Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten met twee kleine kids, tips

+3
Annie24
Darius
studiebol
7 plaatsers

Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  studiebol ma 17 sep 2012 - 8:58

Mijn vriend is meer dan 4 weken thuis geweest dus ik heb er en poosje niet alleen voor gestaan wat natuurlijk erg fijn is. Maar het gewone leven is weer begonnen en mijn vriend is weer aan het werk.

Ik vind dat ik me echt wel goed red met die twee ondernemertjes van mij, maar het eten vind ik lastig. Als ik ze ophaal van het dagverblijf hebben ze echt honger,jammeren en huilen dan veel en willen gewoon eten of vast gehouden worden. Nou ja ik kan niet twee kids vast houden en koken.

Tegenwoordig eten ze zoveel mogelijk wat ik eet en ik vind het ook belangrijk om gezamelijk te eten. Maar in mijn eentje was het vanavond gewoon geen succes. Ze krijgen een voor een een hapje en tussendoor moet ik natuurlijk ook eten, maar het gaat ze dan niet snel genoeg(door de honger) dus is het veel huilen waardoor ze weer minder eten.

Ook vinden ze het tegenwoordig erg leuk om zelf te mogen eten, dus aan een vorkje prikken en dat ze dat zelf in hun mond doen. Ik vind het harstikke fijn dat ze dat willen en ik wil ze ook stimuleren hier in, maar in je eentje op twee kids letten die dat willen, zorgen dat het goed gaat en ze positief stimuleren is best moeilijk en daar bij hoe prik je in vredesnaam rijst aan een vork??

Ik merk dat ik veel wil/belangrijk vind, dus het gezamelijk eten, het stimuleren van zelf eten. Maar ik merk ook dat ik even niet weet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Tuurlijk kan ik ze eerste eten geven en dan zelf eten, maar ik wil dat niet 7 dagen in de week en misschien wel voor 3/4 weken achter elkaar.

Dus ik vroeg me af hebben jullie tips? Hoe deden jullie dat?

Ik hoor het graag.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Re: Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  Darius ma 17 sep 2012 - 9:05

O, ik vond het al vervelend met 1 kind, alleen eten. Laat staan met twee.

Ik zou kiezen voor makkelijke gerechten, eventueel kunnen ze nog een soepstengel eten op de creche? Of anders wat stukken komkommer oid erbij geven. Dan hebben zij wat te doen, en jij kunt af een toe een hapje voeren en zelf eten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Re: Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  Annie24 ma 17 sep 2012 - 9:08

Kan je het avondeten niet gaan geven op de Rapley manier? Gewoon een stuk(je) en ze het daar af laten happen? Dan zijn zij lekker bezig en heb jij je handen vrij smile Of maak er wel een prakkie van, geef er een vork/lepel bij en kijk wat ze doen. Misschien willen ze wel met hun handen eten ipv met een vork/lepel. Ondertussen kan jij ze om en om misschien een hap geven?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Re: Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  Aimee ma 17 sep 2012 - 9:10

Kan je niet op je vrije dagen alvast iets koken voor op de dagen dat je werkt, zodat je het alleen nog maar hoeft op te warmen? Bijvoorbeeld een pasta, stamppot, rijstgerecht?
Wat Darius zegt, ik vind het vaak al lastig gewoon met één kind als mijn vriend er niet is, echt respect voor jou hoe jij het red met twee baby's!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Re: Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 9:16

Hier is rapley de oplossing. Ik laat ze met de handen eten. Geeft een rommel, maar daarna dweil ik wel weer.
Ik ben ook vrijwel altijd alleen met het eten, en had toen ze net warm aten, zelf altijd een koude prak. Daar baalde ik ook erg van.
Dus nu laat ik ze lekker zelf eten. Ook de rijst.
Nu kunnen ze ook al redelijk met een lepel of vork eten, maar ook veel gaat met de handen..

Het wordt gelukkig steeds makkelijker. Even een positief bericht! Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Re: Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  studiebol ma 17 sep 2012 - 9:23

Mama rosa fijn dat het allemaal beter word Eten met twee kleine kids, tips 561177

De rapley manier, tja ik doe dat denk ik al wel ik leg wel vaak wat op het tafeltje van de de stoel en dan pakken ze dat ok wel hoor. Maar ja helemaal werkt het ook niet of het gaat ze niet snel genoeg. Als er rust is werkt dat wel, dus op mijn vrije dagen zal het zo wel goed gaan.

Van te voren koken doe ik ook wel vaak al, meestal ligt er wat in de diepvries wat ik zo kan opwarmen.

Heb voor woensdag geregeld dat ik ff bij mijn moeder kan eten, kan ze me helpenEten met twee kleine kids, tips 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Re: Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  Bruintje Beer ma 17 sep 2012 - 9:24

Ik heb dan geen tweeling maar wl 2 kinderen in de kinderstoel. Ik zorg als ik s'avonds allee eet met de kinderen dat we iets eten wat makkelijk in de handen ligt zodat hij het met zijn handen kan eten. Denk aan bloemkool,broccelie en sperziebonen enz.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Re: Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  Happydobby ma 17 sep 2012 - 9:34

Inderdaad, gewoon zelf laten eten, bestek komt later wel.

Petje af trouwens, met 2 tegelijk eten smile

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Re: Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  studiebol ma 17 sep 2012 - 17:51

Happydobby schreef:Inderdaad, gewoon zelf laten eten, bestek komt later wel.

Petje af trouwens, met 2 tegelijk eten Eten met twee kleine kids, tips 561177

Ja maar voor hun zelf eten is met bestek, dat vinden ze leuk.Ze stralen helemaal als dat vorkje in hun mond gaat Eten met twee kleine kids, tips 561177 Ik vind het ook prima dat ze met hun handen eten en dat doe ik ook wel is, maar ja merkte gisteravond dat dat ook wat beter gaat met zijn tweeen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Re: Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 18:22

Ik laat ze ook zelf eten. Allebei gewoon een halve boterham/ stuk fruit, groente en/of aardappel. Het geeft rommel, maar dat ruim ik wel weer aan kant als ze slapen.
Zit echt lang aan tafel 3x per dag, maar ik wil wel dat eten een positieve ervaring is voor ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Re: Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  Linda ma 17 sep 2012 - 18:53

Dochter was eerst ook altijd erg ongeduldig en hongerig als ik stond te koken. Ik zorgde er dan voor dat ik wat extra groente maakte, dat bewaarde ik dan voor de volgende dag. Dan kreeg ze tijdens het spelen een schaaltje met koude groentes, gestoomde wortel, pompoen of broccoli ofzo. Dat werkte perfect!
Tijdens het eten at ze gewoon wat wij aten, maar ze kon zo ook beter haar rust vinden omdat ze dus al wat gegeten had.
(in tijden van moeilijk groente eten doe ik het nog steeds zo)

En verder inderdaad vooruit koken, de avond ervoor of dubbele porties. En zoals de rest al zei, lekker zelf laten kliederen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten met twee kleine kids, tips Empty Re: Eten met twee kleine kids, tips

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum