Cyclus en zwanger
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Cyclus en zwanger
hallo meiden,
zoals sommige van jullie wel weten ben ik 6 dec met de pil gestopt. 10 dec heb ik mijn ontrekkingsbloed gehad. en nu zit ik op dag 53 van mijn cyclus en ik ben nog steeds niet natuurlijk ongesteld geworden helaas.
nu vraag ik me eigelijk af of ik nu wel zwanger kan worden, ook al ben ik nog niet ongesteld geweest. en ik heb ook geen idee of ik al een eisprong heb gehad. wat als ik voorlopig niet ongesteld ga worden? moet ik dan al die tijd wachten voordat ik zwanger zou kunnen worden?
hopelijk begrijpt iemand het een beetje, vind het lastig uitleggen
groetjes puggle
zoals sommige van jullie wel weten ben ik 6 dec met de pil gestopt. 10 dec heb ik mijn ontrekkingsbloed gehad. en nu zit ik op dag 53 van mijn cyclus en ik ben nog steeds niet natuurlijk ongesteld geworden helaas.
nu vraag ik me eigelijk af of ik nu wel zwanger kan worden, ook al ben ik nog niet ongesteld geweest. en ik heb ook geen idee of ik al een eisprong heb gehad. wat als ik voorlopig niet ongesteld ga worden? moet ik dan al die tijd wachten voordat ik zwanger zou kunnen worden?
groetjes puggle
Gast- Gast
Re: Cyclus en zwanger
He meid!Puggle schreef:hallo meiden,
groetjes puggle
Ik snap je.. zit zelf een beetje met hetzelfde.. en had er net een beriochtje over geplaatst. Ongeveer zelfde verhaal als jij.. ook één ontrekkingsbloeding gehad, daarna 1 spontane en nu al zeven weken niets.. Begin me ook zorgen te maken.
Hoe was het voor jou voor de pil? Als ik jou was, zou ik gewoon proberen. Volgens mij kan je nu best zwanger raken. Als je eisprong bijvoorbeeld laat is en bv volgende week komt, kan je inprincipe zwanger raken toch.
Succes ermee, ik weet hoeveel onzekerheid het met zich mee brengt!
Live Laugh Love- Fluisteraar
- Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10
Als ik je goed begrijp wil je weten of je nu zwanger zou kunnen worden? Volgens mij wel, mits je een eisprong hebt natuurlijk!
Dat je menstruatie er nog niet aangekomen is, wil nog niet zeggen dat je niet zwanger kunt worden. Misschien heb je wel een hele lange cyclus en zolang je een eisprong hebt kun je zwanger worden, alleen kom er maar eens achter dat je een eisprong hebt.. Tenzij je die kunt voelen, dat zou het makkelijker maken.
Zolang je nog niet ongesteld bent geworden, zou je in theorie zwanger kunnen worden. Was je cyclus voor de pil ook al zo lang? Zo niet, dan komt het waarschijnlijk door de pil dat je lichaam van slag is. Kan wel een paar maanden duren voordat je cyclus weer op orde is. En als het te lang duurt, zou ik even langs de HA gaan. Heb het zelf ooit een keer gehad (was toen nog veel langer) en toen zou het opgewekt worden met medicijnen (gelukkig kwam het toen spontaan al).
Dat je menstruatie er nog niet aangekomen is, wil nog niet zeggen dat je niet zwanger kunt worden. Misschien heb je wel een hele lange cyclus en zolang je een eisprong hebt kun je zwanger worden, alleen kom er maar eens achter dat je een eisprong hebt.. Tenzij je die kunt voelen, dat zou het makkelijker maken.
Zolang je nog niet ongesteld bent geworden, zou je in theorie zwanger kunnen worden. Was je cyclus voor de pil ook al zo lang? Zo niet, dan komt het waarschijnlijk door de pil dat je lichaam van slag is. Kan wel een paar maanden duren voordat je cyclus weer op orde is. En als het te lang duurt, zou ik even langs de HA gaan. Heb het zelf ooit een keer gehad (was toen nog veel langer) en toen zou het opgewekt worden met medicijnen (gelukkig kwam het toen spontaan al).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Voor je een menstruatie hebt, heb je eerst een eisprong, dus je kunt in theorie wel zwanger raken, maar in de praktijk is het nu wel lastiger aangezien je totaal geen idee hebt wanneer je vruchtbaar bent. Ik zou me niet laten ontmoedigen hierdoor, heel veel vrouwen moeten na het stoppen met de pil een tijd wachten op de eerste echte menstruatie.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
bedankt alvast voor de reacties!
ik kan me eigelijk niet meer herinneren hoe mijn cyclus voor de pil was, ben op mijn 13de al aan de pil gegaan vandaar. ben echt maar een paar keer ongesteld geweest en toen aan de pil gegaan.
maar ik snap nu wel een beetje hoe het zit, het is idd alleen een beetje lastig om ik niet weet wanneer mijn eisprong is enzo. ik heb al eens gehoord ja van pilletjes die je kan krijgen als het niet op gang komt, alleen ik hoop niet dat dat straks echt nodig is want natuurlijk lijkt me wel beter!
kan niks anders als afwachten nu, maar ik weet nu in ieder geval dat het zou kunnen om zwanger te raken
ik kan me eigelijk niet meer herinneren hoe mijn cyclus voor de pil was, ben op mijn 13de al aan de pil gegaan vandaar. ben echt maar een paar keer ongesteld geweest en toen aan de pil gegaan.
maar ik snap nu wel een beetje hoe het zit, het is idd alleen een beetje lastig om ik niet weet wanneer mijn eisprong is enzo. ik heb al eens gehoord ja van pilletjes die je kan krijgen als het niet op gang komt, alleen ik hoop niet dat dat straks echt nodig is want natuurlijk lijkt me wel beter!
kan niks anders als afwachten nu, maar ik weet nu in ieder geval dat het zou kunnen om zwanger te raken
Gast- Gast
Ik herken je verhaal! Ik ben 5 maart 2010 gestopt met de pil. Na mijn ontrekkingsbloeding heeft het 4 maanden geduurd voordat mijn eerste menstruatie zich aandiende. Je lichaam moet het nu zelf weer gaan oppakken. Ik was erg bang dat mijn 2e menstruatie ook weer zo lang op zich zou laten wachten, maar deze kwam al na 33 dagen. Sindsdien was mijn cyclus regelmatig.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
.
Laatst aangepast door ekjir@M op za 13 aug 2011 - 19:59; in totaal 1 keer bewerkt
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Laced schreef:Ik herken je verhaal! Ik ben 5 maart 2010 gestopt met de pil. Na mijn ontrekkingsbloeding heeft het 4 maanden geduurd voordat mijn eerste menstruatie zich aandiende. Je lichaam moet het nu zelf weer gaan oppakken. Ik was erg bang dat mijn 2e menstruatie ook weer zo lang op zich zou laten wachten, maar deze kwam al na 33 dagen. Sindsdien was mijn cyclus regelmatig.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ja daar ben ik dus ook huiverig voor dat ik dan dadelijk ongesteld word en dat de 2de keer weer zo lang duurt! Maar dat was bij jou niet het geval, hopelijk gaat het bij mij ook zo! Ik kan dus alleen maar afwachten helaas.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Onregelmatige cyclus en zwanger worden
» Cyclus
» Hoe kan dit? (cyclus)
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» Buik(jes) topic
» Cyclus
» Hoe kan dit? (cyclus)
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» Buik(jes) topic
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: