Fruit en groente hapjes invriezen
+7
Monnie
Nijntje
mauwmauw
Mida4you
Bruintje Beer
meisjesmama
Mamsie
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Fruit en groente hapjes invriezen
Op aanraden van het CB mochten we starten met fruit en groente aan T. Nu zou ik het liefst fruit en groente hapjes zelf maken voor T. Nu vroeg ik me af, mag je deze klaarmaken en invriezen? Aangezien ik ook wel eens onderweg ben, en dus niet in de gelegenheid ben om dan een fruit of groente hapje te maken.
Gast- Gast
Re: Fruit en groente hapjes invriezen
Dat kan prima. Maar banaan moet je niet invriezene.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik maak altijd een grote fruit/groente hap en verdeel dat over bakjes en vries het in. S'morgens haal ik een bakje er uit zet het in de koelkast en tegen de tijd dat ik het nodig heb is het vaak ontdooit en anders warm ik het even in de magnetron.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
meisjesmama schreef:Ik maak altijd een grote fruit/groente hap en verdeel dat over bakjes en vries het in. S'morgens haal ik een bakje er uit zet het in de koelkast en tegen de tijd dat ik het nodig heb is het vaak ontdooit en anders warm ik het even in de magnetron.
Zo deed ik dat ook altijd.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Fruit vroor ik niet zo vaak in.
Behalve meloen eigenlijk.
Het andere vond ik er niet zo lekker uitzien en H at daar ook een stuk minder van.
Groente enzo vroor ik allemaal in.
op zondag stond ik dan een uurtje of 2 in de keuken en maakte dan allerlei hapjes voor die week.
Behalve meloen eigenlijk.
Het andere vond ik er niet zo lekker uitzien en H at daar ook een stuk minder van.
Groente enzo vroor ik allemaal in.
op zondag stond ik dan een uurtje of 2 in de keuken en maakte dan allerlei hapjes voor die week.
Gast- Gast
Bruintje Beer schreef:meisjesmama schreef:Ik maak altijd een grote fruit/groente hap en verdeel dat over bakjes en vries het in. S'morgens haal ik een bakje er uit zet het in de koelkast en tegen de tijd dat ik het nodig heb is het vaak ontdooit en anders warm ik het even in de magnetron.
Zo deed ik dat ook altijd.
En zo doe ik het ook
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
ik heb een babycook en maak allemaal fruit in 1 keer klaar,doe het in bakjes en zet op de deksel wat erin zit en welke datum ik het gemaakt heb.
groente heb ik nog niet gemaakt omdat V dat nog niet krijgt.maar ook dit ga ik met de tijd zelf maken.
groente heb ik nog niet gemaakt omdat V dat nog niet krijgt.maar ook dit ga ik met de tijd zelf maken.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
ik vraag me héél erg af waarom je MOET beginnen van het cb met groente en fruit? Moet je er nu al mee beginnen of als hij 4 maanden is? Ben heel erg benieuwd waarom ze dat zeggen. Ze adviseren toch juist vaak om pas tegen de 6 maanden met bijvoeding te beginnen?
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
6mnd is vaak als je kindje een allergie heeft of de moeder borstvoeding geeft.
4 Maanden is heel normaal om te beginnen.
Wij zijn ook eerder begonnen op aanraden van de kinderarts omdat ze heel erg slecht dronk.
Overigens zegt ze nergens dat het MOET maar dat ze MOGEN.
4 Maanden is heel normaal om te beginnen.
Wij zijn ook eerder begonnen op aanraden van de kinderarts omdat ze heel erg slecht dronk.
Overigens zegt ze nergens dat het MOET maar dat ze MOGEN.
Gast- Gast
Groente vries ik wel altijd in. Maak altijd voor een ongeveer 2 weken aan groente en vries dat in bakjes in. Fruit vries ik niet in, ik vind het er zelf niet zo lekker meer uitzien nadat het ingevroren in. Maak het 's morgens altijd vers klaar. Als ik weg moet, krijgt hij een keer een potje.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
welk soort fruit kun je dan invriezen?? want lijkt me zo vies
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
ik vries alles in,en ziet er gewoon normaal uit.wel stoom ik alles voor dat het gepureerd word en in de vriezer gaat
mauwmauw- Kletskop
@ Loesje: Je kunt alles invriezen hoor.
Ik vind het er alleen niet lekker uit zien en ik merkte dat H er meer van at als ik het die ochtend gemaakt had dan dat ik het had ingevroren.
Ik vind het er alleen niet lekker uit zien en ik merkte dat H er meer van at als ik het die ochtend gemaakt had dan dat ik het had ingevroren.
Gast- Gast
Ik vries ook alles in behalve banaan en avocado want dat is niet goed geloof ik
Gast- Gast
banaan vind hij erg lekker. nou begon ik met wortel en hij spuugde alles eruit en begon te huilen:(
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Tja, ze moeten ook erg wennen aan de smaak en structuur natuurlijk.
Ze hebben al die tijd alleen maar die dunne vloeistof gehad.
Dus dat is niet zo gek.
Gewoon een paar dagen hetzelfde aan blijven bieden zodat hij aan de smaak kan wennen en hij `m straks kan herkennen.
Over een paar dagen gaat het vast beter.
Ze hebben al die tijd alleen maar die dunne vloeistof gehad.
Dus dat is niet zo gek.
Gewoon een paar dagen hetzelfde aan blijven bieden zodat hij aan de smaak kan wennen en hij `m straks kan herkennen.
Over een paar dagen gaat het vast beter.
Gast- Gast
Ik heb ook een babycook en vries ook groente en fruit in. Vaak maak ik in het weekend voor de hele week. Alleen eerder genoemde banaan inderdaad niet. Peer en appel stoom ik wel eerst, en dan pureren, anders wordt het inderdaad bruin enzo en gestoomd blijft het er mooi uitzien (en smaakt heerlijk)
En je kindje MAG vanaf 4 maanden groente en fruit. Haha, zoals ze op het cb tegen me zeiden- als je niet langer kan wachten.. :p tot 6 maanden hebben ze genoeg aan reserves als ijzer, en wat ze halen uit de melk. Pas vanaf 6 maanden hebben ze het echt nodig. Je móet volgens mij ook erg opletten op de darmen, er wordt niet voor niks geadviseerd aan kinderen met aanleg voor allergieen echt te wachten tot 6 maanden.. het is gewoon heftig voor zijn klein lijfje.
Ik ben overigens begonnen met 5 maanden en een week ofzo...
En je kindje MAG vanaf 4 maanden groente en fruit. Haha, zoals ze op het cb tegen me zeiden- als je niet langer kan wachten.. :p tot 6 maanden hebben ze genoeg aan reserves als ijzer, en wat ze halen uit de melk. Pas vanaf 6 maanden hebben ze het echt nodig. Je móet volgens mij ook erg opletten op de darmen, er wordt niet voor niks geadviseerd aan kinderen met aanleg voor allergieen echt te wachten tot 6 maanden.. het is gewoon heftig voor zijn klein lijfje.
Ik ben overigens begonnen met 5 maanden en een week ofzo...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Nijntje schreef:ik vraag me héél erg af waarom je MOET beginnen van het cb met groente en fruit? Moet je er nu al mee beginnen of als hij 4 maanden is? Ben heel erg benieuwd waarom ze dat zeggen. Ze adviseren toch juist vaak om pas tegen de 6 maanden met bijvoeding te beginnen?
Ik mag beginnen, niet moeten ;-). Het CB raadde aan om te gaan beginnen omdat onze T. al een paar weken reuzehonger heeft en een week meer of minder weinig meer uit zou maken. Hij krijgt te veel voeding op een dag. Hij mag maar een liter hebben, en hij gaat hier behoorlijk overheen en dat is weer niet goed voor zijn niertjes. Voor zijn leeftijd is hij erg groot (68 cm en 7900 gram, een heel lang jongetje dus). Hun idee was dat het hem meer tevreden zou maken. We zijn nu een paar dagen bezig en het gaat goed. Hij vind het heerlijk en hij is inderdaad meer tevreden. Het slapen gaat nu ook een stuk beter en zijn hoeveelheid voedingen nemen af.
Gast- Gast
Onze dame heeft nu appel, wortel en bloemkool gehad. Wortel vond ze lekker, appel iets minder en bloemkool spuugt ze uit en ze gaat ervan huilen.
In wat voor bakjes vriezen jullie de voeding trouwens in? Wat kleinere bakjes zijn denk ik wel handig. Zodat je het per portie in kan vriezen. Ik heb een stomer/blender van philips, ideaal ding!
In wat voor bakjes vriezen jullie de voeding trouwens in? Wat kleinere bakjes zijn denk ik wel handig. Zodat je het per portie in kan vriezen. Ik heb een stomer/blender van philips, ideaal ding!
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Ik kocht de bakjes bij de Hema. 5 potjes voor 3.- ofzo.
In het begin wat te groot en op een gegeven moment te klein maar dan deed ik de aardappel in een ijsblokjeshouder en het vlees in folie en alleen de groente in die bakjes.
In het begin wat te groot en op een gegeven moment te klein maar dan deed ik de aardappel in een ijsblokjeshouder en het vlees in folie en alleen de groente in die bakjes.
Gast- Gast
ik maak nog alleen fruit en dat doe ik dan eerst in een 4 maanden potje(zodat ik de juiste hoeveelheid heb)en dan doe ik het in een klein bakje.datum erop en in de vriezer.
nu zag ik net dat mijn appel bijna op is,dus wil straks even appels (laten)halen,maar welke appels raden jullie aan,heb de afgelopen keer fuji gebruikt geloof ik.
nu zag ik net dat mijn appel bijna op is,dus wil straks even appels (laten)halen,maar welke appels raden jullie aan,heb de afgelopen keer fuji gebruikt geloof ik.
mauwmauw- Kletskop
Het maakt op zich niet zoveel uit als je de zure appels nog maar even achterwege laat
Ja, ik plakte ook altijd een stuk plakband op de deksel met wat er in zat en de datum.
Ja, ik plakte ook altijd een stuk plakband op de deksel met wat er in zat en de datum.
Gast- Gast
Ik gebruik van die silicone ijsblokbakjes van de Blokker, en als het dan bevroren is doe ik het in hersluitbare diepvrieszakjes met een sticker op. Dat neemt minder plaats in in de vriezer en je kunt makkelijk combineren. Als ik aardappels/groente/vlees maak dan doe ik het wel in van die 4-maanden potjes of in de bewaarbakjes van Avent (doorzichtige plastic bakjes van 180 en 240 ml met blauwe deksel).
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Soortgelijke onderwerpen
» Groente/fruit hapjes
» Inspiratie groente/fruit hapjes
» Hoe maken jullie fruit en groente hapjes?
» Hapjes, groente/fruit of eerst papje?
» Groente of fruit
» Inspiratie groente/fruit hapjes
» Hoe maken jullie fruit en groente hapjes?
» Hapjes, groente/fruit of eerst papje?
» Groente of fruit
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: