Drinken
+4
Thunder
Slakje
Aimee
Sanne
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Drinken
Ik bied mijn dochter regelmatig ander drinken aan dan borstvoeding.
Ook op het KDV krijgt ze 3 keer per dag thee dan wel diksap aangeboden, maar ze drinkt niks. Op de KDV geven ze het vanuit de fles, thuis probeer ik met tuitbeker, gewone beker of met een rietje. Zodra mijn dochter doorheeft dat er geen melk uitkomt (en dat is bij de eerste slok), dan spuugt ze het uit en weigert te drinken.
Ze krijgt nog borstvoeding, maar ik wil zo langzamerhand dat ze er wel wat anders naast gaat drinken. Ze drinkt ook weinig melk overdag, 100 cc vandaag. Ze heeft ook minder vaak plasluiers. Ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken.
Hoe lang duurde het voor jouw kind andere dranken goed dronk? En heb je tips hoe ik mijn dochter kan helpen om beter te drinken?
Ook op het KDV krijgt ze 3 keer per dag thee dan wel diksap aangeboden, maar ze drinkt niks. Op de KDV geven ze het vanuit de fles, thuis probeer ik met tuitbeker, gewone beker of met een rietje. Zodra mijn dochter doorheeft dat er geen melk uitkomt (en dat is bij de eerste slok), dan spuugt ze het uit en weigert te drinken.
Ze krijgt nog borstvoeding, maar ik wil zo langzamerhand dat ze er wel wat anders naast gaat drinken. Ze drinkt ook weinig melk overdag, 100 cc vandaag. Ze heeft ook minder vaak plasluiers. Ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken.
Hoe lang duurde het voor jouw kind andere dranken goed dronk? En heb je tips hoe ik mijn dochter kan helpen om beter te drinken?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Drinken
Luuk was ook niet dol op thee en diksap, die ging pas goed drinken toen hij vruchtensap (aangelengd met water) kreeg. Ik was er ook geen voorstander van, maar vond het wel heel erg belangrijk dat hij gewoon dronk.
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! 100cc is wel heel weinig. Misschien hebben ze bij het cb tips voor je?
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! 100cc is wel heel weinig. Misschien hebben ze bij het cb tips voor je?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
En gewoon water?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Aimee, had je dan gewoon sap van alpelsientje ofzo?
Ik heb het vorige week wel ter sprake gebracht op het CB en toen kreeg ik de tip met een rietje te proberen. H. had gelijk door hoe zo'n rietje werkt, maar na het eerste slokje was het dus weer klaar. Ze laat dat beetje wat ze dan binnen krijgt zo uit haar mond sijpelen.
Ik heb het vorige week wel ter sprake gebracht op het CB en toen kreeg ik de tip met een rietje te proberen. H. had gelijk door hoe zo'n rietje werkt, maar na het eerste slokje was het dus weer klaar. Ze laat dat beetje wat ze dan binnen krijgt zo uit haar mond sijpelen.
Sanne- Ratel
Mijn jongste drinkt ook (te) weinig. Ik moet hem eigenlijk altijd vragen om een slok te nemen. Hij drinkt alleen karnemelk met roosvicee.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
M. drinkt water,diksap, roosvicee of siroop en bij het eten Zin uit een rietjes beker. Sinds ze geen flessen meer krijgt drinkt ze daar ook echt goed van.
Ik weet niet of ze pap krijgt? Maar dan heeft ze ook flink vocht binnen meteen.
Ik weet niet of ze pap krijgt? Maar dan heeft ze ook flink vocht binnen meteen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Slakje schreef:En gewoon water?
Ga ik morgen proberen. Onder de douche vangt ze altijd de stralen op met haar mond en dat slikt ze wel door.
Ik vind het wel prima dat mijn dochter nog drinkt bij mij overdag, maar nu ze bijna 1 is, vind ik het ook wel fijn dat ze 's middags gewoon even iets anders drinkt, vooral als we op visite zijn.
Sanne- Ratel
En moedermelk gemengd met iets anders? Als ze dat wil drinken, kun je de moedermelk misschien gaan afbouwen?
Gast- Gast
Tania, 's morgens krijgt ze pap van Nestlé geloof ik, zo'n yoghurtpapje wat je met water moet maken. Ze eet ook vrij slecht. Ik gebruik dan 100 cc water en dat gaat de laatste week meestal wel weer op, maar ze laat ook regelmatig daarvan de helft staan.
Sanne- Ratel
Rejoy. schreef:En moedermelk gemengd met iets anders? Als ze dat wil drinken, kun je de moedermelk misschien gaan afbouwen?
Dat kan ik morgen ook wel proberen. Ik heb nog wel een flinke vriezervoorraad dus ik kan mijn kolfvoorraad voor aankomende donderdag gerust aanbreken. Beetje thee met melk lijkt me het lekkerste dan.
Sanne- Ratel
Ja, appelsientje mild heeft geloof ik de minste toevoegingen (heb ik hier eens van Linda gelezen ).
En anders een smoothie maken? Omdat ze ook slecht eet?
Wat er hier altijd in gaat zijn de knijpfruitjes van Goodies. Ik geef het liefst alles vers, maar in periodes van ziek zijn en niet willen eten is dat iets wat hij altijd wel wil (en er zit ook vocht in natuurlijk)
En anders een smoothie maken? Omdat ze ook slecht eet?
Wat er hier altijd in gaat zijn de knijpfruitjes van Goodies. Ik geef het liefst alles vers, maar in periodes van ziek zijn en niet willen eten is dat iets wat hij altijd wel wil (en er zit ook vocht in natuurlijk)
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
N. kreeg geen BV maar was ook een slechte drinker. Inmiddels gaat het iets beter. 100cc is wel erg weinig, ik weet niet precies hoeveel het minimum is bij 1 jaar maar voor N. zeiden ze op het CB met 1,5 dat 500 toch wel het minimum is. En ik heb eens gehoord dat je onder de 300 kans hebt op uitdroging, maar dat is natuurlijk niet met één dag al zo.
Tips zijn er niet echt, gewoon heel vaak aanbieden. Verder proberen het drinken zelf zo interessant mogelijk te maken dus met verschillende bekers of een apart rietje ofzo. Al doe je dat dus volgens mij al. Aangezien ze zo dol is op melk misschien dat mengen met thee en dan steeds minder melk er in doen? Daarnaast proberen dat ze zoveel mogelijk vocht binnenkrijgt door middel van eten. Dus veel fruit, groente, komkommer, straks als het warm is waterijsjes etc. In yoghurt zit ook veel vocht. En verder kun je er weinig aan doen, je kunt het niet met een trechter naar binnen gieten.
Hier gaat het de laatste tijd beter. N. weigerde vrijwel alles, behalve diksap appel. De samenstelling van het merk dat wij gebruikten is alleen verandert waardoor met 4 dagen al een fles leeg was. Sindsdien krijgt ze gewoon appelsap gemengd met water, ongeveer half half. Daar drinkt ze één rietjesbeker van de hema van leeg op een dag. Af en toe drinkt ze hem helemaal leeg en dan vullen we aan met water. Dat drinkt ze wel maar iets anders dan dat niet. Ze krijgt nog twee flesjes melk en zo komt ze net aan de 500 ml.
Tips zijn er niet echt, gewoon heel vaak aanbieden. Verder proberen het drinken zelf zo interessant mogelijk te maken dus met verschillende bekers of een apart rietje ofzo. Al doe je dat dus volgens mij al. Aangezien ze zo dol is op melk misschien dat mengen met thee en dan steeds minder melk er in doen? Daarnaast proberen dat ze zoveel mogelijk vocht binnenkrijgt door middel van eten. Dus veel fruit, groente, komkommer, straks als het warm is waterijsjes etc. In yoghurt zit ook veel vocht. En verder kun je er weinig aan doen, je kunt het niet met een trechter naar binnen gieten.
Hier gaat het de laatste tijd beter. N. weigerde vrijwel alles, behalve diksap appel. De samenstelling van het merk dat wij gebruikten is alleen verandert waardoor met 4 dagen al een fles leeg was. Sindsdien krijgt ze gewoon appelsap gemengd met water, ongeveer half half. Daar drinkt ze één rietjesbeker van de hema van leeg op een dag. Af en toe drinkt ze hem helemaal leeg en dan vullen we aan met water. Dat drinkt ze wel maar iets anders dan dat niet. Ze krijgt nog twee flesjes melk en zo komt ze net aan de 500 ml.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Novalee, die 100 cc is vanaf 5 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds. Met uitdroging zal het niet zo'n vaart lopen, omdat ze vannacht ieder uur bij mij heeft willen drinken. Maar dat doe ik liever andersom, overdag drinken, 's nachts slapen. Over 24 uur genomen krijgt ze dus vast voldoende vocht binnen, maar het overgrote deel wel 's nachts, vandaar ook vrij lege luiers overdag. Yoghurt eet ze wel trouwens, dat gaat er altijd wel in. Dat is ook vocht natuurlijk, had ik nog niet aan gedacht.
Aimee, ik zal eens appelsientje mild in huis halen. Misschien lust ze dat wel.
En wat is een fijne rietjesbeker? Ik heb die van nuby, maar die is nog te lastig. Een gewoon rietje snapt ze wel, maar dat wordt zo'n knoeiboel. Dan gaat ze met haar handjes in het glas.
Aimee, ik zal eens appelsientje mild in huis halen. Misschien lust ze dat wel.
En wat is een fijne rietjesbeker? Ik heb die van nuby, maar die is nog te lastig. Een gewoon rietje snapt ze wel, maar dat wordt zo'n knoeiboel. Dan gaat ze met haar handjes in het glas.
Sanne- Ratel
Wij vonden de rietjesbeker van difrax erg fijn!! Alleen wel duur in aanschaf, hij viel hier namelijk tot 2 keer toe kapot op de grond binnen een paar weken. TOen zijn we overgestapt op de rietjesbeker van de hema, deze kost 3euro.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Fuit is ook vocht, weet niet of ze dat eet. Misschien kun je een keer pap van borstvoeding maken?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
En bevalt die van de Hema ook goed, Pien?
Tania, ik heb wel van die granen waarmee ik pap van borstvoeding kan maken, maar daar wordt het niet dik van, dus het is niet met een lepel te geven. En de kleine koningin weigert het te drinken uit een fles, want uit een fles drink je melk, geen pap, thee, sap etc. Van wie heeft ze dat eigenwijze gedrag toch....
Tania, ik heb wel van die granen waarmee ik pap van borstvoeding kan maken, maar daar wordt het niet dik van, dus het is niet met een lepel te geven. En de kleine koningin weigert het te drinken uit een fles, want uit een fles drink je melk, geen pap, thee, sap etc. Van wie heeft ze dat eigenwijze gedrag toch....
Sanne- Ratel
Mijn dochter drinkt van begin af aan slecht. Nu heeft ze 's ochtends een bordje pap van 180+6 en 's middags fruit en 's avonds voor het slapen nog een fles van 180+6.
Het is te weinig maar ze wil gewoon echt niets anders. Sap, limonade, roosvicee, yoki, karnemelk, water, thee. Alles werkt ze na 1 slok met dezelfde vaart weer naar buiten en houd d'r mondje stijf dicht. Ze houd gewoon echt van 'hard' eten voor eigenlijk alles wat dun en vloeibaar is houd ze d'r mondje dicht.
Ze is een half jaar terug ook opgenomen geweest voor uitdroging want zodra ze begint te spugen wordt het link. De kinderarts heeft toen aangegeven dat het niet erg is dat ze zo weinig drinkt, als ze ouder wordt moet dat vanzelf goedkomen, maar na een dagdeel spugen of diarree moeten we wel ors gaan geven. En op de een of andere manier drinkt ze dat heel erg goed.
Het is te weinig maar ze wil gewoon echt niets anders. Sap, limonade, roosvicee, yoki, karnemelk, water, thee. Alles werkt ze na 1 slok met dezelfde vaart weer naar buiten en houd d'r mondje stijf dicht. Ze houd gewoon echt van 'hard' eten voor eigenlijk alles wat dun en vloeibaar is houd ze d'r mondje dicht.
Ze is een half jaar terug ook opgenomen geweest voor uitdroging want zodra ze begint te spugen wordt het link. De kinderarts heeft toen aangegeven dat het niet erg is dat ze zo weinig drinkt, als ze ouder wordt moet dat vanzelf goedkomen, maar na een dagdeel spugen of diarree moeten we wel ors gaan geven. En op de een of andere manier drinkt ze dat heel erg goed.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: