Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vacature dilemma

+2
Monte
JoyceVL
6 plaatsers

Ga naar beneden

Vacature dilemma Empty Vacature dilemma

Bericht  JoyceVL wo 5 sep 2012 - 3:13

Afgelopen juni ben ik afgestudeerd en heb ik een HBO-diploma. 9 Weken en 85 sollicitaties verder was ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij 2 bedrijven. Door de crisis en het feit dat de banen niet voor het oprapen liggen had ik nooit verwacht dat ik in deze positie terecht zou komen..

Bedrijf A heeft me gisteren gebeld met de mededeling dat ik ben aangenomen. De functie is leuk, de reisafstand is niet gunstig, ik krijg iets meer salaris dan bij bedrijf B, alleen betreft dit een functie voor 6 maanden. Een mogelijkheid tot verlenging is er niet.

Bedrijf B belt mij vrijdag op met nieuws. Als ik door ben, volgt er nog een 2e gesprek. De functie is net als bij A leuk, ik verdien wel iets minder maar de reisafstand is veel korter. Daarnaast biedt deze functie wel mogelijkheid tot verlenging en interne opleidingen.

In afwachting van bedrijf B, heb ik toch maar ja gezegd tegen bedrijf A. Dit omdat ik niet zeker weet of bedrijf B mij wil, en ik straks met lege handen sta. Nu ga ik dus twijfelen, erg netjes is het niet om bedrijf A achteraf af te zeggen (ik heb overigens nog niets getekend, dat gebeurd volgende week als ik hopelijk meer weet van A. Ook hebben ze nog 10 goede kandidaten voor die functie achter de hand).

En nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen. Bedrijf B afwachten met het risico dat ik A afkets en B me ook niet aanneemt, een contract tekenen bij A en dan doorgroeimogelijkheden laten schieten.. Daarnaast voel ik me nu al schuldig tegenover bedrijf A, stel ik zeg af. Aan de andere kant, zo gaan zij zelf ook met sollicitanten om. Vraag is immers groter dan aanbod..

Het financiële aspect is trouwens geen issue. Het scheelt € 200 per maand, maar door de doorgroeimogelijkheden hoop ik dat weer te compenseren als ik er langer werk.

Wat zou jullie keuze zijn? Kiezen voor de zekerheid van A, of toch even wachten op B?
JoyceVL
JoyceVL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 256
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacature dilemma Empty Re: Vacature dilemma

Bericht  Monte wo 5 sep 2012 - 4:14

Ik vind het wel goed dat je alvast voor bedrijf A hebt gekozen. Maar ik zou het toch zoveel mogelijk proberen af te houden totdat je iets hoort van B. 6 maanden een baan vind ik wel heel erg kort, zeker omdat je dan over niet al te lange tijd weer moet solliciteren met alle stress van geen baan kunnen vinden. Dan zou B toch aantrekkelijker zijn voor mij. Maar ik ken je situatie en ik zou ook liever 6 maanden een baan hebben dan geen. Ik zou dus A blijven vasthouden maar proberen B nog even af te eachten. Succes!
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacature dilemma Empty Re: Vacature dilemma

Bericht  JoyceVL wo 5 sep 2012 - 4:56

Bedankt voor je reactie! 6 maanden is inderdaad erg kort. Heb tijdens het sollicitatiegesprek nog gevraagd of er binnen dat bedrijf mogelijkheden zijn om te (blijven) werken, maar feitelijk hebben ze me alleen nodig voor de 'piek' maanden met grote drukte. Als starter is een functie voor langere tijd dan aantrekkelijker!
JoyceVL
JoyceVL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 256
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacature dilemma Empty Re: Vacature dilemma

Bericht  Shopelle wo 5 sep 2012 - 8:55

Ik zou bedrijf A nog even aan het 'lijntje' houden en met bedrijf B verder gaan.
Uiteindelijk denk ik dat je bij bedrijf B fijner zit in verband met de reistijd en de interne opleidingen. Je zegt zelf dat je beide functies leuk vindt.

Je kunt wel tegen bedrijf A zeggen dat je nog meer sollicitaties hebt lopen. Wat voor tijdsbestek is denk je bedrijf B beschikbaar voor een tweede gesprek?

Het is wel lastig hoor. Ik snap het heel goed maar je wilt nu gewoon niets mislopen dus je moet voor zekerheid gaan.
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacature dilemma Empty Re: Vacature dilemma

Bericht  Antibes wo 5 sep 2012 - 9:18

Heb je nog iets van proeftijd bij bedrijf A? Ik snap dat je je schuldig voelt en het is ook niet helemaal netjes, maar je moet inderdaad rationeel zijn en 1) zo gaan ze ook niet met jou om en 2) je moet toch wel je eigen belang boven dat van hen stellen!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacature dilemma Empty Re: Vacature dilemma

Bericht  JoyceVL do 6 sep 2012 - 2:54

Uiterlijk morgen hoor ik meer bedrijf B, of ik nog 'in de race ben'. Tijdens mijn eerste gesprek is wel verteld dat ik een goede kans maak, ik heb zelf ook een goed gevoel overgehouden aan het gesprek. Eerst maar afwachten, maar ik heb het gevoel dat ik wordt aangenomen..

Heb net het arbeidsvoorwaardenvoorstel van A doorgenomen, de proeftijd bedraagt twee maanden voor een functie van zes maanden. Vind ik naar rato erg lang..

Ik probeer het zo lang mogelijk te rekken. A belt eerst nog op voor een afspraak, om het contract te ondertekenen en de CAO door te nemen. Dus hopelijk kan ik het lang genoeg rekken, tot ik meer weet van B.

Bedankt voor jullie reacties, zo ga ik me iets minder schuldig voelen smile
JoyceVL
JoyceVL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 256
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacature dilemma Empty Re: Vacature dilemma

Bericht  Raindrop za 8 sep 2012 - 22:49

Heb je nog iets gehoord van bedrijf B? Ik zou bedrijf A zeker nog aanhouden, als bedrijf B niks wordt heb je tenminste wel werk, ook al is het maar voor 6 maanden. Misschien kan je dan terwijl je daar werkt nog verder solliciteren.

Hopelijk heb je positief bericht gehad van bedrijf B! smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacature dilemma Empty Re: Vacature dilemma

Bericht  JoyceVL ma 10 sep 2012 - 1:27

Goed nieuws! Ik ben aangenomen bij bedrijf A. Zodra ik m'n contract heb getekend (morgen) neem ik contact op om A. af te zeggen. Ga vertellen dat ik een halfjaarcontract te kort vind, als B me doorgroeimogelijkheden kan bieden.
JoyceVL
JoyceVL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 256
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacature dilemma Empty Re: Vacature dilemma

Bericht  Pompoen ma 10 sep 2012 - 3:27

Ik neem aan dat je aangenomen bent bij bedrijf B? Haha je schrijft namelijk A, maar daar was je al aangenomen toch?
Wel luxe hoor dat je gewoon in een positie zit waar je kunt kiezen welke je neemt! En ik zou inderdaad ook baan B gekozen hebben, minder inkomen meer toekomstmogelijkheden!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacature dilemma Empty Re: Vacature dilemma

Bericht  JoyceVL ma 10 sep 2012 - 20:42

Uuh ja.. je hebt gelijk! Zo verwarrend was het verhaal voor mij, ik gooi het zelfs nu nog door elkaar. smile
JoyceVL
JoyceVL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 256
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacature dilemma Empty Re: Vacature dilemma

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum