Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onregelmatige cyclus en zwanger worden

+6
*Lookie*
PapillonRose
banjer49
nisavi
Dora
Filoria
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  moepie zo 30 jan 2011 - 20:17

Hier ook het zelfde.
Voor mijn zwangerschap van mijn dochtertje was ik ook heel weinig ongesteld. Na 8 maanden kreeg ik al een doorverwijzing van de huisarts naar de fertiliteitskliniek van het ziekenhuis hier. De ongesteldheid kwam gewoon nauwelijks en ik had 2 maanden getemperatuurd daaruit kon mijn huisarts ook opmaken dat ik gewoon geen eisprong had. Soms werd ik 50 dagen niet ongesteld en soms 80! Ik ben toen clomid gaan slikken, hiermee raakte in de 2e ronde zwanger!

Inmiddels is er bij ons de wens voor een tweede. We zijn alweer in het ziekenhuis geweest en ik zou mijn cyclus even afwachten. De eerste ronde was die 37 dagen en nu zit ik alweer te wachten vanaf 17 december....

Eventueel is er een topic voor meiden die "moeilijk" zwanger worden. Kun je altijd mee komen schrijven hoor!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  SparklingEyes zo 30 jan 2011 - 20:26

Ik heb zelf ook een onregelmatige cyclus...Voor ik zwanger werd van N. voelde het niet goed dat er zo lang tussen zat steeds, dat ik naar de ha ben gegaan. Gelukkig sprak die met me af dat als het wéér zo lang zou duren, dat ik dan een verwijzing kreeg naar de gyneacoloog... Bij de eerste afspraak bij de gyn was gelijk duidelijk wat er was en gaf de gyn aan dat het heel goed was dat ik naar mijn eigen gevoel heb geluisterd.

Ik heb uiteindelijk medicatie gekregen om regelmaat te krijgen en bij de eerste echte ronde (de eerste twee maanden met medicatie moest mijn man steeds rond mijn vruchtbare dagen z'n kwakkie voor onderzoek naar 't ziekenhuis brengen en mochten we niet vrijen.'..) was het gelijk raak.

Ik heb binnenkort weer een afspraak bijde gyn omdat we toch voor een tweede willen gaan..

Als het je zelf niet lekker zit, zou ik gewoon even naar de gyn en het na laten kijken. Daar zijn ze voor, zeker gezien je voorgeschiedenis bij T.omas.

Succes er mee!!!

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Filoria zo 26 jun 2011 - 10:21

Beetje laat, maar nog bedankt voor de laatste reacties meiden!

Iedereen raadt me aan om naar de gyn te gaan geloof ik. Dat ga ik niet meteen doen hoor, ik kijk sowieso eerst een paar maanden of het lukt om zwanger te worden. Morgen gaat mn spiraaltje eruit.

Maar ik heb wel wat vraagjes. Ik hoop dat er meiden zijn die ervaring hebben met een onregelmatige cyclus en me kunnen helpen:

- Hoe weet je wanneer je meest vruchtbare dag is? Je hebt op internet wel van die dingen om dat uit te rekenen, maar dan moet je toch een lengte van je cyclus invullen. En die is bij mij steeds anders.
- Als je met ovulatietesten in de weer gaat, wanneer doe je die dan?
- Hoe werkt temperaturen precies? Ik weet dat het verschil in temperatuur maar 0,3 graden ofzo is. Maar is het resultaat van een huis-tuin-en-keukenthermometer wel precies genoeg om dit soort verschillen kloppend op te meten? Moet je dan geen speciale thermometer hebben ofzo? En waar stop je de thermometer? Ik doe altijd onder mn oksel, maar das niet zo betrouwbaar geloof ik he?

Heb trouwens de afgelopen maanden mijn cycli bijgehouden en ik had 39-42-50
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 11:11

- Ik voelde mijn eisprong ongeveer een week vantevoren aankomen (eitjes groeien namelijk erg groot bij mij). Ik gebruikte af en toe ovulatietesten om het precieze moment te vinden.
- Vanaf het moment dat ik buikpijn kreeg of soms al eerder voor de zekerheid. In jouw geval zou ik zestien dagen van je korste cyclus afhalen en dan beginnen met testen. Dat kan een erg duur geintje worden bij een onregelmatige cyclus, dus ik zou gewoon dipsticks halen en niet de dure testen met een smiley.
- Oksel is volgens mij een van de minst betrouwbare manieren temperaturen. Ik vraag me ook af wat de toegevoegde waarde van temperaturen is bij jou, want je cyclus is toch onregelmatig en normaalgesproken temperatuur je om inzicht in de maanden erna te krijgen. Het is wel een werkje en je moet er daardoor steeds mee bezig zijn, ik zou het niet zozeer aanraden.

Op zich heb je nu dus een mooie cyclus, fijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  SarahKey zo 26 jun 2011 - 18:05

- Hoe weet je wanneer je meest vruchtbare dag is? Je hebt op internet wel van die dingen om dat uit te rekenen, maar dan moet je toch een lengte van je cyclus invullen. En die is bij mij steeds anders.
Ik wist puur door het temperaturen wanneer ik een eisprong had (met clomid, zonder clomid heb ik geen of nauwelijks een eisprong) Soms voelde ik mijn eisprong, een flinke steek aan een bepaalde kant, maar dat was niet elke keer. Dat verschilt per vrouw.

- Als je met ovulatietesten in de weer gaat, wanneer doe je die dan?
Dat heb ik 1 maand gedaan, maar na 10 dagen was ik het zat om steeds een negatieve ovulatietest te hebben dat ik ermee ben gestopt. Zelfs bij de clomid heb ik geen ovulatietesten gebruikt. Ondingen.

- Hoe werkt temperaturen precies? Ik weet dat het verschil in temperatuur maar 0,3 graden ofzo is. Maar is het resultaat van een huis-tuin-en-keukenthermometer wel precies genoeg om dit soort verschillen kloppend op te meten? Moet je dan geen speciale thermometer hebben ofzo? En waar stop je de thermometer? Ik doe altijd onder mn oksel, maar das niet zo betrouwbaar geloof ik he?
Ik heb wel 2 jaar getemperatuurd. Mijn normale lichaamstemperatuur is 36,4. Als ik een eisprong heb gaat de temperatuur van 36,4 naar 36,0 en de dag erna naar 36,5. Dan weet ik dat er een ei is geweest. De dagen erna gaat de temp dan omhoog en als je zwanger bent zelfs 37.0 en hoger.
Onder je oksel is idd niet vertrouwbaar. In je uh bips is toch de beste manier. Je hebt bij de drogist van die alcoholdoekjes waarmee je de thermometer weer kunt schoonmaken. Ik gebruikte gewoon een normaal huis-tuin-keuken thermometer. Elke ochtend om 6 uur. In het weekend werd het soms wel 7 uur. Op zich niet zo'n groot probleem en ik temperatuurde dan ook gewoon. zoveel verschil zat er dan niet in.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  SarahKey zo 26 jun 2011 - 18:07

Zo nu even op je normale post reageren.

Als jij nog niet naar de gyn wilt moet je dat nog niet doen. Jij, en je man, moeten er voor 100% achterstaan want er gaat wat tijd en energie inzitten. Mijn man stond er eerst ook niet achter en daarom heeft het hier wel een paar jaar geduurd eer we de stap naar het ziekenhuis namen. Hij vond het vooral eng om mij pijn te zien lijden. Dat heeft hij ook gezien en dan zat hij met tranen in de ogen toe te kijken Laughing I love you Maar je doet het voor een goed doel.

wel vervelend dat je cyclus nog steeds zo in de war is.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Jelin zo 26 jun 2011 - 20:57

Ik heb ook een onregelmatige cyclus. Mijn cyclus toen ik stopte met de pil was eerst heel mooi 28 dagen. Maar daarna kwam de onregelmatigheid terug. Toen had ik een maand van 45 dagen geloof ik (weet het niet meer precies) en toen bleek ik al zwanger te zijn. Net op het moment dat we hadden besloten om het rustig aan te doen.

Ik zou het in jouw geval eerst proberen en mocht het niet lukken om toch een doorverwijzing naar de gyn te vragen. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen en dat je snel zwanger zult zijn!!

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Filoria wo 29 jun 2011 - 7:59

Bedankt voor al jullie lieve en nuttige reacties weer Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum