Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag?

+27
mzcharlotte
Oasis
Twellie
Red Velvet
Aziraphale
ijsjemeisje
CCC
Bacio
yellow
Arwyn
Linnie1985
Buddha88
PinkStar
ekiaam87
RYW
Sarah1985
Sugarfall
Viva
Mermaid
Mari
minoessepoes
Toet
Paper Crown
Rush
kajaka88
Tazz
Susan
31 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag?

Bericht  Viva wo 12 sep 2012 - 6:09

ik ga niet stemmen, wel van plan geweest maar heel de dag gewerkt en nu heel erg moe, dus ik laat het lekker zitten.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag? - Pagina 2 Empty Re: Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag?

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 6:20

Mijn ouders stemmen ook nooit, mijn vader zegt altijd dat er niemand voor jou in de kamer zit en dat ze alleen maar aan zichzelf denken. Ik doe geen moeite om ze te overtuigen wel te gaan.
Ik weet eigenlijk of mijn broertje wel gaat, ik vermoed van niet.

Gast
Gast

Bericht  Sugarfall wo 12 sep 2012 - 6:30

Ik vind het persoonlijk erg dom en ook een beetje asociaal om niet te gaan stemmen, niet als je er een reden voor hebt, maar wel als je gewoon kunt maar dit niet doet omdat je gewoon geen zin hebt.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 6:31

Ik begrijp wel dat mensen niet gaan stemmen.

Onze generatie is opgegroeid met het idee dat vrijheid normaal is. Wij zijn allemaal nog nooit opgepakt omdat we niet op de staatspartij stemden. Nog nooit afgebeuld omdat we heel voorzichtig zeiden het oneens te zijn met de leider van dit land. Nog nooit vermoord omdat we een andere overtuiging hadden dan werd voorgeschreven.

Sommige mensen van die generatie vergeet dat het ook anders kan, en vindt gedoe met kinderen, moeheid, leuk iets anders doen, de politiek niet snappen of niet wíllen snappen belangrijker. Ik vind dat dom. Maar gelukkig mogen we dat in dit land allemaal vinden.

Laatst aangepast door Rood op wo 12 sep 2012 - 6:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 wo 12 sep 2012 - 6:36

mijn ouders stemmen ook niet ze vinden het onzin. Mijn broers stemmen ook niet altijd.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  RYW wo 12 sep 2012 - 6:37

Ik stem zelf wel, maar begrijp ook wel dat mensen soms niet stemmen. Uit desinteresse vind ik persoonlijk niet zo slim, want het gaat iedereen aan, maar zelf weten... Als het niet of lastig gaat omdat je in het buitenland zit, je stempas kwijt bent enzovoorts, dan houdt het natuurlijk op.

Ik vond het ook weinig moeite om te stemmen, stond binnen een paar minuten weer buiten, dus dat vind ik zelf, met of zonder kinderen, niet echt een reden om niet te gaan, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 6:41

Rood schreef:Ik begrijp wel dat mensen niet gaan stemmen.

Onze generatie is opgegroeid met het idee dat vrijheid normaal is. Wij zijn allemaal nog nooit opgepakt omdat we niet op de staatspartij stemden. Nog nooit afgebeuld omdat we heel voorzichtig zeiden het oneens te zijn met de leider van dit land. Nog nooit vermoord omdat we een andere overtuiging hadden dan werd voorgeschreven.

Sommige mensen van die generatie vergeet dat het ook anders kan, en vindt gedoe met kinderen, moeheid, leuk iets anders doen, de politiek niet snappen of niet wíllen snappen belangrijker. Ik vind dat dom. Maar gelukkig mogen we dat in dit land allemaal vinden.

Eens

Gast
Gast

Bericht  ekiaam87 wo 12 sep 2012 - 6:41

Wij stemmen ook niet, heb wel de stemwijzer gedaan en daar kwamen 2 partijen uit, maar die hadden op een aantal dingen oneens waar ik het eens mee was en andersom, de verschillen vond ik te groot (te weinig overeenkomsten zeg maar met wat ik vond en wat zij vonden), dus ga ik niet stemmen.
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002

Bericht  Susan wo 12 sep 2012 - 6:50

Rood schreef:Ik begrijp wel dat mensen niet gaan stemmen.

Bedoel je hier nu mijn reden mee?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  RYW wo 12 sep 2012 - 6:52

Ik denk die van Rejoy, Susan..
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 6:55

ekiaam87 schreef:Wij stemmen ook niet, heb wel de stemwijzer gedaan en daar kwamen 2 partijen uit, maar die hadden op een aantal dingen oneens waar ik het eens mee was en andersom, de verschillen vond ik te groot (te weinig overeenkomsten zeg maar met wat ik vond en wat zij vonden), dus ga ik niet stemmen.
Dat vind ik dan weer geen reden om niet te stemmen. Er is geen enkele partij die het 100% met jou eens is.

Ik zie in dit topic eigenlijk veel redenen voorbij komen waarvan ik wel begrijp dat men niet gaat/kan stemmen, terwijl ik van tevoren dit topic opende met het idee van 'niet stemmen? Dom, en dan moet je straks ook niet zeuren'. Dat heb ik nu in elk geval iets genuanceerd.

Gast
Gast

Bericht  RYW wo 12 sep 2012 - 6:57

Mijn vriend gaat bijvoorbeeld niet stemmen omdat hij plotseling een last minute sollicitatiegesprek had vandaag, hier in de regio. Hij is dus op stel en sprong hierheen gekomen zonder eerst in zijn gemeente te stemmen, en hij gaat er niet 125 km voor rijden, en dat snap ik ook wel eigenlijk. En in mijn gemeente kan hij niet stemmen, geen stemkaart en alles mee, dus ja. Hij heeft de baan overigens gelukkig wel gekregen Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 7:01

RYW schreef:Ik denk die van Rejoy, Susan..
Ja, die bedoel ik. Van jou vind ik echt een ander verhaal, Susan.

Gast
Gast

Bericht  PinkStar wo 12 sep 2012 - 7:04

Ik heb niet gestemd, zou namelijk niet weten op wie ik zou moeten stemmen. Ze kunnen toch niet waarmaken wat ze voor ogen hebben.
PinkStar
PinkStar
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 8
Registratiedatum : 07-09-12

Bericht  Buddha88 wo 12 sep 2012 - 7:17

Ik word altijd een beetje erg kriegelerig van mensen die zeggen: ik vind het belachelijk/onbegrijpelijk dat mensen niet stemmen. En dan met de reden: ja, vroeger is er zoveel gestreden voor het (vrouwelijk) kiesrecht und so weiter. Maar Nederland is toch ook een land van vrijheid en van vrije meningsuiting?! Als ik niet wil stemmen, dan is dat toch mijn (vrije) keuze. En dat het misschien zonde is van mijn stem, dat zij maar zo. Plus, misschien zijn er wel 100 andere redenen waarom mensen niet stemmen. Moeten zij toch weten?

Btw ik heb wel gestemd. Hoewel, mijn vriend heeft het voor me gedaan smile
Buddha88
Buddha88
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 96
Registratiedatum : 08-06-11

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 7:19

als je anders toch blanco stemt?

Gast
Gast

Bericht  Linnie1985 wo 12 sep 2012 - 7:22

Heb vandaag van 8 tot 6 gewerkt, en moest nog eten koken. Nu echt geen zin en ben te moe om de deur nog uit te gaan.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  RYW wo 12 sep 2012 - 7:42

Rejoy. schreef:

Hey, het kwam niet van mij hoor Wink ik dacht alleen dat Rood jou bedoelde omdat ze bijna letterlijk jouw woorden gebruikte...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 7:43

Rejoy. schreef:

Blanco stemmen is iets heel anders als niet stemmen. Bij blanco stemmen wordt je stem niet meegeteld, nu jij niet gestemd hebt wordt jouw stem bij een andere partij meegeteld waar jij zélf misschien nooit voor gekozen zou hebben. Daarom is niet stemmen zo zonde.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 7:46

Linnie1985 schreef:Heb vandaag van 8 tot 6 gewerkt, en moest nog eten koken. Nu echt geen zin en ben te moe om de deur nog uit te gaan.
En direct voor of na je werk, dat je eventjes omrijdt? Ik heb vanmorgen voor mijn werk gestemd. Ik vind dit té belangrijk, en moeheid na een lange dag werken vind ik eigenlijk geen excuus. Het draait ook om jouw portemonnee, jouw samenleving. Liever even mezelf ertoe zetten om te gaan terwijl ik moe ben, dan 4 jaar mopperen omdat dingen niet gaan zoals je graag had gezien. Natuurlijk heb ik die kans ook, dat ik dingen liever anders had gezien, maargoed, aan mij heeft het niet gelegen, want mijn stem staat op papier.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 7:47

Linnie1985 schreef:Heb vandaag van 8 tot 6 gewerkt, en moest nog eten koken. Nu echt geen zin en ben te moe om de deur nog uit te gaan.

Alsof je de enige bent die vandaag moest werken & koken, daarom is het juist speciaal tot 21.00u, omdat mensen allemaal werken.

Gast
Gast

Bericht  RYW wo 12 sep 2012 - 7:48

Volgens mij heb je toch recht op een uur vrij van je werk, om te kunnen stemmen? Of vergis ik me?

Ik heb vanmorgen gestemd, het stembureau zit naast de school van mijn zoons, dus dat was zo gepiept.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Arwyn wo 12 sep 2012 - 7:48

Ik vind het echt zonde als je geen gebruik maakt van je stemrecht..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  yellow wo 12 sep 2012 - 7:50

Maple schreef:
Rejoy. schreef:

Blanco stemmen is iets heel anders als niet stemmen. Bij blanco stemmen wordt je stem niet meegeteld, nu jij niet gestemd hebt wordt jouw stem bij een andere partij meegeteld waar jij zélf misschien nooit voor gekozen zou hebben. Daarom is niet stemmen zo zonde.

Volgens de website van rijksoverheid klopt dit niet. Dit staat op de website:
Symbolische betekenis
Wanneer u een blanco stem uitbrengt, heeft dat uitsluitend een symbolische betekenis. Uw stem heeft dan, net als wanneer u niet stemt, geen invloed op de zetelverdeling. Het is een misvatting dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat. Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing.

Blanco stemmen telt dus het zelfde als niet stemmen.
yellow
yellow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 101
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bacio wo 12 sep 2012 - 7:52

je kunt toch in je lunchpauze stemmen, of onderweg naar/van werk. Je staat binnen 2min weer buiten!

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: