Wat voor raambekleding bij ramen tot de grond?
+10
Eris
Toet
Fiwen
Caroow
dr_oupy
Fayebella
Rush
Lonely Goatherd
Paper Crown
kajaka88
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat voor raambekleding bij ramen tot de grond?
Over een maand wordt mijn huisje opgeleverd. Echter kom ik er maar niet uit wat ik wil met de ramen. Ik krijg voor ramen (en achter) tot op de grond. Ik wil daar wel iets hebben zodat ik geen inkijk heb. Want zo kunnen mensen die langs lopen dwars door het huis heen kijken en dat vind ik persoonlijk niks. Heeft iemand ook zulke ramen en wat voor raambekleding heb je zelf? Of iemand met goede ideeën?
Het gaat om de rechterwoning;
En het gaat om zulke ramen (iets minder hoog);
Alle tips zijn welkom!
Het gaat om de rechterwoning;
En het gaat om zulke ramen (iets minder hoog);
Alle tips zijn welkom!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Wat voor raambekleding bij ramen tot de grond?
Ik heb voor 3 ramen tot aan de grond en achter 2. Heb er vitrage voor hangen.
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Heb ik het goed dat het een huurhuis is? Ik heb shutters, maar ik denk dat dit nogal een kostbare oplossing is in een huurhuis. Ben er erg blij mee maar ik zou het nooit in een huurhuis nemen want je kan het nooit meenemen, het is zo preciespas.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Zo'n raam hebben wij ook, er komt vitrage voor. Wat een leuk huis trouwens!
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik zou trouwens geen rolgordijn doen, die zijn namelijk of open of dicht, er is geen tussenweg.
Ik heb boven Luxaflex van het merk Luxaflex, met zo'n ladderband, die van mij zijn wit, maar je hebt talloze kleuren en opties.
Ik heb boven Luxaflex van het merk Luxaflex, met zo'n ladderband, die van mij zijn wit, maar je hebt talloze kleuren en opties.
Ik vind die raambekleding mooi die vanaf onder en boven dicht kan. Dan kan je het in het midden open laten. Ik weet niet hoe dat heet, sorry.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Plissegordijnen.Rush schreef:Ik vind die raambekleding mooi die vanaf onder en boven dicht kan. Dan kan je het in het midden open laten. Ik weet niet hoe dat heet, sorry.
Ik zou ook kiezen voor plissegordijnen of duogordijnen. Die zijn (als je ze niet op maat laat maken) best te betalen. En anders kun je ook nog inbetweens nemen.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Paper Crown schreef:Plissegordijnen.Rush schreef:Ik vind die raambekleding mooi die vanaf onder en boven dicht kan. Dan kan je het in het midden open laten. Ik weet niet hoe dat heet, sorry.
Hier zou ik ook voor kiezen, of anders mooie vitrage.
dr_oupy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10
Als je geen kinderen hebt en geen huisdoeren dan zou ik kiezen voor mooie inbetweens.
Eventueel met een overgordijn.
Eventueel met een overgordijn.
Gast- Gast
Wij hebben bij de schuifpui dit:
Er komt wel veel licht naar binnen, maar je kan niet goed vanaf buiten naar binnen kijken.
Ons andere raam tot de grond loopt niemand voor langs, daar hebben we gewoon gordijnen:
Er komt wel veel licht naar binnen, maar je kan niet goed vanaf buiten naar binnen kijken.
Ons andere raam tot de grond loopt niemand voor langs, daar hebben we gewoon gordijnen:
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Paper Crown schreef:Ik zou trouwens geen rolgordijn doen, die zijn namelijk of open of dicht, er is geen tussenweg.
Je hebt toch ook rolgordijnen met vakken, geen idee hoe dat heet. Die vind ik echt mooi! Weet alleen niet of het mooi is bij een raam tot te grond. Ik moet het met een zielig dakraampje doen dus aan mij heb je verder helemaal niks.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Toet: Jij bedoeld denk ik roljaloezieen (sorry, ik kan de puntjes niet vinden op de nieuwe laptop) of moving stripes. Ze hebben verschillende namen ervoor. Die twee gekleurde banen bedoel je toch?
Gast- Gast
Wij hebben paneelgordijnen van Ikea en zijn er heel blij mee. We hebben dan wel geen ramen tot de grond maar als dat wel zo zou zijn zou het ook goed passen. De paneel gordijnen die wij hebben laten wel licht door en van binnen kun je goed naar buiten kijken maar van buiten kun je niet/nauwelijks naar binnen kijken.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Sybella schreef:Toet: Jij bedoeld denk ik roljaloezieen (sorry, ik kan de puntjes niet vinden op de nieuwe laptop) of moving stripes. Ze hebben verschillende namen ervoor. Die twee gekleurde banen bedoel je toch?
Ja die bedoel ik inderdaad!
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Toet schreef:Sybella schreef:Toet: Jij bedoeld denk ik roljaloezieen (sorry, ik kan de puntjes niet vinden op de nieuwe laptop) of moving stripes. Ze hebben verschillende namen ervoor. Die twee gekleurde banen bedoel je toch?
Ja die bedoel ik inderdaad!
Als de lengte daarvan goed is dan kun je deze "rolgordijnen" heel makkelijk zelf in de breedte op maat maken. Dan ben je niet heel duur uit.
Edit: ik bedoel de lengte van de standaard maten die je bij de (bouw)winkel koopt
Laatst aangepast door Eris op do 14 maa 2013 - 5:52; in totaal 1 keer bewerkt
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Ik vind inbetween met een overgordijn het mooist.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Thnx voor de ideeën. Pc, mooi die shutters! Toevallig vanmiddag op pad geweest en heb geweldige shutters gezien die perfect bij alles zou passen. Woensdag heb ik kijkmiddag en kan ik de ramen precies op meten. Het zijn taupe kleurige shutters. En het is inderdaad een huurhuis, maar zie me er wel een poos wonen, aangezien het een tussenwoning is.
Bleh, shutters was natuurlijk niet de goede maat En op maat laten maken gaat echt een vermogen kosten. Ik heb weer heerlijk zo'n niet-standaard-maat-ramen. Nog druk op zoek dus. Als iemand nog een adresje weet waar op maat maken geen vermogen kost, alle tips zijn welkom!
En dan shutters?
Wij hebben nu vouwgordijnen laten maken bij Corne Zijlmans.
Maar volgens mij maken ze ook andere raambekleding zoals overgordijnen, vitrage en inbetweens. Het is een heel aardige, wat zenuwachtige man. Je kunt hem gewoon bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn en hij komt vrijblijvend langs. Het scheelt enorm in de kosten! Wij zijn nu voor 2 grote ramen nog geen 600,- kwijt! Scheelt ruim de helft met die dure zaken!
Wij hebben nu vouwgordijnen laten maken bij Corne Zijlmans.
Maar volgens mij maken ze ook andere raambekleding zoals overgordijnen, vitrage en inbetweens. Het is een heel aardige, wat zenuwachtige man. Je kunt hem gewoon bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn en hij komt vrijblijvend langs. Het scheelt enorm in de kosten! Wij zijn nu voor 2 grote ramen nog geen 600,- kwijt! Scheelt ruim de helft met die dure zaken!
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Plissegordijnen.Rush schreef:Ik vind die raambekleding mooi die vanaf onder en boven dicht kan. Dan kan je het in het midden open laten. Ik weet niet hoe dat heet, sorry.
Ja die heb ik, zo mooi! En duur. Maar goedkoper dan shutters inderdaad. De plisse's staan ook op het plaatje van de TO.
Gast- Gast
Shutters zijn stikduur. Geloof dat wij zo'n €400,- per m2 betaald hebben incl montage. We hadden 18m2 nodig.. Ik ken 't ook niet goedkoper.. Dit is de betrouwbaarste uit Europa van echt lindenhout, de rest is troep uit China van geperst hout, dat gaat zakken en scheuren. En betaal je nog veel..
Wij hebben inbetweens.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
M@niek schreef:Ik vind inbetween met een overgordijn het mooist.
Zou ik ook doen
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Sybella; Grappig, die Corne Zijlmans woont bij mij in de buurt. Ga daar eens informeren.
Ik heb echt zo'n rotlengte (160bx260h). Ik heb nu ook een bedrijf in Weert gevonden die duo rolgordijnen voor een leuk prijsje in die maat hebben.
Ik heb echt zo'n rotlengte (160bx260h). Ik heb nu ook een bedrijf in Weert gevonden die duo rolgordijnen voor een leuk prijsje in die maat hebben.
Soortgelijke onderwerpen
» Wat voor raambekleding heb jij?
» wat voor raambekleding, warmtewerend
» Wat kleur voor raambekleding
» Hoe maak je snel de ramen schoon?
» ramen lappen
» wat voor raambekleding, warmtewerend
» Wat kleur voor raambekleding