Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kolf stress

+5
Liadan
Star007
Teddyaapje
Aimee
Sanne
9 plaatsers

Ga naar beneden

Kolf stress Empty Kolf stress

Bericht  Gast ma 26 nov 2012 - 10:01

Help... Ik voed mijn jongste altijd live.. De keren dat ik gekolfd heb zijn op een hand te tellen.. Nu is het zo dat ik woensdag een hele dag zonder baby op pad ga en ik dus moet kolven... Ik probeer nu vanavond ook te kolven maar het lukt echt niet.... Ik krijg er maar 30cc uit en krijg geen tsr... Sad

Iemand tips? (ik stoor me ook aan t oorverdovende geluid van mijn kolf...)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Sanne ma 26 nov 2012 - 10:04

Kolven is soms ook iets wat je moet leren, de eerste keer krijg je er niet altijd genoeg uit.
Wat misschien helpt voor het opwekken van de tsr, is de schelp van de kolf warm maken onder de kraan, je borst eerst even te masseren en dan met die warme schelp op je borst gaan kolven.

Wat voor kolf gebruik je?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Aimee ma 26 nov 2012 - 10:06

Wat vervelend Sad Als je in de stress schiet, gaat dat tsr er waarschijnlijk ook niet komen...
Ga rustig zitten; boekje erbij, kopje thee, chocolaatjes. Gewoon geen stress! Misschien eerst even in bad, of douchen, zodat je helemaal ontspannen bent. Om een tsr op te wekken kan je ook even foto's kijken van je kindje, of een filmpje, dat wilde bij mij wel eens werken.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Gast ma 26 nov 2012 - 10:07

Ik heb een enkele van medela de mini electric, het ding maakt een herrie joh... Rolling Eyes

Ik probeer t morgen nog wel een keertje.. En zal dan de schelp even warmen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Teddyaapje ma 26 nov 2012 - 10:09

Dit klinkt waarschijnlijk heel raar..toen ik in t begin geen tsr kreeg deed ik mn ogen dicht en dacht ik aan d melk die via de kanaaltjes eruit moest komen...en meestal kreeg ik dan redelijk snel een tsr. Later hielp t juist om met heel iets anders bezig te zijn, tv kijken bijv. Probeer te ontspannen en niet op t geluid te letten als t je stoort! De medela's hebben idd een irritant geluid haha
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Aimee ma 26 nov 2012 - 10:12

Haha ja wat een herrie he! Ik heb precies dezelfde...
(even een grappig verhaaltje; als ik slaapdienst had op mijn werk, ging ik voordat ik naar bed ging nog even kolven. Onze woning werd uitgeluisterd door een nachtdienst, die mij dan belde als er iets aan de hand was. Elke keer als ik hun belde dat ik naar bed ging en dan dus ging kolven, vroeg ik me echt af wat zij wel niet dachten dat ik aan het doen was als ze dat harde gezoem hoorden Laughing ik heb een keer getwijfeld of ik zou zeggen dat ik gewoon aan het kolven was, maar dat maakte het misschien wel extra verdacht dat ik een smoesje bedacht ofzo, haha.)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Gast ma 26 nov 2012 - 10:13

Teddyaapje schreef:Dit klinkt waarschijnlijk heel raar..toen ik in t begin geen tsr kreeg deed ik mn ogen dicht en dacht ik aan d melk die via de kanaaltjes eruit moest komen...en meestal kreeg ik dan redelijk snel een tsr. Later hielp t juist om met heel iets anders bezig te zijn, tv kijken bijv. Probeer te ontspannen en niet op t geluid te letten als t je stoort! De medela's hebben idd een irritant geluid haha

Dat doe ik ook als ik bijv erg druk was geweest en mijn dochter wat meer haar best moest doen op een tsr op te wekken idd, dan kwam t vaak zo.

Maar nu lukt het gewoon niet... Bleghh.. Nu zie ik helemaal op tegen woensdag.. En ik hoop dat ik daar ook ergens rustig kan zitten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Gast ma 26 nov 2012 - 10:14

Aimee schreef:Haha ja wat een herrie he! Ik heb precies dezelfde...
(even een grappig verhaaltje; als ik slaapdienst had op mijn werk, ging ik voordat ik naar bed ging nog even kolven. Onze woning werd uitgeluisterd door een nachtdienst, die mij dan belde als er iets aan de hand was. Elke keer als ik hun belde dat ik naar bed ging en dan dus ging kolven, vroeg ik me echt af wat zij wel niet dachten dat ik aan het doen was als ze dat harde gezoem hoorden Laughing ik heb een keer getwijfeld of ik zou zeggen dat ik gewoon aan het kolven was, maar dat maakte het misschien wel extra verdacht dat ik een smoesje bedacht ofzo, haha.)

Hhaha ja idd vreemd geluid Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Sanne ma 26 nov 2012 - 10:21

Haha, Aimee, daar moet ik toch even hartelijk om lachen hoor. Ik zie het gewoon voor me. 'Dat geluid 's nachts.... dat eh... dat is van een kolf.' En dan de heren van de nachtdienst 'ja, tuuuuuurlijk.'

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Star007 ma 26 nov 2012 - 11:32

Aimee schreef:Haha ja wat een herrie he! Ik heb precies dezelfde...
(even een grappig verhaaltje; als ik slaapdienst had op mijn werk, ging ik voordat ik naar bed ging nog even kolven. Onze woning werd uitgeluisterd door een nachtdienst, die mij dan belde als er iets aan de hand was. Elke keer als ik hun belde dat ik naar bed ging en dan dus ging kolven, vroeg ik me echt af wat zij wel niet dachten dat ik aan het doen was als ze dat harde gezoem hoorden Laughing ik heb een keer getwijfeld of ik zou zeggen dat ik gewoon aan het kolven was, maar dat maakte het misschien wel extra verdacht dat ik een smoesje bedacht ofzo, haha.)

Hahah Laughing Maar de slaapdienstkamer wordt toch niet uitgeluisterd? Die van ons niet. Of maakt dat ding zo'n herrie dat ze het via het uitluisterding op de gang hoorde?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Liadan ma 26 nov 2012 - 18:52

Ik kolfde 's avonds ook altijd maar heel weinig, in de ochtend kolfde ik juist veel. Ik zou een uur na de ochtendvoeding proberen te kolven of je kindje aan 1 kant laten drinken en de andere kant kolven.
En niet teveel in de stress schieten want daar kolf je ook minder door, bij mij hielp het heel erg om foto's van mijn zoon/dochter te bekijken tijdens het kolven en een paar keer goed in en uit te ademen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Linda ma 26 nov 2012 - 19:27

Als je nou echt geen TSR krijgt dan zou je evt ook oxytocine neusspray bij de huisarts kunnen vragen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Juutjepetuutje ma 26 nov 2012 - 19:32

Wat vervelend dat je zo in de stress zit, dat is natuurlijk ook niet bevordelijk voor je tsr.. ik had er ook last van en ik had een neusspray, even sprayen en hup, daar was hij. Ik probeerde wel eerst altijd zonder, maar op het werk wilde dat niet altijd. Ik had gewoon even met de assistente van de ha gebeld en kon het zo ophalen bij de apotheek.. misschien is dat een optie?
Het heet Syntocinonspray
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Gast ma 26 nov 2012 - 20:05

Ik voed maar met 1 borst (sinds ze zeven maanden is) dus dat maakt t ook net wat lastiger.. Ik heb om 7 uur gevoed en normaal drinkt ze dan pas weer tussen de middag dus dan probeer ik t rond half tien nog een keertje, bedankt voor alle tips, die neusspray zal ik onthouden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 0:31

Bij mij duurde t eerst ook heel lang, soms wel een half uur!
Bij mij hielp t wel om echt aan hem te denken ( heb alleen bij de oudste gekolft)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 9:14

Dat geeft wel moed Ponyo!

Ik heb voor morgen de magere voorraad uit de vriezer aangesproken en dit staat nu te ontdooien in de koelkast, het maakt dan toch niet uit dat ik bijv een bakje van juli en een bakje van okt bij elkaar doe toch?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 9:18

Oh en ik hoop daar wel een geschikte plek te kunnen vinden om te kolven en dat t lukt..
En de melk die ik dan kolf zou ik die in mijn tas in een flesje kunnen bewaren en dan savonds thuis weer in vriezen? Ik ben de hele dag zowat buiten dus het blijft redelijk koel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  teletascha di 27 nov 2012 - 9:21

Mijn beste tip: 's ochtends kolven! Hoe later op de dag, hoe minder melk ik gekolfd kreeg.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 9:24

teletascha schreef:Mijn beste tip: 's ochtends kolven! Hoe later op de dag, hoe minder melk ik gekolfd kreeg.

Ik voed wel maar met een borst... Dus dat maakt het net wat lastiger.. Vanmorgen wilde ik rond tienen even kolven maar ineens wilde mijn dochter toch drinken dus dan ging het nog niet..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  *Lookie* di 27 nov 2012 - 23:19

Eigenlijk alle goede tips zijn al genoemd maar wil alleen even zeggen dat bij mij de neusspray ook goed heeft geholpen in het begin (krijg nu altijd wel gemakkelijk een tsr), en een foto van je kindje erbij helpt ook in mijn geval. Genant verhaal: Laatst was ik een dagje op pad, dat kan gewoon zonder dat ik hoef te kolven. Alleen toen stuurde mijn vriend een paar fotootjes van onze zoon van die dag, nou meteen schoot het toe en stond ik in de winkel met een nat shirtje... erg! Maar foto's werken dus wel Very Happy
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolf stress Empty Re: Kolf stress

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum