Pakjes drinken
+19
Annemie
Bruintje Beer
PapillonRose
Liadan
Coco
kwak
_Lana_
RYW
Paper Crown
Jasmine
moepie
Aimee
Mamsie
Filoria
Theeleut
Steep
koNijntje
loesje
peach
23 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Pakjes drinken
Luce schreef:Jetje schreef:Overigens (deels natuurlijk een verkooptruc I know) hebben ze tegenwoordig suikervrije Wicky. Ik heb er alleen niet op gelet of dit nou vervangen is door Aspartaam...
Wicky is zoet. Als het niet door suiker gezoet wordt, wordt het wel ergens door gezoet. Dus 1+1=2.
Ik zal eens kijken straks bij het boodschappen doen, er zijn wel (goede) vervangers voor suiker, maar in lightdrankjes is aspartaam helaas inderdaad wel lekker goedkope vervangende troep...
Gast- Gast
Kijken jullie wel eens keuringsdienst van waarde? Dat is een interessant programma. Dan zie je wat er echt in voedsel zit. Heel informatief.
Zo waren vorige week (?) gevulde olijven aan de beurt (van een normale prijs) Iedereen denkt dat er een stukje tomaat in zit. Bleek het helemaal geen tomaat te zijn, maar een soort van eetbare plastic. Want NL vindt echte tomaat te duur om in te kopen.
Zo waren vorige week (?) gevulde olijven aan de beurt (van een normale prijs) Iedereen denkt dat er een stukje tomaat in zit. Bleek het helemaal geen tomaat te zijn, maar een soort van eetbare plastic. Want NL vindt echte tomaat te duur om in te kopen.
Gast- Gast
Ik heb nu zo'n e-nummer boekje, maar in bijna álles zit troep. Als je dat allemaal wilt vermijden, dan kun je niet eens fatsoenlijk in de supermarkt boodschappen doen.
Ik let er tot zekere hoogte op. Ik vind het niet nodig dat onze dochter hele dagen fristi drinkt en ik geef de voorkeur voor gewoon boven light, maar ze krijgt hier af en toe rustig wat dubbel fris of taksi.
Ik let er tot zekere hoogte op. Ik vind het niet nodig dat onze dochter hele dagen fristi drinkt en ik geef de voorkeur voor gewoon boven light, maar ze krijgt hier af en toe rustig wat dubbel fris of taksi.
Gast- Gast
moet wel leuk blijven natuurlijk
en sinds wanneer behoort forummen tot je werkzaamheden?
Gast- Gast
Mijn zoons drinken meestal water of een beetje aanmaaklimonade. Als ze ergens heen gaan (zoals vandaag, schoolreisje naar de Efteling) krijgen ze een pakje taksi of yoghidrink mee.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Rejoy. schreef:Ik heb nu zo'n e-nummer boekje, maar in bijna álles zit troep. Als je dat allemaal wilt vermijden, dan kun je niet eens fatsoenlijk in de supermarkt boodschappen doen.
+1
Gast- Gast
Even een vraagje tussendoor:
Vanaf wanneer bied je je kindje ander drinken dan melk aan?
Ik probeer mijn kinderen wel eens water te geven, maar tot nu toe zonder resultaat.
En gaf je dat bij je kleintje gewoon uit de fles?
Sorry voor de topicvervuiling .
Ik probeer mijn kinderen wel eens water te geven, maar tot nu toe zonder resultaat.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Rejoy. schreef:moet wel leuk blijven natuurlijk
Haha, ik was vanmorgen bij C aan het werk en vanmiddag voor mezelf (studeren en praktijk), maar ik heb helemaal geen zin dus ben behoorlijk studieontwijkend bezig.
Gast- Gast
_Lana_ schreef:Even een vraagje tussendoor:
Heel erg, maar dat weet ik niet meer
Gast- Gast
Luce schreef:Rejoy. schreef:moet wel leuk blijven natuurlijk
Haha, ik was vanmorgen bij C aan het werk en vanmiddag voor mezelf (studeren en praktijk), maar ik heb helemaal geen zin dus ben behoorlijk studieontwijkend bezig.
haha, herkenbaar. Ik ben nu ook bezig met studeren
echt hoor, al ben ik nog niet zo ver als ik had willen zijn
als je toch aan het SOG-en bent, kun je vanmiddag ook wel komen thee-leuten!
Gast- Gast
ik heb nooit ander drinken dan melk uit de fles gegeven. Ik vind het er heel raar uit zien, een kleintje met een zuigfles ranja oid. Hier ben ik gaan aanbieden toen ze door kreeg hoe een (rietjes)beker werkt. Denk dat dit rond een maand of 7 ofzo was, langzaam is ze steeds meer gaan drinken en steeds minder melk.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Luce schreef:Rejoy. schreef:moet wel leuk blijven natuurlijk
hier hoef ik niks meer aan toe te voegen
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Rejoy. schreef:Luce schreef:Rejoy. schreef:moet wel leuk blijven natuurlijk
Ik zou graag willen, maar ik moet mijn broertje opvangen om 3 uur als hij uit school komt.
Gast- Gast
toen D. volgens mij een maand of 8/9 was kreeg ze af en toe diksap, 1 druppel diksap en verder water.
'twas toen echt water met een smaakje, nu krijgt ze nog heel weinig pure roosvisee of diksap in d'r beker en heel veel water.
Thee met melk vind ze ook heel lekker, dan doe ik smaakjes thee, aarbei of kers en melk er bij en ze vind het heerlijk.
helaas drinkt D. hier wel heel weinig melk, vind ze niet lekker (ze lijkt op d'r moeder) dus daarom krijgt ze yoki, ik zoek de meest gezonde op zodat ze wel melk producten binnen krijgt of ik meng half yoki/half melk.
met D. ben ik met een z'n 7 maand begonnen om uit een oefenbeker te drinken, ze drinkt al heel lang heel goed uit een gewone beker maar uit "luiheid"en angst voor wespen als ze knoeit krijgt ze meestal nog een rietjes beker maar ik moet dat echt gaan afbouwen om met z'n rietje te drinken.
kwak- Ratel
kwak schreef:helaas drinkt D. hier wel heel weinig melk, vind ze niet lekker (ze lijkt op d'r moeder) dus daarom krijgt ze yoki, ik zoek de meest gezonde op zodat ze wel melk producten binnen krijgt of ik meng half yoki/half melk.
Yogho yogho is nu ook gezoet met stevia! Hier lusten ze ook geen melk dus ik wissel af tussen yoghurt en yogho yogho aangezien niet elke dag yoghurt willen.
Pakjes drinken krijgen ze eigenlijk zelden, als we over twee weken op vakantie gaan neem ik wel wat pakjes drinken mee voor in de trein naar Brussel. Dat zal dubbelfris wel dubbelfris worden aangezien daar de minste suikers in zitten van alle pakjes sap.
Mijn kinderen lusten overigens echt geen water. Ik heb het maanden volgehouden om het dagelijks aan te bieden voordat ik over ging op limonade. Je kind moet toch wat drinken en die kleintjes snappen nog niet dat het voor hun eigen belang is.
Gelukkig krijg ik ze de laatste tijd steeds vaker aan de thee, want ik ben niet zo voor al die suikers uit dranken, dan heb ik liever dat ze die suikers dan uit iets eetbaars halen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Nois schreef:kwak schreef:helaas drinkt D. hier wel heel weinig melk, vind ze niet lekker (ze lijkt op d'r moeder) dus daarom krijgt ze yoki, ik zoek de meest gezonde op zodat ze wel melk producten binnen krijgt of ik meng half yoki/half melk.
Yogho yogho is nu ook gezoet met stevia! Hier lusten ze ook geen melk dus ik wissel af tussen yoghurt en yogho yogho aangezien niet elke dag yoghurt willen.
Pakjes drinken krijgen ze eigenlijk zelden, als we over twee weken op vakantie gaan neem ik wel wat pakjes drinken mee voor in de trein naar Brussel. Dat zal dubbelfris wel dubbelfris worden aangezien daar de minste suikers in zitten van alle pakjes sap.
ik heb meestal de yoki van mona of iets van de lidl, dat zit in de flessen uit de koelkast.
die zijn volgens mij nog redelijk te doen.
kwak- Ratel
Rejoy. schreef:_Lana_ schreef:Even een vraagje tussendoor:
ik heb nooit ander drinken dan melk uit de fles gegeven. Ik vind het er heel raar uit zien, een kleintje met een zuigfles ranja oid. Hier ben ik gaan aanbieden toen ze door kreeg hoe een (rietjes)beker werkt. Denk dat dit rond een maand of 7 ofzo was, langzaam is ze steeds meer gaan drinken en steeds minder melk.
Maar mijn kindjes houden hun fles nog niet zelf vast hoor .
Ik wacht er gewoon nog even mee en begin als ze iets ouder zijn dan met een rietjesbeker. Wanneer ze ook een rijstewafeltje of iets krijgen.
Dank je wel.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Melk is helemaal niet nodig hoor. Je kunt veel beter andere producten nemen als het je om
de calcium gaat want in melk zit weinig calcium. Groene groente bevat bijv veel meer calcium.
de calcium gaat want in melk zit weinig calcium. Groene groente bevat bijv veel meer calcium.
Gast- Gast
Weet ik, maar groenten gaan er op af en toe een groene smoothie na, helemaal niet in.
Coco- Ratel
Misschien zit hier wat tussen? Schema met hoeveel calcium er in bepaalde producten zit.
http://www.kruidenvrouwtje.nl/mineralen/calcium.htm
Gast- Gast
Luce schreef:Misschien zit hier wat tussen? Schema met hoeveel calcium er in bepaalde producten zit.
Winegums
Maar thanks! Die is wel handig. Weer een reden waarom ze wel meer dan 1 doosje rozijntjes op een dag mogen. Verder is het wel triest gesteld wat erin te krijgen valt, mandarijnen, rozijnen, ei en chocoladevlokken en dan houdt het wel op. Ja winegums gaan er vast ook wel in, maar daar beginnen we maar niet aan.
Zou die 700-1000mg ook voor kinderen gelden?
Coco- Ratel
Haha ja, dat zag ik dus ook al. Lijkt me niet toch dat die hoeveelheid ook voor kinderen is?
Gast- Gast
Mijn dochter krijgt wel eens een pakje, nooit als we gewoon thuis zijn maar wel als we een dagje uit zijn, als we op vakantie zijn. Thuis drinkt ze melk, water of diksap.
Zoon krijgt geen pakjes, voor hem neem ik altijd water in een rietjesbeker mee. Thuis krijgt hij sinds hij ruim een jaar is wel af en toe diksap.
Zoon krijgt geen pakjes, voor hem neem ik altijd water in een rietjesbeker mee. Thuis krijgt hij sinds hij ruim een jaar is wel af en toe diksap.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Meestal heb ik hier de rietjesbeker mee, of de nieuwe 'grotemensenbeker' van Avent. Maar ze krijgt ook weleens een pakje, aangezien dat soms makkelijker is (lees: die rotbekers lekken altijd al zouden ze dat niet moeten doen..). En ze vindt het ook lekker. Dus dan mag ze van mij best wel af en toe een pakje. Wat ze dan krijgt is verschillend. Appelsap, sinaasappelsap is het meestal. Soms een pakje yogi of roosvicée.
Over het gewoon niet beginnen aan zoete sapjes, dat zou best kunnen werken bij sommige kindjes. Maar hier in elk geval niet. Ik was vastbesloten het bij water, melk en thee te houden de eerste tijd. Maar ze dronk absoluut geen water of thee (ja, misschien 10 - 30 ml op een dag als we mazzel hadden). En op een gegeven moment moest de melk afgebouwd worden tot 300ml. Dan moet je toch iets gaan proberen als water en thee niet willen. En liet het geven van diksap nu meteen werken Ik geef het wel behoorlijk verdund, zolang ze het zo goed drinkt en niet zoeter gewend is dan vind ik dat wel een aardig compromis.
Over het gewoon niet beginnen aan zoete sapjes, dat zou best kunnen werken bij sommige kindjes. Maar hier in elk geval niet. Ik was vastbesloten het bij water, melk en thee te houden de eerste tijd. Maar ze dronk absoluut geen water of thee (ja, misschien 10 - 30 ml op een dag als we mazzel hadden). En op een gegeven moment moest de melk afgebouwd worden tot 300ml. Dan moet je toch iets gaan proberen als water en thee niet willen. En liet het geven van diksap nu meteen werken Ik geef het wel behoorlijk verdund, zolang ze het zo goed drinkt en niet zoeter gewend is dan vind ik dat wel een aardig compromis.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: