truitjes maatje 86. Maar hij heeft wel bijna een jaar 74/80 gehad.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Flip Fluitketel wo 19 sep 2012 - 7:34

Hier ook een licht gewicht kindje. Ze is nu 23maanden en weegt denk ik net over de 10 kg en is ook klein. Hoe groot weet ik niet precies, maar groot is ze niet. Wij krijgen ook steeds de opmerking goh is ze al bijna 2.....
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Twellie wo 19 sep 2012 - 8:01

Ze zijn hier beiden ook licht voor hun lengte, wel zitten ze qua lengte een stuk boven het gemiddelde. Ik maak me er niet druk om en ik maak me er ook niet druk om als mensen er iets over zeggen. Ze zijn nou eenmaal dun, dus dat is een goede constatering smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 8:09

Hier zijn het ook allemaal lichtgewichten, terwijl ze groot geboren zijn. (oudste 2 8 pond, jongste 2 6 pond)

De jongste 2 wogen 3 weken geleden 8 en 8,5 kilo, met bijna 17 maanden. Ik maak me er niet zo druk om, komt vanzelf wel, en het is schijnbaar gewoon hun bouw. Nu volgden de oudste 2 wel netjes hun lijntje, die steeg ook wel. Alleen bij de jongste 2 kelderde het lijntje ineens, onder de onderste lijn, en dat was niet de bedoeling, terwijl ze wel goed aten.

Inmiddels kruipt ie weer omhoog, dus prima!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 8:59

Mijn zoontje woog met nog geen 10 maanden al bijna 11,5 kg en was 80 cm lang. En daar kreeg ik ook veel opmerkingen over (en nog steeds). Het is ook nooit goed voor sommige mensen, die moeten altijd wat te zeuren hebben, maar ik kan me helemaal voorstellen dat het vervelend is!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 9:05

Liadan schreef:

Wij kregen én te horen dat H. zo smal was én tegelijk dacht iedereen dat ze de stoel al zelf op en af kon toen ze net een jaar was.
Omdat iedereen dacht dat ze al veel ouder was.
Op zich vond ik dat nog niet zo heel erg voor mij, maar wel dat er soms naar H toe opmerkingen gemaakt werden als: Maar jij bent toch al groot? Kun je dat nog niet dan?

H. was 4010 bij de geboorte en met 14 maanden 9.4 kilo en ruim 81cm.
A. was 4370 bij de geboorte en is nu 9 maanden en weegt nu 9.4 kilo bij 79cm lang.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: