Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

+14
silly-one
luisa
Feline
Dani
Pancake
Ibbeltje
Flippin' Bitch
Blond
Jeanette
Marin
M@niek
Rovine
Caro
Minx
18 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Minx di 27 maa 2012 - 9:55

Over enkele maanden heb ik dan eindelijk mijn diploma in mijn hand (moet nog wat formaliteiten dus er kan bijna niets meer mis gaan)

Maar nu wat vraagjes:

Hoe snel had je een baan die bij je opleiding aansloot?
Wat heb je gedaan tussen je opleiding en de baan in?
Hoe heb je je baan gevonden??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Caro di 27 maa 2012 - 21:11

Eens even kijken: ik ben in september afgestudeerd. Daarna ben ik voor een periode naar Mexico vertrokken en toen ik terugkwam ben ik vanaf januari actief gaan zoeken naar een baan. Destijds in mei ben ik vervolgens begonnen. Dus al met al rond de 4 maanden voordat ik een baan gevonden had.
Ik heb wel tal van gesprekken destijds gevoerd, en ook vaak doorgedrongen tot de laatste ronde, maar niks werd het echt. Ik probeerde wel vanalles, werving en selectiebureaus, interim, detachering, gewoon zelf zoeken etc. Uiteindelijk heb ik mijn baan via de werving en selectietak van Randstad gevonden. Ik was destijds echt ongeveer radeloos na de zoveelste afwijzing bij de laatste twee en ik had al een tijd geen contact met hun gehad. Dus ik gebeld en twee uur later kwam die opdracht binnen. Ik ben één dag later op gesprek geweest en ik had de baan..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Rovine di 27 maa 2012 - 21:23

Jaar lang gezocht zonder succes. Toen in een magazijn gaan werken, dozen uitpakken. Na 3 maanden werd ik eruit gepikt door het uitzendbureau waar ik zat, met dat ze iets leukers voor me hadden. Vrijdagochtend op gesprek daar geweest, uur later stond ik al ontslag te nemen in het magazijn en die maandag erop begon ik al bij mijn nieuwe werkgever.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  M@niek di 27 maa 2012 - 21:28

In juli had ik mijn diploma en in augustus had ik werk, in die tussen tijd ben ik op vakantie geweest.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Marin di 27 maa 2012 - 21:48

Bij de baan die ik heb gekregen toen ik net afgestudeerd was, had ik echt geluk dat ik zo rond juni te horen kreeg dat ik een baan had. In juli studeerde ik af, en in augustus begon ik met werken. Het enige lastige voor mij was dat ik in Engeland zat, en dus meerdere keren voor sollicitatiegesprekken echt naar Nederland ben gevlogen. Tussen het afstuderen en de baan, ben ik nog op vakantie geweest en verhuisd naar Nederland en m'n huis woonklaar gemaakt. Tegen de tijd dat dat klaar was, begon m'n werk alweer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 21:49

Ik kreeg in Januari mijn diploma en ben in Juni begonnen met werken, wat niks met mijn opleiding te maken had. Tussendoor wel meerdere keren via het uitzendbureau aangenomen, en toch weer niet. Via goed zoeken op internet heb ik de vacature gevonden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Jeanette di 27 maa 2012 - 22:06

Ik zou in juli afgestudeerd zijn, maar kreeg in juni al te horen dat ik daar een baan zou krijgen. Ik ben dus op mijn stage blijven hangen. Wel gelijk een vast contract voor onbepaalde tijd gekregen, dus besef me maar al te goed hoeveel geluk ik heb gehad!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 22:54


Hoe snel had je een baan die bij je opleiding aansloot? Ik begon eigenlijk in de zomer dat ik net klaar was met een opleiding aan de baan en ben toen in september de foto opleiding gaan volgen. Ik werd aangenomen als vormgever (waar ik toen net een diploma voor had) maar wilde doorgroeien
Wat heb je gedaan tussen je opleiding en de baan in? N.v.t. Ik werkte eigenlijk als vormgever (mijn mbo diploma) en wilde verder kunnen groeien het bedrijf waar ik toen werkte dus ging ik naast mijn werk een opleiding in de fotografie doen. Ben nog voordat ik de opleiding af had bij dat bedrijf weg gegaan (onmogelijke werksituatie) en ben toen in een project gestapt. Na dat project ben ik gaan freelancen
Hoe heb je je baan gevonden?? Ik heb mijn huidige baan gecreëerd. Ik zit in een branche waar het grootste deel freelancer is, en weinig banen zijn bij bedrijven. Daarom heb ik samen met een goede vriendin zelf een VOF opgericht. Het freelancen beviel me minder, ik ben een teamplayer en vind het fijn om collega's te hebben. .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Blond wo 28 maa 2012 - 5:16

Ik ben afgelopen september afgestudeerd (maar in juni was ik al helemaal klaar). Ik heb sinds 1 september gewerkt, maar niet in mijn vakgebied (op anderhalve maand na). Ik werk nu weer via R.andstad.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Flippin' Bitch wo 28 maa 2012 - 6:00

Ik werkte al toen ik mijn studie nog niet volledig had afgerond. In mijn vierde jaar had ik mijn afstudeerstage, maar moest in een 'vijfde' jaar nog 1 vak en mijn scriptie afronden. Mijn stage eindigde in juni, balletje opgegooid dat ik er wel wilde werken en half september hingen ze aan de telefoon of ik de volgende dag kon beginnen. Vervolgens heb ik er mijn hele 'vijfde' leerjaar gewerkt + nog een half jaar nadat ik was afgestudeerd. Helaas moesten daarna alle tijdelijke contracten eruit. Inmiddels ben ik al weer 4 maanden aan het solliciteren. Helaas zijn er amper banen, of wordt er alleen maar om veel ervaring gevraagd. Ik ben wel 2 keer uitgenodigd voor sollicitatiegesprek, maar niet aangenomen. Ik ken heel veel mensen die bij mij op de opleiding heeft gezeten en bijna niemand heeft nog een baan in dit vakgebied. Bijna iedereen werkt in de horeca, winkels, etc. Enorm frustrerend.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Ibbeltje wo 28 maa 2012 - 6:01

Hoe snel had je een baan die bij je opleiding aansloot? Vrijwel meteen na mijn stage
Wat heb je gedaan tussen je opleiding en de baan in? Niks want kon snel aan de slag
Hoe heb je je baan gevonden?? Ben er ingerold. Ik liep al stage bij deze stichting
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Pancake wo 28 maa 2012 - 6:11

Het heeft bij mij 9 maanden geduurd voordat ik een baan had die aansloot op mijn studie. Nu moet ik wel zeggen dat in de eerste maanden ik niet heel erg actief gezocht had naar een baan. Ik wilde gewoon even lekker relaxen. Na een half jaar ben ik eigenlijk wat actiever gaan zoeken, 1 keer uitgenodigd voor een gesprek en die baan ook gekregen. Heb dus wel geluk gehad met het solliciteren. Vacatures die zocht ik op internet, dus zo heb ik deze ook gevonden. In de tussentijd heb ik een beetje niks gedaan en ook nog verschillende andere baantjes gehad (zo heb ik studenten begeleid bij mijn oude opleiding en als secretaresse gewerkt en ik heb zelfs nog bollen gepeld)
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Dani wo 28 maa 2012 - 6:28

Hoe snel had je een baan die bij je opleiding aansloot? Ik ben eind januari afgestudeerd en ben 1 april van datzelfde jaar begonnen bij mijn huidige werkgever.
Wat heb je gedaan tussen je opleiding en de baan in? Ik werd in de tweede week van februari geopereerd aan mijn keelamandelen dus ik had in ieder geval 1 week ingeruimd om te herstellen. Daarvoor had ik al wat sollicitaties verstuurd en daarna ben ik vrij snel voor twee procedures uitgenodigd en bij eentje aangenomen.
Hoe heb je je baan gevonden?? Via een advertentie op internet.

Succes met solliciteren! En begin alvast met oriënteren en eventueel solliciteren.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Feline wo 28 maa 2012 - 8:00

Ik ben 2 jaar geleden afgestudeerd. Tussendoor zware operatie en revalidatie gehad, dit gecombineerd met een 'bijbaantje'.. Afgelopen januari viel m'n oog op een leuke vacature bij een evenementenbureau, 2 gesprekken gehad en uit 90 kandidaten gekozen.. Daarvoor had ik op 2 andere vacatures gereageerd, bij 1 uitgenodigd maar ik ging op vakantie en dat kwam slecht uit. Ben blij dat dat er tussen kwam want ben echt heel erg blij met m'n huidige baan.

Ik heb 't dus heel makkelijk gehad.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  luisa wo 28 maa 2012 - 8:23

Tegen einde van studie werkte ik al parttime in mijn vakgebied. Bedrijf ging sluiten, maar vond eigenlijk gelijk wat anders. Weliswaar niet helemaal wat ik wou, maar wel binnen goed bedrijf waar ik kon groeien. Ben hier na een jaar wel weggegaan maar telkens direct wat anders. Tussendoor nog in buitenland geweest en nu eindelijk de baan die ik graag wou. Heb sinds mijn afstuderen, 5 jaar geleden, altijd gewerkt en ook binnen vakgebied gelukkig.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  silly-one wo 28 maa 2012 - 20:57

Ik heb de pabo gedaan en ik werk nu al bijn 2.5 jaar op tijdeiljke basis.

Ik heb mij inschreven bij de vervangingspoule om zo op de hogote gehouden te worden van de meeste vacatures. Plus dat ik gebeld kon worden om een dagje ergens in te vallen.

Een maand na mijn afstuderen had ik een baan tot aan de zomer, hierop heb ik een sollicitatiebrief gestuurd.
Na de zomer wederom met en sollicitatiebrief en gesprek een zwangerschapsvervanging gehad.
Daarna twee keer erin gerold. De eerste keer omdat ik er paar keer had ingevallen en dat de school mij wel wilde behouden als vaste invaller ( REC 4 school, bekend gezicht voor de leerlingen). De tweede keer gevraagd door mijn zus om op haar school in te vallen.


Nu werk ik via een uitzendbureau op een school tot aan de zomer ik moet nog horen of ik daarna mag blijven ik hoop dat ik mei te horen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Dolphinne zo 1 apr 2012 - 9:23

Ik ben in November afgestudeerd als onderwijskundige.
Ik werkte tijdens mijn studie al als zwemonderwijzer. Hier heb ik vanaf januari meer uren kunnen krijgen zodat ik in elk geval kan rondkomen hiervan. En ik vind het ook leuk werk Very Happy.
Ik ben nu langzamerhand op zoek naar een baan in mijn eigen vakgebied.
Het liefste heb ik vanaf oktober een nieuwe baan. Dan gaat mijn zoontje ook naar school en kan ik dus ook meer uren werken. Maar als ik nu al een baan voor meer uren zou kunnen vinden zou ik vast al wel extra opvang kunnen regelen.

Heb de komende tijd weer wat meer vrije tijd. Dus tijd om te gaan zoeken naar vacaturen en te solliciteren. Nu alleen hopen dat er wat te vinden is hier in de regio.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Sophiee ma 2 apr 2012 - 22:15

Hoe snel had je een baan die bij je opleiding aansloot?
Al tijdens de opleiding, in het laatste jaar.

Wat heb je gedaan tussen je opleiding en de baan in?
Die tijd heb ik dus niet gehad. Was dat wel zo, dan was ik op oproepbasis gaan werken in de kinderopvang (heb HBO Pedagogiek gedaan).

Hoe heb je je baan gevonden??
Via een advertentie in de krant, toevallig. De andere sollicitaties via het internet. Maar mijn huidige baan via de krant.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Joli86 zo 8 apr 2012 - 2:53

Ik ben in juni afgesudeerd, vakantiewerk gedaan op mijn stageadres t/m eind juli.. Lekker op vakantie geweest en vanaf 16 aug ben ik bij mijn nieuwe baan begonnen... Daar werk ik trouwens nu nog steeds, in aug alweer 7 jaar.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  mezzoforte ma 9 apr 2012 - 4:45

Fairytale schreef:Over enkele maanden heb ik dan eindelijk mijn diploma in mijn hand (moet nog wat formaliteiten dus er kan bijna niets meer mis gaan)

Maar nu wat vraagjes:

Hoe snel had je een baan die bij je opleiding aansloot? Ik was al aangenomen voordat ik mijn opleiding had afgerond. Ik denk dat ik in april/mei ergens het sollicitatieproces afgerond had, en per september begonnen ben.
Wat heb je gedaan tussen je opleiding en de baan in? Mijn scriptie had ik half juli ingeleverd, dus vooral nog even van m'n vrije dagen genoten Very Happy
Hoe heb je je baan gevonden?? Via internet gereageerd op vacature die op website bedrijf vermeld stond
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 5:15

In april had ik mijn LIO-stage afgerond en mocht ik gaan invallen. Zo kwam ik op een aantal scholen terecht (voor dagjes). In juli zag ik een fulltime vacature voor groep 3/5 en daar heb ik op gesolliciteerd. Ik mocht op gesprek komen en wist binnen 5 minuten dat ik de baan had. De directeur was namelijk ook directeur van een van de scholen waar ik een dagje had ingevallen. Hij was er toen niet, dus hij had bij zijn collega's nagevraagd hoe ik was en wilde me graag hebben. Inmiddels werk ik nu ruim 1,5 jaar op deze school en heb ik een vast contract.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan je baan gekomen  Empty Re: Hoe zijn jullie aan je baan gekomen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum