Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bedenk een gerecht..

4 plaatsers

Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Bedenk een gerecht..

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 21:50

Een soort forum ready set cook spelletje.

Ik geef een aantal ingrediënten en de volgende moet daar een lekker gerecht mee bedenken. Je mag een aantal ingrediënten toevoegen, maar de basis moet met de gegeven ingrediënten zijn. Heb je een lekker gerecht bedacht? Dan plaats je een nieuwe lijst voor de volgende.

Ik begin:

- zalm
- tomaat
- rode ui

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Mizz_S zo 30 jan 2011 - 1:35

Wat een leuk idee! Maar ik weet geen recept want ik lust geen zalm...
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 2:03

Hahaha ook geen fictief gerecht? Maar vooruit, je mag ook kip ipv zalm gebruiken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 4:18

Wat ik zou doen is de zalm helemaal rullen in olijfolie met knoflook in de wok, daarna kleine stukjes zoete ui toevoegen. Ondertussen stoof ik de tomaten in een ander pannetje met olijfolie en een beetje suiker om het zure van de tomaat af te halen. Daarnaast kook ik volkoren penne in water met een teentje knoflook. Op het laatste doe ik de gekookte penne, de gestoomde tomaat en de gerulde zalm met zoete uit bij elkaar in de wok en roer er een bekertje creme fraice doorheen en maar het af met wat peper en zout.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 4:20

Hmm klinkt super lekker Mamavan2!

Kan je een nieuwe ingredientenlijstje bedenken voor de volgende?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  lieke89 zo 30 jan 2011 - 4:22

ik vind zalm ook niet lekker, maar ik denk wel dat je er een lekker omeletje mee kan maken. Ik zou dus in mijn omelet fijgesneden rode ui doen, blokjes mozzerella, tomaat, kip en misschien ook nog wat gesneden verse basilicum. Peper en zout erbij en je hebt een heerlijke gevulde omelet.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 4:23

Dank je ! Ik maak het weleens dus je ingredienten waren een makkie :P

Volgende :

Gamba's
Tomaat

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 4:23

Mama_van2 schreef:Wat ik zou doen is de zalm helemaal rullen in olijfolie met knoflook in de wok, daarna kleine stukjes zoete ui toevoegen. Ondertussen stoof ik de tomaten in een ander pannetje met olijfolie en een beetje suiker om het zure van de tomaat af te halen. Daarnaast kook ik volkoren penne in water met een teentje knoflook. Op het laatste doe ik de gekookte penne, de gestoomde tomaat en de gerulde zalm met zoete uit bij elkaar in de wok en roer er een bekertje creme fraice doorheen en maar het af met wat peper en zout.
Haha, ik had exact zoiets in m'n hoofd.

Ik zeg kip, rijst en Italiaanse wokgroenten.

Edit: Ohw, ik ga voor m'n beurt natuurlijk, sorry! Maar dit dilemma heb ik voor morgen, wat ga ik voor lekkers hiermee koken zonder dat het kaal en afgezaagd is. Gehakt ipv kip mag ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Susan zo 30 jan 2011 - 4:27

Ik zou de zalm met knoflook en dille in aluminiumfolie in de oven bakken en dan opdienen met krieltjes en een salade van tomaat, rode ui, kappertjes en balsamicoazijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 4:51

Mama_van2 schreef:Dank je ! Ik maak het weleens dus je ingredienten waren een makkie :P

Volgende :

Gamba's
Tomaat

Spaghetti koken, in olijfolie met knoflook en chili pepertje de gamba's bakken (moeten wel gepelde gamba's zijn), spaghetti er bij doen en tot slot halve cherrytomaatjes toevoegen.


Maple, met een zak wokgroenten kan ik weinig creatiefs behalve het gewoon lekker opbakken. Als je nou hele paprika's had, dan kon je die lekker vullen met rijst en gehakt. Of als je het met aardappels doet ipv rijst kan het lekker in de oven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Susan zo 30 jan 2011 - 5:00

@Maple, ik zou er risotto van proberen te maken, al heb je denk ik geen risottorijst?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  TNMN zo 30 jan 2011 - 6:15

Marin schreef:
- zalm
- tomaat
- rode ui

Ik zou hier een pastasalade mee maken, met rucola en selderij.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 6:41

Met de ingrediënten van Marin zou ik een hartige taart maken, en dan de helft van de rode ui ín de taart en van de rest een chutney maken....

Met de ingrediënten van Maple zou ik of risotto maken (als het moet moet moet kan het wel met 'gewone rijst, is gewoon minder lekker) of rijstkoekjes met kippenhamburgertjes en de roerbakgroenten opleuken met kruiden of stoven in tomatensaus.

Met de ingrediënten van Susan, I love gamba's, gamab's marineren met (knoflook) olie, knoflook en chili en dan aan saté prikkers rijgen en in de grillpan. Tomatenchutney maken en iets van wedges ofzo erbij, met rozemarijn en zeezout. Eventueel nog een frisse salade ernaast

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 8:17

Wat een lekkere ideeen, Dolores!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 23:30

Met de zalm tomaat en de ui:

Pasta koken.. mengen met tomatensaus (bertolli) in een ovenschaal tomaat in plakjes en uit met in stukjes over de zalm eroverheen en daar bovenop de zalm met zout en peper. 20 m

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedenk een gerecht.. Empty Re: Bedenk een gerecht..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum