Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voelen jullie je echt 'moeder'?

+12
Teddyaapje
Lindsya
Sjonno
Mamsie
Flemy
Filoria
sheila123
PapillonRose
Diese
Bolleke
Rouge
Annemie
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Voelen jullie je echt 'moeder'? - Pagina 2 Empty Re: Voelen jullie je echt 'moeder'?

Bericht  maiadebij za 29 jan 2011 - 8:27

Ik vind het een gek idee dat hoe ik mijn moeder vroeger zag, degene die in mijn ogen alles wist en geen onzekerheden had, dat mijn kinderen mij ook zo zullen gaan zien. Dat ik hun voorbeeld zal zijn (hoop ik;-)) terwijl ik dus genoeg onzekerheden heb en me helemaal nog niet zo oud voel om zo'n groot voorbeeld te zijn...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voelen jullie je echt 'moeder'? - Pagina 2 Empty Re: Voelen jullie je echt 'moeder'?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 9:23

maiadebij schreef:Ik vind het een gek idee dat hoe ik mijn moeder vroeger zag, degene die in mijn ogen alles wist en geen onzekerheden had, dat mijn kinderen mij ook zo zullen gaan zien. Dat ik hun voorbeeld zal zijn (hoop ik;-)) terwijl ik dus genoeg onzekerheden heb en me helemaal nog niet zo oud voel om zo'n groot voorbeeld te zijn...

Dat heb ik ook. Mijn moeder stond voor mij op een gigantisch voetstuk. Ik haalde zo'n groot gevoel van veiligheid uit haar aanwezigheid.
Zolang mijn moeder in de buurt was kon mij niets gebeuren.
Het is voor mij een vreemd gevoel dat Ciske mij zo zal zien want zo voel ik me niet, al zal ik natuurlijk de wereld verzetten als het moet.

Verder voel ik me wel vanaf het moment dat hij geboren is, helemaal moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voelen jullie je echt 'moeder'? - Pagina 2 Empty Re: Voelen jullie je echt 'moeder'?

Bericht  Darius zo 30 jan 2011 - 1:03

Soms voel ik me wel echt moeder, en soms ook niet. Dan ben ik juf. En even later ben ik weer student. Lekker handig, zoveel rollen, ik hoef me nooit te vervelen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voelen jullie je echt 'moeder'? - Pagina 2 Empty Re: Voelen jullie je echt 'moeder'?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 2:38

Ja, ik voel me echt moeder. Als ik naar mijn dochters kijk besef ik dat ik echt hun moeder ben, dat ik hun steun en toeverlaat wil zijn, dat als ze huilen en ik pak ze op dat ze stil worden, dat ze tegen me aankruipen,kusjes komen geven en ga zo maar door. Sinds M.ara is geboren is dit gevoel alleen maar sterker en sterker geworden, ik wil ze tegen alles beschermen er er altijd voor hun zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voelen jullie je echt 'moeder'? - Pagina 2 Empty Re: Voelen jullie je echt 'moeder'?

Bericht  Julia zo 30 jan 2011 - 4:20

Ik moet van sommige reacties gewoon een beetje sniffen, hoezo moederhormonen :P Maar ik herken het helemaal wat jullie zeggen. Ik had verwacht dat ik me heeel anders zou voelen ofzo, maar het gaat zo vanzelf. Wel voel ik me idd "wijzer" als niet moeders, heel raar. Het is ook niet helemaal het juiste woord. Meer alsof ik in een wereld zit waar zij nog niets van weten ofzo haha.
En als ik terug kijk naar mijn kindertijd en eigenlijk stiekem zelfs nu nog, is mijn moeder mijn veilige haven. Ik kan altijd bij haar terecht en dat gevoel wil ik mijn dochter ook geven. En daar word ik emotioneel van, die gedachte. Dat ik haar veilige haven ben en idd bergen zal verzetten zo nodig.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voelen jullie je echt 'moeder'? - Pagina 2 Empty Re: Voelen jullie je echt 'moeder'?

Bericht  LMCurious zo 30 jan 2011 - 6:12

Ik voel me wel echt moeder ja. Direct al toen ik Joris bij me had liggen voelde ik gewoon dat dit HET was waar ik al jaren van droomde. Juist het idee dat je persoon bent die alles is voor je kindje.

Wat betreft de illusie dat moeders alles weten, dat had ik vrij vlug door dat dat vroeger niet zo was, en nu kan ik Joris natuurlijk nog vanalles wijs maken, maar strakjes zal blijken dat ook ik niet overal een antwoord op heb. Maar we doen gewoon alsof Wink net als alle andere moeders! haha. Nee grapje, ik had er een hekel aan als er zomaar iets gezegd werd wat later dan niet bleek te kloppen. Dan zeg ik liever dat ik het niet weet. Maar ik denk dat de echte mama dingen ook vooral liggen in weten wat je kindje nodig heeft. Een knuffel als het verdrietig is, en ruimte om zijn/haar eigen dingen te kunnen doen, en een luisterend oor als het zijn/haar verhaal kwijt wil, dat soort dingen. En vooralsnog heb ik wel het idee dat ik die dingen weet en erop in speel. Ik merk ook als Joris gewoon blij is hij bij iedereen blij is, maar als hij verdrietig is komt hij het eerst naar mij toe, dan voel ik me wel echt de moeder!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Voelen jullie je echt 'moeder'? - Pagina 2 Empty Re: Voelen jullie je echt 'moeder'?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum