Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kwijt aan gas en licht??

+19
Vino
Shisha
Bacio
*Lookie*
Curious
Aagje!
rianne287
Bimbam
M@niek
Rush
Raindrop
Primrose
rapa nui
VeryCherry
Suus
Phileine
Mari
Atelier Madame
blondie29
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty kwijt aan gas en licht??

Bericht  blondie29 wo 2 feb 2011 - 0:09

Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie kwijt zijn aan gas en licht per maand? Ik betaal nu ronde de 65 euro maar ik denk dat dat iets aan de lage kant is en dat beter kan verhogen zodat ik geen grote jaarafrekening krijg,
ik woon trws alleen en heb een 2 kamer appartement. (wel redelijk ruim) Ook zit ik boven iemand, dat scheeld ook wel iets natuurlijk.
blondie29
blondie29
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 47
Punten : 63
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Atelier Madame wo 2 feb 2011 - 0:35

Volgens mij kan je op de site van het Nibud precies uitrekenen wat er 'normaal' is per huishouden en qua verbruik om te betalen.. zo kan je bijv aangeven hoeveel apparatuur e.d. je hebt en zo rekenen ze dat uit.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Mari wo 2 feb 2011 - 1:10

Wij betalen €180 per maand voor 115m2 woonoppervlakte. Vorige jaar kregen we wel geld terug, betaal liever teveel dan dat ik aan het eind van het jaar moet bijbetalen.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Phileine wo 2 feb 2011 - 1:20

Wij zaten op 92 euro voor een appartement van ongeveer 85 m2. Ik vond dat vrij laag en heb toen de verbruiksmanager van Essent geraadpleegd. Toen schrok ik, want we zouden veel bij moeten betalen op de jaarafrekening. Nu zitten we op 128 euro per maand en dat lijkt mij voor nu prima. Over een maand kijk ik opnieuw waar we op zitten en dan kan ik het ook weer bijstellen. Ik vind het een hele handige service, want bijbetalen is altijd zo vervelend en zo weet je precies of je goed zit.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:16

Wij zitten al op 230,00 en ik heb een jaarafrekening gekregen waar ik U tegen zeg..(1280,00 bij betalen) .
heb al gebeld hadden bleken ze ons verbruik te hebben geschat, nu word het waarschijnlijk 300,00 minder..Maar goed nog zwaar belachelijk natuurlijk!!
Wil over gaan stappen, blijf steeds een rot gevoel hebben bij NUON

Verder hebben wij een gezin van 4 personen, wij hebben wel een aantal terrariums aan staan en ik ben overdag redelijk vaak thuis (werk onregelmatig) Dus dat we hoog zitten snap ik, maar dit word van de zotte!! (we hebben zelfs in juni een nieuwe ketel laten plaatsen!!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:27

Wij wonen in een hoekhuis met 4 personen, en betalen nu 173 per maand.
Ik heb vorige week eens via de verbruiksmanager gekeken hoe we er voor staan, maar we moeten dus al weer ophogen met 20 euro per maand. Nu doe ik dat nog even niet, we zitten nu net in de duurste maanden qua stoken natuurlijk. Ik kijk in april even weer hoe we er voor staan, en dan is het advies meestal alweer wat lager gezet, zodat we niet zoveel hoeven bij te betalen eind van het jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:28

wij betalen 76 euro aan energie, 67 aan gas en 30 aan water.. Vorig jaar betaalden we iets minder en kwamen op 40 euro teruggaaf uit.
We hebben nu een meid erbij en ben meer thuis momenteel dus hebben hem wat omhoog gezet zodat de afrekening van de zomer hopelijk niet tegenvalt Wink *wij betalen van juni tot juni

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Suus wo 2 feb 2011 - 2:30

Wij betalen 110 euro voor een appartement van 55 m2 en krijgen aan het eind van het jaar wel altijd wat terug, maar niet heel veel.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  VeryCherry wo 2 feb 2011 - 3:12

Teveel, €125,- en daar komt nog €30,- bij voor Liander :S Water is €40,- per kwartaal.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 3:18

We betalen 140 euro per maand en wonen met z'n tweeën in een tussenwoning.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 3:20

Wij zijn pas verhuisd en ik heb ons op 150 laten zetten. Het is een tussenwoning van zo`n 80 m2. Betaal nu liever elke maand meer dat ik op het einde wat terug krijg dan dat ik moet bijbetalen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  blondie29 wo 2 feb 2011 - 5:26

bedankt voor de reacties,

Als ik het zo lees zit ik wel onwijs laag! Ik zal het ook maar eens omhoog gooien dan. Ik ben dan wel alleen, maar ik zit nu ook voorlopig ziek thuis en dat kost natuurlijk ook meer.
Ik wil straks niet ook een rekening waar je u tegen zegt, ik krijg liever iets terug.
blondie29
blondie29
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 47
Punten : 63
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:36

In mijn appartementje betaalde ik 100 euro per maand (ca 65m2 en 2 verdiepingen). Ik kreeg elk jaar wel wat terug en dan werd mijn voorschot automatisch verlaagd naar 80 euro, dat zette ik dan weer op 100 euro, zodat ik weer iets terugkreeg (ik betaal ook liever elke maand wat extra, zodat ik zeker geen hoge afrekening krijg aan het eind van het jaar). Ik woon nu in een huis, maar woon er pas net, dus ik weet nog niet wat het hier gaat zijn. Ik denk dat ik mijn voorschot voorlopig op 120 euro laat zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:56

Wij 200 euro per maand (75 m2), 3 personen smile Maar krijgen wel elk jaar tussen de 50 en 100 euro terug, dus weet het eigenlijk niet echt precies:)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  blondie29 wo 2 feb 2011 - 6:00

nou ik heb net gebeld en ik zat inderdaad wel wat laag zei de vrouw, ik heb hem nu verhoogd naar 100 euro in totaal, dus ik denk dat dat beter is, scheeld me wel 40 euro in de maand, maarja beter dan bijbetalen..
Nu hopen dat ik wat terug krijg!

Wat doen jullie trouwens om te besparen? Ik heb wel spaarlampen en ik was ook meestal alleen in het weekend, maar voor de rest kun je niet echt besparen denk ik?
blondie29
blondie29
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 47
Punten : 63
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  rapa nui wo 2 feb 2011 - 6:16

Ik woon alleen in een tussenwoning (2009) en betaal sinds januari 59 euro per maand voor gas/electrisch. Ik vind dat best wel weinig ingeschat maar aan de andere kant had ik vorig jaar een bedrag van ca. 120 euro per maand en kreeg bijna 400 euro terug en heb tussen door 3 maanden niets betaald (voorschot zelf verlaagd naar 0 bij Essent). Dus ik ga over 3 maanden na de koude maanden wel eens op de verbruiksmanager kijken wat de stand is en dan kan ik het altijd verhogen. Wil natuurlijk niet later veel bijbetalen maar vind het ook zonde dat ik veel te veel aan hun betaal. Ik gebruik denk ik ook best wel weinig, heb de verwarming overdag op 16,5 staan en 's avonds op 18 en heb bv. stekkers ook uit apparaten die ik niet gebruik.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 6:26

Rond de 170 voor een tussenwoning.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Primrose wo 2 feb 2011 - 6:49

Wij betalen 130 euro per maand voor een gezinswoning, met buren aan beide kanten. Eind april wonen we hier een jaar, dus weet niet of we goed zitten. Ben trouwens wel net overgestapt van EON naar Energie Direct. We zijn best zuinig, stoken niet heel veel, bijna alles spaarlampen, en we wassen niet heel veel, drogen ook niet echt, in de zomer bijna nooit. Vaatwasser staat 2 a 3 keer in de week aan denk ik. Dus denk dat we teveel betalen, maar geld terugkrijgen komt altijd beter uit dan bijbetalen :p
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 7:46

€155 per maand

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Raindrop wo 2 feb 2011 - 8:14

133 per maand. Moet nog een afrekening krijgen maar vanaf februari zijn we overgestapt naar een goedkopere leverancier.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Rush wo 28 nov 2012 - 9:06

Even een upje. Ik ben benieuwd wat de forumsters met een vrijstaande woning alleen aan gas betalen. Yes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  M@niek wo 28 nov 2012 - 10:33

BeeGee schreef:Wij zitten al op 230,00 en ik heb een jaarafrekening gekregen waar ik U tegen zeg..(1280,00 bij betalen) .
heb al gebeld hadden bleken ze ons verbruik te hebben geschat, nu word het waarschijnlijk 300,00 minder..Maar goed nog zwaar belachelijk natuurlijk!!
Wil over gaan stappen, blijf steeds een rot gevoel hebben bij NUON

Verder hebben wij een gezin van 4 personen, wij hebben wel een aantal terrariums aan staan en ik ben overdag redelijk vaak thuis (werk onregelmatig) Dus dat we hoog zitten snap ik, maar dit word van de zotte!! (we hebben zelfs in juni een nieuwe ketel laten plaatsen!!)

Zo dan ben ik toch niet de enige! Nuon heeft ook gewoon ons verbruik geschat waardoor we bijna 2000 euro bij moeten betalen. Terwijl ik de meterstanden gewoon had doorgegeven. Ik ga overstappen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Bimbam wo 28 nov 2012 - 18:16

Rush schreef:Even een upje. Ik ben benieuwd wat de forumsters met een vrijstaande woning alleen aan gas betalen. kwijt aan gas en licht?? 3079029344

Ik heb (nog) geen idee, onze jaarafrekening komt pas in juni. Ben ook zeer benieuwd trouwens.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  rianne287 wo 28 nov 2012 - 19:08

wij betaalden afgelopen jaar 196 euro per maand, zijn nu terug gezet op 144 euro. We kregen namelijk bijna 900 euro terug :cheering: Dit was dan ook het eerste jaar dat we dit huis woonden (2 onder 1 kap). Dus ik had geen idee wat we hier zouden gaan verbruiken. Hiervoor woonden we in een kleine tussenwoning en betaalden we maar 100 euro per maand.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Rush wo 28 nov 2012 - 20:40

Bimbam schreef:
Rush schreef:Even een upje. Ik ben benieuwd wat de forumsters met een vrijstaande woning alleen aan gas betalen. kwijt aan gas en licht?? 3079029344

Ik heb (nog) geen idee, onze jaarafrekening komt pas in juni. Ben ook zeer benieuwd trouwens.
Nibud geeft ong. 2400m3 gas aan voor een gezin in een vrijstaande woning. Wij hebben met z`n 2en 1800m3 verbruikt in een vrijstaande woning zonder dubbel glas, dus ik vind het opzich nog meevallen.

M`n vriend schrok wel even haha. Toen hij alleen was, betaalde hij €60 aan gas per maand en nu €125 Laughing. Hij was dan ook vrijwel nooit lang genoeg thuis om de kachel aan te hebben etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kwijt aan gas en licht?? Empty Re: kwijt aan gas en licht??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum