Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag?

+27
mzcharlotte
Oasis
Twellie
Red Velvet
Aziraphale
ijsjemeisje
CCC
Bacio
yellow
Arwyn
Linnie1985
Buddha88
PinkStar
ekiaam87
RYW
Sarah1985
Sugarfall
Viva
Mermaid
Mari
minoessepoes
Toet
Paper Crown
Rush
kajaka88
Tazz
Susan
31 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag? - Pagina 3 Empty Re: Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag?

Bericht  CCC wo 12 sep 2012 - 7:52

Wij zijn speciaal naar huis gereden vanuit het vakantiehuisje om te stemmen, waren vergeten het af te geven bij mijn ouders... Had het ook nog niet getekend en vonden het beide wel erg belangrijk en was maar een uurtje rijden...

Verbaas me wel over sommige ik heb geen zin reacties...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag? - Pagina 3 Empty Re: Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag?

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 7:53

yellow schreef:
Maple schreef:
Rejoy. schreef:
RYW schreef:Ik denk die van Rejoy, Susan..

als je anders toch blanco stemt?
Blanco stemmen is iets heel anders als niet stemmen. Bij blanco stemmen wordt je stem niet meegeteld, nu jij niet gestemd hebt wordt jouw stem bij een andere partij meegeteld waar jij zélf misschien nooit voor gekozen zou hebben. Daarom is niet stemmen zo zonde.

Volgens de website van rijksoverheid klopt dit niet. Dit staat op de website:
Symbolische betekenis
Wanneer u een blanco stem uitbrengt, heeft dat uitsluitend een symbolische betekenis. Uw stem heeft dan, net als wanneer u niet stemt, geen invloed op de zetelverdeling. Het is een misvatting dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat. Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing.

Blanco stemmen telt dus het zelfde als niet stemmen.
Oke, weer wat geleerd smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 7:53

En ik moet ook heel eerlijk zeggen dat de vorige keer dat ik gestemd heb, het wel heel nutteloos vond voelen. Mijn ene stem is de massa... En al zou het effect hebben gehad, ze doen toch niet wat ze beloofd hebben laughcry Ondanks dat we mogen stemmen, heb ik niet echt het gevoel dat ik een stem heb.
Ik heb me wel verdiept in partijstandpunten, maar ik weet het gewoon niet wat een goede keuze zou zijn. Ik weet niet eens of ik nou links of rechts ben, of toch meer voor een middenpartij.

En dan mag het 3000x zonde zijn dat ik geen gebruik maak van mijn stemrecht, maar ik stem liever niet, dan dat ik ergens op stem waarover ik twijfel of niet achter sta. En die symbolische betekenis zou me eigenlijk een zorg zijn. Heel sneu voor alle vrouwen en ander mensen in landen waar ze niet mogen stemmen, maar daar verander ik niks mee als ik nu mijn symbolische stem uit zou brengen. Dat zou net zoiets zijn als ik tegen mijn dochter zou zeggen dat zij haar bord leeg moet eten omdat de kindjes in afrika niks hebben.

Gast
Gast

Bericht  Linnie1985 wo 12 sep 2012 - 7:55

Ik woon 3 kwartier bij mijn werk vandaan, en had mn kaart niet bij. en tja mag het toch zelf weten of ikstem of niet? En daarbij wist ik niet eens waar ik op wilde stemmen.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 7:56

chococupcake schreef:
Ik ook, er is nu zó enorm veel gaande in de politiek, we zitten midden in een crisis waar we allemaal de dupe van zijn, dan kan ik er met mijn beste verstand niet bij dat je niet gaat stemmen met redenen als dat je moe bent na een lange dag werken (laten we er even vanuit gaan dat 70% van alle stemgerechtigden werkt en nog moet koken of wat da ook, moe zijn, maar tóch gaan stemmen) of geen zin hebben in zeulen met de kinderen. Ga een blokje om, pak dat potlood, kleur een hokje in en zoek vervolgens een speeltuintje op. Of ga die boodschappen doen die je toch al van plan was te doen.

Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten, maar... we klagen en mopperen allemaal, waarom stemmen we dan niet allemaal?

Gast
Gast

Bericht  ijsjemeisje wo 12 sep 2012 - 8:00

Maple schreef:
chococupcake schreef:
Ik ook, er is nu zó enorm veel gaande in de politiek, we zitten midden in een crisis waar we allemaal de dupe van zijn, dan kan ik er met mijn beste verstand niet bij dat je niet gaat stemmen met redenen als dat je moe bent na een lange dag werken (laten we er even vanuit gaan dat 70% van alle stemgerechtigden werkt en nog moet koken of wat da ook, moe zijn, maar tóch gaan stemmen) of geen zin hebben in zeulen met de kinderen. Ga een blokje om, pak dat potlood, kleur een hokje in en zoek vervolgens een speeltuintje op. Of ga die boodschappen doen die je toch al van plan was te doen.

Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten, maar... we klagen en mopperen allemaal, waarom stemmen we dan niet allemaal?

Omdat wij Nederlanders zijn??Laughing

Ik ben toch ook maar even om half 9 gegaan.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849

Bericht  ekiaam87 wo 12 sep 2012 - 8:03

Maple schreef:
ekiaam87 schreef:Wij stemmen ook niet, heb wel de stemwijzer gedaan en daar kwamen 2 partijen uit, maar die hadden op een aantal dingen oneens waar ik het eens mee was en andersom, de verschillen vond ik te groot (te weinig overeenkomsten zeg maar met wat ik vond en wat zij vonden), dus ga ik niet stemmen.
Dat vind ik dan weer geen reden om niet te stemmen. Er is geen enkele partij die het 100% met jou eens is.

Ik zie in dit topic eigenlijk veel redenen voorbij komen waarvan ik wel begrijp dat men niet gaat/kan stemmen, terwijl ik van tevoren dit topic opende met het idee van 'niet stemmen? Dom, en dan moet je straks ook niet zeuren'. Dat heb ik nu in elk geval iets genuanceerd.

Dat mag Wink 100% had ik ook niet verwacht, maar rond de 50% vind ik wel erg weinig en op een aantal punten die ik belangrijk vond verschilden we teveel
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:06

Mijn opa en oma stemmen al jaren niet meer en volgens mij kwam dat doordat ze teleurgesteld waren in de PVDA. Elke verjaardag kwam het op dat moment zittende kabinet altijd aan bod, waarbij mijn ooms, tantes en ouders altijd zeiden dat als ze niet stemden, ze ook geen recht hadden om te klagen. Dat ze op dat moment hun stem hadden verspeeld.

Ik zeg niet dat ze gelijk hebben, maar op het moment dat er gestemd wordt, denk ik alleen maar aan het feit dat ik stemrecht heb, een stem heb en dat mijn keuze er ook toe doet. Daarom vond ik het vanmorgen een kleine moeite, net als alle andere keren, om naar de stembus te lopen.

Ik vind het zonde om mijn stem te laten lopen. Als ik niet kan, omdat er iets anders speelt op dat moment, dan is dat zo. Maar zolang ik kan, zal ik mijn stem uitbrengen.

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale wo 12 sep 2012 - 8:06

Ik heb vanochtend samen met m'n klas gestemd! Groep 0/1/2/3, van tevoren even 'serieus-poeder' op ze gestrooid, want ze mochten alleen mee van de voorzitter van het stembureau als ze heeeeel stil waren haha. En dat waren ze! Ze waren flink onder de indruk smile Het stembureau zat in ons schoolgebouw, in het speellokaal.

Lopen we naar buiten, zegt een leerling van 5 jaar: 'En juf, wat heb je gestemd! VVD?' Laughing
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:07

Aziraphale schreef:Ik heb vanochtend samen met m'n klas gestemd! Groep 0/1/2/3, van tevoren even 'serieus-poeder' op ze gestrooid, want ze mochten alleen mee van de voorzitter van het stembureau als ze heeeeel stil waren haha. En dat waren ze! Ze waren flink onder de indruk Meer mensen die niet gaan stemmen vandaag? - Pagina 3 561177 Het stembureau zat in ons schoolgebouw, in het speellokaal.

Lopen we naar buiten, zegt een leerling van 5 jaar: 'En juf, wat heb je gestemd! VVD?' Laughing

I love you Echt te schattig haha.

Gast
Gast

Bericht  Red Velvet wo 12 sep 2012 - 8:10

Linnie1985 schreef:Ik woon 3 kwartier bij mijn werk vandaan, en had mn kaart niet bij. en tja mag het toch zelf weten of ikstem of niet? En daarbij wist ik niet eens waar ik op wilde stemmen.

Maar had je dan een kiezerspas aangevraagd? Want als je 3 kwartier van je huis werkt, neem ik aan dat je niet in dezelfde gemeente werkt. Dus als je geen kiezerspas hebt, kún je ook niet daar stemmen.

Sorry maar het verbaast mij echt hoeveel mensen niet de moeite nemen om even naar het stembureau te gaan...
En ondertussen wel lekker klagen straks... Hoe dan ook, ik heb wel gestemd. Vind dit te belangrijk om niet te doen.
En ik mag lekker klagen straks Yes

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  Susan wo 12 sep 2012 - 8:11

Als ik straks wil klagen dan klaag ik gewoon, daar heb ik geen toestemming voor nodig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  RYW wo 12 sep 2012 - 8:13

Susan schreef:Als ik straks wil klagen dan klaag ik gewoon, daar heb ik geen toestemming voor nodig.

Nee! Mag niet! Evil or Very Mad

Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Buddha88 wo 12 sep 2012 - 8:15

Ik las trouwens op wikipedia dat je recht hebt op 2 uur 'stemvrij'. Grappig!

Psst.. wat een uitslag tot nu toe. Had ik niet verwacht.
Buddha88
Buddha88
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 96
Registratiedatum : 08-06-11

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:16

Susan schreef:Als ik straks wil klagen dan klaag ik gewoon, daar heb ik geen toestemming voor nodig.
Toch krijg ik daar altijd wel een dubbel gevoel bij. Ik heb soms namelijk het idee dat de mensen die zo makkelijk over niet stemmen denken, juist de mensen zijn die het hardst mopperen op alles wat er in Den Haag besloten wordt.

Edit: en daarmee doel ik eigenlijk meer op de 'ik ben moe, heb geen zin'-redenen, niet op jou.

Laatst aangepast door Maple op wo 12 sep 2012 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:16

Volgens mij staat dat er niet, Susan. Maar als jij wilt klagen, dan mag je van mij klagen. Wink

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 12 sep 2012 - 8:17

Maple schreef:
Toch krijg ik daar altijd wel een dubbel gevoel bij. Ik heb soms namelijk het idee dat de mensen die zo makkelijk over niet stemmen denken, juist de mensen zijn die het hardst mopperen op alles wat er in Den Haag besloten wordt.

Ja, maar ik heb niet niet gestemd omdat ik een losse veter had, dus ik vind dat ik gewoon nog het recht heb om te klagen, mocht dat van toepassing zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:17

Ik heb ook niet gestemd. Dit omdat mijn stembiljet bij mijn ouders ligt en ik geen zin had om 1,5uur te reizen daarvoor. Daarbij wist ik ook totaal niet op wie ik moest stemmen. Ik had dus sowieso maar wat gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Twellie wo 12 sep 2012 - 8:19

Ik heb ook niet gestemd.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:20

Susan schreef:
Maple schreef:

Ja, maar ik heb niet niet gestemd omdat ik een losse veter had, dus ik vind dat ik gewoon nog het recht heb om te klagen, mocht dat van toepassing zijn.

Haha, zie edit.

Mijn vriend woont nu bij mij, maar staat officieel nog ingeschreven in een gemeente in Gelderland, daar lag zijn stembiljet dus ook. Hij is vandaag speciaal terug naar huis gegaan om daar te gaan stemmen.

Gast
Gast

Bericht  CCC wo 12 sep 2012 - 8:22

Maple schreef:
chococupcake schreef:

Dat bedoel ik... Ik maak de keuze terug te rijden omdat we een stomme fout hebben gemaakt door geen andere pas aan te vragen en de machtiging niet hadden geregeld. Ik vind het heel belangrijk om nu te stemmen in deze crisis... En ja, het is miss. maar 5 min tijd en even je erin te verdiepen... Maar goed, dat ben ik dus weer duidelijk... Een ander neemt de moeite er blijkbaar niet voor...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:32

Ik heb helemaal niks met politiek en moet me er elke keer weer toe zetten mezelf erin te verdiepen. Maar ook ik ben van mening dat je van je stemrecht gebruik moet maken en vind het belangrijk dat ik dat doe. Dus heb me de afgelopen dagen flink ingelezen en vandaag gestemd.

Eigenlijk stemt iedereen in mijn omgeving altijd. Alleen mijn broer niet dit jaar. Ook hij zit in het buitenland en wist niet dat hij al het een en ander had moeten regelen voor 30? augustus? ofzo. Dus hij kon ons niet meer machtigen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:36

Ik was mijn stempas kwijt dus heb niet gestemd. Tsja,pech. Ik vind het irritant als mensen gaan doen alsof het zo vreselijk zonde is als je niet stemt, en dan gaan zeggen dat je écht écht wel even tijd vrij kunt maken om te stemmen. Ja, dat kan, maar iedereen mag toch zelf weten of hij/zij gaat stemmen.

Laatst aangepast door Zelda op wo 12 sep 2012 - 8:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:38

Nu wordt een aantal keer genoemd dat mensen de moeite niet nemen om zich erin te verdiepen, maar ook als je je er wel in verdiept, kun je er alsnog niet uitkomen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 8:38

Zelda schreef:Ik was mijn stempas kwijt dus heb niet gestemd. Tsja. Ik vind het irritant als mensen gaan doen alsof het zo vreselijk zonde is als je niet stemt, en dan gaan zeggen dat je écht écht wel even tijd vrij kunt maken om te stemmen. Ja, dat kan, maar iedereen mag toch zelf weten of hij/zij gaat stemmen.

Inderdaad, plus heel veel. Mijn vriend deed er ook heel hysterisch over. Ik had er geen zin in om 1,5 uur te reizen, dus heb ik tegen hem gezegd; Dan haal jij hem toch? Maar daar had hij ook geen zin in.. Ik zit er niet zo mee.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: