Met hoofd op grond bonken
+5
RYW
L!ND@
loesje
Sanne
Annemie
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Met hoofd op grond bonken
Ik zit met mijn handen in het haar, Yenthe doet regelmatig met haar koppie (kei)hard om de grond bonken, als ik haar oppak om te troosten en alvorens op in te praten om het niet te doen, doet ze het nadien dus weer.
Zou dit bijv te maken met frustratie als wij zeggen dat iets niet mag?
Maar hoe af te leren?
Zou dit bijv te maken met frustratie als wij zeggen dat iets niet mag?
Maar hoe af te leren?
Gast- Gast
Re: Met hoofd op grond bonken
Mijn neefje deed dat ook heeeel erg op die leeftijd...geen idee hoe ze dat hebben afgeleerd,hij doet het iig niet meer.. miss een fase? Kan je geen tips geven.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik deed dat vroeger ook, ging vanzelf over. Ik doe het tegenwoordig niet meer
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
is gewoon een fase ken het van mijn broer die heeft dat ook een periode gedaan en hij heeft toch echt de universiteit gedaan dus is helemaal goed gekomen a geeft ons ook wel eens kopstoten ik denk dat dat hetzelfde is geen idee waarom ze dat een periode doen.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Het ziet er ook gewoon raar uit, midden op straat doet het ze ook sinds dagen!
Gast- Gast
ja dat kan ik me goed voorstellen mijn ouders dachten toen ook dat er iets niet goed met hem was en het heeft ook een hele periode geduurt voor het over was en hij het niet meer deed.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Gelukkig gaat ze vaak na de tijd, kort er na dan bedoel ik, weer door met spelen bijv en staat ze ook te lachen.. en dan sta ik zo van jij bent raar hahaha
Gast- Gast
Mijn buurjongetje heeft het gedaan als hij iets niet mocht/zin niet kreeg.
Tot overgeven aan toe.
Heeft een paar maanden geduurd en toen was het over.
Tot overgeven aan toe.
Heeft een paar maanden geduurd en toen was het over.
Gast- Gast
D. deed het ook, vreselijk vond ik dat! Toen ze zich beter kon verwoorden was het snel over. Komt goed meis! Is voornamelijk frustratie.
Laatst aangepast door L!ND@ op vr 22 jun 2012 - 7:09; in totaal 1 keer bewerkt
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
L!ND@ schreef:D. deed het ook, vreselijk vond ik dat! Toen ze zich beter kon verwoorden was het snel over. Komt gied meis! Is voornamelijk frustratie.
Hier hetzelfde met C.iske. Toen hij eenmaal goed kon praten was het over.
Gast- Gast
Mijn jongste heeft het ook gedaan vanaf heel erg jong (een paar weken) tot een jaar of twee, als hij net wel/net niet sliep. Heel af en toe doet hij het nog steeds (hij is 4). Op het kinderdagverblijf zeiden ze dat ze dat bij een enkel kindje inderdaad wel meemaakten, dat het vaker voorkomt maar niet zo heel veel.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik zou geen aandacht besteden aan het bonken zelf (dus ook niet zeggen dat het niet mag etc), maar wel aandacht geven als je ziet dat ze iets duidelijk wilt maken of als iets niet lukt. Denk je dat dat kan, dat je het voor bent ofzo?
Een oppaskindje van mij heeft dit ook gedaan. Hij had dezelfde leeftijd geloof ik.
Een oppaskindje van mij heeft dit ook gedaan. Hij had dezelfde leeftijd geloof ik.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ze doet het voor namelijk als we nee zeggen, dus dat ze boos is. Maar ik probeer wel uit te leggen waarom we nee zeggen.
Gast- Gast
A. heeft het ook een tijd gedaan, echt puur uit frustratie. Ik negeerde het, dat was echt heel moeilijk, maar ik zag het als een stukje negatieve aandacht vragen en door erop te reageren 'beloon' je dit gedrag. Het is een fase en die gaat vanzelf weer over.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
loesje schreef:is gewoon een fase ken het van mijn broer die heeft dat ook een periode gedaan en hij heeft toch echt de universiteit gedaan dus is helemaal goed gekomen a geeft ons ook wel eens kopstoten ik denk dat dat hetzelfde is geen idee waarom ze dat een periode doen.
Haha ik las hij heeft het tot de universiteit gedaan!
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb ooit ergens de tip gelezen om er een kussen tussen te schuiven als hij/zij dat doet. Dan doet het minder pijn. Misschien kun je daar wat mee?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
het is wel een goede tip, maar het gebeurt zo snel dat je daar bijna geen tijd voor hebt.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Spelen op de grond
» Fietsen met driewieler, voetjes over de grond..
» wat op de grond in de achtertuin als terras?
» Huis niet op begane grond
» Berg op het hoofd
» Fietsen met driewieler, voetjes over de grond..
» wat op de grond in de achtertuin als terras?
» Huis niet op begane grond
» Berg op het hoofd
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: