Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag?
+27
mzcharlotte
Oasis
Twellie
Red Velvet
Aziraphale
ijsjemeisje
CCC
Bacio
yellow
Arwyn
Linnie1985
Buddha88
PinkStar
ekiaam87
RYW
Sarah1985
Sugarfall
Viva
Mermaid
Mari
minoessepoes
Toet
Paper Crown
Rush
kajaka88
Tazz
Susan
31 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag?
Rood schreef:vindt gedoe met kinderen, moeheid, leuk iets anders doen, de politiek niet snappen of niet wíllen snappen belangrijker. Ik vind dat dom.
Ik vind dit eigenlijk best wel een gevaarlijke en kwetsende opmerking. Maargoed..
Iedereen moet het gewoon zelf weten klaar en of je het wel of niet doet daar is niks 'doms' aan
Laatst aangepast door Razz_ op wo 12 sep 2012 - 8:40; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Mijn vriend was er ook zo chagrijnig over aan het doen. Ik kan daar echt niet tegen.Fruity schreef:Zelda schreef:Ik was mijn stempas kwijt dus heb niet gestemd. Tsja. Ik vind het irritant als mensen gaan doen alsof het zo vreselijk zonde is als je niet stemt, en dan gaan zeggen dat je écht écht wel even tijd vrij kunt maken om te stemmen. Ja, dat kan, maar iedereen mag toch zelf weten of hij/zij gaat stemmen.
Inderdaad, plus heel veel. Mijn vriend deed er ook heel hysterisch over. Ik had er geen zin in om 1,5 uur te reizen, dus heb ik tegen hem gezegd; Dan haal jij hem toch? Maar daar had hij ook geen zin in.. Ik zit er niet zo mee.
Gast- Gast
Razz_ schreef:Rood schreef:vindt gedoe met kinderen, moeheid, leuk iets anders doen, de politiek niet snappen of niet wíllen snappen belangrijker. Ik vind dat dom.
Ik vind dit eigenlijk best wel een gevaarlijke en kwetsende opmerking. Maargoed..
Iedereen moet het gewoon zelf weten klaar en of je het wel of niet doet daar is niks 'doms' aan
+1
Gast- Gast
Aziraphale schreef:Ik heb vanochtend samen met m'n klas gestemd! Groep 0/1/2/3, van tevoren even 'serieus-poeder' op ze gestrooid, want ze mochten alleen mee van de voorzitter van het stembureau als ze heeeeel stil waren haha. En dat waren ze! Ze waren flink onder de indruk Het stembureau zat in ons schoolgebouw, in het speellokaal.
Lopen we naar buiten, zegt een leerling van 5 jaar: 'En juf, wat heb je gestemd! VVD?'
Ahw, hoe schattig! Volgens mij ben jij echt een leuke juf!
Geheel off topic, maar dat wilde ik even zeggen!
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Razz_ schreef:Rood schreef:vindt gedoe met kinderen, moeheid, leuk iets anders doen, de politiek niet snappen of niet wíllen snappen belangrijker. Ik vind dat dom.
+1
+ nog 1, waar een ander zich druk om kan maken als je niet stemt.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook niet gestemd, wilde wel maar was helaas later klaar met werken dan van te voren gepland.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Razz_ schreef:Rood schreef:vindt gedoe met kinderen, moeheid, leuk iets anders doen, de politiek niet snappen of niet wíllen snappen belangrijker. Ik vind dat dom.
Ik begrijp wel wat Rood bedoelt en ik denk dat je het niet te letterlijk moet nemen. Zíj vindt het dom, jij niet, en gelukkig - zoals haar slotzin ook luidt - mogen jullie dat allebei vinden.
Ik vind het raar dat sommige stemgerechtigden denken dat hun stem er toch niet toe doet, of dat het niet belangrijk is. En natuurlijk zijn er een hoop valide redenen om niet te stemmen, maar ik vind dat er net zo goed heel veel stomme redenen tussen zitten.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Niet leuk snap ik, maar wat is er gevaarlijk aan?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Wat voor jou geen geldige reden is MzzCharlotte, kan voor een ander wel een geldige reden zijn. Dat is niet dom.
Gast- Gast
Ik zeg ook niet dat het dom is, ik zeg dat ik het dom vind.
mzcharlotte- Ratel
Meestal zijn de niet-stemmers mensen die links stemmen als ze zouden gaan stemmen. Ik vind het dus geen gemis.
Gast- Gast
Als nou iedereen zo denkt om niet te stemmen, hoe moet het dan?!Fruity schreef:Waarom vind je zoiets dom? Ik snap dat niet.
Gast- Gast
Francaise schreef:Meestal zijn de niet-stemmers mensen die links stemmen als ze zouden gaan stemmen. Ik vind het dus geen gemis.
Is dat zo? Dat vraag ik me af, ik zie eerder van die kansloze, bierbuikende PVV-types voor me met flauwe redenen als; iedereen maakt er een teringzooi van in Den-Haag, niemand is mijn stem waard etc etc.
Maar uiteraard heb ik wel heel veel respect voor kansloze, bierbuikende PVV-types, hou ik niet van generaliseren en heb ik al helemaal niks tegen mensen die niet gaan stemmen om redenen die discutabel te noemen zijn.
Gast- Gast
Ik vraag me dan af of mensen zichzelf realiseren hoe belangrijk de politiek is. Op politieke beslissingen heb je geen inspraak, de verkiezingen zijn het enige moment waarop mensen kunnen laten blijken waar zij voor staan en wat zij belangrijk vinden. Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat sommige mensen daar zo makkelijk over denken. Stemmen is voor mij net zo'n grote verplichting als 's morgens naar mijn werk gaan.Fruity schreef:Waarom vind je zoiets dom? Ik snap dat niet.
Gast- Gast
@ Fruity: Omdat ik het recht tot stemmen ontzettend belangrijk vind. En omdat de verkiezingen niet uit de lucht komen vallen, vind ik dat iedereen op tijd regelingen had kunnen maken om wel te kunnen stemmen. En ik heb er toch verder niet bij gezegd welke redenen ik wel of niet stom vind? Dat vind ik er niet toe doen.
mzcharlotte- Ratel
Ik snap nog steeds niet wat er 'gevaarlijk' aan is, aan die opmerking.
RYW- Ratel
Hahaha Minneke.
+1
+1
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
RYW schreef:Ik snap nog steeds niet wat er 'gevaarlijk' aan is, aan die opmerking.
Als je het 't minst verwacht, springt die opmerking ineens in je nek. Nou, dan zijn de poppen aan het dansen hoor.
mzcharlotte- Ratel
Minneke schreef:Francaise schreef:Meestal zijn de niet-stemmers mensen die links stemmen als ze zouden gaan stemmen. Ik vind het dus geen gemis.
Is dat zo? Dat vraag ik me af, ik zie eerder van die kansloze, bierbuikende PVV-types voor me met flauwe redenen als; iedereen maakt er een teringzooi van in Den-Haag, niemand is mijn stem waard etc etc.
Maar uiteraard heb ik wel heel veel respect voor kansloze, bierbuikende PVV-types, hou ik niet van generaliseren en heb ik al helemaal niks tegen mensen die niet gaan stemmen om redenen die discutabel te noemen zijn.
Die stemmen mis ik ook niet hoor. Laat Henk en Ingrid maar lekker op de bank zitten.
mzcharlotte- Ratel
Dat stond in een onderzoek van een paar jaar geleden. Ik heb het niet zelf bedacht. En waarom nou weer die PVVmensen noemen. Denk eens aan die PvdAlui die niet willen werken en te lui zijn om naar de stembus te lopen omdat hun dikke teen pijn doet. Ik heb niets met de PVV maar om ze nou overal bij te betrekken.Minneke schreef:Francaise schreef:Meestal zijn de niet-stemmers mensen die links stemmen als ze zouden gaan stemmen. Ik vind het dus geen gemis.
Gast- Gast
Met gevaarlijk bedoel ik dat ik het een gedurfde opmerking vind. Een opmerking waarvan je kan verwachten dat daar mensen over kunnen vallen
Gast- Gast
Jezus Maple, we snappen je punt nu wel denk ik.
Gast- Gast
mzcharlotte schreef:RYW schreef:Ik snap nog steeds niet wat er 'gevaarlijk' aan is, aan die opmerking.
Als je het 't minst verwacht, springt die opmerking ineens in je nek. Nou, dan zijn de poppen aan het dansen hoor.
Fijn, ik denk er nu gelijk een Jaws-muziekje bij dudududududu.....
Ik vind 'gevaarlijk' echt zo'n modewoord tegenwoordig. Allerlei dingen waar men het niet mee eens zij worden ineens 'gevaarlijk'. Maar concreet, wat is er nou gevaarlijk aan niet stemmen dom vinden? Het NIET mogen vinden zou ik pas gevaarlijk vinden.
RYW- Ratel
Ik vind exitpoll ook een modewoord, ik had er nog nooit van gehoord en nu lees ik het overal.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Nog meer meiden die vandaag naar Mysteryland gaan?
» Nog meer mensen die niet kunnen inloggen bij mijn ing?
» Meer mensen last van MSN op BB?
» Wat stem jij?
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Nog meer mensen die niet kunnen inloggen bij mijn ing?
» Meer mensen last van MSN op BB?
» Wat stem jij?
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: