Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden in de kinderopvang

+28
Lady Starstruck
widko
JD
Snoopy
Jezzie
Stuiterbal
Linda
Mint
Flower_L
Twellie
Thunder
Coccinelle
Aimee
Printje
Cato
applestar
ShallY
SparklingEyes
Liadan
Guus
mickey
Parel
Sweet33
eigenwijs
aardbeitje
GreenGrass
Caresses
Ibbeltje
32 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Ibbeltje vr 30 nov 2012 - 20:37

Hier gaat het nu nog, maar ben benieuwd hoelang het zo gaat. Nu komen er bij ons peuterspeelzalen bij en misschien bied dat ook meer kans op werk, want dat zou ik daar ook in kunnen gaan vallen. Maar goed we zien het wel.
(niet quoten graag)
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Coccinelle vr 30 nov 2012 - 21:57

Aimee schreef:Maar ik snap dat hoe het kan dat moeders beter thuis kunnen blijven. Nouja, ik vraag me meer af hoe weinig die moeders dan verdienen? Laten we zeggen dat ik 1300 euro per maand verdien. Ik moet voor twee volle dagen opvang per week 250 euro betalen. Dat is veel geld, maar toch nog 1150 euro meer dan thuisblijven? Dan zal je nog wel wat toeslagen enzo krijgen, maar toch niet zoveel?

Wij maken wel bewust de keuze voor een gastouder, maar dat is omdat KDV's voor ons niet flexibel genoeg zijn en toch ook wel een stuk goedkoper.

Dat is natuurlijk moeilijk te bepalen, hoe 'weinig' die moeders dan verdienen. Het gaat om het gezamenlijk inkomen van jou en je partner. Dus als je zelf een laag salaris hebt en je man een erg goed salaris waardoor je toch weinig toeslag ontvangt kan dat het gevoel geven dat je voor niks werkt.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Thunder vr 30 nov 2012 - 22:50

Aimee schreef:Maar ik snap dat hoe het kan dat moeders beter thuis kunnen blijven. Nouja, ik vraag me meer af hoe weinig die moeders dan verdienen? Laten we zeggen dat ik 1300 euro per maand verdien. Ik moet voor twee volle dagen opvang per week 250 euro betalen. Dat is veel geld, maar toch nog 1150 euro meer dan thuisblijven? Dan zal je nog wel wat toeslagen enzo krijgen, maar toch niet zoveel?

Wij maken wel bewust de keuze voor een gastouder, maar dat is omdat KDV's voor ons niet flexibel genoeg zijn en toch ook wel een stuk goedkoper.

=


Laatst aangepast door Rataplan op vr 22 feb 2013 - 8:31; in totaal 1 keer bewerkt

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Twellie za 1 dec 2012 - 0:17

Rataplan schreef:
Aimee schreef:Maar ik snap dat hoe het kan dat moeders beter thuis kunnen blijven. Nouja, ik vraag me meer af hoe weinig die moeders dan verdienen? Laten we zeggen dat ik 1300 euro per maand verdien. Ik moet voor twee volle dagen opvang per week 250 euro betalen. Dat is veel geld, maar toch nog 1150 euro meer dan thuisblijven? Dan zal je nog wel wat toeslagen enzo krijgen, maar toch niet zoveel?

Wij maken wel bewust de keuze voor een gastouder, maar dat is omdat KDV's voor ons niet flexibel genoeg zijn en toch ook wel een stuk goedkoper.

Ik verdien nog geen €700,- voor 16 uur. De jongste gaat 1,5 dag per week naar de opvang.

Dan eindig je toch nog steeds ruim in de plus, of zie ik dat verkeerd?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Thunder za 1 dec 2012 - 1:25

Twellie schreef:
Rataplan schreef:
Aimee schreef:Maar ik snap dat hoe het kan dat moeders beter thuis kunnen blijven. Nouja, ik vraag me meer af hoe weinig die moeders dan verdienen? Laten we zeggen dat ik 1300 euro per maand verdien. Ik moet voor twee volle dagen opvang per week 250 euro betalen. Dat is veel geld, maar toch nog 1150 euro meer dan thuisblijven? Dan zal je nog wel wat toeslagen enzo krijgen, maar toch niet zoveel?

Wij maken wel bewust de keuze voor een gastouder, maar dat is omdat KDV's voor ons niet flexibel genoeg zijn en toch ook wel een stuk goedkoper.

Ik verdien nog geen €700,- voor 16 uur. De jongste gaat 1,5 dag per week naar de opvang.

Dan eindig je toch nog steeds ruim in de plus, of zie ik dat verkeerd?
Klopt, ik zeg ook niet dat ik in de min eindig. Maar ik verdien dus een stuk minder dan de €1300,- die genoemd wordt en hij gaat (bijna) net zoveel naar de opvang. Wij betalen €110,- zelf. Van mijn salaris blijft er dus een stuk minder over als van die €1300,-.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Flower_L za 1 dec 2012 - 1:47

*


Laatst aangepast door Flower_L op ma 3 dec 2012 - 4:09; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Mint za 1 dec 2012 - 1:59

Ik werk bij een particulier kinderdagverblijf en hoewel wij ook wachtlijsten hebben en mensen moeten afbellen, merk ik wel veel van de 'nieuwe' regels die gelden voor kdv.
We mogen bijvoorbeeld minder kinderen op de groep en moeten met meer personeel werken. Het zorgt voor geldzorgen bij mijn werkgever en dat slaat wel een beetje door naar het personeel. De sfeer wordt steeds minder leuk door al die regeltjes waar in de praktijk gewoon niet mee te werken valt..
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Linda za 1 dec 2012 - 2:47

Aimee schreef:Maar ik snap dat hoe het kan dat moeders beter thuis kunnen blijven. Nouja, ik vraag me meer af hoe weinig die moeders dan verdienen? Laten we zeggen dat ik 1300 euro per maand verdien. Ik moet voor twee volle dagen opvang per week 250 euro betalen. Dat is veel geld, maar toch nog 1150 euro meer dan thuisblijven? Dan zal je nog wel wat toeslagen enzo krijgen, maar toch niet zoveel?

Wij maken wel bewust de keuze voor een gastouder, maar dat is omdat KDV's voor ons niet flexibel genoeg zijn en toch ook wel een stuk goedkoper.

In jouw voorbeeld vind ik 1300 euro verdienen voor 2 dagen werken best veel! Ik verdien iets meer, maar ik werk 3 dagen per week.
Ik denk dat het voor moeders die een stuk minder verdienen, die bijvoorbeeld in een winkel werken, maar wel een partner hebben die veel verdient, op een gegeven moment best beslissen om een tijdje thuis te blijven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Stuiterbal za 1 dec 2012 - 4:06

Ik ben dan wel al een poosje weg bij mijn oude baan, maar ik heb vorige week echt heel treurig nieuws te horen gekregen.
Mijn oude locatie waar ik 9 jaar heb rond gelopen, kinderen heb "opgevoed", zelf ook heel erg ben ontwikkeld, gaat helaas sluiten.
Een groot deel van het team is al elders ingepland of ontslagen en de hele locatie gaat dicht.
En ondanks dat ik er niet meer werk, raakte me dit echt enorm.

Mijn zoon gaat per 1 jan naar een gastouder. Dit vanwege de flexibiliteit die het kdv mij niet kan bieden.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Ibbeltje za 1 dec 2012 - 4:21

Oh Stuit dat is slecht nieuws ja Sad Raar ook voor jou dat je oude werkplek nu ook dicht gaat. Maar ja helaas zijn er meerdere plekken, ook bij ons, die groepen hebben moeten sluiten al.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Jezzie za 1 dec 2012 - 5:29

Ik heb een 0-urencontract in de kinderopvang.
Voordat ik met verlof ging had ik nog best veel werk.
Maar sinds mijn verlof is afgelopen (8 november) heb ik nog niet gewerkt!
Aanstaande vrijdag mag ik weer voor het eerst.
Ze hebben weinig kinderen, waardoor veel leidsters minder moesten gaan werken en nu min-uren hebbben.
Als er dus iemand vrij wil, proberen ze dat eerst onderling op te lossen, zodat die leidster gewoon genoeg uren maken.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  aardbeitje za 1 dec 2012 - 5:55

Bij ons gaat het redelijk. Ik heb vanaf maandag weer een vaste baan. Ik heb de afgelopen 2 maanden als invalkracht gewerkt. Toen heb ik redelijk mijn uren kunnen maken. Nou moesten ze mij ook inzetten omdat ik een vast contract heb en sowieso betaald word. Ik heb op verschillende locaties gewerkt. Het gaat echt overal minder. Groepen die op sommige dagen dicht zijn etc. Maar nog niet zo erg dat ze moeten sluiten gelukkig. Wel zie je dat er vrijwel geen nieuwe kinderen bij komen. Op mijn nieuwe locatie is er wel terugloop. Maar nog niet heel drastisch op een aantal dagen zitten we nog vol. Het is afwachten hoe het gaat in het nieuwe jaar.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 9:32

Ik bedoelde ook niet dat ik het niet kan/wil betalen maar ik vind dat ze zo het werken niet echt stimuleren. Ik sta voor de klas 3 dagen in de week en dat is een normaal salaris denk ik, niet enorm weinig maar ook niet veel haha.

Aan de ene kant vind ik 'ons' als ouders misschien verwend maar aand e andere kant willen ze dat iedereen werkt, moeten ze vooral de eigen bijdrage steeds hoger maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  mickey ma 3 dec 2012 - 10:48

Ik ben inmiddels werkloos, mijn invalcontract werd niet verlengd. Mijn uitkering stopt ook ergens deze week, dus weg inkomsten. Mijn zoon is ook gestopt op de opvang, uiteraard. Hoewel hij het er erg naar zijn zin had, was het niet te doen om hem daar te laten, alleen voor de leuk.

Helaas is hier in de regio vrijwel niks te vinden, ook buiten de sector niet. Ik ben sinds eind oktober werkloos, maar heb nog niks nieuws gevonden. Ben ook pas 1x op gesprek mogen komen, bij een winkel, maar helaas niet aangenomen. Uitzendbureaus doen ook niet echt aan inschrijven, want ik heb "alleen maar" een SPW3 diploma. In die sector hebben ze meestal geen werk en in andere sectoren zijn genoeg andere sollicitanten die wèl een diplima hebben. Dus helaas pindakaas voor mij, momenteel.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Snoopy ma 3 dec 2012 - 11:20

Mint schreef:Ik werk bij een particulier kinderdagverblijf en hoewel wij ook wachtlijsten hebben en mensen moeten afbellen, merk ik wel veel van de 'nieuwe' regels die gelden voor kdv.
We mogen bijvoorbeeld minder kinderen op de groep en moeten met meer personeel werken. Het zorgt voor geldzorgen bij mijn werkgever en dat slaat wel een beetje door naar het personeel. De sfeer wordt steeds minder leuk door al die regeltjes waar in de praktijk gewoon niet mee te werken valt..

Is dit een typfoutje of snap ik het niet?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 11:24

Verwijderd.


Laatst aangepast door Maple op wo 5 dec 2012 - 23:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  JD ma 3 dec 2012 - 12:37

Even een tip voor de meiden die werk zoeken in de kinderopvang;

Eén van de weinige kinderopvangorganisaties die nog steeds uitbreid is Kindergarden. Ik heb hier een jaar voor gewerkt. het zijn suuuupermooie dagverblijven, erg fijn om in te werken. de organisatie is wat minder, in de zin van dat ze voor hun personeel niet altijd even goed zijn, maar ik denk ook dat dat meer aan mijn manager lag dan aan de organisatie zelf.

Ze gaan in 2013 nieuwe vestigingen openen in Arnhem, Utrecht, Oisterwijk,Rotterdam en Den Haag, en zoeken daar mensen voor, en geloof dat ze ook voor hun vestiging in Leiden en haarlem mensen zoeken.
Dus wie weet heeft iemand hier iets aan? www.kindergarden.nl

Ik heb inmiddels definitief afscheid genomen van de kinderopvang. Ik ben de onzekerheid zat, en wil gewoon de switch maken naar een sector waar ik meer baangarantie heb. Ik begin dus eind januari aan de opleiding tot verzorgende in de ouderenzorg.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Snoopy ma 3 dec 2012 - 12:59

Maple schreef:
Snoopy schreef:
Mint schreef:Ik werk bij een particulier kinderdagverblijf en hoewel wij ook wachtlijsten hebben en mensen moeten afbellen, merk ik wel veel van de 'nieuwe' regels die gelden voor kdv.
We mogen bijvoorbeeld minder kinderen op de groep en moeten met meer personeel werken. Het zorgt voor geldzorgen bij mijn werkgever en dat slaat wel een beetje door naar het personeel. De sfeer wordt steeds minder leuk door al die regeltjes waar in de praktijk gewoon niet mee te werken valt..

Is dit een typfoutje of snap ik het niet?
Ze mogen niet zoveel kinderen meer op de groep hebben, en áls ze meer kinderen hebben dan moeten ze met een extra leidster staan.


Ah zo! Ik dacht namelijk dat ze het aantal kinderen per leidster omhoog willen doen, zodat je met minder personeel kan staan.

Bij ons is er ook al een groep dicht, en op een aantal dagen nog een groep dicht. Veel dagen sta je opeens alleen op een groep terwijl die groep vorig jaar nog vol zat en je dus met z'n tweeen staat.
Er is veel in peroneel geschoven, maar gelukkig is het tot nu toe opgevangen oudershapsverlof en tijdelijke contracten die afliepen. Nog geen vaste contracten er uit, maar je weet maar nooit.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gast vr 22 feb 2013 - 4:58

Hoe is het nu bij jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  aardbeitje vr 22 feb 2013 - 8:20

Op dit moment gaat het bij ons nog wel goed. De groep zit elke dag vol. De andere 2 groepen zijn op sommige dagen heel rustig. We hebben komende 3 maanden nog diensten open staan. Ook omdat er volgende maand een collega moet vertrekken zonder vast contract. Er komen alleen geen nieuwe kinderen aan en een enkeling zegt op. Ik maak me wel een beetje zorgen hoe het over een half jaar uitziet. Ik werk op een babygroep en er gaan wel wat kinderen doorstromen naar de peuters. Met de organisatie zelf gaat het minder goed. Ze zijn ernstig aan het schuiven met de hoofdkantoren. Waardoor er hele afdelingen op straat staan.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 6:20

Nou, ik heb inmiddels een andere groep gekregen per 1 mei. Op m'n huidige groep is er op woensdag geen werk meer voor me, we hebben dan nog maar 3 kindjes. Vrijdag hebben we er zelfs maar 2, maar dat is m'n vaste vrije dag. De andere dagen zitten we nog wel vol, gelukkig. Maar daarin hebben we ook wel de mazzel dat we midden tussen diverse nieuwbouwprojecten wonen en dat er om ons heen dus veel jonge gezinnen wonen. Op andere panden is het veel dramatischer en lopen complete groepen leeg.

Ondanks alles vind ik het eigenlijk heel leuk dat ik een nieuwe groep krijg, dat wel smile

En hoe gaat het nu bij anderen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Ibbeltje do 25 apr 2013 - 6:22

Bij ons een groot deel eruit, onze vestiging gelukkig niet. We horen per juli geloof ik of er nog wat gaat schuiven en zo. Nu werk ik nog op mijn vestiging gelukkig. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 7:00

Ja, ik met steeds aan jullie denken, Ibbel. Ik schrok daar best wel van, eigenlijk. Het is gewoon eng hoeveel slechter het bij sommige andere organisaties gaat dan bij ons. zoveel faillissementen die uitgesproken worden enzo. Hopelijk gaan ze binnenkort echt wat aan de kinderopvang doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Ibbeltje do 25 apr 2013 - 7:02

JA erg he hoe het nu gaat. Hoop ook zo dat het weer beter gaat Sad
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  widko do 25 apr 2013 - 21:30

Bij ons gaat het ook niet zo goed. Op het kdv zijn we in september van 3 naar 2 groepen gegaan en het ziet er naar uit dat het heel snel nog maar 1 groep zal zijn. De bso op onze vestiging gaat wel erg goed. Dat houd het een beetje in evenwicht maar prettig is anders natuurlijk!

widko
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  - Pagina 2 Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum