Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik zo raar?

+2
Angela_1986
Magenta
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ben ik zo raar? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 20:15

Maple schreef:Maar wat regelt hij nu precies achter je rug om dan? Kan het niet gewoon zo zijn dat hij de tijd vergeten is? Heb je tijdens je boze uitval wel geluisterd naar wat híj erover te zeggen had?

Weet je waarom ik vooral zo reageer? Omdat hij van tevoren netjes smst dat hij 14:00 bij jou is en je aangeeft dat hij schrok van jouw reactie, daardoor denk echt dat er van dingen achter je rug om regelen, over je heenlopen of überhaupt slechte wil absoluut geen sprake is.
Vorige keer dat hij een weekend bij mij was, deelde hij mee dat hij de hele middag naar een kennis hier ging, alleen.
En dat doet hij niet uit slechte wil of omdat hij niet bij mij wil zijn, dat weet ik ook wel.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 20:17

Zie edit. Dat van vorige keer is voor nu natuurlijk niet van toepassing.

Gast
Gast

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 20:17

RYW schreef:Ik snap je wel, Magenta. Zeker als het inderdaad een opeenstapeling is zoals Maple zegt. Dan wordt jou even medegedeeld hoe hij niet alleen zijn tijd maar ook de jouwe invult, en eenzijdig bepaalt dat jullie dan te laat zullen komen. Maar ik zou dan niet boos worden, maar zeggen dat het wat vroeger moest en of hij het ook kan overleggen in plaats van mede te delen. Als hij dit alsmaar doet en dus nogal dominant is op die manier, en je bent dat zat, dan kan ik me je boosheid ook goed voorstellen.
Ik was ook niet echt heel boos, maar ik had wel het gevoel dat ik even aan moest geven dat ik zijn manier van handelen niet zo leuk vind. Overigens hebben we het wel uitgepraat en gelukkig kunnen we ook prima over dit soort dingen praten.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 20:21

Ik heb eigenlijk het idee dat je vooral graag wilt horen dat je reactie níét raar is. En op zich vind ik je gedachtengang echt niet vreemd, als hij daadwerkelijk over je heenloopt en hij dingen die jullie écht samen aangaan achter jouw rug om regelt. Ik vind alleen de manier zoals het in de openingspost overkwam waarop je hem aansprak wel wat buiten proportie, puur gebaseerd op deze situatie.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 30 aug 2012 - 20:23

Maple schreef:Ik heb eigenlijk het idee dat je vooral graag wilt horen dat je reactie níét raar is. En op zich vind ik je gedachtengang echt niet vreemd, als hij daadwerkelijk over je heenloopt en hij dingen die jullie écht samen aangaan achter jouw rug om regelt. Ik vind alleen de manier zoals het in de openingspost overkwam waarop je hem aansprak wel wat buiten proportie, puur gebaseerd op deze situatie.

Dat is toch wel begrijpelijk?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 20:24

Maple schreef:Ik heb eigenlijk het idee dat je vooral graag wilt horen dat je reactie níét raar is. En op zich vind ik je gedachtengang echt niet vreemd, als hij daadwerkelijk over je heenloopt en hij dingen die jullie écht samen aangaan achter jouw rug om regelt. Ik vind alleen de manier zoals het in de openingspost overkwam waarop je hem aansprak wel wat buiten proportie, puur gebaseerd op deze situatie.
Natuurlijk wil ik dat het liefst horen Wink .
Maar ik vind het vooral prettig er even over te praten, dat helpt mij een beetje relativeren.

En zoals RYW zei, het was op dat moment een opeenstapeling van gebeurtenissen, maar goed, dat had ik er niet echt bij vermeld.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  RYW do 30 aug 2012 - 20:29

Ik snap wel hoe dat loopt, dan is dat die laatste druppel, jij barst even uit en zo'n man denkt dat: wat deed ik?! En hij realiseert zich ook niet dat hij gelijk de frustraties van vorige week, vorige maand of misschien zelfs vorig jaar er gratis bij krijgt smile

Tipje: gelijk zeggen wat je dwars zit, dan bouw je het niet zo op, en dan heb je iets om aan terug te refereren als het onverhoopt toch gebeurt. Zo van: schat, wat ik vorige week tegen je zei, over dat overleggen? Dit is zo'n moment waarop ik dat prettig had gevonden. Niks bozigs meer aan en hij snapt dat het voor jou gelinkt zit aan die vorige keer smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 20:49

RYW schreef:Ik snap wel hoe dat loopt, dan is dat die laatste druppel, jij barst even uit en zo'n man denkt dat: wat deed ik?! En hij realiseert zich ook niet dat hij gelijk de frustraties van vorige week, vorige maand of misschien zelfs vorig jaar er gratis bij krijgt Ben ik zo raar? - Pagina 2 561177

Tipje: gelijk zeggen wat je dwars zit, dan bouw je het niet zo op, en dan heb je iets om aan terug te refereren als het onverhoopt toch gebeurt. Zo van: schat, wat ik vorige week tegen je zei, over dat overleggen? Dit is zo'n moment waarop ik dat prettig had gevonden. Niks bozigs meer aan en hij snapt dat het voor jou gelinkt zit aan die vorige keer Ben ik zo raar? - Pagina 2 561177
Daar heb je helemaal gelijk in
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 20:54

Magenta schreef:@Angela: hij doet het echt niet expres, maar het is wel de zoveelste keer dat ik hem eraan moet herinneren. En daardoor voel ik me inderdaad de boosdoener...

Het zou mijn vriend kunnen zijn.. Die vergeet afspraken gewoon, doet hij niet met opzet. Dus het komt wel eens voor dat hij iets dubbel heeft gepland. Dan concludeer ik dat en moet ik hem daar weer op wijzen. Ik werd er in het begin ook regelmatig boos over, maar dat schiet toch niks op. Ik ben zelf ook een zeef, maar afspraken die ik maak zet ik gelijk in mijn agenda. Daar kijk ik bijna iedere dag wel in om dit soort dingen te checken. Mijn vriend vind een agenda niks, maar misschien wilt jou vriend het wel?
Belangrijke afspraken geef ik aan mijn vriend door zodra ik het weer in mijn agenda lees, dan is hij ook weer op de hoogte. Misschien dat je dat ook kunt doen? Tegenwoordig is het zo dat hij eerst aan mij vraagt of we die dag iets hebben, voordat hij iets plant. Voorkomt ook regelmatig problemen Wink .

Gast
Gast

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 20:56

Peachy schreef:
Magenta schreef:@Angela: hij doet het echt niet expres, maar het is wel de zoveelste keer dat ik hem eraan moet herinneren. En daardoor voel ik me inderdaad de boosdoener...

Het zou mijn vriend kunnen zijn.. Die vergeet afspraken gewoon, doet hij niet met opzet. Dus het komt wel eens voor dat hij iets dubbel heeft gepland. Dan concludeer ik dat en moet ik hem daar weer op wijzen. Ik werd er in het begin ook regelmatig boos over, maar dat schiet toch niks op. Ik ben zelf ook een zeef, maar afspraken die ik maak zet ik gelijk in mijn agenda. Daar kijk ik bijna iedere dag wel in om dit soort dingen te checken. Mijn vriend vind een agenda niks, maar misschien wilt jou vriend het wel?
Belangrijke afspraken geef ik aan mijn vriend door zodra ik het weer in mijn agenda lees, dan is hij ook weer op de hoogte. Misschien dat je dat ook kunt doen? Tegenwoordig is het zo dat hij eerst aan mij vraagt of we die dag iets hebben, voordat hij iets plant. Voorkomt ook regelmatig problemen Wink .
Mijn vriend vergeet gelukkig geen afspraken.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 31 aug 2012 - 0:06

Maple schreef:
Paper Crown schreef: en wat Maura zegt: een goed gesprek met hem aangaan?! Whaha! Om dít?! Ik zou 't gewoon eens terloops eens bespreken.
Eens. Ik krabte ook wel even achter mijn oren bij dat goeie gesprek.

Goed gesprek is waarschijnlijk ongelukkig gekozen, maar er over praten, als het je dwars zit, kan geen kwaad.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 aug 2012 - 6:16

Dacht je vriend niet gewoon dat jullie om 14.00 weg moesten? Ik zou hier echt niet boos om worden. Een opeenstapeling is vervelend maar dit is toch niet meteen erg? Als je zegt oh liefje we moeten iets eerder weg om op tijd daar en daar te zijn weet je ng? Dan is het toch goed?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 10:19

Powerbabe schreef:Dacht je vriend niet gewoon dat jullie om 14.00 weg moesten? Ik zou hier echt niet boos om worden. Een opeenstapeling is vervelend maar dit is toch niet meteen erg? Als je zegt oh liefje we moeten iets eerder weg om op tijd daar en daar te zijn weet je ng? Dan is het toch goed?

Hier sluit ik me bij aan, maar dat komt waarschijnlijk ook deels door hoe je het omschrijft. Dat kan ook aan mij liggen, dat ik er een soort van underdog-positie innemen idee van krijg. Je benoemde een ander voorbeeld over dat hij in een weekend een middag wegging, toen hij bij jou was en dat niet heeft overlegd. Misschien relateer ik nu moeilijk, omdat ik zo ben als jouw vriend. Ik was in het verleden zo vaak zonder vooraf aangekondigde mededeling een middag weg als ik bij m'n toenmalige vriend was. Ik deelde dus ook mee ipv overleggen, maar hij eigenlijk ook (minder dan ik). Het is dus ook een bepaalde omgang die je met elkaar hebt en waar je je beiden ok bij voelt.

Gast
Gast

Bericht  Magenta zo 2 sep 2012 - 11:34

We hebben het er nog even over gehad dit weekend. We zijn allebei heel erg gewend aan ons single leventje dat het soms moeilijk(er) is aan te passen in een relatie samen. Ik heb er evengoed ook wel last van. We laten elkaar best wel vrij, maar we hebben er soms moeite mee te overleggen.

Daarnaast heb ik nog steeds vaak het idee dat mensen over me heen walsen, ik ben altijd gewend mezelf onderschikt te wenden aan andere mensen. Dat is iets waar ik zelf aan moet werken. Dat verklaart ook soms mijn wat heftige reactie op dingen...
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: