Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ouderschapsverlof-->hoe werkt dat?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Ouderschapsverlof-->hoe werkt dat? Empty Ouderschapsverlof-->hoe werkt dat?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 2:07

Ik denk er over om 1 dag per week ouderschapsverlof op te nemen, maar hoe werkt dit qua salaris/belastingtechnisch etc. Mag je zelf je dag kiezen?
Ik kan natuurlijk ook op Google kijken, maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Hoe staan werkgevers hier tegenover bijvoorbeeld?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof-->hoe werkt dat? Empty Re: Ouderschapsverlof-->hoe werkt dat?

Bericht  Limburg85 zo 16 sep 2012 - 2:25

Je heb per kind recht tot hun 8e op ouderschapsverlof. Dit is 26 x je aantal contracturen.
Ouderschapsverlof is onbetaald (sommige cao's kennen een tegemoetkoming) en je overige arbeidsvoorwaarde gaan ook naar rato (kan ook per cao verschillen). Per jaar kun je bij de belastingdienst via de ib een teruggave krijgen, voor 2012 was dit iets van 3 euro per uur. Echter staat dit voor 2013 op losse schroeven, na Prinsjesdag zullen we waarschijnlijk meer weten. Je werkgever kan bijna nooit ouderschapsverlof weigeren alleen met hele goede redenen. De afspraken verder zullen onderling geregeld moeten worden.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof-->hoe werkt dat? Empty Re: Ouderschapsverlof-->hoe werkt dat?

Bericht  Ella zo 16 sep 2012 - 2:38

Ik lees hier even mee..... ben me er sinds vorige week in aan het verdiepen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof-->hoe werkt dat? Empty Re: Ouderschapsverlof-->hoe werkt dat?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 3:23

Wat Limburg zegt Wink

In mijn geval wordt het wel vergoed tot 60% van mijn salaris. Dat zou je dus even bij personeelszaken kunnen navragen. Ik heb voor het aanvragen een pro forma berekening laten maken van mijn inkomen, omdat ik mijn ouderschapsverlof aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof opneem en ik wel even wilde weten wat mijn inkomen die maanden zou zijn.

Hier wordt het inderdaad eigenlijk altijd toegekend, maar er zijn wel voorbeelden waar een bepaalde dag gewoon niet kan. Ik zou bijvoorbeeld nooit de vrijdag kunnen nemen, omdat mijn collega's dan vrij zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlof-->hoe werkt dat? Empty Re: Ouderschapsverlof-->hoe werkt dat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum