Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kramp in mijn buik

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kramp in mijn buik Empty Kramp in mijn buik

Bericht  Sterre ma 25 jul 2011 - 23:40

Een aantal jaar geleden had ik ontzettend last van PDS. Nu is dat redelijk onder controle, maar heb ik er soms periodes alsnog veel last van. Vaak NA een periode van stress, dus wanneer ik me kan ontspannen, krijg ik ontzettende kramp net boven mijn navel.

Ik ben er een keer mee naar de dokter geweest, en hij zei dat het het m'n dikke darm is en de kramp te vergelijken is met kramp in je kuit. Het doet ook echt helse pijn!!! Vaak duurt het een kwartier, maar dan kan ik in dat kwartier echt helemaal niks. Als ik er een periode last van heb komt het meerdere malen per dag opzetten en duurt het een week of iets dergelijks.

Nu heb ik er dus weer last van, vannacht twee keer er door wakker geworden en net weer kramp gehad. Ik kan helemaal niks doen voor m'n gevoel. Alleen iets warms er op leggen verzacht iets, maar de aanvallen gaan er niet van over.

Herkent iemand dit? Zijn er middeltjes om te eten/drinken/slikken/smeren om het iets te verzachten?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kramp in mijn buik Empty Re: Kramp in mijn buik

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 23:44

Ik herken t wel, dan kun je echt alleen maar kromliggen.
Ik pak dan altijd een warmtekussentje erbij, leg die op mn buik, en ik drink venkelthee.

Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kramp in mijn buik Empty Re: Kramp in mijn buik

Bericht  Minx ma 25 jul 2011 - 23:53

Ik herken het wel, ik vind dan druk op mijn. Buik wel prettig maar krijg het niet weg. Als iemand de tip heeft wil ik het graag weten
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kramp in mijn buik Empty Re: Kramp in mijn buik

Bericht  Sterre ma 25 jul 2011 - 23:56

Helpt venkelthee? Ik heb nog wat kamillethee, dat ben ik nu aan het zetten smile.

Kromliggen is inderdaad het enige dat je kunt, en even later is het plotseling weer weg. Zo gek! Gelukkig heb ik vrij en hoef ik niet zo veel deze week, maar het is wel echt nasty.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kramp in mijn buik Empty Re: Kramp in mijn buik

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 23:58

Venkelthee helpt bij mij wel, kalmeert mn darmen.
En lekker op de bank installeren en je laten vertroeten, want t is echt heel vervelend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kramp in mijn buik Empty Re: Kramp in mijn buik

Bericht  Benthe di 26 jul 2011 - 0:02

Ik heb het ook een tijd heel vaak gehad, vooral 's nachts, echt een hel. Maar bij mij was het mijn maag en bleek ik na onderzoek een zweer aan mijn twaalfvingerige darm te hebben. Dus daar moest ik eigenlijk gelijk aan denken toen ik je verhaal las, vooral omdat ik ook altijd last had rond mijn navel. En stress is ook echt een factor dat speelt bij maagzweren. Dus als je echt veel last houdt, zou ik je huisarts daar eens naar vragen.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kramp in mijn buik Empty Re: Kramp in mijn buik

Bericht  Rapunzel di 26 jul 2011 - 0:58

Ja erg herkenbaar! Ik heb PDS (prikkelbaar darmsyndroom) en ook nog PMS (premenstrueel syndroom) Heb het idee dat de darmproblemen worden versterkt rond mijn menstruatie. Nu draag ik een mirena spiraal, weet niet of dat er ook nog mee te maken heeft maar ik krijg bijvoorbeeld ongeveer een week voor mijn menstruatie enorme pijn in mijn borsten en reageer erg emotioneel en voel me ook angstig en niet lekker in mijn vel. Dan krijg ik ongeveer 2 dagen voordat ik ongesteld word enorme buikkrampen. Het begint meestal links van mijn navel en trekt helemaal door mijn onderlichaam heen naar beneden. Als ik zo'n kramp heb begin ik daar vaak ook bij te trillen en word ik helemaal duizelig alsof ik flauw ga vallen van de pijn. Gelukkig duurt zo'n heftige kramp vaak niet langer dan een minuut en daarna krijg ik nog één of twee heftige krampen en dan heb ik de rest van de dag een zeurende pijn in mijn onderbuik. En dat elke maand! Ik denk er over om hierna misschien eens aan de pil te gaan om te kijken of het dan misschien wat minder wordt. Zou het anders ook niet weten.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kramp in mijn buik Empty Re: Kramp in mijn buik

Bericht  Sterre di 26 jul 2011 - 2:54

@ Benthe: daar dacht ik eerst ook aan, dus ben ik toen ik dit een tijd geleden ook had naar de dokter gegaan. Hij heeft gevoeld en zei dus dat het bij mij m'n dikke darm was. Sinds dien heb ik het een paar keer gehad, een keer of vier per jaar. Steeds gaat het na een week weer weg, en dan heb ik ook echt een tijdje nergens last meer van.

@ Rapunzel: Dat klinkt ook verrot zeg Sad Bij mij staat het wel los van m'n menstruatie, maar ik kan me voorstellen dat het elkaar kan versterken ja! Misschien dat de pil kan helpen inderdaad.

Ik had net weer zo'n aanval. Vanavond zou ik gaan sporten maar het lijkt me niet echt relaxt als ik dan kramp krijg. Al is beweging ook wel weer goed volgens mij.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kramp in mijn buik Empty Re: Kramp in mijn buik

Bericht  Benthe di 26 jul 2011 - 4:38

Ok, wel erg vervelend want je hebt er ook geen grip op. Mijn huisarts had trouwens ook niet het vermoeden dat er iets aan mijn maag mankeerde en de maag-, darm- en leverarts in eerste instantie ook niet. Omdat er niets verbeterde en uit darmonderzoek niets naar voren kwam is uiteindelijk een maagonderzoek gedaan. De arts was toen erg verbaasd over wat hij aantrof. Maar als het niet heel vaak voorkomt, dan valt misschien ook wel mee, ook al is het wel erg vervelend.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kramp in mijn buik Empty Re: Kramp in mijn buik

Bericht  Minx di 26 jul 2011 - 5:10

@rapunzel die combi meer buikklachten rond menstruatie schijnt vaker voor te komen, vertelde de dokter mij toen. Rond die periode heb ik ook meer last van mijn darmen. Daarom slik ik de pil ook vaak door je word er zo slap van.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kramp in mijn buik Empty Re: Kramp in mijn buik

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum