Hoe vaak.. (huishouden)
+60
Lindsya
Liz
Tiana
Rev3rie
mii_joyce
Slakje
Atelier Madame
SparklingEyes
Raindrop
Leesaa
Lejow
Niene
Bliss
Sushi
Rose
Verona
kajaka88
Jerry
Theeleut
Kiara
Silver
Reeza
Japie
litllejoy
Annemoontje
Mari
LDJ
SuperGrover
minoessepoes
Sterre
*Lookie*
Appeltje
Jelleke
Bolleke
mezzoforte
MissD
Mida4you
rianne287
SoGood
Snoes
Roxi3
Ooh La La!
Sarah1985
Cheesegirl
Rush
SarahKey
Limburg85
Rovine
Arwyn
Caroow
sanne-84
Highway
Hoochie
Poubelle
Kamperseboekenwurm
Gympie
Zonnetje
kippiee
Shisha
Marin
64 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Hoe vaak.. (huishouden)
Ik vul m wel even in, zodat niemand zich meer lullig hoeft te voelen over het feit dat ze een slechte huisvrouw is
.. stofzuig je? 1 keer per 2 à 3 weken
.. dweil je? Eens per 7 weken, maar dat gaat om de gemeenschappelijke ruimte, daar hebben we een schoonmaakrooster voor, dus het wordt wel (in theorie) elke week gedaan
.. stof/poets je? Zit niet echt een lijn in, maar gemiddeld een keer in de 8 weken denk ik
.. maak je de WC schoon? Ook eens in de 7 weken, maar wordt wel elke week gedaan
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? Badkamer eens in de 7 weken, wastafel heb ik op mijn eigen kamer en maak ik ongeveer eens per maand schoon
.. verschoon je je bed? Ongeveer een keer in de 6-8 weken
.. maak je de keuken schoon? Ook eens in de 7 weken, maar wordt elke week gedaan
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis hoort bij keuken, afzuigkap hebben we niet
.. doe je de vaatwasser? Heb geen vaatwasser, maar ik was ongeveer 3 keer per week af
.. doe je de was? Ongeveer een keer per week
.. strijk je? Nooit
.. stofzuig je? 1 keer per 2 à 3 weken
.. dweil je? Eens per 7 weken, maar dat gaat om de gemeenschappelijke ruimte, daar hebben we een schoonmaakrooster voor, dus het wordt wel (in theorie) elke week gedaan
.. stof/poets je? Zit niet echt een lijn in, maar gemiddeld een keer in de 8 weken denk ik
.. maak je de WC schoon? Ook eens in de 7 weken, maar wordt wel elke week gedaan
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? Badkamer eens in de 7 weken, wastafel heb ik op mijn eigen kamer en maak ik ongeveer eens per maand schoon
.. verschoon je je bed? Ongeveer een keer in de 6-8 weken
.. maak je de keuken schoon? Ook eens in de 7 weken, maar wordt elke week gedaan
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis hoort bij keuken, afzuigkap hebben we niet
.. doe je de vaatwasser? Heb geen vaatwasser, maar ik was ongeveer 3 keer per week af
.. doe je de was? Ongeveer een keer per week
.. strijk je? Nooit
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Hoe vaak..
.. stofzuig je? Iedere dag, soms 2x per dag.
.. dweil je? Om de dag.
.. stof/poets je? Iedere dag.
.. maak je de WC schoon? 1x per week grondig, verder nog een keer een doekje er overheen.
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1x per week. Wastafel iedere dag.
.. verschoon je je bed? Iedere week.
.. maak je de keuken schoon? Iedere dag.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis iedere dag, afzuigkap zelden
.. doe je de vaatwasser? Hebben we niet helaas
.. doe je de was? Om de dag zo'n beetje
.. strijk je? nooit eigenlijk.
.. stofzuig je? Iedere dag, soms 2x per dag.
.. dweil je? Om de dag.
.. stof/poets je? Iedere dag.
.. maak je de WC schoon? 1x per week grondig, verder nog een keer een doekje er overheen.
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1x per week. Wastafel iedere dag.
.. verschoon je je bed? Iedere week.
.. maak je de keuken schoon? Iedere dag.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis iedere dag, afzuigkap zelden
.. doe je de vaatwasser? Hebben we niet helaas
.. doe je de was? Om de dag zo'n beetje
.. strijk je? nooit eigenlijk.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Pippa schreef:Voor mijn gevoel ben ik echt altijd aan het schoonmaken als ik thuis ben, dus ik ben wel even benieuwd hoe vaak jullie daar ongeveer mee bezig zijn per week.
Hoe vaak..
.. stofzuig je? 1x per week heel het huis 2 x beneden
.. dweil je? 1x per week
.. stof/poets je? 1x per week
.. maak je de WC schoon? 2 x per week
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1x per week (wastafel vaker)
.. verschoon je je bed? 1x per 1 a 2 weken (wordt zo happy van fris beddengoed)
.. maak je de keuken schoon? 1x per week alles, elke dag aanrecht
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Elke dag
.. doe je de vaatwasser? Om de dag
.. doe je de was? 1x per week doe ik 3 tot 4 wassen
.. strijk je?1x per week
Ik bel elke maandag vrij om het huishouden te doen.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
.. stofzuig je? 2 tot 3 keer per week
.. dweil je? 1 keer per week
.. stof/poets je? 1 keer per week
.. maak je de WC schoon? 2 keer per week en in de zomer als het warm is vaker, anders gaat het sneller ruiken
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1 keer per week
.. verschoon je je bed? Om de week
.. maak je de keuken schoon? Elke dag na het koken
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis elke dag wel en afzuigkap 1x per 3 maanden ofzo heel grondig (dan haal ik het ook uit elkaar)
.. doe je de vaatwasser? Bijna elke dag wel, soms 1 dag niet als we makkelijk hebben gegeten
.. doe je de was? 2 tot 3 keer per week
.. strijk je? Nooit
.. maak je de WC schoon? 2 keer per week en in de zomer als het warm is vaker, anders gaat het sneller ruiken
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1 keer per week
.. verschoon je je bed? Om de week
.. maak je de keuken schoon? Elke dag na het koken
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis elke dag wel en afzuigkap 1x per 3 maanden ofzo heel grondig (dan haal ik het ook uit elkaar)
.. doe je de vaatwasser? Bijna elke dag wel, soms 1 dag niet als we makkelijk hebben gegeten
.. doe je de was? 2 tot 3 keer per week
.. strijk je? Nooit
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Hoe vaak..
.. stofzuig je? 2x per week
.. dweil je? Hmmm... Heel weinig haha. Zou het echt moeten doen, maar heb er zo'n hekel aan!
.. maak je de WC schoon? 1x per week
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1x per week
.. verschoon je je bed? 1x in de 2 weken
.. maak je de keuken schoon? 2x op een jaar grote schoonmaak en voor de rest gewoon een beetje bij houden
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis elke keer wanneer het gebruikt is, afzuigkap wanneer ik het nodig vind
.. doe je de vaatwasser? Heb geen vaatwasser
.. doe je de was? 1 a 2 x in de week
.. strijk je? Nooit
.. stofzuig je? 2x per week
.. dweil je? Hmmm... Heel weinig haha. Zou het echt moeten doen, maar heb er zo'n hekel aan!
.. maak je de WC schoon? 1x per week
.. verschoon je je bed? 1x in de 2 weken
.. maak je de keuken schoon? 2x op een jaar grote schoonmaak en voor de rest gewoon een beetje bij houden
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis elke keer wanneer het gebruikt is, afzuigkap wanneer ik het nodig vind
.. doe je de vaatwasser? Heb geen vaatwasser
.. doe je de was? 1 a 2 x in de week
.. strijk je? Nooit
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
.. stofzuig je? 1 keer in de week
.. dweil je? 1 keer in de week
.. stof/poets je? 1 keer in de week
.. maak je de WC schoon? 1 keer in de week goed en als er bezoek is geweest een doekje eroverheen
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1 keer in de week
.. verschoon je je bed? 1 keer in de week
.. maak je de keuken schoon? Ik hou de keuken goed bij en 1 keer in de maand grondig
.. doe je de vaatwasser? Ik was elke dag af
.. doe je de was? 2 of 3 wassen elke week.
.. strijk je?[/b] Als alle was droog is ga ik strijken.
.. dweil je? 1 keer in de week
.. stof/poets je? 1 keer in de week
.. maak je de WC schoon? 1 keer in de week goed en als er bezoek is geweest een doekje eroverheen
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1 keer in de week
.. verschoon je je bed? 1 keer in de week
.. maak je de keuken schoon? Ik hou de keuken goed bij en 1 keer in de maand grondig
.. doe je de vaatwasser? Ik was elke dag af
.. doe je de was? 2 of 3 wassen elke week.
.. strijk je?[/b] Als alle was droog is ga ik strijken.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Sterre schreef:Eh, ik durf het lijstje ook niet in te vullen . We werken allebei 40 uur en hebben een reistijd van 1uur enkele reis... ik zie echt niet waar ik de fut vandaan moet halen om zo vaak te poetsen. Elke dag stofzuigen?? 1x per twee dagen stoffen? Hellelujah!
Elk weekend doen we even een rondje door het huis, en tussen door alleen wat echt vies is. Het grote poetswerk als grondig de voegen van de badkamer reinigen en het kalk verwijderen ongeveer 1x per maand :oops:
Don't worry, dat doe ik ongeveer 1x per half jaar .
Wekelijks doe ik alleen stofzuigen en een beetje afstoffen. Zelfs de toilet doe ik maar 1x per maand ofzo . Of als er bezoek komt.
Gast- Gast
Hoe vaak..
.. stofzuig je? Bijna iedere dag, vanwege de kat
.. dweil je? 1x per maand ofzo, als ik er aan de denk
.. maak je de WC schoon? 2x per week
.. verschoon je je bed? 1x per week
.. maak je de keuken schoon? Elke keer na het koken snel met een doekje, uitgebreid doe ik het alleen als ik er aan denk, dus 2x per jaar ofzo
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Elke keer na het koken
.. doe je de vaatwasser? Uitruimen? 1x per 2 dagen ongeveer
.. doe je de was? 2-3 x per week
.. strijk je? 2 keer per week meestal (1x kleding en 1x beddengoed)
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
kippiee schreef:Het valt me op dat de meesten hier eens per 2 weken het bed verschoont of zelf iemand 3weken?
Ben ik dan zo erg dat ik vind dat dat elke week moet?
Je zweet en huidschilfers enz of ben ik nou neurotisch hihi :-p
Nou idd, ik doe het ook ieder weekend! Zeker als je met zn 2-en in bed ligt lijkt het me wel zo vaak nodig.
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Reeza schreef:kippiee schreef:Het valt me op dat de meesten hier eens per 2 weken het bed verschoont of zelf iemand 3weken?
Nou idd, ik doe het ook ieder weekend! Zeker als je met zn 2-en in bed ligt lijkt het me wel zo vaak nodig.
Nou ja, ik kwijl als een oud oma'tje zonder tanden in mijn slaap. Dus na een week vind ik het wel weer tijd om hem te verschonen. Maar vroeger vond ik het elke week echt niet nodig.
Gast- Gast
Hoe vaak..
.. stofzuig je? 1x per week doet mijn vriend
.. dweil je? 1x per maand
.. maak je de WC ('s) schoon? 1x per week
.. maak je de keuken schoon? Aanrechtblad en kookeiland iedere dag met doekje, kastjes te weinig.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis als ik teveel geknoeid heb met koken. soms 2x per week, soms 1 per 2 weken. Afzuigkap 1x per 3 weken.
.. doe je de vaatwasser? Dat die draait? Om de dag
.. doe je de was? 1x per week, met dit koude weer moet ik het in 2 dagen doen, omdat het niet snel droogt.
.. strijk je? Euhm, als er iets in de strijkmand zit.
.. stofzuig je? 1x per week doet mijn vriend
.. dweil je? 1x per maand
.. maak je de WC ('s) schoon? 1x per week
.. maak je de keuken schoon? Aanrechtblad en kookeiland iedere dag met doekje, kastjes te weinig.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis als ik teveel geknoeid heb met koken. soms 2x per week, soms 1 per 2 weken. Afzuigkap 1x per 3 weken.
.. doe je de vaatwasser? Dat die draait? Om de dag
.. doe je de was? 1x per week, met dit koude weer moet ik het in 2 dagen doen, omdat het niet snel droogt.
.. strijk je? Euhm, als er iets in de strijkmand zit.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Hoe vaak..
.. stofzuig je? dagelijks
.. dweil je? 1x week
.. stof/poets je? dagelijks, met name de salontafeltjes poets ik elke dag en de eettafel. Dressoir stof ik 1x per 2 a 3 dagen even af met swiffertje.
.. maak je de WC ('s) schoon? 1x per week, mits er visite komt of is geweest tussendoor alleen het toilet.
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1x per week, muren vd badkamer niet elke week hoor.
.. verschoon je je bed? 1x per 2 weken (manlief doet dit)
.. maak je de keuken schoon? Dagelijks, met name het aanrecht, maar echt grondig? Te weinig.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis, dagelijks. Afzuigkap zit verstopt achter een deur, maar de roosters gaan minstens 1x in de maand in de vaatwasser.
.. doe je de vaatwasser? Dagelijks
.. doe je de was? Zodra ik een volle wasmand heb, dit kan soms betekenen 3 wasjes achter elkaar en dan deels ophangen en in de droger, maar kan ook zo zijn elke dag 1 bijv.
.. strijk je? Nee, dat doe ik (bijna) niet.
.. stofzuig je? dagelijks
.. dweil je? 1x week
.. stof/poets je? dagelijks, met name de salontafeltjes poets ik elke dag en de eettafel. Dressoir stof ik 1x per 2 a 3 dagen even af met swiffertje.
.. maak je de WC ('s) schoon? 1x per week, mits er visite komt of is geweest tussendoor alleen het toilet.
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1x per week, muren vd badkamer niet elke week hoor.
.. verschoon je je bed? 1x per 2 weken (manlief doet dit)
.. maak je de keuken schoon? Dagelijks, met name het aanrecht, maar echt grondig? Te weinig.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis, dagelijks. Afzuigkap zit verstopt achter een deur, maar de roosters gaan minstens 1x in de maand in de vaatwasser.
.. doe je de vaatwasser? Dagelijks
.. doe je de was? Zodra ik een volle wasmand heb, dit kan soms betekenen 3 wasjes achter elkaar en dan deels ophangen en in de droger, maar kan ook zo zijn elke dag 1 bijv.
.. strijk je? Nee, dat doe ik (bijna) niet.
Gast- Gast
Hoe vaak..
.. stofzuig je? 1x per week
.. dweil je? 1x per twee maanden ofzo. Te weinig dus. De keuken 1x per week. Ik loop nooit met schoenen in huis.
.. maak je de WC schoon? 1 of 2 keer per week
.. maak je de keuken schoon? Elke keer na het koken het aanrecht, gasfornuis en de spoelbak. Keukendeurtjes als ik zie dat er vlekken opzitten. Handgreepjes 1x per week. Koelkast en keukenkastjes als het vies is.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis dus na het koken. Onderkant afzuigkap elke week een doekje erover, binnenkant zelden.
.. doe je de vaatwasser? Geen vaatwasser. Afwassen ongeveer vier keer per week. Eet lang niet elke avond thuis. Spoel wel alles af voor ik het op het aanrecht zet.
.. doe je de was? 1x per 2,5 tot 3 weken. Draai dan 4 tot 5 machines op 1 dag en ben er dan weer een paar weken vanaf.
.. strijk je? 1x per 2,5 tot 3 weken. Gewoon binnen een dag of 2, maximaal 3, na het wassen.
Ik woon alleen en heb geen huisdieren
.. stofzuig je? 1x per week
.. dweil je? 1x per twee maanden ofzo. Te weinig dus. De keuken 1x per week. Ik loop nooit met schoenen in huis.
.. maak je de keuken schoon? Elke keer na het koken het aanrecht, gasfornuis en de spoelbak. Keukendeurtjes als ik zie dat er vlekken opzitten. Handgreepjes 1x per week. Koelkast en keukenkastjes als het vies is.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis dus na het koken. Onderkant afzuigkap elke week een doekje erover, binnenkant zelden.
.. doe je de vaatwasser? Geen vaatwasser. Afwassen ongeveer vier keer per week. Eet lang niet elke avond thuis. Spoel wel alles af voor ik het op het aanrecht zet.
.. doe je de was? 1x per 2,5 tot 3 weken. Draai dan 4 tot 5 machines op 1 dag en ben er dan weer een paar weken vanaf.
.. strijk je? 1x per 2,5 tot 3 weken. Gewoon binnen een dag of 2, maximaal 3, na het wassen.
Ik woon alleen en heb geen huisdieren
Kiara- Fluisteraar
- Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11
.. stofzuig je? 1x per week en soms meer soms minder. Ons huis is zo groot dat ik alleen al met stofzuigen een uur bezig ben als ik het doe, daar heb ik niet altijd zin in haha.
.. dweil je? 1x per twee maanden? Zie hierboven. Het is lekker als het gedaan is maar ook echt onwijs veel werk.
.. stof/poets je? Uhm? Nooit? Haha. Nee denk 1x in de 2 weken.
.. maak je de keuken schoon? Elke keer na het koken het aanrecht, gasfornuis en de spoelbak. Keukendeurtjes als ik zie dat er vlekken opzitten. Koelkast en keukenkastjes als het vies is.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis na het koken en we hebben geen afzuigkap.
.. doe je de vaatwasser? Hebben we niet.
.. doe je de was? Elke week.
.. strijk je? Dat doet mijn vriend een keer in de zoveel tijd. Ligt er aan hoeveel tijd hij heeft.
.. dweil je? 1x per twee maanden? Zie hierboven. Het is lekker als het gedaan is maar ook echt onwijs veel werk.
.. stof/poets je? Uhm? Nooit? Haha. Nee denk 1x in de 2 weken.
.. maak je de keuken schoon? Elke keer na het koken het aanrecht, gasfornuis en de spoelbak. Keukendeurtjes als ik zie dat er vlekken opzitten. Koelkast en keukenkastjes als het vies is.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis na het koken en we hebben geen afzuigkap.
.. doe je de vaatwasser? Hebben we niet.
.. doe je de was? Elke week.
.. strijk je? Dat doet mijn vriend een keer in de zoveel tijd. Ligt er aan hoeveel tijd hij heeft.
Gast- Gast
In de zomer wordt het hier wel minstens wekelijks verschoond, maar met dit huidige weer is dat echt niet nodig.kippiee schreef:Het valt me op dat de meesten hier eens per 2 weken het bed verschoont of zelf iemand 3weken?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Hoe vaak..
.. stofzuig je? 1 keer per week (ben nooit thuis)
.. dweil je? om de week
.. stof/poets je? Euhh.. heel soms
.. maak je de WC schoon? om de dag
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? om de 2 weken
.. verschoon je je bed? Elke week
.. maak je de keuken schoon? Als ik gekookt heb (zo'n 3 keer per week)
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Nou euuh... niet!
.. doe je de vaatwasser? Heb ik niet
.. doe je de was? 2 keer per week
.. strijk je? Wat ik aan moet en wat gestreken moet worden.
.. stofzuig je? 1 keer per week (ben nooit thuis)
.. dweil je? om de week
.. stof/poets je? Euhh.. heel soms
.. maak je de WC schoon? om de dag
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? om de 2 weken
.. verschoon je je bed? Elke week
.. maak je de keuken schoon? Als ik gekookt heb (zo'n 3 keer per week)
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Nou euuh... niet!
.. doe je de vaatwasser? Heb ik niet
.. doe je de was? 2 keer per week
.. strijk je? Wat ik aan moet en wat gestreken moet worden.
Gast- Gast
Wow wat dweilen jullie vaak zeg!
Hoe vaak..
.. stofzuig je? - 3 keer per week ongeveer. Als de katten straks gaan verharen zal dat elke dag wel zijn.
.. dweil je? - 1 keer per 2 of 3 weken
.. stof/poets je? - wanneer het me opvalt dat er stof ligt
.. maak je de WC schoon? - elke dag met een doekje over de bril, 1 keer per week goed
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? - de badkamer helemaal eens per 2 weken, de wasbak om de dag zo'n beetje
.. verschoon je je bed? - 1 keer per week
.. maak je de keuken schoon? - 1 keer per week zo ongeveer
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? - altijd na het koken
.. doe je de vaatwasser? - om de dag
.. doe je de was? - dat verschilt, kan de hele week niet zijn, of 4 keer per week
.. strijk je? - wanneer ik hetgene aan wil dat gestreken moet, strijk ik het
Hoe vaak..
.. stofzuig je? - 3 keer per week ongeveer. Als de katten straks gaan verharen zal dat elke dag wel zijn.
.. dweil je? - 1 keer per 2 of 3 weken
.. stof/poets je? - wanneer het me opvalt dat er stof ligt
.. maak je de WC schoon? - elke dag met een doekje over de bril, 1 keer per week goed
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? - de badkamer helemaal eens per 2 weken, de wasbak om de dag zo'n beetje
.. verschoon je je bed? - 1 keer per week
.. maak je de keuken schoon? - 1 keer per week zo ongeveer
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? - altijd na het koken
.. doe je de vaatwasser? - om de dag
.. doe je de was? - dat verschilt, kan de hele week niet zijn, of 4 keer per week
.. strijk je? - wanneer ik hetgene aan wil dat gestreken moet, strijk ik het
Gast- Gast
.. stofzuig je? Dagelijks de woonverdiepingen, 1 keer in de week/2 weken de slaapverdiepingen
.. dweil je? 2 keer in de week
.. stof/poets je? Elke week, gewoon wanneer het nodig is. De tafels en dressoir vaker.
.. maak je de WC schoon? Elke week en wanneer nodig eerder.
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? om de 2 weken, wastafel vaker.
.. verschoon je je bed? Elke 2 weken
.. maak je de keuken schoon? Elke dag tijdens de vaat wegwerken of na het koken. De kastjes neem ik elke week af. Oven 1 keer per maand, binnenkant koelkast ook eens per maand.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis meestal elke dag, soms ben ik er wat makkelijker in, de afzuigkap krijgt aan de buitenkant regelmatig een sopje, maar van binnen wordt het denk 4 x per gedaan..
.. doe je de vaatwasser? Elke dag
.. doe je de was? Verschillend, of elke dag 1 á2 wasjes, of dagen niks en op 1 dag 6 wassen..
.. strijk je? Wanneer mijn man begint te zeuren wanneer zijn overhemden gestreken worden komt neer op eens per 2 á3 weken. Gelukkig draagt hij niet elke dag ween overhemd
.. dweil je? 2 keer in de week
.. stof/poets je? Elke week, gewoon wanneer het nodig is. De tafels en dressoir vaker.
.. maak je de WC schoon? Elke week en wanneer nodig eerder.
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? om de 2 weken, wastafel vaker.
.. verschoon je je bed? Elke 2 weken
.. maak je de keuken schoon? Elke dag tijdens de vaat wegwerken of na het koken. De kastjes neem ik elke week af. Oven 1 keer per maand, binnenkant koelkast ook eens per maand.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Fornuis meestal elke dag, soms ben ik er wat makkelijker in, de afzuigkap krijgt aan de buitenkant regelmatig een sopje, maar van binnen wordt het denk 4 x per gedaan..
.. doe je de vaatwasser? Elke dag
.. doe je de was? Verschillend, of elke dag 1 á2 wasjes, of dagen niks en op 1 dag 6 wassen..
.. strijk je? Wanneer mijn man begint te zeuren wanneer zijn overhemden gestreken worden komt neer op eens per 2 á3 weken. Gelukkig draagt hij niet elke dag ween overhemd
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Hoe vaak..
.. stofzuig je? 2-3 keer per week
.. maak je de WC schoon? 2 keer per week en extra als er een feestje/visite is geweest
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1 keer per week, wastafel wel iets vaker
.. verschoon je je bed? 1 keer per week
.. maak je de keuken schoon? 1 keer per week, tijdens het poetsen
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Elke dag na het avondeten
.. doe je de vaatwasser? We hebben nog geen vaatwasser, maar maken elke dag de vaat schoon
.. doe je de was? Ik doe 1 keer per week de zwarte, bonte en witte was. Maar heb hier geen vaste dag voor
.. strijk je? Vaak de dag nadat ik het wasje heb gedraaid
Wij wonen hier met z'n twee'tjes en een aantal dieren. We werken/studeren beiden veel, maar wil het hier atijd spik en span hebben. Ben allergisch voor huisstofmijt en dieren, dus als ik het hier niet goed bij hou merk ik het meteen.
.. stofzuig je? 2-3 keer per week
.. maak je de WC schoon? 2 keer per week en extra als er een feestje/visite is geweest
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1 keer per week, wastafel wel iets vaker
.. verschoon je je bed? 1 keer per week
.. maak je de keuken schoon? 1 keer per week, tijdens het poetsen
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Elke dag na het avondeten
.. doe je de vaatwasser? We hebben nog geen vaatwasser, maar maken elke dag de vaat schoon
.. doe je de was? Ik doe 1 keer per week de zwarte, bonte en witte was. Maar heb hier geen vaste dag voor
.. strijk je? Vaak de dag nadat ik het wasje heb gedraaid
Wij wonen hier met z'n twee'tjes en een aantal dieren. We werken/studeren beiden veel, maar wil het hier atijd spik en span hebben. Ben allergisch voor huisstofmijt en dieren, dus als ik het hier niet goed bij hou merk ik het meteen.
Gast- Gast
Marin en Confusion, een keer per maand het toilet goed doen is wel vies hoor, hé.
De verleiding is groot om het elke dag met een doekje te doen, als je toch alleen woont, maar om het een beetje hygiënisch te houden moet je 't eigenlijk wel zeker een keer in de twee weken goed doen. Is vijf minuten tijd. Even alles goed met een schuursponsje afboenen, chloor (oid) in de pot met de borstel, ff lekker raggen, en vergeet niet de poot en het grondje eromheen. Doorspoelen en alles afnemen met droge doek en klaar is kees. Doen hoor!
(sprak de voormalig interieurverzorgster )
De verleiding is groot om het elke dag met een doekje te doen, als je toch alleen woont, maar om het een beetje hygiënisch te houden moet je 't eigenlijk wel zeker een keer in de twee weken goed doen. Is vijf minuten tijd. Even alles goed met een schuursponsje afboenen, chloor (oid) in de pot met de borstel, ff lekker raggen, en vergeet niet de poot en het grondje eromheen. Doorspoelen en alles afnemen met droge doek en klaar is kees. Doen hoor!
(sprak de voormalig interieurverzorgster )
Gast- Gast
Dat raggen door de pot vind ik echt leuk om te doen haha!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Als je alleen woont en een fulltime baan hebt, zit je misschien 2x per dag op je eigen wc... Dan hoeft 't toch niet zo vaak? Hoewel ik 't zelf ook 1x per week doe hoor, maar meer omdat ik bang ben dat de pot anders gaat verkalken
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Hoe vaak..
.. stofzuig je? Boven 1 keer in de week, beneden 2 keer in de week. Voor kleine stofjes pak ik de kruimelzuiger even snel.
.. dweil je? De keuken 2 keer in de week, is een zwarte tegelvloer dus zie je alles op. De rest van het huis 1 keer in de maand ofzo.
.. stof/poets je? Een keer in de maand.
.. maak je de WC schoon? Twee keer in de week.
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? Een keer in de week.
.. verschoon je je bed? Elke week.
.. maak je de keuken schoon? De vloer dus 2 keer in de week, aanrecht elke dag na het koken, en trek 1 keer in de week de apparaten aan de kant om grondig schoon te maken.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Afzuigkap afstoffen 1 keer in de maand, fornuis zodra die vies is, dus bijna altijd na het koken.
.. doe je de vaatwasser? Staat elke dag aan.
.. doe je de was? Iedere dag wel.
.. strijk je? Zo'n twee keer in de week strijk ik de broeken en shirts die het nodig hebben.
.. stofzuig je? Boven 1 keer in de week, beneden 2 keer in de week. Voor kleine stofjes pak ik de kruimelzuiger even snel.
.. dweil je? De keuken 2 keer in de week, is een zwarte tegelvloer dus zie je alles op. De rest van het huis 1 keer in de maand ofzo.
.. stof/poets je? Een keer in de maand.
.. maak je de WC schoon? Twee keer in de week.
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? Een keer in de week.
.. verschoon je je bed? Elke week.
.. maak je de keuken schoon? De vloer dus 2 keer in de week, aanrecht elke dag na het koken, en trek 1 keer in de week de apparaten aan de kant om grondig schoon te maken.
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? Afzuigkap afstoffen 1 keer in de maand, fornuis zodra die vies is, dus bijna altijd na het koken.
.. doe je de vaatwasser? Staat elke dag aan.
.. doe je de was? Iedere dag wel.
.. strijk je? Zo'n twee keer in de week strijk ik de broeken en shirts die het nodig hebben.
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
+1 Hoe ziekelijk is dat hahahaRush schreef:Dat raggen door de pot vind ik echt leuk om te doen haha!
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
. stofzuig je? Elke dag, en dan doe ik alles omdat wij toch gelijkvloers wonen. Incl wc en badkamer etc
.. dweil je?Om de dag
.. stof/poets je? Elke dag
.. maak je de WC schoon? De grote schoonmaak 2x in de week en elke dag even een doekje en schuurmiddel door de pot
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1x in de week
.. verschoon je je bed? Ik denk dat het ongeveer om de 5 dagen is
.. maak je de keuken schoon? elke dag maak ik het aanrecht schoon met schoonmaakmiddel. De frontjes doe ik elke maand en de binnenkant om de 2 maanden ongeveer
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? afzuigkap 1x in de week en fornuis elke dag
.. doe je de vaatwasser? Ligt er net aan hoe veel we thuis zijn, meestal staat hij om de dag aan.
.. doe je de was? 2x in de week
.. strijk je? Het liefst nooit. Heel soms zijn er dingen die echt moeten en dan zie ik er ook als een berg tegenop...
.. dweil je?Om de dag
.. stof/poets je? Elke dag
.. maak je de WC schoon? De grote schoonmaak 2x in de week en elke dag even een doekje en schuurmiddel door de pot
.. maak je de badkamer/wastafel schoon? 1x in de week
.. verschoon je je bed? Ik denk dat het ongeveer om de 5 dagen is
.. maak je de keuken schoon? elke dag maak ik het aanrecht schoon met schoonmaakmiddel. De frontjes doe ik elke maand en de binnenkant om de 2 maanden ongeveer
.. maak je het fornuis/afzuigkap schoon? afzuigkap 1x in de week en fornuis elke dag
.. doe je de vaatwasser? Ligt er net aan hoe veel we thuis zijn, meestal staat hij om de dag aan.
.. doe je de was? 2x in de week
.. strijk je? Het liefst nooit. Heel soms zijn er dingen die echt moeten en dan zie ik er ook als een berg tegenop...
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Hulp in het huishouden
» Huishouden
» Huishouden van Jan Steen
» Wie is er ook zo slecht in het huishouden?
» planning huishouden?
» Huishouden
» Huishouden van Jan Steen
» Wie is er ook zo slecht in het huishouden?
» planning huishouden?
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: