Help Sterremaan de winter door!
+36
bolus26
Atelier Madame
Antibes
Sarah1985
girli
Ibbeltje
Gompycat
_Lacey_
Bisq
Gizmo
Isis
MissD
Funk
Caro
studiebol
_Lana_
Bliss
Rovine
Melis_je
Lynn_
Susan
Curious
Lejow
Blair
Bazinga
Snoopy
litllejoy
Alex
Snoes
sterremaan
Tania
TukTuk
luenca
Rush
Paper Crown
Rose
40 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Help Sterremaan de winter door!
Het lijkt nu alsof ik het bedrag van €100 - €200 voor dat barbiehuis genoemd heb in het andere topic, maar ik heb geen bedragen genoemd. Even voor de duidelijkheid haha.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Je hebt sowieso dat Barbiehuis genoemd. Dat staat hier toch los van? En bovendien vonden die meiden het leuk om dat voor mijn meisje te doen, omdat ze wisten dat ik het geld niet had.
En verder ga ik er niet meer over hebben, dit is het topic voor Sterremaan. Als ik geld over wil maken stuur ik Rose wel even een PM.
En verder ga ik er niet meer over hebben, dit is het topic voor Sterremaan. Als ik geld over wil maken stuur ik Rose wel even een PM.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ik wil wel mee doen, maar liever op een manier van 'boodschappen inzamelen' die Sterremaan nodig heeft/ kan gebruiken/ lekker vind. Is dit ook mogelijk of alleen geld inleggen?
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Alex schreef:AngelNyn schreef:Dat betekend toch niet dat er geen actie opgezet kan worden hier? Zoals Rush ook al zei in het andere topic, vorig keer is er 100 of 200 euro ofzo ingezameld voor een BARBIEhuis voor 1 van de forumkinderen.. Dan vind ik dit een betere actie!
Nou nou, zó duur was dat barbiehuis nou ook weer niet. Jammer dat dat er nu weer bijgehaald moet worden.
Goeie actie voor Sterremaan trouwens, ik zal kijken wat ik kan betekenen. Ik weet hoe het is om (zeer) krap te zitten.
100 euro was hij sowieso minimaal maar dat doet er ook niet toe. En zo gek is het toch niet dat het als voorbeeld wordt gegeven? Je hoeft je niet gelijk zo aangevallen te voelen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Rush schreef:Het lijkt nu alsof ik het bedrag van €100 - €200 voor dat barbiehuis genoemd heb in het andere topic, maar ik heb geen bedragen genoemd. Even voor de duidelijkheid haha.
Nee klopt inderdaad, dat had ik niet helemaal handig neer gezet:)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ja dat heb ik genoemd, omdat het ook een inzamelingsactie was, dus dat staat hier niet helemaal los van. Als er voor zoiets geld ingezameld wordt, dan moet het hier voor ook lukken was mijn idee erachter, that`s it.
Ik had ook een andere kunnen noemen, maar ik weet zo even 1,2,3 geen andere, omdat er acties via PM waren en ik daar helaas geen PM voor gekregen heb toen.
Ik had ook een andere kunnen noemen, maar ik weet zo even 1,2,3 geen andere, omdat er acties via PM waren en ik daar helaas geen PM voor gekregen heb toen.
Rush- Lady Post-a-lot
AngelNyn schreef:Alex schreef:AngelNyn schreef:Dat betekend toch niet dat er geen actie opgezet kan worden hier? Zoals Rush ook al zei in het andere topic, vorig keer is er 100 of 200 euro ofzo ingezameld voor een BARBIEhuis voor 1 van de forumkinderen.. Dan vind ik dit een betere actie!
Nou nou, zó duur was dat barbiehuis nou ook weer niet. Jammer dat dat er nu weer bijgehaald moet worden.
Goeie actie voor Sterremaan trouwens, ik zal kijken wat ik kan betekenen. Ik weet hoe het is om (zeer) krap te zitten.
100 euro was hij sowieso minimaal maar dat doet er ook niet toe. En zo gek is het toch niet dat het als voorbeeld wordt gegeven? Je hoeft je niet gelijk zo aangevallen te voelen.
En ik voel me dus wél aangevallen. Het was namelijk voor míjn dochter, dus zo gek is dat niet. En natuurlijk zijn er betere acties dan een Barbiehuis, maar nogmaals: die meiden vonden het leuk om mijn meisje toch te verrassen met een Barbiehuis en hebben dat met liefde gedaan voor mij. Het komt op mij nog steeds over alsof het me niet gegund is omdat het om een Barbiehuis gaat en niet om een nieuwe broek of geld voor boodschappen. Tot zover mijn verdediging, ik ga dit topic niet vervuilen.
Alex- Ratel
Rose heeft Sterremaan gevraagd of wat voor manier ze dit het liefste zou willen. Boodschappen inzamelen kan natuurlijk ook prima, maar dan zou je alles naar 1 punt (of naar Sterremaan direct) moeten sturen o.i.d. en dan zit je met torenhoge verzendkosten etc.litllejoy schreef:Ik wil wel mee doen, maar liever op een manier van 'boodschappen inzamelen' die Sterremaan nodig heeft/ kan gebruiken/ lekker vind. Is dit ook mogelijk of alleen geld inleggen?
Rush- Lady Post-a-lot
Als aardappels schillen een probleem is en er daarom duurde aardappelproducten moeten komen kan iemand misschien aardappels voor haar schillen? Thuiszorg? En ze woont begeleid, toch? Dat is dan toch inc. zorg?
Gast- Gast
Rush schreef:Ja dat heb ik genoemd, omdat het ook een inzamelingsactie was, dus dat staat hier niet helemaal los van. Als er voor zoiets geld ingezameld wordt, dan moet het hier voor ook lukken was mijn idee erachter, that`s it.
Op die manier komt het al heel anders over. En ik vind het veel heel erg dat Sterremaan zo weinig geld heeft om rond te komen, dus ik vind het ook echt een goede actie. Hopelijk wordt er veel geld opgehaald voor haar!
Alex- Ratel
Sterremaan, ik weet niet hoe je met vervoer zit, maar kan ik je blij maken met kaartjes voor het park met je lievelingsdieren?
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Gaat het geld wat gestort wordt, direct naar Sterremaan haar rekening?
Gast- Gast
Joan schreef:Gaat het geld wat gestort wordt, direct naar Sterremaan haar rekening?
Zie OP:
Voor diegenen die mee willen helpen:
Jullie kunnen een pm naar mij (dat is Rose) sturen voor het rekeningnummer.
Het geld kan overgemaakt worden tot 22 september en enkele dagen daarna
(als alles dan echt binnen is) zal het aan Sterremaan overgedragen
worden.
Alex- Ratel
Is dat handig? In geval van uitkering kan zoiets gezien worden als extra inkomsten en verrekend worden, zeker als er evt schulden zijn.Joan schreef:Gaat het geld wat gestort wordt, direct naar Sterremaan haar rekening?
Gast- Gast
Oh niet goed gelezen. Het is nog vroeg voor mij. Thanks Alex!
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Is dat handig? In geval van uitkering kan zoiets gezien worden als extra inkomsten en verrekend worden, zeker als er evt schulden zijn.Joan schreef:Gaat het geld wat gestort wordt, direct naar Sterremaan haar rekening?
Dat kan met 1 groot bedrag toch ook?
Gast- Gast
Hoe lief dit ook is, dit is geen oplossing. Dit is een veel groter probleem en hier kunnen wij niks aan doen. Ja, geld doneren en haar de winter doorhelpen. En dan de lente? De zomer?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind 't ook heel erg, dat iemand moet rondkomen van zo weinig, maar dan zou ik nog liever geld doneren voor een goede boekhouder/verzorger/advocaat om de zaak goed uit te zoeken en er voor te zorgen dat ze structureel beter uitkomt.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind 't ook heel erg, dat iemand moet rondkomen van zo weinig, maar dan zou ik nog liever geld doneren voor een goede boekhouder/verzorger/advocaat om de zaak goed uit te zoeken en er voor te zorgen dat ze structureel beter uitkomt.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Als al het geld binnen is word er overlegd met Sterremaan wat er mee gaat gebeuren!
Alle opties staan nog open.
Alle opties staan nog open.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Smikkell schreef:Ik vind dat barbiehuis ook nog steeds de grootste onzinactie. Ik zie wel in dat deze actie veel meer nodig is, maar zou dan zelf eerder kiezen voor een structurele oplossing. Als ze echt van 50 euro leeft komt ze wel in aanmerking voor bv de voedselbank. Ik heb verder geen inzicht w.b. de hoogte van haar WIA en de toeslagen waar ze recht op heeft
Ik heb geen geld gegeven voor het Barbiehuis, niet omdat ik het niet kon missen maar omdat ik het overbodig vond, iemand kan prima zonder barbiehuis. Toch vond ik het een leuke actie. Maar met €50.- rondkomen per maand is toch wel een armoedegrens.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Smikkell schreef:Als aardappels schillen een probleem is en er daarom duurde aardappelproducten moeten komen kan iemand misschien aardappels voor haar schillen? Thuiszorg? En ze woont begeleid, toch? Dat is dan toch inc. zorg?
Maar begeleid wonen betekent niet altijd dat je maar onbeperkte zorg krijgt. Ik weet niet hoe het bij sterremaan gaat natuurlijk maar er zijn instellingen waar ze echt op tijd werken. De client "koopt" dan bijvoorbeeld 20 minuten zorg per avond in. Dan heb je ook echt maar 20 minuten en ja dan is douchen/omkleden/medische zorg toch echt belangrijker dan aardappelen schillen helaas.
Ik snap je punt wel hoor, er moet gewoon structureel iets veranderen maar soms is het even niet anders en is er op dat moment geen structurele oplossing.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Is het niet leuk om met het geld een levensmiddelenpakket te maken? Met macaroni, shampoo, afbakstokbrood enz. Lijkt mij leuker om te geven dan een envelopje met geld
Gast- Gast
Tris schreef:Hoe lief dit ook is, dit is geen oplossing. Dit is een veel groter probleem en hier kunnen wij niks aan doen. Ja, geld doneren en haar de winter doorhelpen. En dan de lente? De zomer?
+1. Al vind ik het wel een lief gebaar van de mensen die willen doneren.
Gast- Gast
Razz_ schreef:Is het niet leuk om met het geld een levensmiddelenpakket te maken? Met macaroni, shampoo, afbakstokbrood enz. Lijkt mij leuker om te geven dan een envelopje met geld
Het is allemaal in overleg met Sterremaan, maar er komt sowieso een pakket!
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Ik vind geld geven om iemand beter rond te laten komen echt apart want er zullen echt wel meer meiden op het forum zijn die met heel weinig rond moeten komen. Ik vind het heel lief van de meiden die willen doneren maar vind het echt een heel raar idee om iemand de winter door te helpen.
Het idee voor een levensmiddelen pakket of iets anders wat ze heel leuk vind is dan weer een ander verhaal en daar zou ik zeker voor doneren.
Het idee voor een levensmiddelen pakket of iets anders wat ze heel leuk vind is dan weer een ander verhaal en daar zou ik zeker voor doneren.
Gast- Gast
Dat komt dan goed uit, zie de reactie boven je.Rroos schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Het is winter;Welke maaltijd mag deze winter niet ontbreken?
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Sterremaan is jarig!
» Hieperdepiep voor Sterremaan!
» sterremaan!!
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Sterremaan is jarig!
» Hieperdepiep voor Sterremaan!
» sterremaan!!
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: