Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

+41
Tania
Steep
Océane
slaatje
Parisienne
moepie
Sanne
Flower_L
Bruintje Beer
Linda
Flip Fluitketel
Jasmine
sanne-84
Fiebje
Mamsie
Katjing
Floor
Snoes
smooch
Paper Crown
*Lookie*
Bluestar
Sophiee
liesje
Pien
Annie24
Puggle
Slakje
Lejow
Ugly Betty
SarahKey
Shy
CCC
_Blush_
Parel
kwak
Theeleut
Caroow
Muppetje
Printje
Ella
45 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  liesje zo 2 sep 2012 - 20:16

bij de naam van onze dochter. vond ik N.oëlle mooi bleek dat er een voetballer dirk kuijt zijn dochter deze naam had gegeven, vonden hem heel mooi

bij onze zoon van een tv serie spangas had je de jongenstweeling Tobias flip. T.obias is het geworden
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Sophiee zo 2 sep 2012 - 20:17

Van een geboortekaartje die op een tafel stond tussen allemaal geboortekaartjes bij het kraamburo. Daar waren we voor de voorlichting borstvoeding.

We hadden al een tijdje een andere naam, maar we twijfelden steeds meer. Mijn vriend heeft 1 naam aangedragen (ik wel honderden) en dat was uiteindelijk de naam die hij vond tussen de geboortekaartjes smile!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Bluestar zo 2 sep 2012 - 21:11

Ik kwam de naam van mijn zoon hier tegen :-D
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 21:18

Via internet. Bij de 1e kwam mijn man met de naam Jente, al vond ik die samenstelling niet mooi en hebben we er Yenthe van gemaakt.

En de 2e vond ik direct al mooi, al moest man daar wel eerst even aan wennen, maar nu is vind ook hij hem heel mooi, en vooral omdat je deze naam (tot nu toe) nog niet hier gehoord heb...of in onze omgeving ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  *Lookie* zo 2 sep 2012 - 21:20

Boekjes, internet, tijdschriften... uiteindelijk kwam dé naam zo in mijn hoofd op, al had ik hem misschien onbewust wel ergens gelezen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Shy zo 2 sep 2012 - 21:26

Puggle schreef:Van Parel hier smile
Wat eerlijk Wink
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Paper Crown zo 2 sep 2012 - 21:28

Ik had al jaren een naam voor een zoon, maar mijn man vond die niet zo heel
leuk. Toen we wisten dat er een zoon op komst was zei mijn man op een gegeven momemt dat hij overna had gedacht en dat hij de naam toch wel
erg leuk vond.

Mijn probleem met jongens namen is dat ik ze al gauw een beetje gay, te Hollands (aangezien ik Armeens ben) en te kinds vind klinken. Ik wilde zo graag een naam
die past bij ons, die mijn familie in 't buitenland ook kan uitspreken en die ook leuk is als hij straks 50 is maar ook als kind. We hebben zo'n naam nu. Ben er zo aan gewend.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Bluestar zo 2 sep 2012 - 21:32

Annie24 schreef:Ik zag de naam bij iemand van een ander forum in haar onderschrift. We hadden eerst Jayson als naam, maar als we nu naar Y. kijken vind ik die naam helemaal niet bij 'm passen en ben ik blij dat we hem Y.estin genoemd hebben I love you

En nu kom ik hem hier weer tegen. :-D. Sorry heb hem blijkbaar van jou 'nageaapt'. Geloof dat ik hem in een namen topic tegen kwam. Zo'n leuke naam!!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 21:33

De namen die wij in ons hoofd hebben voor eventuele kinders zijn allebei via tv smile

Ben trouwens wel benieuwd of er ook mensen zijn die voor dat ze zwanger zeiden.. Ja dat zijn de namen (of is de naam) en tijdens de zwangerschap volledig zijn gekeerd en de naam niets meer vonden.

Dat had mijn zus dus haha. Riep altijd dat ze haar kind ... zou noemen maar toen ze eenmaal zwanger was vond ze het niet leuk meer :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Annie24 zo 2 sep 2012 - 23:21

mvk89 schreef:
Annie24 schreef:Ik zag de naam bij iemand van een ander forum in haar onderschrift. We hadden eerst Jayson als naam, maar als we nu naar Y. kijken vind ik die naam helemaal niet bij 'm passen en ben ik blij dat we hem Y.estin genoemd hebben I love you

En nu kom ik hem hier weer tegen. :-D. Sorry heb hem blijkbaar van jou 'nageaapt'. Geloof dat ik hem in een namen topic tegen kwam. Zo'n leuke naam!!

Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  smooch zo 2 sep 2012 - 23:47

Ik had voor ik zwanger was een hele waslijst met namen, maar toen ik zwanger was begon ik te twijfelen. E haar naam kwam ik toevallig tegen op een babysite en dat was meteen de naam en mijn vriend vond de naam ook meteen leuk, gelukkig.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Puggle zo 2 sep 2012 - 23:54

Shygirl85 schreef:
Puggle schreef:Van Parel hier smile
Wat eerlijk Wink

Ja vind je? Ach het is gewoon zo :P
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Snoes ma 3 sep 2012 - 0:02

De naam voor het ene geslacht stond al jaren vast, die hadden we een keer ergens gehoord en vonden/vinden we heel erg mooi.

De naam voor het andere geslacht hebben we gewoon gevonden. Niet via internet of via een boek, de naam kwam opeens bij mijn vriend op en ik vond 'm ook erg leuk.

Beide namen stonden al vast toen ik 12 of 13 weken was denk ik. Wij zijn gelukkig heel eensgezind wat namen betreft smile.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Floor ma 3 sep 2012 - 0:24

Wij hebben namenlijsten door gespit, vooral die van het svgb(ofzo). Alle namen die het jaar ervoor gegeven waren hebben we meerdere keren gekeken. Uiteindelijk had ik ook nog een namenboekje geleend van mijn nichtje.
Mijn man kwam met de naam voor een meisje en ik met de jongensnaam. uiteindelijk bleek het bij de geboorte een jongen dus is het 'mijn naam' geworden.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Katjing ma 3 sep 2012 - 0:27

Ik had best een hoop namen in mijn hoofd, vooral meisjesnamen. Maar nu had ik het er laatst met mijn man over, en die ene meisjesnaam uit dat lijstje die hij ook leuk vind, die vind ik ineens toch niet leuk genoeg. En een andere die in ons opkwam vinden we allebei hartstikke leuk. En wat ik ook niet verwacht had was dat we het 10 minuten eens zouden zijn over welke jongensnaam we leuk vinden. We gaan nog wel verder kijken, 't was niet de bedoeling om nu al namen vast te hebben staan. Maar we blijven ze allebei erg leuk vinden. Alleen wat ik wel heel erg jammer vind is dat een van de namen wel érg hoog op de populariteitslijst staat. Die had ik dus niet van te voren bekeken en dat zag ik dus pas toen ik het ging opzoeken...
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Mamsie ma 3 sep 2012 - 0:32

Bij de eerste kwam de naam gewoon op bij mijn vriend en waren we het er al snel over eens. Bij de 2e en 3e was het puzzelen met letters en klanken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Fiebje ma 3 sep 2012 - 0:46

De meisjesnaam had ik zelf bedacht, is een vernoeming van mijn overleden schoonmoeder. De jongensnaam kwam uit een namenboekje.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 1:03

De eerste was een 'mengelmoesje' van mijn 2 favoriete namen: Jesse en Jasper. Mijn man vond die namen te 'gewoontjes', dus kwam hij met Jesper.

En dit keer na heel lang wikken en wegen en heel veel opties, kwam hij met een naam die al heel lang op mijn lijstje stond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 1:08

Van de 1e 3 had ik ze gewoon in mijn hoofd zitten, en de jongste komt uit de serie De co-assistent, stond dus ook al jaren vast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Puggle ma 3 sep 2012 - 1:27

Punk'd schreef:De namen die wij in ons hoofd hebben voor eventuele kinders zijn allebei via tv smile

Ben trouwens wel benieuwd of er ook mensen zijn die voor dat ze zwanger zeiden.. Ja dat zijn de namen (of is de naam) en tijdens de zwangerschap volledig zijn gekeerd en de naam niets meer vonden.

Dat had mijn zus dus haha. Riep altijd dat ze haar kind ... zou noemen maar toen ze eenmaal zwanger was vond ze het niet leuk meer :P

Ja dat was hier, het moest en zou M.ara worden. Toen was ik zwanger en vonden we hem steeds wat minder, maar wel mooi. Nu is het L. haar 2de naam.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  sanne-84 ma 3 sep 2012 - 1:50

We hebbben het er niet heel veel over gehad, maar de naam die we een paar haar geleden beide mooi vonden vind ik nu niet meer mooi. Man heeft em ook nog niet genoemd.
We zijn nog niet heel erg bezig met namen, maar denk wel dat ik zo'n naamlijst door ga spitten, voor het idee dat ik anders een naam zou missen ofzo
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Jasmine ma 3 sep 2012 - 3:20

J. d'r naam had ik al sinds mijn tienerjaren op het oog, naar de hoofdpersoon uit het boek: 'Word toch wakker', van Ellen Tijsinger.

De meisjesnaam die we nu op het oog hebben, hebben we van de ooievaar (stond een ooievaar in de buurt met dat naambordje). De jongensnamen die nu potentie hebben komen beide van het forum.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Flip Fluitketel ma 3 sep 2012 - 3:26

De naam van J. hebben we van een tv presentatrice toen we haar een kinderprogramma op tv voorbij zagen komen.

En de naam van de kleine in aantocht zag mijn man op een geboortebord ergens hier in een ander dorp/stad staan. Tevens heb ik hem weleens voorbij zien komen hierop het forum in een namentopic.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 3:50

Mijn vriend heeft de naam van onze zoon gevonden op internet. Ik moest eerst even wennen omdat ik de naam nooit had gehoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Linda ma 3 sep 2012 - 3:53

Man en ik hadden afzonderlijk van elkaar een lijstje gemaakt met namen die we mooi vonden. De naam van dochter hadden we beiden op ons lijstje staan. Dat was dus duidelijk.

We hadden ook een jongensnaam, die gaan we nu gebruiken als het een jongen is. Die heb ik van internet.
De nieuwe meisjesnaam zagen we van de week op een tvprogramma.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum