Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onregelmatige cyclus en zwanger worden

+6
*Lookie*
PapillonRose
banjer49
nisavi
Dora
Filoria
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 9:34

Wie heeft daar ervaring mee?

Toen ik zwanger werd van Tomas was ik 1,5 jaar niet ongesteld geweest. Ik weet dus dat het kan Wink Maar toen was ik er niet bewust mee bezig. Ik weet ook niet waardoor ik zo lang niet ongesteld ben geweest, want net toen ik bij de gynaecoloog kwam voor onderzoekjes bleek ik zwanger te zijn.

Ik word sinds Tomas er is heel onregelmatig ongesteld. Er zit altijd minimaal twee maanden tussen mijn menstruaties. Soms zelfs drie of vier maanden. Er valt geen pijl op te trekken. Ik ben verder goed gezond. Misschien iets aan de lichte kant, maar ik eet goed. Zelf weet ik verder niet waar het aan zou kunnen liggen of wat ik er aan kan doen.

Over een maand of drie willen wij gaan proberen weer zwanger te worden. Maar die leuke tickers die ik hier wel eens zie bij meiden die zwanger willen worden, en je vruchtbare dagen uitrekenen enzo, dat zit er voor mij allemaal niet in denk ik. Of wel?

Wie hebben hier allemaal een onregelmatige cyclus? Hoe ga je daarmee om als je probeert om zwanger te worden? En hoe lang probeer je het al, of na hoe lang is het gelukt?

Ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Dora za 29 jan 2011 - 9:55

Ik heb hier geen ervaring mee, maar gezien je 'voorgeschiedenis' zou ik alvast contact opnemen met de huisarts/gynaecoloog.
Want als ik je goed begrijp was T.omas dan een gelukstreffer..
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 9:58

Ik moet mijn koperspiraaltje laten verwijderen straks, dus dan stel ik meteen wat vragen aan de huisarts. Maar ik was alvast benieuwd wat ervaringen van andere meiden zijn.

En je komt toch pas in aanmerking voor onderzoeken als je een bepaalde tijd hebt geprobeerd om zwanger te worden en het lukt niet? In mijn geval kwam ik in aanmerking omdat ik meer dan een jaar niet ongesteld was geweest. Maar ik weet eigenlijk niet of je ook zelf kunt aandringen op onderzoekjes, ookal ben je het nog geen eeuwen aan het proberen?

Tomas was inderdaad een enorme gelukstreffer. Voor hetzelfde geld blijft het voor mij bij dat ene gelukje en mag ik de rest van mijn leven heel blij zijn dat ik hem heb mogen krijgen. (Ben ik sowieso natuurlijk Wink)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  nisavi za 29 jan 2011 - 9:59

Ik had en heb nog steeds een onregelmatige cyclus. Hoewel het nu wat beter lijkt dan voor de zwangerschap. Maar ik had meestal een cyclus van minimaal 35 dagen of meer. Het was in ieder geval nooit hetzelfde en te lang.

Na 15 maanden was ik zwanger. We hadden nog geen hulp gezocht (arts of onderzoeken, etc), dat waren we ook nog niet van plan.

Ik denk niet dat mijn vruchtbare dagen echt makkelijk te bepalen waren, aangezien mijn cyclus niet ideaal was. Maar ik hield me er ook niet veel mee bezig.

Wel is het nu de vraag of we er ongeveer net zo lang over gaan doen bij het gaan voor een tweede kindje. Soms hoor je dat iemand met dezelfde problemen bij een tweede snel zwanger was. Dus we kijken het aan en gaan niet te snel voor een tweede, maar zullen ook niet te lang wachten. We houden er rekening mee dat het weer 15 maanden (of langer) zal duren.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  banjer49 za 29 jan 2011 - 10:06

ik blijf ff je topic volgen, ik heb nl hetzelfde probleem.
was in augustus gestopt met pil, de eerste keer werd ik na 28 dagen ongesteld, daarna was het weer 28 dagen, toen was het 30 toen 40 en laatste keer 31 dagen dus erg lastig dan om te bepalen wanneer je vruchtbare dagen zijn.
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 10:07

Dankje voor je reactie Nisavi. Super dat het uiteindelijk gelukt is bij jullie! Zo te lezen ben je wel wat geduldiger dan ik.

Ik zie mezelf nu al de ene na de andere zwangerschapstest doen. Dat lijkt me ook zo'n nadeel als je niet weet wanneer je ongesteld zou moeten worden. Dan kun je constant gaan denken dat je misschien wel zwanger bent. Echt iets voor mij om mezelf dan helemaal gek te maken...

Hoe doe jij dat Banjer?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 10:07

Filoria schreef:

En je komt toch pas in aanmerking voor onderzoeken als je een bepaalde tijd hebt geprobeerd om zwanger te worden en het lukt niet? In mijn geval kwam ik in aanmerking omdat ik meer dan een jaar niet ongesteld was geweest. Maar ik weet eigenlijk niet of je ook zelf kunt aandringen op onderzoekjes, ookal ben je het nog geen eeuwen aan het proberen?


Dat is waar, zeker omdat je al spontaan een kindje hebt gekregen. Mij is verteld (door gyn) dat pas na een jaar zelf proberen en geen resultaat, je het traject in kan. Ik heb bijvoorbeeld twee miskramen gehad en word nu wel ongeduldig. Ze hebben wel onderzoek gedaan naar mogelijke oorzaken van miskramen (niets gevonden), maar ze laten me niet in het fertiliteitstraject starten, omdat ik dus (2) spontaan zwanger ben geworden. Dus pas een jaar na mijn laatste miskraam gaan ze actie ondernemen. Ik hoop natuurlijk dat ik tegen die tijd wel zwanger ben.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik denk dat je inderdaad een jaar zelf moet proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 10:10

Jolie, wat naar voor jou zeg. Twee miskramen en dan ook nog een gynaecoloog die voorlopig niks voor je kan doen. Wanneer is dat jaar voorbij voor jou?
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag in elk geval!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  banjer49 za 29 jan 2011 - 10:14

Filoria schreef:Dankje voor je reactie Nisavi. Super dat het uiteindelijk gelukt is bij jullie! Zo te lezen ben je wel wat geduldiger dan ik.

Ik zie mezelf nu al de ene na de andere zwangerschapstest doen. Dat lijkt me ook zo'n nadeel als je niet weet wanneer je ongesteld zou moeten worden. Dan kun je constant gaan denken dat je misschien wel zwanger bent. Echt iets voor mij om mezelf dan helemaal gek te maken...

Hoe doe jij dat Banjer?

nou ik heb het die keer dat ik pas na 30 dagen werd wel een test gedaan en na die keer met 40 dagen ook test gedaan, nu doe ik het niet meer, nu wacht ik het gewoon af, ik moet zeggen ik ben er ook niet zo heel erg mee bezig.
we hebben ook zoiets van komt het, dan komt het, komt het niet dan zijn we ook niet teleurgesteld, en hebben ook besloten niet te laten onderzoeken als het niet lukt, ik ben ook al 38 dus komen ook steeds meer risico's bij.
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 10:17

Dat lijkt me wel een goede instelling.

Ik ben 23 dus heb nog jaaaaren voor me liggen. En een groot leeftijdsverschil tussen de kinderen vinden wij geen bezwaar. Dat scheelt. MAAR IK WIL ZO GRAAG! bounce
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  banjer49 za 29 jan 2011 - 10:28

Filoria schreef:Dat lijkt me wel een goede instelling.

Ik ben 23 dus heb nog jaaaaren voor me liggen. En een groot leeftijdsverschil tussen de kinderen vinden wij geen bezwaar. Dat scheelt. MAAR IK WIL ZO GRAAG! bounce

ja je bent nog hartstikke jong dus je hebt nog wel ff de tijd, maar snap wel dat je het graag wilt hoor.
enigste oplossing lijkt me als je neit weet wanneer je vruchtbaar om het elke dag te doen haha.
nee het is vervelend genoeg, hopelijk komt iemand nog met een gouden tip,
ja ik heb ook zoiets van, tot hoe lang moet ik door gaan om het te proberen, stel ik ben aan het eind van het jaar zwanger dan ben ik al 40 als kindje geboren word, moet echt over nadenken of ik dat wil, aan andere kant zijn er natuurlijk genoeg die op hun 40e nog moeder worden dus ja wat is een wijs besluit?
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 10:31

Filoria schreef:Jolie, wat naar voor jou zeg. Twee miskramen en dan ook nog een gynaecoloog die voorlopig niks voor je kan doen. Wanneer is dat jaar voorbij voor jou?
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag in elk geval!

In oktober pas. Ik snap de gyn wel, ik ben in een half jaar twee keer zwanger geworden. Met zwanger worden hoeven ze me dus niet te helpen. De miskramen zijn pech, tja daar kunnen zij ook niets aan doen. Ik begrijp wel heel goed dat het moeilijk is geduldig en rustig zijn, als je iets heel graag wil. Maar ja, een zwangerschap kun je nu eenmaal niet afdwingen. Dat kan een gynaecoloog ook niet. Jouw lichaam heeft al bewezen een zwangerschap te kunnen dragen, vertrouw er dan op dat het nog een keer kan. Je bent nog jong, je bent vruchtbaar en je man ook. Het lijkt me wel moeilijk om een onregelmatige cyclus te hebben, maar ik hoop dat je, je daar niet te druk om maakt. Als je regelmatig seks hebt, 3x in de week, dan is het vast weer in een jaar raak. En als dat niet zo is kan je altijd nog naar een gynaecoloog. Al denk ik dat het medische traject het zwanger worden niet leuker maakt.

Ik hoop dat het snel raak is voor je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  PapillonRose za 29 jan 2011 - 10:32

Ik had ook een hele onregelmatige cyclus voordat ik zwanger bleek, nu na de zwangerschap ben ik pas 1x ongesteld geweest dus of het weer zo zal zijn kan ik niet zeggen.

Maar ik ben ooit een keer bijna 7 maanden niet ongesteld geweest, en toen vond ik het wel een tripje naar de huisarts waard (zo lang zat er nooit tussen). Die stuurde me toen naar de gyn, voor de zekerheid. Daar bleek dat ik PCOS heb. En ze zei toen tegen me, dat mocht ik zwanger willen worden dat ik dan het beste meteen daarheen kon komen omdat het met PCOS lastig kan zijn (maar dat hoeft niet altijd).. Dat is niet nodig geweest, ook met PCOS kun je spontaan zwanger raken maar is het wel lastiger (alhoewel, zelfs door de pil heen lukt het soms angel )..

Dus misschien heb je ook wel zoiets (hoop het niet) en loop je daar ongemerkt mee rond. Het kan geen kwaad, maar als je weet dat je het hebt en zwanger wilt worden dan kan de gyn je wellicht helpen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 10:36

Rose: wat is PCOS precies?
Banjer: Ach joh, 40 is ook superjong vergeleken met sommige moeders!
Jolie: dankje voor de peptalk!

Jeetje wat een positieve en ontspannen meiden hebben zich tot nu toe gemeld in dit topic. Daar kan ik een voorbeeld aan nemen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  PapillonRose za 29 jan 2011 - 10:41

Even gekopieërd van wikipedia angel

Polycysteus-ovariumsyndroom of PCOS is een aantal samenhangende afwijkingen, waarbij vaak (kleine) cysten in de eierstokken aanwezig zijn. De afwijkingen worden waarschijnlijk veroorzaakt door, en of gaan gepaard met hormonale afwijkingen.

Hierdoor ontwikkelen zich in de eierstokken (ovarium) meerdere (poly) cystes. De eicellen groeien niet of onregelmatig, waardoor er geen of onregelmatig een eisprong optreedt en vrouwen onregelmatig of niet menstrueren. Doordat de eisprong onregelmatig of geheel niet plaatsvindt zijn deze vrouwen verminderd vruchtbaar. Een hormoonbehandeling kan dit verhelpen.

Nog meer info en symptomen staan er ook bij:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polycysteus-ovariumsyndroom

Bij mij kwamen ze er met een echo achter dat mijn eierstokken op dat moment van aardig wat cystes waren voorzien, samen met andere symptomen bleek dat dus PCOS te zijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 10:46

Wat een vervelend syndroom zeg! Wat zijn die andere symptomen? En heb jij nu ook zo'n hormoonbehandeling?

Ik heb drie jaar geleden een echo gehad bij de gyn, toen ik zo lang niet ongesteld was geweest. Hij heeft toen goed naar mijn eierstokken en baarmoeder gekeken en dat zag er allemaal goed uit in die tijd.
Ik heb toen de opdracht gekregen om bloed te laten prikken zodat bepaalde hormoonwaarden (ofzo?) bekeken kunnen worden, maar daar is het nooit van gekomen omdat ik zwanger werd.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 10:52

Klinkt als mijn cyclus en ik heb inderdaad ook PCO, trouwens wel spontaan zwanger geworden van mijn dochter. Zwanger worden met een onregelmatige cyclus kan zeker (of er nou het labeltje PCO op zit of niet), maar je moet dan wel geduld kunnen hebben smile. Even een heel andere vraag (sorry voor de topicvervuiling):

Jolie, ik heb zelf ook twee miskramen gehad waarvan een heel vroege, wel een positieve test maar bijna op het normale tijdstip ongesteld geworden. Wat voor een onderzoek is er bij jou gedaan? De gyneacologe gaf bij mij aan dat ze nu een soort genonderzoek konden doen, maar dat ze het nut er niet echt van inzag. Het hing van mij af of het ging gebeuren of niet. Heeft het jou rust gegeven of juist niet? Ik ben aan het twijfelen namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 10:54

Filoria schreef:Wat een vervelend syndroom zeg! Wat zijn die andere symptomen? En heb jij nu ook zo'n hormoonbehandeling?

Ik heb drie jaar geleden een echo gehad bij de gyn, toen ik zo lang niet ongesteld was geweest. Hij heeft toen goed naar mijn eierstokken en baarmoeder gekeken en dat zag er allemaal goed uit in die tijd.
Ik heb toen de opdracht gekregen om bloed te laten prikken zodat bepaalde hormoonwaarden (ofzo?) bekeken kunnen worden, maar daar is het nooit van gekomen omdat ik zwanger werd.

Ja, is zeker vervelend! Andere symptomen kunnen zijn: overgewicht, acne, hoge bloeddruk en hoog cholesterol en een verhoogd risico op bepaalde andere aandoeningen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  PapillonRose za 29 jan 2011 - 10:55

Filoria schreef:Wat een vervelend syndroom zeg! Wat zijn die andere symptomen? En heb jij nu ook zo'n hormoonbehandeling?

Ik heb drie jaar geleden een echo gehad bij de gyn, toen ik zo lang niet ongesteld was geweest. Hij heeft toen goed naar mijn eierstokken en baarmoeder gekeken en dat zag er allemaal goed uit in die tijd.
Ik heb toen de opdracht gekregen om bloed te laten prikken zodat bepaalde hormoonwaarden (ofzo?) bekeken kunnen worden, maar daar is het nooit van gekomen omdat ik zwanger werd.

Er zijn een hoop symptomen. Degenen die ik had (of misschien straks wel weer heb) zijn naast de cystes die ze gezien hebben: weinig en onregelmatig menstrueren (op zich niet zo erg wanneer je toch niet bezig bent om zwanger te raken), acné/vette huid en overbeharing op bepaalde plaatsen.

Vooral de acné en overbeharing kunnen behoorlijk irritant zijn! Maar verder heb je er eigenlijk geen last van. En een hormoonbehandeling krijg ik niet, die krijg je alleen als je zwanger wilt raken en het niet lukt door de PCOS. Wat bij mij dus gelukkig niet nodig is geweest. Wel zit ik erover te denken om weer aan de pil te gaan, omdat sommigen goed helpen tegen de acné.

Bij mij zijn toen ook hormoonwaarden geprikt, eentje was te hoog maar dat is later weer vanzelf normaal geworden. Als alles er goed uitzag op de echo is de kans groot dat je geen PCOS hebt, hoewel de cystes wel steeds verdwijnen en in de loop van je cyclus weer opnieuw ontstaan. Dus je hebt ook momenten zonder cystes. Maar hopelijk voor jou heb je het niet en gaat het snel lukken als jullie er weer voor gaan!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 10:58

Balen zeg. Wel goed dat jullie allebei toch zwanger zijn geworden!

Door dat lijstje met symptomen maak ik me nu helemaal geen zorgen over dat syndroom trouwens, want behalve dat die echo toen goed was, heb ik totaal geen last van die klachten. Heb zelfs een lage bloeddruk, een laag gewicht en een droge huid.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 11:00

Twellie schreef:

Jolie, ik heb zelf ook twee miskramen gehad waarvan een heel vroege, wel een positieve test maar bijna op het normale tijdstip ongesteld geworden. Wat voor een onderzoek is er bij jou gedaan? De gyneacologe gaf bij mij aan dat ze nu een soort genonderzoek konden doen, maar dat ze het nut er niet echt van inzag. Het hing van mij af of het ging gebeuren of niet. Heeft het jou rust gegeven of juist niet? Ik ben aan het twijfelen namelijk.

Twellie, wat rot dat je twee miskramen hebt gehad. Hoelang ben je nu bezig, inclusief miskramen? Ik heb stollingsonderzoek en erfelijksheidsonderzoek (laatste is het genonderzoek). De gynaecoloog vond het bij mij ook niet echt nodig, de kans er iets mis was, achtte zij erg klein. Het heeft mij heel veel rust gegeven, omdat het pech was. Voor mijn gevoel kan ik alleen maar miskramen krijgen en stoot mijn lichaam een zwangerschap af. Nu weet ik dat als ik de volgende keer zwanger ben net zoveel kans als alle anderen dat het goed gaat. Dat geeft wel wat meer vertrouwen. De enige vraag (onterecht) die overblijft is; waarom ik, waarom heb ik zoveel pech en gaat het bij anderen wel in een keer goed? C'est la vie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 11:26

Jolie schreef:
Twellie schreef:

Jolie, ik heb zelf ook twee miskramen gehad waarvan een heel vroege, wel een positieve test maar bijna op het normale tijdstip ongesteld geworden. Wat voor een onderzoek is er bij jou gedaan? De gyneacologe gaf bij mij aan dat ze nu een soort genonderzoek konden doen, maar dat ze het nut er niet echt van inzag. Het hing van mij af of het ging gebeuren of niet. Heeft het jou rust gegeven of juist niet? Ik ben aan het twijfelen namelijk.

Twellie, wat rot dat je twee miskramen hebt gehad. Hoelang ben je nu bezig, inclusief miskramen? Ik heb stollingsonderzoek en erfelijksheidsonderzoek (laatste is het genonderzoek). De gynaecoloog vond het bij mij ook niet echt nodig, de kans er iets mis was, achtte zij erg klein. Het heeft mij heel veel rust gegeven, omdat het pech was. Voor mijn gevoel kan ik alleen maar miskramen krijgen en stoot mijn lichaam een zwangerschap af. Nu weet ik dat als ik de volgende keer zwanger ben net zoveel kans als alle anderen dat het goed gaat. Dat geeft wel wat meer vertrouwen. De enige vraag (onterecht) die overblijft is; waarom ik, waarom heb ik zoveel pech en gaat het bij anderen wel in een keer goed? C'est la vie.

Ja het is heel rot, daar weet je natuurlijk alles van. Wij zijn nu een klein jaar bezig, waarvan ik de meeste kansen de afgelopen maanden heb gehad, mijn cyclus was een half jaar terug nog een zootje (zie onderschrift). Ik vind het fijn om te lezen dat jouw gyneacoloog aangeeft dat hij gewoon verwacht dat het pech is. Daar ging ik ook vanuit, maar mijn gyneacologe is communicatief gezien niet erg sterk (erg tactisch uitgedrukt Wink ) en na een gesprek dat ik met haar had deze week ging ik eigenlijk bezorgder weg dan dat ik gekomen was. Wat is stollingsonderzoek precies en hoe gaat erfelijkheidsonderzoek in zijn werk? Nu ik lees dat het wel rust kan bieden als het gewoon goed is, ga ik er ook echt even over nadenken. Ja, ik ken echt het gevoel van: waarom overkomt dit mij? Soms als ik wat minder rationeel nadenk vraag ik me zelfs af waar ik het aan verdiend heb, of ik iets verkeerd heb gedaan of zo. Dat klinkt wel heel zwaar, maar over het algemeen ben ik redelijk positief en blijf ik erin geloven dat het eens goed gaat komen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 3:22

Twellie, beide onderzoeken zijn bloedonderzoeken. Op de uitslag van het erfelijksheidsonderzoek moet je lang wachten, zo'n 7 tot 9 weken, het stollingsonderzoek ongeveer 3 weken. Die uitslagen hebben mij rust gegeven. Ik heb ook momenten dat ik er geen vertrouwen in heb en het heel oneerlijk vind dat dit mij moet overkomen. Gelukkig weet ik dat dit zelfmedelijdengedachtes zijn, waar ik echt helemaal niets aan heb. Over het algemeen ben ik positief en kan ik er goed mee omgaan. Fijn dat je cyclus nu regelmatiger is. Ik hoop dat het snel weer raak is voor je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  *Lookie* zo 30 jan 2011 - 7:26

Wat vervelend dat je zo onregelmatig ongesteld bent.
Ik heb dat ook. Ik ben in september 2009 gestopt met de pil. Na 4,5 maand werd ik ongesteld, daarna niet weer uit mezelf. Na een jaar kregen we een verwijzing naar de gynaecoloog en toen bleek dat ik cystes (meerdere follikels) op mijn eierstokken heb. PCOS, zoals Papillon Rose beschrijft is het bij mij heel officieel niet omdat daarbij je LH én je FSH hormonen moeten afwijken, en bij mij wijkt alleen het LH-hormoon af (is het eisprongstimulerend hormoon), dat is veel te laag. Verder heb ik wel heel veel symptomen van PCOS zoals inderdaad dus een 'poly cystreus ovarium'. Ik heb hormonen gekregen om een menstruatie op te wekken en krijg inmiddels ook hormonen (Clomid) om een eisprong op te wekken, wat deze maand voor het eerst aanslaat. Dus ik hoop met behulp hiervan toch zwanger te kunnen worden en ik heb goede hoop hoor, want hier op het forum zijn meerdere meiden zwanger geworden met behulp van Clomid.
Als ik jou was zou ik gewoon eens naar de huisarts stappen, misschien kan hij je doorverwijzen naar de gynaecoloog want zo'n lange cyclus is gewoon heel lastig als je zwanger wil worden. Wat betreft het syndroom hoef je ook niet persé alle klachten te hebben, de meeste meiden hebben een of enkele van die klachten. Sommige hebben ze niet, maar toch wel cystes. Ik heb zelf last van acne en licht overbeharing terwijl mijn hofdhaar juist uitvalt. Overgewicht heb ik bijvoorbeeld weer niet (al zou ik graag wel wat afvallen maar heb wel een prima BMI)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  SarahKey zo 30 jan 2011 - 19:58

Ik heb er ook ervaring mee. Uit mezelf varieert mijn cyclus van 35-40 dagen. Dat was van de tijd voor ik met clomid begon.

Ik ben nu 3,5 jaar van de pil en de eerste twee jaren waren vreselijk wbt mijn cyclus. Ben een keer half jaar niet ongesteld geweest en ben toen naar de dokter gegaan. Heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis en heb toen onderzoeken gehad. Zag er allemaal prima uit, waarschijnlijk was het mijn gewicht. 10 kilo afgevallen en idd cyclus was toen wat stabieler (de 35-40 dagen)

Vorig jaar januari stop genomen om voor onze kinderwens naar het ziekenhuis te gaan. Ook weer onderzoeken gehad en mocht toen aan de clomid. Toen was mijn cyclus 34-34-32-zwanger. Helaas een MA gehad.
Ben nu benieuwd of mijn cyclus uit mijzelf nu normaal word of niet. Moet nog blijken.

Ik denk dat als je naar de gyn gaat, uiteindelijk, je ook eerst hormonen krijgt. Vervelend he als je cyclus niet mee wil werken! Kan soms best 'jaloers' worden op iemand die netjes rond de 28 dagen ongesteld worden. Maja soms is een lange cyclus ook wel handig, want is ook minder vaak gedoe met tampons/maandverband/buikpijn etc Laughing
Heel veel succes!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Onregelmatige cyclus en zwanger worden Empty Re: Onregelmatige cyclus en zwanger worden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum