Taarten Topique
+72
cin-87
silly-one
dolfijntje24
PiP
Minx
snapple
Elsje
bbguv
Luthien
Muffin
Juul
Sjaantje
Nathalie
Aimee
Rovine
bluppie
Try
smooch
Monte
Caesar
Sweety
*Lookie*
Maaike
Mida4you
Mamasapje
Roza
Sarah1985
Zora
Qiara
Arwyn
Eris
patjuhhh
InweCulnamo
Rosa
Dennenappel
tralala
_Lana_
Laquisia
Summerlovin
Schaapke
Rebecca
Gigi_
Rev3rie
GeKKiE
TukTuk
Zwoesj
sonly
Highway
kuikje83
Chloe
Angela_1986
lieke89
Japje
Inge
love
duckie
Ella
poppetje
SarahKey
norah
_Femme
Prosecco
loura
Zwerver
Jeanette
Serena
Snoes
SparklingEyes
xxDila
CCC
Lejow
_Sneeuwwitje_
76 plaatsers
Pagina 21 van 40
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Re: Taarten Topique
Het is ook opzich wel logisch dat ze het op deze manier aanpakt, want dat zorgt voor minder verspilling.
Tegenover mij stond een meisje die zwaar allergisch was voor amandelen en zij had gebeld of zij gebruik kon maken van fondant. Telefonisch was hier geen probleem mee, maar omdat er maar 2 anderen ook met fondant werkte bleef ze maar zeggen hoe zonde hte was om dan voor fondant te gaan. Terwijl het meisje al een paar keer had uitgelegd dat ze superallergisch is en bij het wrijven in bijv. haar ogen dat ze dan al een groot probleem zou hebben bleef mevrouw achttien maar doorgaan dat het zonde was datz e voor fondant koos. Vond het lichtelijk onrespectvol, omdat zij hier niks aan kon doen.
Ik heb meerdere workshops gevolgd en daar stond gezelligheid voorop en een goed sfeertje... Daarom vond ik het bij elkaar een afknapper... Voor de rest heb ik het wel leuk gehad hoor! Ondanks dit soort dingen maak ik er altijd wel wat van, maar vind wel dat je een behoorlijke prijs betaald hiervoor dus je mag wel iets meer verwachten. Dat wilde ik alleen even aangeven... Hoop niet dat ik te negatief overkwam.
De winkel was trouwens leuk! Klein maar fijn zullen we maar zeggen, leuke spulletjes! Heb ook nog goede tips van mevrouw achttien gekregen voor een dummie. Ik wil nl een dummie maken voor op het werk zodat de kids bij verjaardagen een leuke taart hebben waarbij ze de kaarsen kunnen uitblazen. Ga zo even mijn foto op de pc zetten.
Tegenover mij stond een meisje die zwaar allergisch was voor amandelen en zij had gebeld of zij gebruik kon maken van fondant. Telefonisch was hier geen probleem mee, maar omdat er maar 2 anderen ook met fondant werkte bleef ze maar zeggen hoe zonde hte was om dan voor fondant te gaan. Terwijl het meisje al een paar keer had uitgelegd dat ze superallergisch is en bij het wrijven in bijv. haar ogen dat ze dan al een groot probleem zou hebben bleef mevrouw achttien maar doorgaan dat het zonde was datz e voor fondant koos. Vond het lichtelijk onrespectvol, omdat zij hier niks aan kon doen.
Ik heb meerdere workshops gevolgd en daar stond gezelligheid voorop en een goed sfeertje... Daarom vond ik het bij elkaar een afknapper... Voor de rest heb ik het wel leuk gehad hoor! Ondanks dit soort dingen maak ik er altijd wel wat van, maar vind wel dat je een behoorlijke prijs betaald hiervoor dus je mag wel iets meer verwachten. Dat wilde ik alleen even aangeven... Hoop niet dat ik te negatief overkwam.
De winkel was trouwens leuk! Klein maar fijn zullen we maar zeggen, leuke spulletjes! Heb ook nog goede tips van mevrouw achttien gekregen voor een dummie. Ik wil nl een dummie maken voor op het werk zodat de kids bij verjaardagen een leuke taart hebben waarbij ze de kaarsen kunnen uitblazen. Ga zo even mijn foto op de pc zetten.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Even een snelle foto... Wacht nog even op de foto's van een vriendin... Staan nl op haar camera...
CCC- Ratel
Lejow schreef:Hij is leuk Rebecca!
Ja, mamma van 2, hij zit zo in elkaar! Al kost hij aan materiaal best veel omdat die stomme M&M's en kitkats zo duur zijn..
Zorg wel dat de Kitkats boven je taart uitsteken, dat is het randje voor de M&M's
Bij de Aldi verkopen ze goedkope (en lekkere) kitkats. Volgens mij zit er in een verpakking een stuk of 10 kitkats waar 4 reepjes per stuk op zitten (dus die moet je dan nog wel ff doormidden breken zodat je 2 kitkats per keer hebt) voor 2,49 geloof ik.
En goedkope M&M's hebben ze daar ook wel!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Wat een leuke / mooie taarten alllemaal, zelf maak ik ook taarten, die zijn alleen nog niet fotowaardig.
even een vraag aan Lejow: die mooie mega mindy taart, hoe heb jij die sprieten gemaakt?? gewoon ijzerdraadjes erin prikken? of zet je die eerst ergens anders in vast?
even een vraag aan Lejow: die mooie mega mindy taart, hoe heb jij die sprieten gemaakt?? gewoon ijzerdraadjes erin prikken? of zet je die eerst ergens anders in vast?
poppetje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 102
Punten : 114
Eerst gaatje in de taart gemaakt met een stokje. Toen een rietje in het taartje gestoken, daar piepkleine marsepeinen balletjes in en dara de sprieten in! Ze mogen namelijk niet zo in de taart, dan kunnen ze gaan oxideren.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Eerst gaatje in de taart gemaakt met een stokje. Toen een rietje in het taartje gestoken, daar piepkleine marsepeinen balletjes in en dara de sprieten in! Ze mogen namelijk niet zo in de taart, dan kunnen ze gaan oxideren.
Oke super bedankt!!! ga ik eens proberen, ik vind het wel iets extra's geven..
Nog een vraag: ik gebruik altijd kant en klare mix van funcakes, kan je daar zo cacao door heen doen voor een chocolade cake of werkt dat niet zo simpel? haha
poppetje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 102
Punten : 114
poppetje schreef:Lejow schreef:Eerst gaatje in de taart gemaakt met een stokje. Toen een rietje in het taartje gestoken, daar piepkleine marsepeinen balletjes in en dara de sprieten in! Ze mogen namelijk niet zo in de taart, dan kunnen ze gaan oxideren.
Oke super bedankt!!! ga ik eens proberen, ik vind het wel iets extra's geven..
Nog een vraag: ik gebruik altijd kant en klare mix van funcakes, kan je daar zo cacao door heen doen voor een chocolade cake of werkt dat niet zo simpel? haha
Geen idee.. Toen ik wat chocoladepasta door de cupcake mix deed ging het mis haha Ik heb wel speciaal chocolade mix gekocht! Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb zaterdag mijn eerste taart gemaakt.. Heb nog geen workshop gevolgd, maar ben dit wel van plan met een collega. Dit was vooral veel uitproberen, nog lang niet tevreden maar hij is wel leuk! En ook lekker, haha!
Slechte kleuren, hij was roze met paars
Maaike- Fluisteraar
- Aantal berichten : 22
Punten : 28
Registratiedatum : 21-11-10
Maaike schreef:Ik heb zaterdag mijn eerste taart gemaakt.. Heb nog geen workshop gevolgd, maar ben dit wel van plan met een collega. Dit was vooral veel uitproberen, nog lang niet tevreden maar hij is wel leuk! En ook lekker, haha!
Vind 'm super gelukt voor een eerste keer! Echt mooi! Waarmee had je 'm gevuld?
CCC- Ratel
Even een praktisch vraagje. Hoe lang kan je een marcepijne taart bewaren? En hoe lang maken jullie heb van te voren.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Yvette schreef:Even een praktisch vraagje. Hoe lang kan je een marcepijne taart bewaren? En hoe lang maken jullie heb van te voren.
Dat ligt aan de vulling; vulling met slagroom erin zou ik niet langer dan een dag of twee eten, maar vul je hem bijv met botercreme en een vlaaivulling; dan kan hij wel een dag of 4 mee. Ik heb zelf wel eens een stukje van 5 dgn oud gegeten en die smaakte nog prima. Ik maak zelf de taartjes meestal 1 dag voor de dag dat het gegeten wordt. Op de dag zelf vind ik de biscuit te vers en dat werkt vervelend (of je moet heb even in de vriezer gooien).
@maaike:mooi taartje voor de eerste zeg; leuke bloemetjes!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Highway schreef:Yvette schreef:Even een praktisch vraagje. Hoe lang kan je een marcepijne taart bewaren? En hoe lang maken jullie heb van te voren.
Dat ligt aan de vulling; vulling met slagroom erin zou ik niet langer dan een dag of twee eten, maar vul je hem bijv met botercreme en een vlaaivulling; dan kan hij wel een dag of 4 mee. Ik heb zelf wel eens een stukje van 5 dgn oud gegeten en die smaakte nog prima. Ik maak zelf de taartjes meestal 1 dag voor de dag dat het gegeten wordt. Op de dag zelf vind ik de biscuit te vers en dat werkt vervelend (of je moet heb even in de vriezer gooien).
Vulling wordt botercreme en van een andere taart icing. Heb ze zaterdag en zondag nodig. |En zou ze het liefst morgen maken.
Ella- Ratel
Yvette schreef:Highway schreef:Yvette schreef:Even een praktisch vraagje. Hoe lang kan je een marcepijne taart bewaren? En hoe lang maken jullie heb van te voren.
Vulling wordt botercreme en van een andere taart icing. Heb ze zaterdag en zondag nodig. |En zou ze het liefst morgen maken.
icing als vulling?wat voor een icing dan? Een taart met botercreme, bekleed met marsepein kun je prima invriezen; daar zou ik dan voor kiezen als je ze morgen al wilt maken. vrijdagavond uit de vriezer halen en hij is zaterdagmiddag goed!
Highway- Ratel
Poging gedaan om mijn harde werk van vandaag leuk op de foto te zetten maar zonder goed toestel wordt het niet veel helaas. Van2 taartjes helemaal geen foto want ik heb gewoon geen goede foto. Ik moet echt volgende maand iets gaan kopen maarja; dat zeg ik ook al maanden
voor een bruidsproeverij overigens; 4 taartjes met bijpassende cc en 2 losse cc omdat ik het thema zo leuk vind.
voor een bruidsproeverij overigens; 4 taartjes met bijpassende cc en 2 losse cc omdat ik het thema zo leuk vind.
Highway- Ratel
Highway schreef:Yvette schreef:Highway schreef:Yvette schreef:Even een praktisch vraagje. Hoe lang kan je een marcepijne taart bewaren? En hoe lang maken jullie heb van te voren.
icing als vulling?wat voor een icing dan? Een taart met botercreme, bekleed met marsepein kun je prima invriezen; daar zou ik dan voor kiezen als je ze morgen al wilt maken. vrijdagavond uit de vriezer halen en hij is zaterdagmiddag goed!
Oke dank je voor de tip. Wat voor icing het is weet ik niet. Het is voor die cursus die ik volg. DUs heb geen idee haha
Ella- Ratel
Leuke foto's!!!
Ella- Ratel
Wouw Highway echt super mooi .
Zou willen dat ik ook ooit zulke mooie taarten kan maken haha. Ik ga binnenkort mijn eerste marsepeinen taart maken .
Zou willen dat ik ook ooit zulke mooie taarten kan maken haha. Ik ga binnenkort mijn eerste marsepeinen taart maken .
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Heel leuk Highway!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Yvette schreef:Highway schreef:Yvette schreef:Even een praktisch vraagje. Hoe lang kan je een marcepijne taart bewaren? En hoe lang maken jullie heb van te voren.
Botercreme als vulling is toch helemaal niet lekker? Het is zo vettig,je gebruikt dat toch puur om je taart mee glad te maken aan de buitenkant en zodat de marsepein blijft plakken?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
AngelNyn schreef:Yvette schreef:Highway schreef:Yvette schreef:Even een praktisch vraagje. Hoe lang kan je een marcepijne taart bewaren? En hoe lang maken jullie heb van te voren.
Botercreme als vulling is toch helemaal niet lekker? Het is zo vettig,je gebruikt dat toch puur om je taart mee glad te maken aan de buitenkant en zodat de marsepein blijft plakken?
Ligt eraan welk recept je gebruikt. 1 op 1 doe ik om af te smeren, maar de meringue botercreme gebruik ik wel om te vullen, dan welliswaar met een smaakje erdoor.
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:AngelNyn schreef:Yvette schreef:Highway schreef:Yvette schreef:Even een praktisch vraagje. Hoe lang kan je een marcepijne taart bewaren? En hoe lang maken jullie heb van te voren.
Ligt eraan welk recept je gebruikt. 1 op 1 doe ik om af te smeren, maar de meringue botercreme gebruik ik wel om te vullen, dan welliswaar met een smaakje erdoor.
Ik maak de botercreme met een zak waar al je alleen nog boter aan toe moet voegen en water. Die vind ik wel erg lekker. Ik doe niet alleen botercreme als vulling doe er ook jam bij
Ella- Ratel
Mijn 2e fondanttaartje. Ik heb eind vorig jaar (oktober geloof ik) een workshop gedaan, toen ook een foto geplaatst. Sinds die tijd liep ik al rond met het idee om eens een Piptaartje te maken. Aangezien ik nu bijna jarig ben een paar uurtjes geschetst wat ik wilde en dit is het resultaat. Ik had nog nooit 3d decoraties gemaakt, die heb ik eerst geoefend met klei. Ben er best wel trots op het 'eindresultaart'
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
*Lookie* schreef:
Mijn 2e fondanttaartje. Ik heb eind vorig jaar (oktober geloof ik) een workshop gedaan, toen ook een foto geplaatst. Sinds die tijd liep ik al rond met het idee om eens een Piptaartje te maken. Aangezien ik nu bijna jarig ben een paar uurtjes geschetst wat ik wilde en dit is het resultaat. Ik had nog nooit 3d decoraties gemaakt, die heb ik eerst geoefend met klei. Ben er best wel trots op het 'eindresultaart'
Leuk taartje zeg Volgensmij is hij wel hoog of zie ik dat verkeerd? Zonde om op te eten toch! Waar heb je hem mee gevuld?
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
ik ben gister met een vriendin aan het bakken geweest, haha. We hebben cupcakes gemaakt voor valentijn (het eierglazuur was alleen wat te dun helaas..) en een voorjaars boltaart. Daar hadden we iets te veel fruit in gedaan, waardoor hij wat inzakte toen we hem van het karton op een bord wouden zetten, maar verder was hij best leuk gelukt voor een eerste poging, al zeg ik het zelf
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Foto's!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Taarten Topique
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
» Taarten Topique
» Koekjes Topique
» Taarten decoreren (nieuw tijdschrift!)
» Wie idee voor taarten of iets anders op mijn verjaardag??
Pagina 21 van 40
Permissies van dit forum: