Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

+5
Lejow
Niki
Minx
Stitch
JD
9 plaatsers

Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  JD ma 23 apr 2012 - 9:01

Wij hebben komende maand het thema "Sprookjes" bij ons op het kdv.
Ik organiseer dit thema, en moet dus een soort draaiboek maken met voor alle groepen knutsel/activiteit ideeen....

Maar sprookjes voor bijv baby's vind ik best lastig....

Hebben jullie ideeen om te knutselen? of activiteiten rondom dit thema?

Oh enne....alle knutselideeen voor vaderdag en moederdag zijn ook van harte welkom!

Misschien kunnen we elkaar in dit topic een beetje op weg helpen smile
(of ben ik de enige die even inspiratieloos is laughcry ?)

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Stitch ma 23 apr 2012 - 9:07

Hmm, lastig, ik ben ook altijd koos inspiratieloos...

Mischien leuk om knapzakjes te maken (stok met een zakdoek eraangeknoopt) en dan de zakdoek laten verven/ kleuren met textielverf/ stiften?

Pfff, haha, hier heb je ook lekker veel aan, NOT!

Wij gaan geloof ik voor moederdag mokken beschilderen met de kids, voor vaderdag weet ik het nog niet.

Ga nog ff verder denken!
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Minx ma 23 apr 2012 - 9:26

Misschien schoentjes verven, die je van papier maakt (de rode schoentjes)
huisjes en daar dingen op plakken als in hans en grietje
vliegend tapijt (aladdin)


En misschien niet zo knutsel maar met de kinderen (oudere) dingen planten als in de bonenstaak

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  JD ma 23 apr 2012 - 9:27

ja dat is dus bij mij het lastige; ik kan 1001 dingen bedenken voor moederdag; pannenlappen verven,pollepels plakken, bekers beschilderen, bord beschilderen, tegeltje maken.... maar we mogen er dus geen bestaande dingen voor gebruiken....

en dan wordt het opeens een stuk lastiger..... laughcry

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Minx ma 23 apr 2012 - 9:31

JaneDoe schreef:ja dat is dus bij mij het lastige; ik kan 1001 dingen bedenken voor moederdag; pannenlappen verven,pollepels plakken, bekers beschilderen, bord beschilderen, tegeltje maken.... maar we mogen er dus geen bestaande dingen voor gebruiken....

en dan wordt het opeens een stuk lastiger..... laughcry


mss wel wat veel werk, maar misschien is het leuk om papieren vazen uit te knippen en met de kinderen dan bloemen te gaan maken en die er in te plakken. De vaas inkleuren. Daar een leuk moederdag gedichtje op. Wel wat meer voor de oudere kinderen denk ik. Voor de hele kleintjes geen idee
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Niki ma 23 apr 2012 - 9:47

Het is heel toevallig... Wilde net een topic gaan plaatsen met een knutselidee voor bso jongens van 6 t/m 8 jaar. Ik doe vaak knutselactiviteiten, maar meestal doen de meiden mee.. Dus mocht iemand een tip voor me hebben, dan zou ik er blij mee zijn.

Is het misschien leuk als je bijvoorbeeld gezicht van roodkapje uitprint en een appart kapje maakt in het wit en dan de baby's/peuters rood laten verven. Zo kan je dat ook doen met de 7 dwergen.

Poppenkast een idee?? Ik zal verder nadenken voor ideeen... Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! 561177
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Lejow do 26 apr 2012 - 6:49

Een spiegel (papier in de vorm van een spiegel knippen/prikken en aluminiumfolie er op)
Een gouden ei (rondje tekenen op papier, plakken/tekenen/verven met goud)
Grote laarzen (ook weer tekenen op papier en plakken/tekenen/verven)


Moederdag:
- Een melkpak door de midden knippen (en verven of beplakken) en van a4tjes kleine vierkante papiertjes knippen: memohouder
- Macaroni 'pijpjes' verven en er een ketting van maken
- Een a3 karton door de midden vouwen, van een a4tje een waaier vouwen en dan het dunste deel van de waaier bij de vouw van het karton en het brede deel boven, zo krijg je een soort map: tijdschriftenhouder
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Lejow do 26 apr 2012 - 6:50

- een schild maken van karton en die beplakken of wat dan ook
- Een wolf van papier/karton en die beplakken met stukjes stof
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 8:59

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Theepotje
Een bevriende juf gaat deze maken met haar klasje.
En dan met een theezakje en wat chocolaatjes die ze dan weer zelf gaan 'maken' met de ijsblokjesvormen van Ikea.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  JD do 26 apr 2012 - 9:44

wow Megara, supercool!

Het moeilijke is ook nog eens dat wij volgens ons beleid gaan voorgeknipte knutsels mogen maken met de kids.... superlastig dus!
Maar heb evengoed wel wat aan jullie ideeen hoor!

Voor moederdag wordt het heel simpel, iemand op t forum gaf het idee om een fotolijst te maken, de kids deze te laten versieren, en dan een foto van het kindje op zn kop met de tekst "mama ik ben ondersteboven van jou!".

Vond ik toch wel erg schattig, en simpel te maken met zulke ukkies.
Mijn collega is op vakantie en komt pas na moederdag terug, en ik sta elke dag met zo'n beetje een andere uitzendkracht, dus ik ga het mezelf dit jaar niet te moeilijk maken smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 9:53

Ook leuk toch! Mijn broertje kwam daar jaren geleden ook eens mee thuis vanuit de basisschool. En dan hingen ze op de kop aan het klimrek, ook geinig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  JD do 26 apr 2012 - 10:32

Megara schreef:Ook leuk toch! Mijn broertje kwam daar jaren geleden ook eens mee thuis vanuit de basisschool. En dan hingen ze op de kop aan het klimrek, ook geinig.

hihi maar dat gaat me niet lukken met mijn 1 jarige kindjes denk ik Wink
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  mickey do 26 apr 2012 - 20:19

Leuk dat jullie "mijn" fotolijstjes gaan maken!! De ouders vonden het erg leuk. En het is inderdaad eenvoudig te maken, vooral met die kleintjes.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Aziraphale do 26 apr 2012 - 22:00

Voor moederdag:
"Moesje voor moesje".

http://www.jessi.nl/?p=27

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Moesje
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 23:05

Megara schreef:Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Theepotje
Een bevriende juf gaat deze maken met haar klasje.
En dan met een theezakje en wat chocolaatjes die ze dan weer zelf gaan 'maken' met de ijsblokjesvormen van Ikea.

Deze is leuk! Die ga ik even opslaan als je dat goed vindt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 23:17

JaneDoe schreef:
Megara schreef:Ook leuk toch! Mijn broertje kwam daar jaren geleden ook eens mee thuis vanuit de basisschool. En dan hingen ze op de kop aan het klimrek, ook geinig.

hihi maar dat gaat me niet lukken met mijn 1 jarige kindjes denk ik Wink

Dat spreekt voor zich. Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Parisienne zo 29 apr 2012 - 9:51

Wat betreft het thema sprookjes: misschien leuk om een hele grote Sprookjesboom te maken en in de boom foto's/vingerverf-handjes/naamkaartjes/andere sprookjes-knutsels te hangen. Om op deze manier het thema 'Sprookjes' een beetje te laten leven in het lokaal.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  applestar zo 29 apr 2012 - 23:01

Parisienne schreef:Wat betreft het thema sprookjes: misschien leuk om een hele grote Sprookjesboom te maken en in de boom foto's/vingerverf-handjes/naamkaartjes/andere sprookjes-knutsels te hangen. Om op deze manier het thema 'Sprookjes' een beetje te laten leven in het lokaal.



+1

Of een kasteel bouwen van dozen etc in het lokaal. Zodat je een sprookjeskasteel krijgt. Zeker de wat oudere kinderen kunenn hierbij helpen en soms is hun fanatasie heel erg handig!
Ehhm verder: Prinsessen mutsen maken, toverstafjes, toverdrankjes etc. Hebben jullie trouwens het thema sprookjes heel breed genomen of gaan jullie uit van 1 sprookje?



Wij doen voor moederdag een sieradendoosje verven. Ik sta op een groep van 0 tot 2 jaar. De houtendoosjes hebben we bij de xenos gekocht voor 0,80 cent. Deze mochen de kinderen zelf verven. Met de allerkleinste doen we een hand en voet afdrukje op het doosje. Er komt dan een gedichtje aan.

Voor vaderdag hebben we het idee om een cdtje te maken met allemaal liedjes over vaders/papa's. De cd hoesjes gaan we dan zelf maken/versieren met de kids.

Wij hebben trouwens een budget voor ongeveer een euro per kind voor moederdag en ook voor vaderdag.
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht! Empty Re: Meiden in de kinderopvang - knutselhulp gezocht!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum