Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

+9
Liadan
PluDan
Kat1980
maiadebij
Tania
Theezakje13
loesje
Jazzlyn
-Ieniemienie-
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  -Ieniemienie- do 27 okt 2011 - 1:15

Ik heb getwijfeld of ik dit hier neer zou zetten, maar ik kan wel wat ervaringen e/o tips gebruiken.
T was vanaf dag 1 erg onrsutig met slapen op zn rug in bed. Hij vond het maar niks en huilde best lang voor hij in slaap viel. Bij ons sliep hij wel, maar wil daar geen gewoonte van maken.
Na weer een keer uren (nja zo voelde het) te hebben laten huilen heb ik hem per toeval op zn buik gelegd.
En wonder boven wonder sliep hij meteen.. Sindsdien heb ik hem eigenlijk veel op zn buik gelegd.
Overdag in de box zodat ik het in de gaten kon houden. EN snachts legde ik hem op zn zij. Dan sliep hij ook redelijk.

Nu waren we gister bij het CB en natuurlijk kregen we geen aardige reactie op het buikslapen.
(joh wij weten ook wel dat het niet goed is, maar wat moet je?)
Ze wilde smiddags bij ons langskomen om inbakeren te proberen.
Nja prima. Dus vanmorgen begonnen met inbakeren (Pacco doek) en hij sliep meteen! En heeft tot zn voeding geslapen.
Toen heeft hij zn fles gedronken en een uurtje wakker geweest. Om 12u heb ik hem er weer ingelegd.
Maar nu, ruim 2u later huilt hij nog steeds pale . Ga elke keer bij hem kijken, kusje geven, speentje geven ect.

Nu ben ik echt in staat om hem weer op zn buik te leggen, dat hij lekker kan slapen.
Maar misschien moet hij gewoon wennen aan die bakerzak? Volgens die vrouw van het CB kunnen ze wel een week nodig hebben om daar aan te wennen.

Wat zouden jullie doen? Tips? Ervaringen?
Want word erg verdrietig als ik mn mannetje zo zie/hoor!


Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 17 jan 2012 - 1:45; in totaal 2 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 1:25

Op de buik leggen absoluut!
Het CB laten kletsen hoor.
Eventueel een aerosleep aanschaffen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Jazzlyn do 27 okt 2011 - 1:29

Laurientje85 schreef:Op de buik leggen absoluut!
Het CB laten kletsen hoor.
Eventueel een aerosleep aanschaffen!

±1

inbakeren deed hier niks, buikje slapen wel
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  loesje do 27 okt 2011 - 1:30

gewoon op de buik laten slapen!
ik ken genoeg kindjes die op de buik slapen (waaronder die van mij angel )en het gaat allemaal goed met ze.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Theezakje13 do 27 okt 2011 - 1:31

Lekker op de buik laten slapen.
Doen wij hier ook!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Tania do 27 okt 2011 - 1:31

Ik zou hem ook op de buik laten slapen. En niet uren laten huilen, je kindje is een maand die snapt er echt nog helemaal niks van.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  maiadebij do 27 okt 2011 - 1:35

Mijn zoontje was zeker het eerste jaar ook een hele onrustige slaper. Wij hebben ook veel dingen geprobeerd, waaronder ook inbakeren. Maar niets was echt DE oplossing.

Als hij lekker slaapt op zijn buik zou ik dat doen. Slaapt hij snachts bij jullie op de kamer? Je hebt ook van die kussens waarin ze veilig op hun zij kunnen slapen, heb je die al? En overdag op zijn buik laten slapen, met jullie in de buurt, lijkt mij prima kunnen hoor. Ik vind het CB wat dat betreft paniekerig. (ze hebben mij toen als pas bevallen, nieuwe mama, ook angst aangepraat).

Ik zou er niet voor kiezen hem te laten huilen. Hij is nog zo klein en huilt waarschijnlijk met een reden. Soms lijkt die reden klein, maar bij mama willen zijn is voor zijn kleintje ook van levensbelang.

En misschien is een draagdoek iets voor je? Bij mijn zoontje heb ik die niet gebruikt en was ik op een gegeven moment alleen maar met dat slapen bezig en raakte daar behoorlijk van in de stress (wat ook weer doorwerkt op je kindje). Bij mijn dochter heb ik het anders aangepakt, als ze niet wilde ging ze in de doek en sliep ze als een roos. Daardoor sliep zij goed en ik had er de zenuwen niet van.

edit: mijn zoontje is zo'n beetje met 1,5 jaar pas goed gaan slapen. Sommige kindjes hebben echt tijd nodig om hun draai te vinden, maar uiteindelijk met hulp van papa en mama komt dat helemaal goed.


Laatst aangepast door maiadebij op do 27 okt 2011 - 2:05; in totaal 1 keer bewerkt

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Kat1980 do 27 okt 2011 - 1:41

Laurientje85 schreef:Op de buik leggen absoluut!
Het CB laten kletsen hoor.
Eventueel een aerosleep aanschaffen!

+1

Het cb weet het altijd zo leuk te vertellen.
Ik mocht mijn zoontje ook niet in een zij-liggingskussen laten slapen (hij had een voorkeurshouding), moest in zijn slaap maar zijn hoofdje draaien. Gewoon lekker eigenwijs geweest en daarmee wel een helmpje voorkomen!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  PluDan do 27 okt 2011 - 1:44

Waarom mogen ze niet op de buik slapen dan?
Ik ben zelf ook al van kinds af aan een buik slaper en zou er dan ook niet aan moeten denken als ik op mijn rug zou moeten slapen.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 2:01

Ik zou hem ook op de buik leggen, en dan overdag lekker beneden zodat je hem in de gaten kan houden.
Snachts bij jullie op de kamer en een aerosleep(dek)matrasje.

Mijn zoontje sliep vanaf 3 weken op zijn buik.

En verder begrijp ik nog niet zo goed waarom je een baby van 1 maand laat huilen? Maar goed dat is een andere discussie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  maiadebij do 27 okt 2011 - 2:04

PluDan schreef:Waarom mogen ze niet op de buik slapen dan?
Ik ben zelf ook al van kinds af aan een buik slaper en zou er dan ook niet aan moeten denken als ik op mijn rug zou moeten slapen.

Ze denken dat het de kans op wiegendood vergroot.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  -Ieniemienie- do 27 okt 2011 - 2:40

Dank jullie wel voor de reacties!
Voor ik er een gelezen had had ik em al naar beneden gehaald. Kon het niet meer aanhoren!
Beneden sliep hij meteen.Ik ben helemaal geen voorstander van laten huilen, maar het cb raadde me aan om niet toe te geven omdat ze soms een week moeten wennen aan die zak. Normaal laat ik hem ook niet lang huilen hoor. Was voor het eerst vandaag.

Maar ga hem zo na zn voeding weer proberen op zn rug, maar gaat het niet is hij zo weer beneden!

Mensen ervaringen met inbakeren? Dat ze er idd aan moesten wennen? Of ging het meteen goed?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Tania do 27 okt 2011 - 2:48

-Ieniemienie- schreef: Dank jullie wel voor de reacties!
Voor ik er een gelezen had had ik em al naar beneden gehaald. Kon het niet meer aanhoren!
Beneden sliep hij meteen.Ik ben helemaal geen voorstander van laten huilen, maar het cb raadde me aan om niet toe te geven omdat ze soms een week moeten wennen aan die zak. Normaal laat ik hem ook niet lang huilen hoor. Was voor het eerst vandaag.

Maar ga hem zo na zn voeding weer proberen op zn rug, maar gaat het niet is hij zo weer beneden!

Mensen ervaringen met inbakeren? Dat ze er idd aan moesten wennen? Of ging het meteen goed?

Wij hebben de puckababy gebruikt. Alleen 'snachts want overdag werkte het niet. In de nacht hielp het wel, ik denk dat het twee nachten geduurd heeft voordat hij beter sliep. Maar toen ging hij ook wel een stuk beter slapen omdat hij zichzelf niet de hele tijd wakker kon houden.
Overdag sliep hij beneden, vaak bij mij en soms op de bank of in de box. Vanaf acht maanden slaapt hij overdag in z'n eigen bedje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Liadan do 27 okt 2011 - 3:03

Geen ervaringen met inbakeren, maar Kian slaapt op zijn buik sinds hij een paar weken is. Ik heb van het CB geen opmerkingen gehad hierover, ze vonden het prima als hij dan beter sliep.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 6:24

Misschien heeft hij ook wel 'huidhonger' en wil hij graag bij je zijn. Anders inderdaad gewoon op zijn buik want aan een oververmoeide baby heb je uiteindelijk ook niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  moepie do 27 okt 2011 - 6:53

Wij hebben de puckababy gebruikt. E. moest hier de eerste avond/nacht en dag wel even aan wennen. Maar daarna ging het erg goed.

Doen waar jij je goed bij voelt meid!

moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Miekie do 27 okt 2011 - 20:34

Hoi Ieniemienie,

Ik reageer hier niet zo vaak, maar toen ik je topic las, moest ik meteen aan onze kleine meid denken. Ook zij slaapt niet geweldig. Ben op advies van andere mama's gaan inbakeren met de pacco doek. Heb op inbakeren.nl heel veel informatie gelezen en ben het ook op die manier gaan aanpakken.
En nu slaapt ze 's nachts van voeding tot voeding. Als je het wilt doen op deze manier moet je het echt bij ieder slaapje doen en ook tijdens het wandelen, zodat hij er goed aan kan wennen de eerste week.
Overdag gaat het nu ook steeds beter en ben nu pas 3 dagen verder. De puckababy was hier geen succes, wel bij m'n oudste. Dit verschilt dus per kind.


Laatst aangepast door Miekie op vr 28 okt 2011 - 0:50; in totaal 1 keer bewerkt
Miekie
Miekie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 28
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 20:41

Ik heb het nooit gedurft, zo jong op de buik leggen. We kunnen natuurlijk met z'n allen gaan roepen dat het cb maar wat kletst, maar ze zullen het echt niet zeggen om alle ouders te pesten. Er zal best een onderzoek aan vooraf gegaan zijn. En ik was door de uitleg van het cb zo geschrokken dat ik het dus niet durfde tenzij ik er zelf bij was, bijv. in de box ofzo.

Het kindje is net 1 maandje oud, ik zou zeggen stop hem in de bakerzak (het kan geen kwaad om het goed uit te proberen) en hou hem dan lekker even bij je zodat hij rustig is en probeer hem daarna weg te leggen. Maar goed, dat zou ík doen en dat wil niet zeggen dat het voor iedereen dé oplossing is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 20:42

Daarnaast kunnen het natuurlijk ook gewoon krampjes zijn die je kindje wakker houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 20:44

Miekie schreef:Hoi Ieniemienie,

Ik reageer hier niet zo vaak, maar toen ik je topic las, moest ik meteen aan onze kleine meid denken. Ook zij slaapte niet geweldig. Ben op advies van andere mama's gaan inbakeren met de pacco doek. Heb op inbakeren.nl heel veel informatie gelezen en ben het ook op die manier gaan aanpakken.
En nu slaapt ze 's nachts van voeding tot voeding. Als je het wilt doen op deze manier moet je het echt bij ieder slaapje doen en ook tijdens het wandelen, zodat hij er goed aan kan wennen de eerste week.
Overdag gaat het nu ook steeds beter en ben nu pas 3 dagen verder. De puckababy was hier geen succes, wel bij m'n oudste. Dit verschilt dus per kind.
Serieus? Je kindje is net 3 weken oud! Die kleintjes mogen best nog wel onrustig zijn 's nachts toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  -Ieniemienie- do 27 okt 2011 - 23:37

Haha vind het zo dubbel allemaal.
Tuurlijk heb ik liever niet dat hij op zn buik slaapt. Maar uren laten huilen is ook gewoon geen optie.
Hij is idd pas 5 weekjes oud!
We doen hem nu die bakerzak aan als hij gata slapen.
Dus eten-even kroelen-even 'spelen'-zak aan-slapen.
Gister mee begonnen. 1ste keer sliep hij super, 2de keer helemaal niet, 3de keer weer super, 4de keer weer niet.
En toen de nacht deed hij het wel weer tot zn voeding.
De keren dat hij het echt niet deed, haal ik hem er toch uit op een gegeven moment. En dan leg ik hem in de box op zn buik.
Maar is dat dan niet structueel genoeg zeker? Dat hij dan wel op zn buik mag? Ik begin wel altijd met inbakeren, maar als hij dan na zoveel keer speentje weer gaat huilen geef ik toch toe.
Zal dat het effect van de doek beinvloeden?
Hoe deden jullie dat dan Miekie? Of ging het daar meteen goed?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 23:52

Nu ze wat ouder zijn en wakker/ huilerig terwijl ze eigenlijk moeten slapen haal ik ze wel gewoon uit de Pacco.
Toen we er net mee begonnen waren en ze huilen, nam ik ze op schoot of even lekker op bed liggen met ze, in de bakerzak. Ik maakte ze dan niet los.

Maar in het begin bakerden we in omslagdoeken, daar kwamen ze zelf wel uit. Toen de SwaddlePod, die rekt mee maar konden ze niet uit. En nu de Pacco, die is weer strakker. Dus zo is het wel opgebouwd, misschien reageren ze er dan beter op?
Dat het zo opgebouwd is is puur toeval hoor, de omslagdoeken hadden ze echt nodig om op temperatuur te blijven in het begin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  nillis do 27 okt 2011 - 23:56

Hoi
Ik reageer ook even. Wij hadden vanaf het begin ook een heel onrustig meisje in bed en wisten ons eigenlijk geen raad. We hebben een camera op de babykamer en daaraan ko ik zien dat ze veel met haar armpjes aan het maaien was. Ik heb eerst de puckababy geprobeerd, maar daar had T nog teveel ruimte voor haar armpjes, waardoor ze weer onrustig werd. Op advies van cb haar in de paccodoek gedaan en dat was natuurlijk niet gelijk goed, maar volgens mij na een paar dagen sliep ze van voeding tot voeding en kreeg ik ook een beetje rust. op het laatst was het ook gewoon een ritueel en genoot ze echt van de veiligheid van de paccodoek. het afbouwen ging bij ons ook erg gemakkelijk. Ik zou het bij een tweede zo weer zo doen. het inbakeren is ons heel goed bevallen. Ik snap je keus voor het op de buik slapen en ik denk dat ik het misschien ook zou proberen, maar geef de paccodoek ook een kans.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 0:06

Hier precies hetzelfde ! S sliep ook niet graag op zijn rug. Overdag legde ik hem op zijn zij (wel waar ik hem kon zien natuurlijk) en dit veranderde heel snel naar de buik.
En in de nacht sliep hij in de puckababy. Dat was meteen een hele opluchting want hierdoor sliep hij gewoon heel goed meteen.

Ik zou hem overdag gewoon op zijn buik laten slapen als je in de buurt bent. Als hij hierdoor zijn rust krijgt waarom niet ?
En miss is het idd even wennen aan het inbakeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Miekie vr 28 okt 2011 - 0:56

Ik snap je reactie Lieskuh. Mijn kleine is natuurlijk nog wel erg jong. Maar ook zij is erg onrustig en houdt zichzelf wakker. Ze was daardoor zo oververmoeid dat ze gewoon helemaal niet meer sliep. Zowel overdag als 's nachts deed zij slechts hazeslaapjes.

Ieniemienie, wij zijn nog maar net begonnen en kan je alleen nog vertellen dat het 's nachts beter gaat. Ik doe nu voeden-spelen-slapen en meteen bij vermoeidheidsverschijnselen gaat ze in de pacco. Overdag slaapt ze niet meteen. Het is de eerste week ook nog een wenweek. Ik laat haar dan altijd even huilen en meestal is ze binnen tien minuten wel vertrokken, soms ook niet en dan ga ik wel kijken en geef haar een speentje en aai over haar wang. Het meteen eruit halen, helpt niet om de werking van het inbakeren te vergroten. Maar als ze zo huilt doe ik het wel. Kan dat niet over m'n hart verkrijgen.

Nillis, ben wel nieuwsgierig hoe jij weer met het inbakeren bent gestopt.
Bij de puckababy was dat wat makkelijker.

Miekie
Miekie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 28
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?! Empty Re: Slaapprobleem van onze kleine man, Tips?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum