Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

+41
Tania
Steep
Océane
slaatje
Parisienne
moepie
Sanne
Flower_L
Bruintje Beer
Linda
Flip Fluitketel
Jasmine
sanne-84
Fiebje
Mamsie
Katjing
Floor
Snoes
smooch
Paper Crown
*Lookie*
Bluestar
Sophiee
liesje
Pien
Annie24
Puggle
Slakje
Lejow
Ugly Betty
SarahKey
Shy
CCC
_Blush_
Parel
kwak
Theeleut
Caroow
Muppetje
Printje
Ella
45 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 4:08

We konden het niet een worden over een jongens naam en toen zag ik het horen C.iske de Rat in de kast staan en opperde door naam. Toen werd het C.iske M.erlijn

J.anneman komt van mijn vaders broer af, die heette J.anneman. In eerste instantie wilde mijn man niet vernoemen, tot we erachter kwamen dat mijn oom helemaal geen J.anneman heette maar dat het een koosnaampje was die iedereen is blijven gebruiken.
En dat is J.anneman M.athiz geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Bruintje Beer ma 3 sep 2012 - 5:39

Ik wilde onze dochter graag Zara noemen maar mijn man wilde niet dat zijn dochter naar een winkelketen werd vernoemd. En zo werd het de Z een S en we plakte er nog een H achter aan want dat vond ik mooier.

Mijn man had de naam van onze zoon al vanaf zijn tienerjaren en heeft altijd gezegd als ik een zoon krijgt krijgt hij die naam. En hij kreeg een zoon en het is die naam geworden!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Flower_L ma 3 sep 2012 - 6:33

Vond al voor zwangerschap mooie naam, vriend wel moeten overtuigen. Uit lijstjes van internet gehaald overigens.

Voor deze baby meisjesnamen vast, jongensnamen dilemma...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Sanne ma 3 sep 2012 - 6:35

Één van mijn vroegere oppaskindjes heette zo en ik vond het een prachtige naam. Ik heb altijd gedacht 'als ik een meisje krijg, gaat ze H. heten'. Gelukkig was mijn vriend het daar helemaal mee eens. Hier dus vrij weinig namenlijsten doorgespit. Alles werd vergeleken met H. en er kon geen naam aan tippen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  moepie ma 3 sep 2012 - 18:41

De naam van onze dochter kwam ik tegen in een namentopic hier, al lang voordat ik zwanger werd. Die naam is gebleven.

De naam van onze zoon kwam ik ook hier op het forum tegen, stond ook al op het lijstje voordat ik zwanger werd.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Parisienne ma 3 sep 2012 - 20:07

Ik had de naam van mijn dochter als sinds mijn jeugd in mijn hoofd. Een Israëlische zangeres heet zo en daar luisterde ik vroeger altijd veel liedjes van. Mijn vriend vond hem ook al snel mooi, dus over de meisjesnaam waren we het snel eens. Een jongensnaam hebben we nooit kunnen vinden..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 20:17

Ik had al jaaaren een hele lijst met favoriete jongens- en meisjesnamen. Toen ik eenmaal zwanger was vond ik niks meer daarvan leuk, allemaal te gezocht of apart. Dat past niet bij ons.

Hoe het is gekomen weet ik niet meer, maar we wisten al vantevoren van elkaar welke namen we het mooist vonden voor ONZE kinderen (da's een verschil, ik vind ook andere soorten namen mooi, maar die passen gewoon niet bij onze kinderen). Bovendien zijn beide namen vernoemingen dus dat past dubbel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  slaatje ma 3 sep 2012 - 20:29

De naam voor een zoon staat bij ons al vast voordat we zwanger raakten. Ik heb dit altijd al een hele leuke, stoere naam gevonden, bleef altijd in mijn hoofd zitten. Mijn vriend zat een keer een programma te kijken en toen kwam die naam voorbij. Ik zei dat ik dat een superleuke naam vind, en dat vind hij ook. Die gaat het dus worden als we een zoon krijgen.
Voor een dochter hebben we recent een naam gevonden waarvan ik denk dat die het wel gaat worden. Nog twee weken wachten en dan weten we wat het word :-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Océane ma 3 sep 2012 - 21:53

De naam van mijn dochter hebben we van een oud klasgenoot (jongetje) van mij in groep 3. De naam van mijn zoon komt van een uberstom programma op tv (brabantse meisjes op Curaçao ofzo)
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 22:08

Een meisjes naam hebben we al een aantal jaar klaar liggen. En bij S. hadden we pas een jongensnaam met 19 weken. Een week later wisten we dus dat we een jongen kregen

We hebben zijn naam van internet. Toen der tijd stond het in de top 10 maar zelf kende ik helemaal niemand met die naam en we vonden 'm wel stoer smile Mocht de volgende weer een jongen worden moet we weer goed zoeken, ik zou het voor nu echt niet weten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Steep ma 3 sep 2012 - 22:31

We wilden graag een naam met een betekenis, zo kwamen we bij R.uben (eerst geboren zoon). Dat vonden wij een mooie betekenis en ik heb R.uben altijd al een prachtige naam gevonden.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Tania ma 3 sep 2012 - 22:41

De naam van mijn zoon hebben we gewoon bedacht. We hebben wel twee vage kennissen die zo heten dus misschien dat we het daarom bedacht hebben.
De naam van mijn dochter was moeilijker. We hadden altijd de naman Emma of Julia maar die vonden we toch te populair. Ik wilde heel graag Rosa maar dat vond mijn man niet mooi. Toen hebben we die lijst doorgenomen waarop staat hoevaak kinderen die naam hebben gekregen en kwamen we uiteindelijk op M. Mijn man was meteen enthousiast, ik moest er even over nadenken maar toen was ik net zo enthousiast.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  M-G wo 5 sep 2012 - 9:16

Ik had de jongensnaam vroeger al in mijn hoofd (een vroeger buurjongetje heette zo en dat was zo'n lief jochie) en zei toen ook altijd mocht ik ooit later kinderen krijgen dan wordt het .... Mijn vriend vond dit ook een mooie naam. We hebben nog verder gekeken op internet maar als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb dan wil het er ook lastig uit, dus al die namen zijn direct weer geschrapt. Een meisjesnaam vonden we meer een probleem, daar hebben we internet voor afgezocht en we hadden er dan ook een stuk of 9 maar gelukkig is dat dilemma niet aan de orde want het wordt een jongetje.

M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  PapillonRose wo 5 sep 2012 - 9:23

Ik heb de naam uit een namenboek. Scheelt ook dat ik het gewoon ontzettend leuk vind om zulke boekjes te lezen (zelfs nu ik niet zwanger ben en dat voorlopig ook niet zal worden), dus voor mij was het geen straf veel namen te lezen. Ik kwam de naam A.maryllis tegen en vond het meteen een geweldige naam. Ook is het de lievelingsbloem van mijn moeder, dat vond ik wel extra bijzonder, zeker omdat ik verder niet aan vernoemen wilde doen. Dit is de officiële naam, de roepnaam heb ik hiervan afgeleid.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Happydobby wo 5 sep 2012 - 9:26

De meisjesnaam heb ik al jaren in mijn hoofd, mijn vriend vond het ook mooi.

De jongensnaam kwam mijn vriend mee, het was van een zanger van een band, ik dacht met een i en ik wilde een griekse Y. dus dat werd hem. De naam hoor je nauwelijks dus het is lekker orgineel

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  LDJ wo 5 sep 2012 - 22:20

De jongensnaam hebben we ergens uit een boek.

Meisjesnaam zijn we na lang brainstormen uitgekomen.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 3 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum