Hapjes, groente/fruit of eerst papje?
+10
Aimee
CCC
blondje1313
Jazzlyn
maiadebij
meisje
SarahKey
Papillio
Tania
Shy
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hapjes, groente/fruit of eerst papje?
Mijn zoontje is nu 4 maanden en ik sta te springen om hem groente of fruit te gaan geven.
Dan lees ik weer dat je beter eerst met een papje kan beginnen omdat ze dat het beste kunnen verdragen, als ik google lees ik nog niet met 4 maanden dat kunnen de darmpjes nog niet aan? Maar waarom zijn er dan potjes voor kindjes van 4 maanden?
Waarmee ben jij begonnen? groente of fruit? en merk je nu je kindje ouder is en je bent met fruit begonnen dat hij niet zo van groente houd of is dat ook weer een fabel?
Kortom ik zie door de bomen de hapjes niet meer haha. Wat mij betreft begin ik morgen met een hapje peer wat ik zelf pureer enzo. Maar door alles wat ik lees en hoor ga ik toch weer twijfelen.
Dan lees ik weer dat je beter eerst met een papje kan beginnen omdat ze dat het beste kunnen verdragen, als ik google lees ik nog niet met 4 maanden dat kunnen de darmpjes nog niet aan? Maar waarom zijn er dan potjes voor kindjes van 4 maanden?
Waarmee ben jij begonnen? groente of fruit? en merk je nu je kindje ouder is en je bent met fruit begonnen dat hij niet zo van groente houd of is dat ook weer een fabel?
Kortom ik zie door de bomen de hapjes niet meer haha. Wat mij betreft begin ik morgen met een hapje peer wat ik zelf pureer enzo. Maar door alles wat ik lees en hoor ga ik toch weer twijfelen.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Hapjes, groente/fruit of eerst papje?
Als je enige reden dat je wil beginnen is omdat je het leuk vindt zou ik het nog niet doen maar gewoon nog twee maanden wachten.
Bij mijn zoontje ben ik begonnen met een half jaar, die deed het nog prima op alleen melk. Bij mijn dochter ben ik met ruim vijf maanden begonnen. Zij dronk haar flessen steeds slechter maar had nog wel honger en sinds ze fruit en groente krijgt is ze weer veel meet tevreden.
Bij allebei ben ik begonnen met groente en na een week fruit erbij. Mijn zoontje lust zo goed als alle groente en mijn dochter eet tot nu toe ook alles.
J. heeft wel een eerst een papje gehad met rijstebloem maar dat vond hij niks, pas later door zijn fles vond hij het wel lekker. M. heeft het door haar fles gehad maar zij kan er niet goed tegen en krijgt er hele erge krampjes van dus die krijgt geen papfles meer.
Bij mijn zoontje ben ik begonnen met een half jaar, die deed het nog prima op alleen melk. Bij mijn dochter ben ik met ruim vijf maanden begonnen. Zij dronk haar flessen steeds slechter maar had nog wel honger en sinds ze fruit en groente krijgt is ze weer veel meet tevreden.
Bij allebei ben ik begonnen met groente en na een week fruit erbij. Mijn zoontje lust zo goed als alle groente en mijn dochter eet tot nu toe ook alles.
J. heeft wel een eerst een papje gehad met rijstebloem maar dat vond hij niks, pas later door zijn fles vond hij het wel lekker. M. heeft het door haar fles gehad maar zij kan er niet goed tegen en krijgt er hele erge krampjes van dus die krijgt geen papfles meer.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben met 4 maanden begonnen met wat rijstebloem in een fles. 2,5 week later ben ik begonnen met groenten en 2 weken later fruit erbij
Gast- Gast
Als alleen jij staat te springen e je zoontje doet het nog prima op zijn flessen dan zou ik nog even wachten. Die 4mnd op de potjes staat er alleen uit marketingopzicht, immers, als alle ouders twee maanden eerder potjes gaan kopen betekent dat twee maanden langer inkomsten. Het is geen vergif op die leeftijd, dat niet, maar de meeste baby's redden het echt pas tot een maandje of 6 op alleen melk, en dan zijn de darmpjes wél klaar voor andere voeding.
Ik merk aan de baby's op mijn werk die eerder dan 6 maanden fruit krijgen, dat hun mondmotoriek er ook nog helemaal niet klaar voor is. Ze hebben geen idee wat ze met die lepel en het 'vaste' voedsel in hun mond moeten. Waar een baby van 6 maanden echt al alles van de lepel af hapt, doet een baby an 4 maanden alleen nog maar 'slobberen'.
Ik merk aan de baby's op mijn werk die eerder dan 6 maanden fruit krijgen, dat hun mondmotoriek er ook nog helemaal niet klaar voor is. Ze hebben geen idee wat ze met die lepel en het 'vaste' voedsel in hun mond moeten. Waar een baby van 6 maanden echt al alles van de lepel af hapt, doet een baby an 4 maanden alleen nog maar 'slobberen'.
Gast- Gast
Wij wachten tot 6 maanden, ze krijgt dan groente en niet gepureerd.
Gast- Gast
Razz_ schreef:Ik ben met 4 maanden begonnen met wat rijstebloem in een fles. 2,5 week later ben ik begonnen met groenten en 2 weken later fruit erbij
Ik heb wel een probeerverpakking in huis van rijstebloem toch maar is gaan proberen dan! ik merk wel soms aan hem dat als de fles leeg is dat hij boos wordt en gaat huilen omdat hij meer wil. Niet heel vaak maar dat is wel sneu, dat is wel een goede dan
Dan ga ik daarna inderdaad wel verder kijken.
Shy- Kletskop
Razz_ schreef:Ik ben met 4 maanden begonnen met wat rijstebloem in een fles. 2,5 week later ben ik begonnen metgroentenfruit en 2 weken laterfruitgroente erbij
+1
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Als hij dat echt af en toe maar na zij flessen doet dan is dat nog geen teken dat hij aan vast voedsel toe is, en heb ik het idee dat je het alleen voor jezelf doet en dit eigenlijk maar als 'nog een extra reden' ziet om te beginnen. Het is echt geen vergif, maar er wordt natuurlijk ook niet voor niets aangeraden te wachten tot 6 maanden.Shygirl85 schreef:Razz_ schreef:Ik ben met 4 maanden begonnen met wat rijstebloem in een fles. 2,5 week later ben ik begonnen met groenten en 2 weken later fruit erbij
Ik heb wel een probeerverpakking in huis van rijstebloem toch maar is gaan proberen dan! ik merk wel soms aan hem dat als de fles leeg is dat hij boos wordt en gaat huilen omdat hij meer wil. Niet heel vaak maar dat is wel sneu, dat is wel een goede dan
Gast- Gast
Maple schreef:Als hij dat echt af en toe maar na zij flessen doet dan is dat nog geen teken dat hij aan vast voedsel toe is, en heb ik het idee dat je het alleen voor jezelf doet en dit eigenlijk maar als 'nog een extra reden' ziet om te beginnen. Het is echt geen vergif, maar er wordt natuurlijk ook niet voor niets aangeraden te wachten tot 6 maanden.Shygirl85 schreef:Razz_ schreef:Ik ben met 4 maanden begonnen met wat rijstebloem in een fles. 2,5 week later ben ik begonnen met groenten en 2 weken later fruit erbij
Het heeft ook geen zin om rijstebloem te gaan geven als hij af en toe huilt na zijn flessen want rijstebloem geef je vaak maar 1 keer per dag en je weet dan dus nooit aan welke fles hij niet genoeg zal hebben.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Wij zijn met 4 maanden begonnen met wat rijstebloem door de laatste fles. Pas toen hij aangaf echt meer te willen dan de flessen zijn we gaan bijvoeden. We begonnen met groente en 1,5 later ook fruit.
Plus als hij huilt na zijn fles, is dat echt een teken van niet genoeg hebben? Als ik lekker gekookt heb dan kan ik ook genoeg eten en het dan nog jammer vinden dat het op is, omdat het zo lekker was. Maar voldaan ben ik dan wel.
Gast- Gast
Wij zijn pas met 6 maanden begonnen. Ze hadden nog genoeg aan mijn melk.
Ik heb eerst groente gegeven en daarna fruit. We hebben het niet gepureerd, maar meteen in stukken gegeven.
Ik heb eerst groente gegeven en daarna fruit. We hebben het niet gepureerd, maar meteen in stukken gegeven.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
meisje schreef:Wij zijn pas met 6 maanden begonnen. Ze hadden nog genoeg aan mijn melk.
+1
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Dat denk ik wel ja, maar goed ik vraag hier toch niet voor niets tips? Ik weet het even niet dat is alles.Maple schreef:Plus als hij huilt na zijn fles, is dat echt een teken van niet genoeg hebben? Als ik lekker gekookt heb dan kan ik ook genoeg eten en het dan nog jammer vinden dat het op is, omdat het zo lekker was. Maar voldaan ben ik dan wel.
Shy- Kletskop
Wij zijn uit noodzaak met 3,5 maand begonnen met bijvoeding. Met 4 maanden kreeg hij al nog maar 2 flessen.
Ik heb bij beiden kinderen de volgorde: Fruit, groente, pap als ontbijt, brood etc aangehouden.
Het advies is trouwens weer om met 4 maanden te starten met bijvoeding. (aldus kinderarts, prematurenpoli etc)
Ik heb bij beiden kinderen de volgorde: Fruit, groente, pap als ontbijt, brood etc aangehouden.
Het advies is trouwens weer om met 4 maanden te starten met bijvoeding. (aldus kinderarts, prematurenpoli etc)
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Shygirl85 jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Wil je met 4 maanden beginnen met bijv. rijstebloem en een week later met een beetje groenten of fruit moet je dat gewoon doen (als je kindje verder geen allergieen heeft tenminste) en kijk gewoon hoe je kindje daarop reageert. Als hij het lekker vind nou dan is het toch goed. En als hij er nog niet aan toe is laat hij dat ook wel blijken. Je kan het altijd proberen!
Gast- Gast
Ik ben begonnen met fruit, daarna groente, ik vond het onzinnig klinken dat je met groente moet beginnen omdat dat minder zoet is en dat ze geen groente meer willen als je met fruit begonnen bent.
Wel is het zo dat ik bv gaf, ik geloof dat een kindje dan al meer verschil in smaak gewend is dan een kv-kindje.
Ik ben wel pas met 6 maanden begonnen, maar dat was op aanraden van het cb, zij dachten dat ze door eerder beginnen met bijvoeding juist minder bv zou drinken en dat het ten koste zou gaan van haar groei.
Rijstebloem heb ik niet gegeven, was lastig in combinatie met bv en ik zag er ook het nut niet van in, ze sliep zo ook goed.
Wel is het zo dat ik bv gaf, ik geloof dat een kindje dan al meer verschil in smaak gewend is dan een kv-kindje.
Ik ben wel pas met 6 maanden begonnen, maar dat was op aanraden van het cb, zij dachten dat ze door eerder beginnen met bijvoeding juist minder bv zou drinken en dat het ten koste zou gaan van haar groei.
Rijstebloem heb ik niet gegeven, was lastig in combinatie met bv en ik zag er ook het nut niet van in, ze sliep zo ook goed.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Razz_ schreef:Shygirl85 jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Wil je met 4 maanden beginnen met bijv. rijstebloem en een week later met een beetje groenten of fruit moet je dat gewoon doen (als je kindje verder geen allergieen heeft tenminste) en kijk gewoon hoe je kindje daarop reageert. Als hij het lekker vind nou dan is het toch goed. En als hij er nog niet aan toe is laat hij dat ook wel blijken. Je kan het altijd proberen!
Dank je wel! Ja is ook zo, wat ik al zei in mijn openingspost ik weet het gewoon niet. Dus ik ga er nog even over na denken
Shy- Kletskop
Lastig he Shy... Ik heb hier ook alweer 20x overnagedacht... Er zijn zoveel meningen erover... Dat ik ook soms niet meer weet hoe of wat, ik heb hier besloten te kijken hoe ze het doet rond de vier maanden wbt de bv en dan kijken we wel verder of ze er behoefte aan heeft. Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik bij het CB hier zo weinig van mee krijg, ik vraag geregeld dingen over voeding maar ze hebben nooit een duidelijk antwoord/ richtlijn... ben ik de enige die dat heeft? Ik had meer begeleiding denk ik verwacht hierin..
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Nouja, jij brengt het nu als een feit, maar dat is niet helemaal waar... De WHO raad nog steeds aan te wachten tot 6 maanden. Het advies vanuit het CB is wel veranderd, je mag beginnen met 4 maanden, maar beginnen met 6 maanden is ook goed. Het gaat er gewoon om dat je kijkt naar je kindje. Als je denkt dat je kindje met 4/5 maanden echt toe is aan wat anders dan geef je dat en hoef je niet meer krampachtig te wachten tot de 6 maanden. Kan je kindje makkelijk wachten tot de 6 maanden, is dat ook nog prima.Jazzlyn schreef:
Nee, dat vind ik sowieso heel lastig bij het CB. Ze geven mij nooit gewoon een duidelijk antwoord, het blijft altijd een beetje vaag. Maar zoals hierboven beschreven: er is geen zwart en wit, er is ook grijs gebied. Als N. genoeg lijkt te hebben aan de BV tot 6 maanden is het prima. Wil je iets eerder beginnen omdat je denkt dat zij dat nodig heeft, is dat ook goed.chococupcake schreef:Lastig he Shy... Ik heb hier ook alweer 20x overnagedacht... Er zijn zoveel meningen erover... Dat ik ook soms niet meer weet hoe of wat, ik heb hier besloten te kijken hoe ze het doet rond de vier maanden wbt de bv en dan kijken we wel verder of ze er behoefte aan heeft. Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik bij het CB hier zo weinig van mee krijg, ik vraag geregeld dingen over voeding maar ze hebben nooit een duidelijk antwoord/ richtlijn... ben ik de enige die dat heeft? Ik had meer begeleiding denk ik verwacht hierin..
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
chococupcake schreef:Lastig he Shy... Ik heb hier ook alweer 20x overnagedacht... Er zijn zoveel meningen erover... Dat ik ook soms niet meer weet hoe of wat, ik heb hier besloten te kijken hoe ze het doet rond de vier maanden wbt de bv en dan kijken we wel verder of ze er behoefte aan heeft. Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik bij het CB hier zo weinig van mee krijg, ik vraag geregeld dingen over voeding maar ze hebben nooit een duidelijk antwoord/ richtlijn... ben ik de enige die dat heeft? Ik had meer begeleiding denk ik verwacht hierin..
Klopt, ik mocht starten met 4 maanden maar ik zei dat ik liever wachte tot 6. Toen zei ze dat dat ook goed was. Meer niet, nou vind ik die afspraken bij de verpeegkundige toch een aanfluiting dus ik ga alleen nog naar de arts.
Shy, waarom wil je zo graag bijvoeden? Het levert meer was op, ontlasting veranderd, gaat dus meer stinken Terwijl je nog lekker 2 maanden alleen melk kan geven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Dus tot 6 maanden kun je je kindje dus gewoon alleen melk blijven geven? Dat is echt voldoende?
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
chococupcake schreef:Lastig he Shy... Ik heb hier ook alweer 20x overnagedacht... Er zijn zoveel meningen erover... Dat ik ook soms niet meer weet hoe of wat, ik heb hier besloten te kijken hoe ze het doet rond de vier maanden wbt de bv en dan kijken we wel verder of ze er behoefte aan heeft. Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik bij het CB hier zo weinig van mee krijg, ik vraag geregeld dingen over voeding maar ze hebben nooit een duidelijk antwoord/ richtlijn... ben ik de enige die dat heeft? Ik had meer begeleiding denk ik verwacht hierin..
met borstvoeding kun je het toch sowieso vol houden tot 6 maanden? Als ze meer wil hebben, leg je haar toch gewoon een keer vaker aan?
Gast- Gast
Puggle schreef:Dus tot 6 maanden kun je je kindje dus gewoon alleen melk blijven geven? Dat is echt voldoende?
haha, ja! Alleen hebben FV kindjes vaak al eerder niet meer genoeg aan de voedingen, omdat de samenstelling van FV niet veranderd en je het niet onbeperkt mag geven.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Y. heeft geen rijstebloem gehad, want hij sliep gewoon door, dus ik zag er geen meerwaarde in.
Met fruit/groente zijn we met 6 maanden begonnen. Hij had al die tijd daarvoor nog voldoende aan de max aan flesvoeding, dus zag er ook geen meerwaarde in om al met fruit/groente te beginnen. Een mens moet nog zo lang vast voedsel eten dat die 2 maanden langer wachten ook geen drama is.
Met fruit/groente zijn we met 6 maanden begonnen. Hij had al die tijd daarvoor nog voldoende aan de max aan flesvoeding, dus zag er ook geen meerwaarde in om al met fruit/groente te beginnen. Een mens moet nog zo lang vast voedsel eten dat die 2 maanden langer wachten ook geen drama is.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Groente/fruit hapjes
» Inspiratie groente/fruit hapjes
» Fruit en groente hapjes invriezen
» Hoe maken jullie fruit en groente hapjes?
» Groente of fruit
» Inspiratie groente/fruit hapjes
» Fruit en groente hapjes invriezen
» Hoe maken jullie fruit en groente hapjes?
» Groente of fruit
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: