Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spelen op de grond

+10
*Lookie*
Annemie
Star007
pino101
teletascha
Floor
_Lana_
Happydobby
Twellie
Clapperdie
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Spelen op de grond

Bericht  Clapperdie do 13 sep 2012 - 19:58

Mijn zoontje ligt steeds op een speelkleed maar ik merk dat als hij gewoon op de grond (laminaat) ligt dat hij beter kan bewegen en doorkrijgt dat er een optie is om meer te doen dan alleen te liggen. Het speelkleed is alleen erg stroef zodat hij niet verder komt. Alleen ik vind onze vloer zo koud. Ik kan zo'n kleintje toch niet op zo'n koude vloer neerleggen?

Hoe doen jullie dat? Want als kindjes kruipen dan is zo'n kleed helemaal geen optie meer natuurlijk en dan gaat hij zelf de kamer door (over de koude vloer)
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 20:02

Heeft hij echt koude beentjes als hij op de vloer ligt dan? Meestal is dat 'koude' iets wat in je eigen hoofd zit, en hebben kindjes zelf er eigenlijk weinig last van. Een vloer binnenshuis is echt zo koud niet smile En bedenk: ze bewegen, dus zelfs al zou het koud zijn dan bewegen ze zich wel warm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Clapperdie do 13 sep 2012 - 20:06

Nou ik zit wel eens naast hem en dan heb ik echt een hele koude kont haha.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 20:07

Maar heb je dan ramen/deuren open? Wat heb je op je vloer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Twellie do 13 sep 2012 - 20:15

Wij hebben een stenen vloer en mijn dochters armpjes en beentjes voelen ook koud als ze door de kamer aan het kruipen is. Ze heeft er zelf alleen geen last van, het is volgens mij meer het velletje dat koud aanvoelt en ze heeft het niet algeheel koud.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Happydobby do 13 sep 2012 - 20:17

Wij hadden een oud dekbed op de grond, maar M kon er al vrij snel af rollen dus toen ging hij gewoon op de grond.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Clapperdie do 13 sep 2012 - 20:23

Misschien is het inderdaad maar het gevoel dat het koud is. We hebben een laminaatvloer. Ramen en deuren zijn dicht als hij op de grond ligt, met of zonder kleed. En als hij het heel koud heeft zal hij ook wel gaan huilen/jammeren denk ik?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Twellie do 13 sep 2012 - 20:24

Ja, denk het ook dat hij dan wel zou laten merken dat het niet fijn is. Daar ga ik bij mijn dochter ook vanuit.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  _Lana_ do 13 sep 2012 - 20:35

Het zal vast wel meevallen hoor met de kou. Misschien is het van de winter anders, maar dan kruipt hij toch.
Volgens mij laat hij wel van zich horen anders ;-).

Ik heb een speelkleed van de Hema, dat is net even wat zachter.
Alleen ( sorry even je topic gebruiken, als je het niet er erg vindt ), hoe doen/deden jullie dat toen jullie kindjes probeerden en gingen zitten? Ze vallen natuurlijk nog wel eens om en dan is een vloer toch wel echt hard.
Mijn dochter gaat nu 'zitten', of nou ja ze zit wel, maar een beetje schuin en met haar handjes op de grond. Maar ze valt vanuit daar ook regelmatig om. We hebben tuinstoelkussens onder het kleed gedaan, maar ze presteert het toch iedere keer om op de rand van het kleed te gaan 'zitten', ik ben gewoon echt bang dat ze keihard met haar hoofdje op de grond knalt.
Hoe deden jullie dat?

Als je het vervelend vindt Clapperdie, dan haal ik het weg hoor.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Clapperdie do 13 sep 2012 - 20:41

Haha Lana, nee natuurlijk niet! T. zit nog niet maar is wel handig om te weten als hij het wel gaat doen dus ben benieuwd naar de antwoorden!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Twellie do 13 sep 2012 - 20:42

Dat vind ik dus wel een nadeel van een harde vloer. Mijn oudste dochter liet ook soms bij het kruipen ineens haar hoofdje vallen en was niet voorzichtig met haar hoofd met draaien. Dat hield ik eigenlijk gewoon constant in de gaten, zolang als die periode duurde. Mijn jongste is voorzichtiger met die dingen, maar kan weer niet stabiel zitten, dus nu let ik er steeds op dat ik in de buurt ben als ze gaat zitten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  _Lana_ do 13 sep 2012 - 20:56

Ja dat is zeker een nadeel van een harde vloer. Ik blijf er nu ook steeds dichtbij. Dat als ze zich laat 'vallen', ik haar eventueel op kan vangen.
Maarja ik wil haar wel haar gang laten gaan, zonder dat ik steeds aan haar zit en 'oeh' roep Laughing .
Maar goed, voorlopig nog maar even op deze manier dus.

Gelukkig Clapperdie :-), ja jouw mannetje kennende, zal hij wel snel zijn met kruipen, zitten enz, haha. Altijd handig om te weten hoe andere moeders dat nu doen/deden.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Floor do 13 sep 2012 - 20:57

Ik denk dat het met de kou wel mee valt, als je hem gewoon genoeg kleertjes aan doet zal hij het echt niet zomaar koud hebben.

@lana, ik hield hem de eerste tijd constant in de gaten maar hij is vaak genoeg gevallen met z'n hoofd. Nu ook nog steeds, hij loopt nu los maar soms valt hij daarbij ook, meestal vangt hij zichzelf wel op op z'n handjes maar soms ..
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  _Lana_ do 13 sep 2012 - 20:57

Oh ja en 9 van de 10x is ze wel voorzichtig, maarja ze kan zich ook ineens om laten rollen/vallen.
En ze heeft zo'n groot kleed, maar ze gaat net elke keer op de rand zitten, hoe krijgt ze het voor elkaar, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  _Lana_ do 13 sep 2012 - 21:00

Floor: Wauw wat heb je toch een snelle jongen :-). Ja ze zullen nog vaak genoeg vallen, helaas. Ik denk dat je in de loop van de tijd ook wel wat makkelijker wordt? Het hoort er wel allemaal bij.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 21:11

Hier tijgert A alleen maar (en hij gaat zitten) maar een kleed hoef ik echt niet neer te leggen haha.

Beide wisten vrijwel meteen met omrollen en zitten enzo hoe ze dat moesten doen.
En daar ben ik echt zo blij mee! A. is 1x keer tegen de box omgevallen omdat hij dacht al met losse handen te kunnen zitten. Hij verloor toen zijn evenwicht. Daarna is hij pas weer los gaan zitten toen hij het echt goed kon.
Met staan heeft H. zich altijd meteen op haar billen laten zakken en ik hoop van harte dat A. dat ook gaat doen.
Dat vind ik altijd het engste van de ontwikkeling geloof ik, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  teletascha do 13 sep 2012 - 21:20

Wij hebben rond die periode besloten om bij de kwantum een stukmtapijt te kopen en dat te laten omzomen, zodat we een super groot speelkleed hebben van vloerbedekking. Is lekker warm, en de klap bij vallen is een stukmminder.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  pino101 do 13 sep 2012 - 22:26

Wij hadden een speel'plek' gemaakt met van die rubber speeltegels (puzzelstukken). Te koop bij blokker of speelgoedwinkel. Het is niet koud, stug zodat je goed kunt bewegen en vangt de klappen op als kindjes omvallen bij zitten.
pino101
pino101
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 41
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Star007 do 13 sep 2012 - 22:34

pino101 schreef:Wij hadden een speel'plek' gemaakt met van die rubber speeltegels (puzzelstukken). Te koop bij blokker of speelgoedwinkel. Het is niet koud, stug zodat je goed kunt bewegen en vangt de klappen op als kindjes omvallen bij zitten.

Deze hebben wij dus ook, maar heb ze weer weggehaald aangezien het echt hondenharen aantrekt , dat foam spul. Ik kan stofzuigen wat ik wil, maar het blijft er echt aan 'plakken'. Heb geen zin om het dagelijks met een doek eraf te poetsen Spelen op de grond 394967 , kost me dan zeker een goede 20 min.


D. kruipt niet. Ze schuift op haar buik naar achteren en schuift ook op haar billen de kamer door ( ook alleen in zijn achteruitSpelen op de grond 394967 ) Meestal wil ze zitten, dus dat is sowieso al minder koud als op de grond liggen. Ik vind wel dat haar beentjes en buikje koud aanvoelen als ze een uur op de laminaatvloer heeft liggen spelen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Floor do 13 sep 2012 - 22:41

_Lana_ schreef:Floor: Wauw wat heb je toch een snelle jongen :-). Ja ze zullen nog vaak genoeg vallen, helaas. Ik denk dat je in de loop van de tijd ook wel wat makkelijker wordt? Het hoort er wel allemaal bij.

Inderdaad ze vallen nog vaak genoeg, de eerste keer dat hij een bult op z'n hoofd had heb ik heel hard zitten huilen maar nu zijn we een bult of 7 verder.. :P
Nu valt hij ook best vaak maar dat komt omdat hij heel erg ongeduldig is, wij roepen ook de halve dag 'rustig! rustig!' maar hij gaat gewoon bounce verder
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Annemie do 13 sep 2012 - 22:54

Lana, Mijn zoontje zat altijd op een dekbed op de vloer, als hij dan achterover viel deed het niet zo'n zeer, meestal deed ik dan het dekbed achter hem nog iets dubbel zodat hij zijn hoofdje daar dan op viel, of een beetje rond erom heen leggen.

Wat betreft de vloer, wij hebben ook laminaat en ik vind het zelf ook erg koud, maar mijn zoontje heeft er nooit last van gehad.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  *Lookie* do 13 sep 2012 - 23:01

Ik vind H's beentjes soms ook wel koud voelen op de vloer (we hebben laminaat) maar hij is juist altijd gauw warm en beweegt veel dus ik ga er maar van uit dat hij zich niet helemaal koud voelt. En anders extra reden om de leuke winterkleertjes die ik heb gekocht aan te trekken Very Happy
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  SarahKey do 13 sep 2012 - 23:23

Hier leg ik S gewoon op de grond. Ook al voelt het koud aan, hij ligt er geen uur ofzo. Een kleed gebruik ik al heel lang niet meer. Hij kon al heel snel rollen en rolde net zo lang door tot hij alsnog op de vloer lag te koekeloeren. Hij heeft nu door dat zijn knietjes ook vooruit kunnen maar zijn handjes gaan nog niet mee:lol: Dus vooruit komt hij nog niet, al is hij wel telkens aan het oefenen met kruipen.

Zitten doen we niet op de grond. Dat doe ik op de bank, in ons bed of in de box met een voedingskussen om hem heen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Annie24 do 13 sep 2012 - 23:32

Star007 schreef:
pino101 schreef:Wij hadden een speel'plek' gemaakt met van die rubber speeltegels (puzzelstukken). Te koop bij blokker of speelgoedwinkel. Het is niet koud, stug zodat je goed kunt bewegen en vangt de klappen op als kindjes omvallen bij zitten.

Deze hebben wij dus ook, maar heb ze weer weggehaald aangezien het echt hondenharen aantrekt , dat foam spul. Ik kan stofzuigen wat ik wil, maar het blijft er echt aan 'plakken'. Heb geen zin om het dagelijks met een doek eraf te poetsen Spelen op de grond 394967 , kost me dan zeker een goede 20 min.

Die stukken gewoon even onder de douche afspoelen Laughing

Ontopic; Y. kroop gewoon op de vloer. Toen hij ging zitten is hij vaak genoeg omgevallen. Ik was alleen niet zo'n moeder die hele dagen achter 'm aan ging Embarassed
Y. is vaak genoeg gevallen en dat gebeurd nog steeds. Kusje er op en over Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  SarahKey do 13 sep 2012 - 23:35

star: haha dat achteruit schuifelen! Herkenbaar. S schuifelt de halve kamer door maar wel in zijn achteruit. En op een gegeven moment zit hij dan ergens met zijn voetjes tegenaan en dan word hij boos. Of hij ziet speelgoed, voor hem, en hij raakt door zijn enthousiasme alleen maar verder verwijderd van het speelgoed. Driftige buien dat hij dan krijgt Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen op de grond Empty Re: Spelen op de grond

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum