Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden in de kinderopvang

+28
Lady Starstruck
widko
JD
Snoopy
Jezzie
Stuiterbal
Linda
Mint
Flower_L
Twellie
Thunder
Coccinelle
Aimee
Printje
Cato
applestar
ShallY
SparklingEyes
Liadan
Guus
mickey
Parel
Sweet33
eigenwijs
aardbeitje
GreenGrass
Caresses
Ibbeltje
32 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 18:24

Hoe gaat het eigenlijk momenteel bij jullie op je werk? Wat merken jullie van de teruglopende kindaantallen, en wat voor gevolgen heeft dat tot nu toe gehad voor jouw werkgever? Watvoor gevolgen heeft het voor de kinderen, is er daardoor noodgedwongen het één en ander veranderd in de groepssamenstellingen?
Hoe ervaar jij de werkdruk en de bezuinigingen? Of werk jij net als anders en maak jij je geen zorgen om je baan/contracturen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Ibbeltje do 6 sep 2012 - 18:30

Bij ons zijn inmiddels degenen zonder vast contract eruit. De terug loop valt hier nog redelijk mee. Er is wel wat terugloop maar nog niet heel zorgelijk op onze vestiging. Op andere vestigingen zijn wel al groepen moeten sluiten en zo. Ik ben nog niet bang voor mijn contracturen/baan. We krijgen overigens nog steeds nieuwe kindjes bij.

Wel vind ik het vervelend dat we nu dus goede krachten kwijt zijn, nieuwe inval met 0 uren contracten er bij zijn gekomen. We kunnen geen vaste krachten meer garanderen op de groepen (je moet nog flexibeler en het kan zijn dat je wel eens op een andere groep komt te staan). Ik vind het dus ook naar ouders toe niet fijn dat ze weer zoveel nieuwe gezichten zien.

En hoe is dat bij jou?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 19:09

Verwijderd.


Laatst aangepast door Maple op wo 5 dec 2012 - 23:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Caresses do 6 sep 2012 - 20:29

Ik val in bij een groot kdv organisatie. De locatie waar ik werk heeft geen last van teruglopende kind aantallen maar veel andere locaties wel.
Gevolgen zijn dat contracten niet verlengt worden en er nu vaak mensen te kort zijn. Dit vullen ze op door nieuwe mensen 0-uur contracten te geven.
En als mensen met een vast contract over zijn dan worden ze naar een andere locatie gedaan (soms voor vast, soms alleen om in te vallen).
Zelf heb ik geen veranderingen gemerkt in werkdruk. Voor mij is er nu lekker veel werk omdat ik dus een invaller ben. Ik maak me verder geen zorgen over mijn baan omdat ik zelf al op zoek ben naar iets vast.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  GreenGrass do 6 sep 2012 - 21:25

Ik werk dan wel niet in de kinderopvang, maar een vriendin van mij wel. In het noorden krimpen alle creches over het algemeen. Nu heeft zij het geluk dat er iets 'extra's' bij hun opvang is, waardoor ze als een idioot groeien. Ze gaan zelfs een tweede locatie openen!

In de regio waar ik nu woon, stampen ze ook nog nieuwe gebouwen uit de grond. Het is vreemd om te horen dat bij jou alles terugloopt en hier je gewoon nieuwe opvanglocaties ziet verschijnen! Blijkbaar kan het dan financieel prima uit!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 22:19

Ik weet ook niet waar die tegenstrijdige berichten vandaan komen, het is een landelijk bekend iets dat de bezuinigingen in de kinderopvang meer kwaad doen dan goed, en het ergste komt pas volgend jaar, als ze nóg meer willen bezuinigen. En zelfs nu zijn er al een aantal kleinere organisaties over de kop gegaan, ook in mijn eigen woonplaats. Hier zijn ook nog wel wat nieuwe dagverblijven gekomen maar die hebben het allemaal net zo zwaar als wij. Misschien hebben die dagverblijven een heel eigen pedagogische visie of een 'extra' die ze kunnen bieden en dat ze daarom net wat meer in trek zijn dan een gemiddeld dagverblijf, maar anders zou ik het ook niet weten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  aardbeitje vr 7 sep 2012 - 4:59

Ik werk bij een vrij grote organisatie. En bij ons gaat het niet goed. Er zijn al een aantal locaties gesloten ofwel samengevoegd. Bijna alle tijdelijke contracten zijn er al uit. De mensen zonder vast contract weten dat ze er binnenkort uit liggen. Op mijn locatie werken we met 8 PM-ers met een vast contract. We zijn al een hele tijd vaak over. Er komen nog wel nieuwe kinderen, maar niet genoeg. Ik heb vorige week gehoord dat ik overgeplaatst word. En een collega van mij ook. Mijn collega's moeten nu met z'n 6en verder. Ik hoop voor ze dat het een beetje leuk blijft en dat het centrum overeind kan blijven. Ik vind het vreselijk dat ik weg moet. Ik ga nu naar een andere locatie en ik hoop dat ik het daar naar mijn zin ga hebben. Maar gelukkig heb ik nog werk. Ze zeggen dat het in het nieuwe jaar duidelijk merkbaar wordt dat er veel terugloop komt. Ik hoop dat het mee gaat vallen.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  eigenwijs vr 7 sep 2012 - 5:15

bij ons gaat het heel slecht. Iedereen die een vast contract moet krijgen ligt eruit..

de werkdruk is zo hoog dat er bijna elke dag wel huilende collega's zijn.. zelf ben ik druk bezig om

een andere baan te zoeken.. binnen 2 maanden zijn er al 10 kinderen van twee groepen weggegaan.
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Sweet33 za 8 sep 2012 - 8:03

Het gaat bij ons ook niet goed. Ik werk bij een grote landelijke organisatie. Het kindaantal loopt terug en er komen weinig aanmeldingen. De verhoudingen liggen scheef. Ons is verteld dat we safe zitten tot december met het huidige personeel en kindaantal. Maar wat je zegt, het werkt niet meer hetzelfde, het gaant alleen nog maar om cijfertjes, zo strak mogelijk inroosteren etc...Tijd voor een nieuwe baan, maar idd opzeggen doe je ook niet zomaar...
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Ibbeltje za 8 sep 2012 - 8:34

Maple> o wat erg dat je geen blijk van waardering krijgt zeg. Je doet alles om het draaiende houden en dan niks geen compliment, nou daar zakt mijn broek van af. Gelukkig heb ik dat nog niet bij ons meegemaakt.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Parel za 8 sep 2012 - 9:21

Bij ons gaat het verschrikkelijk.
Zijn van 2 groepen naar 1 groep gegaan, waardoor we allemaal onze eigen kinderen op de groep hebben. Verschrikkelijk is dat.

We lopen gigantisch terug, en de kans is meer dan aanwezig dat we gaan sluiten. Ik heb een jaarcontract dat afloopt in februari, samen met 3 andere collega`s en we worden sowieso niet verlengd. De kans zit erin dat we tot februari worden gedetacheerd, minder uren krijgen toebedeeld en weet ik het wat.

Onze stagiaire is halverwege haar opleiding geswitcht naar de opleiding verzorgende, en gelijk heeft ze. Wel zijn we onze stagiaire dus kwijt, terwijl we al zo verschrikkelijk strak moeten roosteren.

Ik ben aan het zoeken naar een andere baan, ik ben door naar de 2de ronde, waarschijnlijk heb ik een nieuwe baan. De creche die bij dat nieuwe werk hoort loopt ook gigantisch terug. Naast dat ik het ontzettend vervelend voor ons vindt, vind ik het ook vervelend voor de kindjes die zoveel veranderingen mee moeten maken.

Het is verschrikkelijk, werken in de kinderopvang momenteel.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  mickey za 8 sep 2012 - 9:43

Na mijn afstuderen in 2009 kon ik al snel bij een KDV van een grote landelijke stichting aan de slag, op 5 minuten van mijn huis, dus ideaal! Daardoor was ik altijd degene die als eerste werd gebeld als er iemand ziek was, want ik kon er als snelste zijn. Ik had een inval-contract, maar heb altijd veel gewerkt, zo'n 30 uur gemiddeld per week toch wel. Ben ook wel over de 40 gegaan in drukke tijden. Toen ik zwanger werd, zat ik met mijn vierde inval-contract. Dat zou in november aflopen en dus óf vast moeten worden óf eruit. Toevallig ging ik in oktober met verlof, dus met mijn baas afgesproken dat ik drie maanden thuis zou blijven en dan zou terug komen, en weer een nieuw inval-contract krijgen. Een vast contract was niet mogelijk, want dat mocht niet vanuit de organisatie.

En toen werd het februari, was mijn verlof afgelopen en ook mijn zwangerschapsuitkering. Helaas was het inmiddels dusdanig teruggelopen, dat mijn baas me geen uren kon geven. Daardoor heb ik uiteindelijk tot eind april thuis gezeten.

Toen kon ik bij dezelfde stichting gaan werken, maar dan op een andere locatie. Mijn reistijd is nu ongeveer 15-20 minuten. Voor mijn gevoel duurde het wel even voordat ik mijn draai gevonden had. En net toen ik me steeds beter op mijn plek voelde, gingen de roddels rond: Invallers zouden geen verlenging meer krijgen... Op een gegeven moment heb ik mijn baas daarop aangesproken en het is waar. 30 oktober is mijn laatste werkdag Sad Ik werk nu ruim 4 maanden op deze locatie en het bevalt heel goed. Hoewel het dezelfde stiching is, is het heel anders werken en dat vind ik eigenlijk wel prettig. Ik werk de laatste tijd steeds vaker op de BSO en zelfs dat begin ik nu leuk te vinden, al ligt mijn hart bij de allerkleinsten. Wel werk ik een stuk minder dan ik op de andere locatie altijd deed... Werk nu vaak maar twee middagen BSO en soms een dag KDV per week, i.p.v. 4 dagen KDV...

Oftewel: hier in het zuiden is het ook geen pretje in de kinderopvang Sad
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Guus za 8 sep 2012 - 20:16

Wat heftig zeg allemaal!

Bij ons gaat het eigenlijk wel goed, er zijn nog wachtlijsten en er is weinig terugloop qua kinderen.

De werkdruk is wel erg groot, vooral van de 'vaste' (dat zijn bij ons diegene die er wat langer werken, niet persee die met een vast contract) wordt veel gevraagd en hoge eisen gesteld. Ik sta op een peutergroep die groter is geworden om meer kinderen aan te kunnen nemen en we bieden veel extra services aan die ook veel op de schouders van de vaste leidsters komt... Er is hierdoor veel verloop van leidsters die er maar een paar weken/maanden zijn en vervolgens niet door de proeftijd komen of zelf het te zwaar vinden.
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Liadan za 8 sep 2012 - 20:29

Bij ons loopt het ook terug. Op de locatie waar ik werk zijn geen wachtlijsten meer, kinderen gaan weg als ze 4 jaar zijn maar er komen geen nieuwe kinderen meer voor in de plaats.
Nu is dat nog geen probleem voor het leidster/kind ratio, maar over een tijdje natuurlijk wel. In de organisatie waar ik werk krijgen mensen met een tijdelijk contract geen verlenging meer, er zijn een aantal leidinggevenden ontslagen en op andere locaties zijn groepen gesloten. Ik heb de afgelopen maanden af en toe op andere locaties moeten werken en af en toe op andere dagen.
De werkdruk is ook een stuk groter geworden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 20:46

Ik werk dan wel niet meer op het KDV, maar ik zie op het kdv / de organisatie waar mijn kinderen heen gaan wel de resultaten van de bezuinigingen. Moest ik in januari nog lobby'en voor een plek voor mijn jongste zoon (die halverwege die maand geboren is), mochten er in juni twee superlieve leidsters weg omdat het kind aantal extreem teruggelopen is.

Ik merk dat de flexibiliteit van de opvang weg valt en dat ze door gekke initiatieven (in mijn ogen he..) mensen proberen te trekken, maar ik ren er van weg. Ik ben momenteel druk op zoek naar een gastouder, vanwege de veranderingen maar ook omdat de kosten te hoog worden...

Ik ben ook erg benieuwd, net wat Maple zegt, wat de bezuinigingenronde van 2013 ons brengen gaat..

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  ShallY di 18 sep 2012 - 3:38

Wij merken er echt helemaal niks van. Ik werk dan wel op een kleinschalig kinderdagverblijf maar we hebben gewoon nog een wachtlijst.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  applestar di 18 sep 2012 - 4:42

Ik werk ook in de kinderopvang en hier gaat het ook slecht.

Iedereen die nog geen vast contract heeft, moet eruit. Waaronder ook ik.
De werkdruk is erg hoog en er is veel stress. Inval is er bijna niet, want er worden geen mensen aangenomen en het handje vol inval wat er is, wordt ingezet voor de langdurige zieken. Dit loopt in de afgelopen weken hoog op.

Wat ik denk nog het ergste vind is dat het alleen maar een centen kwestie is en dat er gewoon niet meer naar de kinderen, ouders en het personeel gekeken wordt.
Elke dag moeten we met kinderen en collega´s schuiven. elke dag is er wel weer iets. Onze locatie manager doet wat ze kan, maar hogerhand houd alles tegen. Het is zelfs zo erg dat kinderen alleen maar heel de dag huilen, weg blijven van het KDV en zelfs terug vallen in hun ontwikkeling. Dit alleen doordat de kinderen geen veilige en warme omgeving meer hebben omdat er altijd maar geschoven moet worden.

Dit vind ik persoonlijk zo erg. Kinderen moeten veilig kunnen opgroeien en zich goed kunnen ontwikkelen. Hoe kan een kind dat nou nog doen als ze keer op keer in zo´n situatie worden gezet.
Het is dat ik weg moet en ik me eigenlijk helemaal niet meer wil inzetten voor de stichting waar ik werk maar ik doe het voor de kinderen. Wilde ook echt al mijn uren opnemen en niet meer terug komen, maar ik kan het niet. Zeker niet hoe ik zie hoe het er aan toe gaat. De kindjes verdienen dit niet.
Ik heb dit ook aangegeven bij de directie en ik hoop van harte dat ze er iets aan gaan doen maar ik hou mijn hart vast!
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gast vr 30 nov 2012 - 9:44

En hoe is het nu bij jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Cato vr 30 nov 2012 - 10:07

Pff, bij ons merken we op het kdv net nu wel echt veel 4 jarige weg weinig nieuwe kinderen erbij. Op de bso gaat het nog wel maar daar zijn de tijden ook beter geweest.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gast vr 30 nov 2012 - 10:11

Verwijderd.


Laatst aangepast door Maple op wo 5 dec 2012 - 23:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Printje vr 30 nov 2012 - 10:15

Wat vervelend om te lezen voor jullie, al doe ik er zelf als ouder ook aan mee. Wanneer R 4 is gaat hij er sowieso weg en als ik het voor die tijd anders geregeld ga krijgen ook, ik vind het veel te duur, helaas want ik vind het zo goed voor hem eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gast vr 30 nov 2012 - 10:41

Begrijp het wel dat het je te duur wordt, dat zeker. Ik denk alleen dat we hier in Nederland qua kinderopvangkosten veel te verwend zijn geraakt... Als ik hoor dat ouders voor 3 dagen opvang in de week 250 euro zélf moeten betalen dan vind ik dat eigenlijk wel meevallen. Maargoed, ik kan natuurlijk ook niet in andermans portemonnee kijken smile Natuurlijk is het een smak geld, maar kinderopvang is echt verschrikkelijk duur, van de uurprijs wordt er misschien maar een héél klein deel als winst binnengehaald, de rest dekt de onkosten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Printje vr 30 nov 2012 - 10:47

Maple; dat klopt ook wel maar als je naar verhouding onderhand bijna net zo goed zelf thuis kan blijven ipv naar de opvang... ik vind alleen maar werken voor de opvang ook niet ideaal, het is bij ons niet zo hoor maar het is toch best een kostenpost. Ik vind het aan de ene kant ook zonde dat het alleen maar duurder gemaakt wordt omdat ze zo nog niet stimuleren dat vrouwen gaan werken.

Ik zou hem er overigens met pijn in mijn hart weghalen want hij leert er erg veel en heeft het enorm naar zijn zin. Daarom gaat hij nu toch nog steeds.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Aimee vr 30 nov 2012 - 11:17

Maar ik snap dat hoe het kan dat moeders beter thuis kunnen blijven. Nouja, ik vraag me meer af hoe weinig die moeders dan verdienen? Laten we zeggen dat ik 1300 euro per maand verdien. Ik moet voor twee volle dagen opvang per week 250 euro betalen. Dat is veel geld, maar toch nog 1150 euro meer dan thuisblijven? Dan zal je nog wel wat toeslagen enzo krijgen, maar toch niet zoveel?

Wij maken wel bewust de keuze voor een gastouder, maar dat is omdat KDV's voor ons niet flexibel genoeg zijn en toch ook wel een stuk goedkoper.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gast vr 30 nov 2012 - 11:20

Aimee schreef:Maar ik snap dat hoe het kan dat moeders beter thuis kunnen blijven. Nouja, ik vraag me meer af hoe weinig die moeders dan verdienen? Laten we zeggen dat ik 1300 euro per maand verdien. Ik moet voor twee volle dagen opvang per week 250 euro betalen. Dat is veel geld, maar toch nog 1150 euro meer dan thuisblijven? Dan zal je nog wel wat toeslagen enzo krijgen, maar toch niet zoveel?

Ja, dat vraag ik me ook af, en dat is ook wat ik bedoelde met dat we ook wel vanuit een héle luxe positie komen en dat ouders daardoor ook wel een beetje verwend zijn geraakt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden in de kinderopvang  Empty Re: Meiden in de kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum