Wie is er ook zo slecht in het huishouden?
+13
SarahKey
Puggle
Esperanza
Paper Crown
bolus26
Rovine
Caroow
Atelier Madame
Lejow
Rush
Ooh La La!
Zwerver
Puk
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wie is er ook zo slecht in het huishouden?
Ik ben echt heel erg omdat ik er gewoon geen zin in heb en mijn vriend idem dito maar die werkt dan ook regelmatig 55+ uur per week en ik maar 36 uur dus vind het logisch dat ik dan meer doe.
Ik kan me er gewoon niet toe zetten. Een keertje stofzuigen en de was dat lukt me nog wel maar de rest eromheen als ik een keer alles af doe in de woonkamer is het 2 dagen daarna weer erg en dat vind ik met alles zodat ik er maar niet aan begin.
En de badkamer/keuken doe ik echt helemaal weinig en de vloer dweilen ook. Ik heb echt het idee dat ik in een mega vies huis woon.
Hoe doen jullie dit?
Ik kan me er gewoon niet toe zetten. Een keertje stofzuigen en de was dat lukt me nog wel maar de rest eromheen als ik een keer alles af doe in de woonkamer is het 2 dagen daarna weer erg en dat vind ik met alles zodat ik er maar niet aan begin.
En de badkamer/keuken doe ik echt helemaal weinig en de vloer dweilen ook. Ik heb echt het idee dat ik in een mega vies huis woon.
Hoe doen jullie dit?
Gast- Gast
Re: Wie is er ook zo slecht in het huishouden?
Het lijkt of ik het stukje van jou geschreven heb, ik vind het huishouden verschrikkelijk. Vanaf 5 maart heb ik een nieuwe baan en ik studeer nog, en we hebben iemand gevonden die 3 uurtjes per week ons huishouden doet. Wij hebben er gewoon geen zin in hebben en we besteden liever geld aan iemand die het doet dan onszelf elke keer maar te frustreren;-)
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Zou wel echt ideaal zijn maar vind het sonde van mijn geld misschien als we ooit een stuk meer gaan verdienen lijkt me ideaal dan!
Gast- Gast
Ik ben er ook onwijs slecht in, ik moet echt zin maken...moet mezelf een beetje aankleden en niet in mijn pyjama blijven hangen. Als ik dat wel doe komt er niks van terecht. Ik doe zelf altijd een leuk muziekje op, waar ik echt een energie boost van krijg en probeer dan zoveel mogelijk te doen tot ik weer een pauze neem van een uur. Haha. Gelukkig doet mijn vriend ook een hele hoop, denk zelfs meer dan ik.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben er ook heel erg slecht in!
Heb er ook gewoon een grote hekel aan, dat is het meer. Want ALS ik dan wat doe, dan moet alles wel helemaal super schoon en glimmen
Mijn vriend is er een stuk beter in. Die doet dan ook veel meer dan ik. Ik doe daarentegen alle mannen klusjes in huis
Morgen komt onze schoonmaakster voor de eerste keer bij ons langs. Ze gaat 1x alles goed aanpakken. Daarna komt ze om de week. Dat betekent dus dat we in de tussentijd wel zelf wat moeten doen. Ze hoeft sowieso niet onze was te doen en het bed te verschonen. Maar de rest... graag!
Heb er ook gewoon een grote hekel aan, dat is het meer. Want ALS ik dan wat doe, dan moet alles wel helemaal super schoon en glimmen
Mijn vriend is er een stuk beter in. Die doet dan ook veel meer dan ik. Ik doe daarentegen alle mannen klusjes in huis
Morgen komt onze schoonmaakster voor de eerste keer bij ons langs. Ze gaat 1x alles goed aanpakken. Daarna komt ze om de week. Dat betekent dus dat we in de tussentijd wel zelf wat moeten doen. Ze hoeft sowieso niet onze was te doen en het bed te verschonen. Maar de rest... graag!
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Nee, ik heb er helemaal geen problemen mee.
Nu m`n vriend weer rond de 70 uren per week maakt, doe ik op zaterdagochtend het hele huis en door de week nog zo nu en dan een doekje erdoorheen en stofzuigen want de kat verhaart ook weer als een idioot.
M`n vriend doet alleen de badkamer als eigen klus en zo nu en dan wat speciale dingen.
Hij wil wel meer doen, maar ik heb ook geen zin dat hij zijn schaarse vrije uren besteed aan poetsen
Nu m`n vriend weer rond de 70 uren per week maakt, doe ik op zaterdagochtend het hele huis en door de week nog zo nu en dan een doekje erdoorheen en stofzuigen want de kat verhaart ook weer als een idioot.
M`n vriend doet alleen de badkamer als eigen klus en zo nu en dan wat speciale dingen.
Hij wil wel meer doen, maar ik heb ook geen zin dat hij zijn schaarse vrije uren besteed aan poetsen
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik...
En nu ik net bevallen ben, we de hele dag in het ziekenhuis zitten en mijn vriend gewoon aan het werk is, is het helemaal dramatisch..
En nu ik net bevallen ben, we de hele dag in het ziekenhuis zitten en mijn vriend gewoon aan het werk is, is het helemaal dramatisch..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er geen moeite mee en vind het ook niet erg om te doen.
Gast- Gast
+1Nate84 schreef:Ik ben er ook heel erg slecht in!
Gast- Gast
Ik vind het verschrikkelijk en doe het ook altijd maar half, maar goed als ik het dan een keertje goed aanpak doe ik het wel gelijk heel netjes.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik ben eigenlijk het meest van de Franse slag. Bovenop of ergens onder, dat gebeurt bij mij niet zo vaak Ik vind het ook helemaal niet leuk om schoon te maken, bleh, ik vind het zo zonde van mijn tijd..
Maar ja, ik wil ook wel weer in een schoon huis wonen, dus dan doe ik het toch altijd maar weer..
Maar ja, ik wil ook wel weer in een schoon huis wonen, dus dan doe ik het toch altijd maar weer..
Gast- Gast
Ik heb er echt een stronthekel aan, terwijl ik dat in de thuiszorg bij andere mensen niet had. Maar bij jezelf.. je ziet het gewoon weer vies worden. Ik ben er ook niet goed in. Het is dat ik nu een kind heb, waardoor ik vind dat ik het elke dag moet doen (redelijk schoon huis om in op te groeien). Maar anders deed ik het echt niet elke dag. We hebben ook nog eens 2 katten en 2 honden binnen. Wat me bezielt heeft om die dieren in huis te nemen, weet ik niet. Maar ik erger me kapot aan al die haren elke dag overal. Als je 1 dag niet stof zuigt, ziet het eruit alsof je het een week niet gedaan hebt. Ranzig gewoon..
Gast- Gast
Precies 1 van de redenen waarom ik geen hond of een kat wilJolicious schreef:Ik heb er echt een stronthekel aan, terwijl ik dat in de thuiszorg bij andere mensen niet had. Maar bij jezelf.. je ziet het gewoon weer vies worden. Ik ben er ook niet goed in. Het is dat ik nu een kind heb, waardoor ik vind dat ik het elke dag moet doen (redelijk schoon huis om in op te groeien). Maar anders deed ik het echt niet elke dag. We hebben ook nog eens 2 katten en 2 honden binnen. Wat me bezielt heeft om die dieren in huis te nemen, weet ik niet. Maar ik erger me kapot aan al die haren elke dag overal. Als je 1 dag niet stof zuigt, ziet het eruit alsof je het een week niet gedaan hebt. Ranzig gewoon..
Gast- Gast
Met 1 valt het best mee. Ik hoef echt niet echte dag te stofzuigen. Ze krijgt nu alleen weer zomervacht, dat is iets minder grappig.Zelda schreef:
Precies 1 van de redenen waarom ik geen hond of een kat wil
Maar normaal stofzuig ik 2x per week.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Met 1 valt het best mee. Ik hoef echt niet echte dag te stofzuigen. Ze krijgt nu alleen weer zomervacht, dat is iets minder grappig.Zelda schreef:
Precies 1 van de redenen waarom ik geen hond of een kat wil
Maar normaal stofzuig ik 2x per week.
Ik heb geen kat, maar volgens mij krijg ik zelf mijn zomervacht. Om de vloer haarvrij te houden moet ik elke dag stofzuigen, maar daar ben ik echt te lui voor. We stofzuigen nu 1 keer per twee dagen en dweilen twee keer per week. En ik haat het!
Alleen de was vind ik leuk, de rest zou ik het liefste nooit meer doen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Afgelopen vrijdag kreeg ik het op mijn heupen en heb 4,5 uur aan een stuk door lopen poetsen. Mijn vriend kwam thuis om halfelf 's avonds, toen stond ik de wc net te schrobben. Hij vroeg of ik wel helemaal OK was. Maar helaas heb ik niet zo vaak zulke buien en komen ze ook nooit wanneer het eigenlijk wel moet.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Een paar weken geleden heb ik alles schoongeboend. En vervolgens een week lang bijgehouden. Althans, ik dacht dat ik het goed aan het bijhouden was. Tot het er alweer lag en ik er wel klaar mee was. Het is niet zo dat mijn huis smerig is, want ik doe elke dag wel iets, maar heb het idee dat ik elke dag alles moet doen en eerlijk? Daar heb ik helemaal geen zin in.
Gast- Gast
_Liv schreef:Ik heb er geen moeite mee en vind het ook niet erg om te doen.
Hier hetzelfde. Ik hou van een schoon, opgeruimd huis.
Gast- Gast
Ik ben er ook slecht in. Terwijl ik meerdere schoonmaakbaantjes heb gehad, lukt het bij mezelf niet. Als ik mezelf dan wel zover heb, moet het ook weer perfect zijn. Meestal helpt muziek wel om een boost te krijgen.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Ik vind het verschrikkelijk en doe het ook altijd maar half, maar goed als ik het dan een keertje goed aanpak doe ik het wel gelijk heel netjes.
tot grote wanhoop van mijn man doe ik t vaak ook maar half, hij is echt pietje precies dus die kan daar helemaal niet tegen! en hij doet ook al van alles in t huishouden dus kan ook niet zeggen doe t lekker zelf!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ben er ook erg slecht in. Ik stel alles constant uit. Opruimen doe ik meestal als ik bezoek krijg of als ik bv geen kleding meer heb of er zijn geen borden meer beschikbaar...
Gast- Gast
Ik doe het gewoon. Verstand op nul en gaan. Het is hier altijd schoon, maar ik kan er zo'n rotzooi van maken.. pff! Dat is gewoon echt een drama. Zoveel troep.. overal ligt kleding.. Daar wordt mijn man wel echt gestoord van!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Het gaat hier steeds beter nu de verbouwing langzaam vordert en er minder stof rondvliegt.
Gast- Gast
Ik vind het leuk! Het is hier ondanks, 4 katten, 1 hond en een kind altijd netjes en schoon. (ik werk dan wel gemiddeld 20uur, soms ook wel minder!)
Gast- Gast
+1Zusje schreef:Ik ben er ook erg slecht in. Ik stel alles constant uit. Opruimen doe ik meestal als ik bezoek krijg of als ik bv geen kleding meer heb of er zijn geen borden meer beschikbaar...
Al was ik dan gewoon 1 bord af en laat ik de rest staan
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: