Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe het nu gaat

+58
Eris
Cow
Marsy28
mzcharlotte
Lejow
Burn
Mamsie
Sea of Trees
Stranger
May
mezzoforte
Zininzon
Gympie
Katrien
Caro
L!ND@
Pommes
Atelier Madame
SparklingEyes
slaatje
Marin
baboeska
Bossebol33
liesje
Lavendel
Suus
Antibes
SoGood
June
Paper Crown
Lousanne
Gompycat
Snoopy
Bisq
Rapunzel
bolus26
Tummy
TNMN
Merai
Koffieleut
_Lacey_
Raindrop
Sjaantje
Mysterious
ShallY
Sarah1985
Poubelle
Pompoen
Lady4
Ibbeltje
Rumble
Tania
rapa nui
Kowalski
Lonely Goatherd
Minx
Marie
sterremaan
62 plaatsers

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Hoe het nu gaat  - Pagina 3 Empty Re: Hoe het nu gaat

Bericht  bolus26 di 11 sep 2012 - 7:28

jar of hearts is lekker dramatisch galmen!! en het nummer something in the water is lekker vrolijk vind ik!

wat ook leuk is om 2 stemmig te doen is baby when you´re gone van bryan adams en melanie C.

tenminste vind ik dan:oops:
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  sterremaan di 11 sep 2012 - 8:30

тыквашка schreef:
sterremaan schreef:Hey hey,

Er zit inderdaad wat tussen. Wij doen Precious cild van Karen Taler good, Testify the love van wynonna Judd, Someone like you adele, feels like home Edwina Hayes, Dust in de wind, But i Still haven't found what i'm looking for, Michel en sacrfice anouk,

Dus, best breed he maar sommige nummers van jou passen er zeker tussen. Ga even people van Birdy doorsturen, En ik wilde wat Nederlandstalig doorsturen. en het nummer van jewel, stond ook nog op mijn lijstje. Aangezien hij tweede stem meezingt. Moet ik wel een beetje rekening houden dat het geen al te hoge nummers zijn voor hem. Haha, maar we vormen een leuk duo zo.

Wat gaaf zeg zangles, heerlijk geniet ervan. Goed nummer heb je gekozen. Want het lijkt een heel makkelijk nummer Make you Feel my love, maar dat is het totaal niet. Omdat je bij sommige stukken echt terug moet kunnen vallen om je, ademsteun.

Leuk dat je er nog steeds zo fanatiek mee bezig bent hoor! Heerlijk dat je dat vast als uitkijkpunt in de week hebt! Ik vind zangles superleuk inderdaad! Maar ook nog steeds een beetje eng. Ben zo verschrikkelijk perfectionistisch dat ik soms niet eens durf te zingen. Maar ik heb een geweldige zangjuf die altijd met een paar grapjes me weer met beide voeten op de grond zet. En make you feel my love is een heerlijk nummer om te zingen, maar ik ga vooral de mist in met de timing. Ik ga eigenlijk altijd de mist in qua timing. Het gaat wel steeds beter, pik het steeds sneller op, maar ik blijf er mee rommelen. En als ik zit te rommelen met mijn timing dan vergeet ik ook vaak echt te zingen.
Had donderdag inderdaad bij zangles dat ik dus mijn ademsteun vergat en daardoor ga je dan een beetje onzuiverder zingen. Dus toen ik mijn ademsteun er bij had weer toen klonkt het gelijk zo veel beter. Echt superleuk om te merken!
Ik vergelijk zangles maar gewoon met autorijles. Daarvan dacht ik ook dat ik het nooit zo kunnen, veel te veel te gelijk. Maar ook dat heb ik geleerd!

Wel leuk zeg dat hij dan een tweede stem erbij zingt! Lijkt me echt heerlijk om zo met iemand met een gitaar erbij te zingen. Ik kan dat dus gewoon echt niet, omdat ik dan de kluts kwijt raak. Maar ach, zo heeft ieder zijn ding. Ik zing tenminste niet vals, nou ja meestal niet, maar als ik het wel doe hoor ik het gelijk. En ik heb ook een net bereik en geen vreselijke stem. Ik hoef The Voice toch niet te winnen dus ik ben heel tevreden over wat ik tot nu toe geleerd heb en ik boek ook steeds vooruitgang dus voorlopig ga ik nog lekker door met les! En met koor elke maandagavond, ook zo ontzettend fijn om te doen!!

Wel heel herkenbaar wat je schrijft, maar juist nu ik samen met Roy zing, merk ik dat ik meer durf. Gek in het begin lag ik maar te pieren en onduidelijk te zingen. En dat terwijl ik vanavond echt het verschil hoorde en merkte. Ik herken het dus heel goed dat je dan niet durft te zingen. Bang dat je een noot niet zou halen. Maar juist door deze dinsdag avonden merk ik, dat ik steeds meer durf. Dat ik niet meteen dichtklap, als er iemand binnenkomt. We zijn druk bezig met een nummer voor in de kerk. En met een nummer dan speciaal voor mijn vriendin. Ik hoop deze volgende maand nog voor haar te kunnen doen. Om, zo het nog te kunnen doen voor de opname.

Ik heb zelf nooit zangles gehad. Wel altijd in koren gezongen. Maar ik kan dat lichamelijk niet meer aan. En, ja het is best lastig om de juiste instrument te vinden. Waar ik niet meteen van dubbel klap. En ik heb zelf gitaar gespeelt. Dus dan is het ook makkelijker. ik kan hem helemaal volgen ik denk, dat het dat ook makkelijker maakt. En bij de koren wel wat les gehad.

Vanavond een nieuw nummer erbij gedaan. Had hij meegenomen. Wel onwijs grappig omdat je daar een verschrikkelijke country snik in kunt gooien. Driving my life away. Soms, wil het helpen als je het nummer voor je het gaat zingen een paar keer door leest. En, dat als je hem zingt probeert je emotie erin te leggen. Dan merk je dat de timing, vanzelf beter word.

jou zangdocent klinkt wel ontzettend prettig. Ik zelf zou wel eens heel graag een Master class willen van Pia Douwe, of Van Babette Labei.

Heb jij trouwens een alt stem of sopraan?
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Bericht  sterremaan di 11 sep 2012 - 8:31

bolus26 schreef:jar of hearts is lekker dramatisch galmen!! en het nummer something in the water is lekker vrolijk vind ik!

wat ook leuk is om 2 stemmig te doen is baby when you´re gone van bryan adams en melanie C.

tenminste vind ik dan:oops:

Haha Bolus geen oeps Ik vind het heerlijk hoe je meedenkt. En ik denk dat beide nummers echt wel iets voor ons zijn. Ik heb, ze even opgezocht. Dus stuur ze ook even door. Dus jij zingt zo ook af en toe en dan niet alleen onder de douche :P.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Bericht  Pompoen di 11 sep 2012 - 8:42

sterremaan schreef:

Wel heel herkenbaar wat je schrijft, maar juist nu ik samen met Roy zing, merk ik dat ik meer durf. Gek in het begin lag ik maar te pieren en onduidelijk te zingen. En dat terwijl ik vanavond echt het verschil hoorde en merkte. Ik herken het dus heel goed dat je dan niet durft te zingen. Bang dat je een noot niet zou halen. Maar juist door deze dinsdag avonden merk ik, dat ik steeds meer durf. Dat ik niet meteen dichtklap, als er iemand binnenkomt. We zijn druk bezig met een nummer voor in de kerk. En met een nummer dan speciaal voor mijn vriendin. Ik hoop deze volgende maand nog voor haar te kunnen doen. Om, zo het nog te kunnen doen voor de opname.

Ik heb zelf nooit zangles gehad. Wel altijd in koren gezongen. Maar ik kan dat lichamelijk niet meer aan. En, ja het is best lastig om de juiste instrument te vinden. Waar ik niet meteen van dubbel klap. En ik heb zelf gitaar gespeelt. Dus dan is het ook makkelijker. ik kan hem helemaal volgen ik denk, dat het dat ook makkelijker maakt. En bij de koren wel wat les gehad.

Vanavond een nieuw nummer erbij gedaan. Had hij meegenomen. Wel onwijs grappig omdat je daar een verschrikkelijke country snik in kunt gooien. Driving my life away. Soms, wil het helpen als je het nummer voor je het gaat zingen een paar keer door leest. En, dat als je hem zingt probeert je emotie erin te leggen. Dan merk je dat de timing, vanzelf beter word.

jou zangdocent klinkt wel ontzettend prettig. Ik zelf zou wel eens heel graag een Master class willen van Pia Douwe, of Van Babette Labei.

Heb jij trouwens een alt stem of sopraan?

Ja suf is dat he, als je dan in je eentje zingt is het altijd beter dan als er iemand bij is. Er is maar 1 iemand bij wie ik voluit durf te zingen eigenlijk en dat is mijn man. Oh ja en op koor, haha maar dan sta je ook tussen een enorme groep.
Oh en ik begin ook eindelijk een beetje over mijn microfoonangst heen te komen nu ik er zelf eentje heb.
Ik heb voor de zomervakantie meegedaan aan de talentenjacht van het koor, gewoon omdat ik ook aan mezelf wil bewijzen dat ik het wel kan, en om te 'oefenen' ook eigenlijk. Had samen met een koorgenootje het liedje Candyman vertaald naar het Nederlands en dat hebben we tweestemming gezongen.
Mijn zanglerares en dus ook mijn dirigente was echt supertrots op me toen omdat ik gewoon écht heb staan zingen en niet meer helemaal dichtklapte en bovendien goed en zuiver de tweede stem zong. Daar heb ik wel echt enorm veel zelfvertrouwen van gekregen!
En toen kreeg ik dus in de zomervakantie ineens een mail: "beste aspirant solist"
Een mail aan een aantal mensen door haar uitgekozen die ze geschikt acht om eventueel een solo te doen op koor. Of we iets wilden instuderen voor een nieuw nummer (people help the people).
En nu moeten we dat volgende week voor gaan zingen en dan kiest ze een 1e solist en een reserve solist uit! :O
Ik heb besloten er voor te gaan, omdat het voor mij ook goed is die angst te overwinnen! Ik heb geen idee tegenover wie ik kom te staan, we hebben geweldig goeie solozangers namelijk. Maar best kans dat ze juist iets nieuws wil. Nou ja en ik vind het helemaal niet erg als ik geen solist word, dat scheelt echt een heleboel zenuwen!!

Ik heb inderdaad nooit piano gespeeld, dat maakt het misschien ook wel lastig. Maar het is vooral mijn ongeduld en mijn ADHD die me parten speelt, want als ik me erg goed concentreer is mijn timing meestal gelijk ook stukken beter en het zingen ook. Maar ja ik heb een uur les, dan fladderen mijn gedachten soms totaal de andere kant op. Meestal maakt mijn docente dan een paar grappen en dan kom ik vanzelf op 't punt dat ik weer serieus kan doen.
Wat ook superfijn is is dat ze op het moment dat ik ineens dichtklap vaak over iets totaal anders begint. Gaat ze ineens een verhaaltje vertellen, iets grappigs of juist niet, iets wat ze heeft meegemaakt. En tegen de tijd dat we uitgebabbeld zijn ben ik alweer vergeten dat ik ineens in de stress schoot. Heerlijk!

Trouwens, ik zou ook wel een eigen privegitarist willen om mee te oefenen, waar heb jij die opgeduikeld? Superleuk!! En heerlijk kan dat zijn he als je je lekker kan uitleven in een nummer. Ik heb er ook zo eentje die ik altijd half nephuilend meebler. Is niet mooi meer hoor dan, maar toch, het is zo heerlijk om te doen! Op koor ook trouwens, van die nummers waarin je lekker uit je dak moet of juist vanuit volle overtuiging moet zingen. Oh het is elke maandag genieten!

Ik heb trouwens een vrij lage stem. Een hoge tenor of een lage Alt zo'n beetje. Alt kan echt te hoog zijn voor mij, hoewel ik wel aardig hoog kom, maar dat is dan niet meer echt in mijn fijne range, dan zing ik op mijn kopstem. Daarmee heb ik ook veel en warm volume maar het zingt niet zo lekker. Op ons koor hebben we geen alt, sopraan etc. maar laag, midlaag, midhoog, hoog. Ik zing dan meestal midlaag of midhoog, verschilt per liedje. Ik ben de hele avond heen en weer aan het rennen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  sterremaan di 11 sep 2012 - 14:52

Wow, wat super gaaf dat je het hebt gedaan, en onderschat jezelf niet, haal ik uit je verhaal. Want de dirigente/zangdocente heeft het dan echt wel goed. En hoorde iets in Jou, wat gewoon een solisten plek verdient.

Ik, zong eerst met iemand die keybord speelde, en helaas liet hij mij barsten, tot op de dag van vandaag nog geen idee waarom.
En toen stond er dit jaar musici gezocht voor iets in de kerk, dus stoute schoenen aangetrokken. En gezegd dat ik wel kon zingen. En Roy had zich ook op gegeven. Maar de Dominee, vond mijn verhaal inspirerend, en wilde dat ik het in de kerk zou vertellen. Maar ik vind het lastig om te praten door de microfoon, omdat mijn stem mij wel eens in de steek laat. Maar met zingen niet. Dus afspraak gemaakt met Roy, en het gekozen nummer kende hij nog niet, maar wij hebben hem samen leren te bespelen, met onze stem en gitaar. Het Moët nog plaats vinden. Maar Roy vind het erg leuk om muziek te maken, waardoor hij blijft komen. En mij zelfs vroeg om teksten te schrijven. Over van alles. Hij merkte dat het voor mij zo belangrijk is. Dat hij elke dinsdagavond kont. En ik ben zo blij met hem. Al denk ik dat het wel iets minder zou gaan worden in de toekomst. Maar de momenten die wij nu hebben. Geniet ik daardoor juist meer van.

Zou bijna zeggen, joh kom een keer op de dinsdagavond. Ik weet niet of je dat aandurft natuurlijk. Maar je bent welkom.
Inmiddels hebben wij nu drie self geschreven nummers. En vele bekende.

Ik ben sopraan 1eerste en tweede stem. Maar kan ook makkelijk naar Alt switchen. Weet jij dat jij door die lage stem, een bijzondere stem hebt. Kom je weinig tegen. Een keer zelf meegemaakt in een popkoor a 83 leden, was een vrouw die ook die mooie warme lage stem had. Heel bijzonder.

Ik weet dat het tijdstip van dit berichtje belabberd is. Maar wilde je toch nog even antwoorden. En aangezien Klaas Vaak mij overslaat, dacht ik antwoord je vast terug.
Ik vind het trouwens erg leuk zo, om juist ook de leuke dingen te bespreken.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Bericht  Pompoen di 11 sep 2012 - 21:11

sterremaan schreef:Wow, wat super gaaf dat je het hebt gedaan, en onderschat jezelf niet, haal ik uit je verhaal. Want de dirigente/zangdocente heeft het dan echt wel goed. En hoorde iets in Jou, wat gewoon een solisten plek verdient.

Ik, zong eerst met iemand die keybord speelde, en helaas liet hij mij barsten, tot op de dag van vandaag nog geen idee waarom.
En toen stond er dit jaar musici gezocht voor iets in de kerk, dus stoute schoenen aangetrokken. En gezegd dat ik wel kon zingen. En Roy had zich ook op gegeven. Maar de Dominee, vond mijn verhaal inspirerend, en wilde dat ik het in de kerk zou vertellen. Maar ik vind het lastig om te praten door de microfoon, omdat mijn stem mij wel eens in de steek laat. Maar met zingen niet. Dus afspraak gemaakt met Roy, en het gekozen nummer kende hij nog niet, maar wij hebben hem samen leren te bespelen, met onze stem en gitaar. Het Moët nog plaats vinden. Maar Roy vind het erg leuk om muziek te maken, waardoor hij blijft komen. En mij zelfs vroeg om teksten te schrijven. Over van alles. Hij merkte dat het voor mij zo belangrijk is. Dat hij elke dinsdagavond kont. En ik ben zo blij met hem. Al denk ik dat het wel iets minder zou gaan worden in de toekomst. Maar de momenten die wij nu hebben. Geniet ik daardoor juist meer van.

Zou bijna zeggen, joh kom een keer op de dinsdagavond. Ik weet niet of je dat aandurft natuurlijk. Maar je bent welkom.
Inmiddels hebben wij nu drie self geschreven nummers. En vele bekende.

Ik ben sopraan 1eerste en tweede stem. Maar kan ook makkelijk naar Alt switchen. Weet jij dat jij door die lage stem, een bijzondere stem hebt. Kom je weinig tegen. Een keer zelf meegemaakt in een popkoor a 83 leden, was een vrouw die ook die mooie warme lage stem had. Heel bijzonder.

Ik weet dat het tijdstip van dit berichtje belabberd is. Maar wilde je toch nog even antwoorden. En aangezien Klaas Vaak mij overslaat, dacht ik antwoord je vast terug.
Ik vind het trouwens erg leuk zo, om juist ook de leuke dingen te bespreken.

Nou het voorzingen moet nog hoor, komende maandag! Ik doe ook mee omdat mijn zelfvertrouwen nu best is opgekrikt door het vertrouwen wat ze heeft uitgesproken. Ik zou geen heel lied kunnen dragen, daarvoor is mijn timing ook te slecht. Maar dit zijn elke keer een paar regels. En ik ben er van overtuigd dat ik dat goed genoeg kan. Of ik de beste ben, nou dat weet ik niet, maar dat hoeft ook niet persé. Als ik niet wordt uitgekozen is het waarschijnlijk omdat mijn stem er niet genoeg bij past. Nou prima dan!

Wat leuk hoe Roy jouw vaste zangmaatje is geworden! Echt ontzettend leuk dat hij terug blijft komen, heerlijk! En leuk dat je een keer gaat zingen in de kerk en dat je dan ook eigen teksten gaat zingen! Superleuk!

Mijn zangdocente is trouwens zelf een echte tenor, die heeft dus ook een behoorlijk lage stem en een gigantisch bereik! Ze zing alle partijen zelf in (we oefenen van cd met koor), de lage mannenpartij tot de hoge partij. Het klinkt niet allemaal even mooi hoor, maar ze haalt het en kan het daarmee dus voorzingen.

Ik ben op mijn koor trouwens niet zo bijzonder! Er zijn twee dames die met de heren meezingen! Ik vind dat niet prettig! En de midlaag partij is heel groot bij ons. Wij missen juist de hogen, daar zijn er te weinig van waardoor ze een beetje ondergesneeuwd raken.

Dinsdagavond gaat 'm waarschijnlijk niet worden. Ben op dinsdag altijd gesloopt, heb op maandagavond koor en daarna heeft Klaas Vaak bij mij meestal vrij en verder heb ik eind van de dag fysiotherapie en meestal kan ik daarna mijn ene been niet meer voor het andere krijgen. Maar wie weet klop ik op een dag bij je aan om mee te zingen!

Ik snap dat je het leuk vind om ook over de leuke dingen te praten. Je leven bestaat dan misschien wel momenteel uit heel veel minder leuke dingen, maar de leuke dingen horen er juist ook bij en moeten gekoesterd worden. Ik vind het ook superleuk om over zingen te praten met een gelijkgestemde, mensen snappen vaak niet goed wat daar nou zo leuk aan is. Of ze denken dat je echt de sterren van de hemel kunt zingen omdat je zangles hebt. En mensen weten vaak niet hoeveel plezier, energie en voldoening je uit zingen kunt halen.

Weet je dat het zelfs zo erg is dat ik nooit meer wil verhuizen omdat ik bij mijn koor wil blijven! Zou het echt erg vinden als ik dat moest missen. Natuurlijk heb je overal koren, maar ik ben ook gewoon verzot op dít koor. Ik vind de sfeer echt heerlijk, er worden veel grapjes gemaakt en iedereen is welkom met z'n rare kanten en z'n minder rare kanten. Er word heel wat af gelachen op een avond! En ik vind het heel fijn dat je niet in een vaste stemgroep word ingedeeld maar dat je per liedje zelf mag kiezen waar je gaat staan. Ik heb hiervoor in een buurthuisclubje gezongen, we waren maar met z'n 8en ofzo en ik was de énige met een lagere stem dus áltijd veroordeeld tot de saaie tweede stem. Vond dat op een gegeven moment echt niet leuk meer! Wel stoer hoor om die 2e stem in je eentje te zingen tegenover 7 anderen, maar was dat wel een beetje zat en de 'juf' kon dat ook eigenlijk niet goed begeleiden omdat ze zelf niet zo laag kwam.

Oh en stoppen met zingen wil ik ook nooit meer, ik heb nu de smaak te pakken! En ik merk ook echt dat ik vooruit ga met les en op koor. In het begin zong ik op koor alleen maar bij mid laag, maar mijn bereik is nu duidelijk groter, ook het bereik van wat ik nog op mijn borststem kan zingen. Dus ik kom steeds vaker bij midhoog uit. Maar laatst had de dirigente een andere versie opgezet van Morning Sun, die was een stukje hoger. Stonden we daar bij Midhoog me toch een partijtje te piepen. Want ik (en nog een aantal anderen) haalden 'm ineens net niet meer op onze borststem maar als je daar niet op bedacht bent dat je moet overschakelen dan pakt dat niet altijd even mooi uit. Stond de vrouw naast me me steeds te knijpen dat we hooooger moesten en of ik haar ook even wilde knijpen op de hoge stukken. Hahaha! Gelukkig heeft de dirigent besloten dat het niets was ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  bolus26 wo 12 sep 2012 - 0:30

sterremaan schreef:[Haha Bolus geen oeps Ik vind het heerlijk hoe je meedenkt. En ik denk dat beide nummers echt wel iets voor ons zijn. Ik heb, ze even opgezocht. Dus stuur ze ook even door. Dus jij zingt zo ook af en toe en dan niet alleen onder de douche Hoe het nu gaat  - Pagina 3 253468018.

nee heb ook zangles en zing in een musicalgezelschap. leuk hoor! we doen producties zoals de sound of music, oliver en nu zijn we bezig met belle en het beest.Deze kan ik alleen niet meedoen want ik moet vlak voor de uitvoeringen bevallen. Ik mag best grote rollen zingen soms zelfs de hoofdrol en dat vind ik echt super!ook zing ik wel es met een bandje mee gewoon voor de lol.dit kan ik niet zo goed maar vind het erg leuk om zulke liedjes oo kte zingen!

wel super spannend als je in de kerk mag zingen! en je boft met zo ´n vast zangmaatje!

@тыквашка toch leuk dat je als solist gespot bent! al begin je met een paar zinnen,zo die je veel meer ervaring op en wordt je vanzelf steeds beterderHoe het nu gaat  - Pagina 3 3079029344
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  sterremaan zo 16 sep 2012 - 12:46

@тыквашка Ja, kan me voorstellen dat je gesloopt ben. Maar aanbod ligt er smile. Dan weet je het. En het is sowieso al heerlijk dat je gespot bent als soliste. Dat doet je wel goed. Wel fijn, dat jou docente aardig jouw partijen voor kan zingen. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.

©️Bolus, wow gaaf zeg een musical gezeldschap, dat lijkt mij toch zo gaaf. Wel jammer dat je Belle en het beest niet mee kunt doen. Maar, tja een kleine op komst blijft natuurlijk ook erg leuk. Maken jullie dan ook de kostuums zelf? Dat vind ik ook altijd zo machtig aan het theater.

Hebben jullie dat nooit dat je dan denkt. Dat zou ik wel willen?

Ik heb altijd gezegd ik wil als Esmiralda in de Notre Dame, God help the outcast zingen. En, dan net zo opnemen als in de echte Disney film is gedaan. Of dan zie ik Wicced voorbij komen en dan denk ik wow, wat zou ik toch graag een keer de rol van Willemijn overnemen. Of haha een hele maffe de rol van Ursula in de Kleine Zeemeermin. Een keer een gemene rol. Lijkt mij toch zo waanzinnig. Ik zelf, merk ook wel dat ik wat met de kostuums heb, en gewoon het betoverende, dat je dan gewoon echt totaal even iemand anders bent. Heerlijk idee lijkt mij dat. Droom droom droom. Haha

Stel jullie zouden een musical productie mogen kiezen, welke zou het worden. En welke rol? Of welk nummer?

Anders dames andere gespreks onderwerpen mogen ook hoor. haha, hoeft niet alleen maar over muziek te gaan smile.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Bericht  Pompoen ma 17 sep 2012 - 22:02

@Bolus, wat leuk dat je ook met zo veel plezier zingt!! Musicalgezelschap is wel totaal wat anders volgens mij dan een koor!

Nou Sterremaan, ik heb gisteren voorgezongen hoor, jeetje wat een ramp!! Maar ik ben zó trots op mezelf dat ik het gedaan heb. Mijn timing...echt mijn timing was volkomen verrot! Nou was ik niet de enige die moeite had met de timing hoor, maar wel de enige die er volkomen naast zat hahaha! We waren met z'n drieën maar, eentje daarvan is al solist en die kan echt geweldig zingen. De eerste keer dat ik moest zingen schoot ik zo in de stress dat ik veeeeel te snel ging. Stond echt helemaal te trillen haha. De tweede keer ging het wel iets beter.
Daarna hebben we alle drie tijdens het oefenen met het koor het voor de microfoon moeten zingen, nou haha, heeeeelp! Maar ik heb het gedaan! Ik heb niet vals gezongen ofzo, alleen die timing, die verrekte timing. Op zo'n moment gaat er gewoon echt iets mis in mijn hoofd waardoor ik een soort blackout krijg en het gewoon echt niet meer hóór. Het is zó frustrerend omdat dat me tegenhoud, omdat ik langzaam mijn zenuwen overwin, steeds beter ga zingen, alleen als je niet kunt timen kun je niets solo zingen. Want het hele koor gaat je achterna. Dat heb ik wel gemerkt gisteren, haha, drie keer moest het over.
Maar weet je, hoezeer ik er ook van baal dat ik die timing niet voor elkaar krijg, ik ben toch gewoon trots op mezelf dat ik het gedaan heb. Het is zo'n grote overwinning op mijn faalangst. Als je mij een half jaar geleden had gezegd dat ik dit zou doen dan zou ik je echt voor gek verklaard hebben! En ik schaam me er ook niet voor, ik voel me op koor gewoon op mijn gemak en ik weet dat er zo'n 70 anderen zijn die gewoon helemaal niet durven. En ze waren ook superlief daarna, allemaal complimentjes over hoe stoer ik was en dat ik een mooie stem heb enzo. Het is gewoon zo lief, alleen voor mezelf is het ook enorm frustrerend. Al vind ik het wel een lekker idee dat ik die solo ook niet hóef te doen haha!

Ik heb niet die dromen rond musicals, vind musicals wel aardig om naar te kijken, maar ben geen groot fan. Mijn dromen rond zingen zijn denk ik een stuk bescheidener, ik zou het gewoon graag willen kúnnen, het zingen en dan vooral die timing. Ik ambieer geen solo-carrière, ook niet op het koor, maar ik zou dat wel willen kúnnen!

Ik heb dat trouwens wel met dansen, ik zou wel echt heel graag heel mooi willen kunnen dansen. Nou kan ik absoluut niet dansen en met mijn gevoel voor ritme...hahaha. Maar daar droom ik wel eens over, als ik dan zo'n programma zie als So you think you can dance dan kan ik echt zo'n beetje door het huis dansen en denken: ja ik ben een danseres. Haha wat eigenlijk heel hilarisch is want ik ben best lomp, totaal niet sierlijk én ik mag al blij zijn als ik gewoon kan lopen gheghe. Maar het is wel heerlijk om zo weg te dromen bij zoiets!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bisq di 18 sep 2012 - 2:26

Hallo Sterremaan,

Uit een ver mee-lees verleden weet ik dat je ziek bent (wat er precies is weet ik niet meer) en nu lees ik dit Hoe het nu gaat  - Pagina 3 1371890812. Wat enorm heftig wat jij allemaal mee maakt en wat ontzettend sterk dat je zo positief blijft. Uit eigen ervaring (ben zelf in behandeling tegen kanker) weet ik dat het lang niet altijd makkelijk is om positief te blijven en dat je soms gek wordt van de mensen die zeggen dat je zo sterk bent, want vaak is het helemaal niet zo makkelijk en wil je graag even heel hard huilen! Ik wil je enorm veel sterkte wensen!!
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  Snoopy di 18 sep 2012 - 23:42

Hoi Sterremaan,

Ik had het ook in het andere topic gezet, maar die lees je geloof ik niet. Ik weet niet of het mogelijk is voor je met vervoer, maar als je wilt kun je van mij kaartjes krijgen om naar het D.olfin.arium te gaan, aangezien dolfijnen altijd je lievelingsdieren waren?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  sterremaan di 9 okt 2012 - 21:31

Zo, even weer een update, mijn lappie had er even genoeg van dus kon even niet online. Maar gelukkig heb ik een heel handig neefje. Dus dat is wel erg prettig:). Dus lappie doet het weer.

©️Snoopy vind het heel erg maar het is mij niet meer gelukt tijdig te reageren. Vind het heel erg van mijzelf. Sorry.

Ondanks de drukte rondom de kerstkaarten, heb ik wel eens van die dagen dat ik denk blegh, Ach wie niet. Zou het komen doordat het blad van de boom valt. Of omdat je gewoon in de zomer verwend bent met bezoekjes van mensen die, vrij hadden. En nu weer hard moeten werken.

Twee weken geleden ben ik nog naar een leuke high tea geweest. En heb ik erg genoten. Daarnaast is mijn keuken dan nu echt klaar, en ben er onwijs blij mee. Het is nu gewoon echt helemaal af mijn huisje.

zaterdag, ga ik dan uiteindelijk uit eten met mijn oma, dat stond al zo lang op het lijstje. Maar het kwam er steeds niet van. En nu gaat het dan toch lukken.

Verder, ja alles binnen mijn energie level doen. Maar lastig vind ik dat wel. Zeker omdat nog niet alle woningen keukens hebben. Dus er is veel lawaai, dus weinig rust en veel spasmes. Daarnaast, dacht ik vanmiddag van het ziekenhuis Zwolle verlost te zijn. Maar helaas hebben ze daar bedacht om toch de pomp nog verder af te bouwen. Ze zijn bang dat mijn lichaam een te grote opdonder krijgt, als ze de pomp eruit gaan halen. Of misschien weten ze het gewoon nog niet, welke kant ze op willen. Dus vanmiddag maar even vragen.

14 november heb ik in Nijmegen gesprekken met alle artsen die zich bezig gaan houden met de operatie. Dus dat word een pittige dag. en, dan weet ik eindelijk meer. Want zo in het ongewisse blijven hangen. Geeft een naar onderbuik gevoel. De arts houd wel vinger aan de pols hoor. Ze beld wel om de twee weken. En, ja het ene moment gaat het iets beter dan de andere.

vanavond komt er trouwens in Jong iemand die dystrofie heeft. Wat ik aan voorstukjes gezien heb ishet wel iets om naar te kijken. Omdat het wel duidelijk uitlegd hoe het in elkaar zit. Want het blijft lastig uitleggen.

Verder is gelukkig mijn gitarist weer terug van vakantie dus kan ik weer heerlijk muziek maken, Dus het kerstkaarten afwisselen met bezoeken aan het ziekenhuis en muziek, geef wel wat evenwicht.

23 oktober, heb ik de jaarlijkse test met storm. Dat word nog even spannend. Hij gaat het wel halen, en ik weet wel waar mijn valkuilen zitten. maar ik vind het zelf altijd wel heel erg eng, ik voel mij dan altijd weer even tien en dat ik een spreekbeurt moet houden voor ene volle klas. smile.

Hoe gaat het met jullie?
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Bericht  Gompycat zo 14 okt 2012 - 2:30

Misschien ligt het aan mij, ben toch al een pratende ***, maar ik snap iets echt niet.

Je kan nu 14 november voor het gesprek maar dat duurt nu nog ruim 4 weken. En vanaf begin augustus gerekend is het dan zelfs ruim 2 maanden later. En dan is de operatie nog niet ingepland dus dat zal met dit tempo waarschijnlijk niet eerder zijn als half/eind januari.

In je eerste bericht in dit topic zei je het volgende:
sterremaan schreef:
Ik ben al een jaar aan het tobben, met mijn buik, en veel bloed verlies, en een hoop bijkomende ellende. Nu ben ik doorgestuurd naar Nijmegen. En weet ik nu 3 weken dat mijn baarmoeder geheel verwijderd moet worden. Omdat daar vleesbomen in groeien. En er twee omheen zijn gegroeid. Die kwaad aardig zijn. En, bij die operatie word ook gekeken, of mijn eierstokken kunnen blijven zitten. Of dat deze er ook uit moeten.

Nu heb ik altijd geleerd dat wanneer er iets kwaadaardigs ontdekt wordt dit zo snel mogelijk moet worden verwijderd.
Als je alleen voor het multidisiciplinair al zo lang moet wachten is er duidelijk geen grote haast bij en dat doet mij twijfelen aan de kwaadaardigheid van die vleesbomen confused .

Ik zal echt niet ontkennen dat je vleesbomen hebt maar het verhaal verder komt nogal onwaarschijnlijk over.

Sorry...

Gompycat
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 21-09-12

Bericht  Lousanne zo 14 okt 2012 - 2:43

Ooja, laten we nu de fakerjacht op Sterremaan gaan openen.. Hoe het nu gaat  - Pagina 3 878948377

Gompycat, je hebt écht geen idee waar je het over hebt. Je hebt geen idee over Sterremaans situatie. Daarbij hebben vele meiden haar in het echt gezien hier, en is ze in een tv-programma geweest.

Om zomaar iemand te gaan beschuldigen, echt walgelijk gewoon. Evil or Very Mad
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Paper Crown zo 14 okt 2012 - 2:45

Lousanne schreef:Ooja, laten we nu de fakerjacht op Sterremaan gaan openen.. Hoe het nu gaat  - Pagina 3 878948377

Gompycat, je hebt écht geen idee waar je het over hebt. Je hebt geen idee over Sterremaans situatie. Daarbij hebben vele meiden haar in het echt gezien hier, en is ze in een tv-programma geweest.

Ze heeft toch wel een beetje gelijk? Als iets kwaadaardig is, dan mag je daar toch geen maanden mee doorlopen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 2:45

Gompycat schreef:Misschien ligt het aan mij, ben toch al een pratende ***, maar ik snap iets echt niet.

Je kan nu 14 november voor het gesprek maar dat duurt nu nog ruim 4 weken. En vanaf begin augustus gerekend is het dan zelfs ruim 2 maanden later. En dan is de operatie nog niet ingepland dus dat zal met dit tempo waarschijnlijk niet eerder zijn als half/eind januari.

In je eerste bericht in dit topic zei je het volgende:
sterremaan schreef:
Ik ben al een jaar aan het tobben, met mijn buik, en veel bloed verlies, en een hoop bijkomende ellende. Nu ben ik doorgestuurd naar Nijmegen. En weet ik nu 3 weken dat mijn baarmoeder geheel verwijderd moet worden. Omdat daar vleesbomen in groeien. En er twee omheen zijn gegroeid. Die kwaad aardig zijn. En, bij die operatie word ook gekeken, of mijn eierstokken kunnen blijven zitten. Of dat deze er ook uit moeten.

Nu heb ik altijd geleerd dat wanneer er iets kwaadaardigs ontdekt wordt dit zo snel mogelijk moet worden verwijderd.
Als je alleen voor het multidisiciplinair al zo lang moet wachten is er duidelijk geen grote haast bij en dat doet mij twijfelen aan de kwaadaardigheid van die vleesbomen confused .

Ik zal echt niet ontkennen dat je vleesbomen hebt maar het verhaal verder komt nogal onwaarschijnlijk over.

Sorry...
Jij hebt je alleen maar hier aangemeld om Sterremaan te bestempelen als een faker?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 2:46

Tjee Gompy. Je kan ook een normale vraag er over stellen zonder direct te strooien met een fake stempel. Sterremaan is iemand die heel open over haar situatie is en je gerust een eerlijk antwoord zal geven over de behandeling. Ik snap dat er vraagtekens ontstaan, zeker als iets kwaadaardig is. Mijn punt is dus dat je dit ook op een normale manier kan vragen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 2:47

Lousanne schreef:Ooja, laten we nu de fakerjacht op Sterremaan gaan openen.. Hoe het nu gaat  - Pagina 3 878948377

Inderdaad echt walgelijk, waar haal jij het lef vandaan Gompycat?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 2:49

Megara schreef:Tjee Gompy. Je kan ook een normale vraag er over stellen zonder direct te strooien met een fake stempel. Sterremaan is iemand die heel open over haar situatie is en je gerust een eerlijk antwoord zal geven over de behandeling. Ik snap dat er vraagtekens ontstaan, zeker als iets kwaadaardig is. Mijn punt is dus dat je dit ook op een normale manier kan vragen.

Ik keek naar haar andere 2 berichten die ze op dit forum heeft gepost, dat ING ook al over Sterremaan. Niet positief.

Gast
Gast

Bericht  Lousanne zo 14 okt 2012 - 2:52

In principe moet iets kwaadaardigs zo snel mogelijk verwijderd worden. Maar ik denk (en dan zeg ik wel 'ik denk', omdat ik als arts natuurlijk niet Sterremaans gehele situatie ken) dat bij Sterremaan het niet zo makkelijk is om zo snel mogelijk een kwaadaardigheid te verwijderen, omdat haar algehele situatie dat niet toelaat. Ik kan me voorstellen dat ze te zwak is om een operatie te ondergaan, dat ze medicijnen gebruikt waarmee een operatie niet kan, of dat de voor- en nadelen van een operatie tegen elkaar moet worden afgewogen. Sterremaan vertelde zelf ook al eens dat ze met betrekking tot haar ziekte is uitbehandeld en steeds minder kan, de vraag is dan ook of je een kanker nog wel moet willen behandelen, ja of nee. Ik kan me voorstellen dat deze vraag niet zo makkelijk te beantwoorden is. (Nogmaals, dit zijn speculaties, ik weet niet de gehele situatie).

Maar buiten dit, ik vind het gewoon onbeschoft om iemand te beschuldigen zonder enige grond en zonder kennis van haar situatie. Echt onbeschoft.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown zo 14 okt 2012 - 2:57

Lousanne schreef:In principe moet iets kwaadaardigs zo snel mogelijk verwijderd worden. Maar ik denk (en dan zeg ik wel 'ik denk', omdat ik als arts natuurlijk niet Sterremaans gehele situatie ken) dat bij Sterremaan het niet zo makkelijk is om zo snel mogelijk een kwaadaardigheid te verwijderen, omdat haar algehele situatie dat niet toelaat. Ik kan me voorstellen dat ze te zwak is om een operatie te ondergaan, dat ze medicijnen gebruikt waarmee een operatie niet kan, of dat de voor- en nadelen van een operatie tegen elkaar moet worden afgewogen. Sterremaan vertelde zelf ook al eens dat ze met betrekking tot haar ziekte is uitbehandeld en steeds minder kan, de vraag is dan ook of je een kanker nog wel moet willen behandelen, ja of nee. Ik kan me voorstellen dat deze vraag niet zo makkelijk te beantwoorden is. (Nogmaals, dit zijn speculaties, ik weet niet de gehele situatie).

Maar buiten dit, ik vind het gewoon onbeschoft om iemand te beschuldigen zonder enige grond en zonder kennis van haar situatie. Echt onbeschoft.

Oh, zo. Ja als je het zo uitlegt is het inderdaad logisch dat iets kwaadaardigs zsm weg moet, maar dat er soms situaties zijn die het niet meteen toelaten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  June zo 14 okt 2012 - 3:02

Na de borstbesparende operatie van mijn tante moest er ook binnen een week of in ieder geval zo snel mogelijk met chemo begonnen worden. Doordat de wond van de operatie echter niet wilde helen, is dit nog drie (!) maanden uitgesteld. Soms kan het niet anders. Je lichaam moet alles ook maar net aankunnen natuurlijk.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gompycat zo 14 okt 2012 - 3:03

Allereerst ken ik Sterremaan al ruim 15 jaar en er zijn meer twijfelachtige verhalen geweest van haar kant.

Net las ik zelfs nog een topic hier op het forum dat er vorig jaar al signalen waren dat er iets mogelijk kwaadaardigs zou zitten... Dus de wachttijd is nóg langer zo...

Ik wil niemand zwart maken of uitmaken voor faker maar wel dat er meer mensen na gaan denken over de verhalen die ze verteld.

Al te vaak bleken er dingen niet te kloppen, medisch en níét medisch.

Maar als de meesten van jullie alles klakkeloos willen aannemen, prima, dan laat ik het wel...

Gompycat
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 21-09-12

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 3:04

Dan bespreek dat lekker met Sterremaan zelf. Ik vind het geen porum om haar zo zwart te maken hier, wat je dus wel aan het doen bent.

Gast
Gast

Bericht  Lousanne zo 14 okt 2012 - 3:09

Gompycat schreef:Allereerst ken ik Sterremaan al ruim 15 jaar en er zijn meer twijfelachtige verhalen geweest van haar kant.

Net las ik zelfs nog een topic hier op het forum dat er vorig jaar al signalen waren dat er iets mogelijk kwaadaardigs zou zitten... Dus de wachttijd is nóg langer zo...

Ik wil niemand zwart maken of uitmaken voor faker maar wel dat er meer mensen na gaan denken over de verhalen die ze verteld.

Al te vaak bleken er dingen niet te kloppen, medisch en níét medisch.

Maar als de meesten van jullie alles klakkeloos willen aannemen, prima, dan laat ik het wel...

Je kent Sterremaan? Op welke manier ken je haar, van het forum, of in reallife? Je vindt dat er meer twijfelachtige verhalen zijn geweest? Welke dan bijvoorbeeld? En vaker bleken er dingen niet te kloppen bij haar, medisch en niet-medisch? Voorbeelden alstublieft.

Je wilt niemand zwart maken of uitmaken voor faker, maar dat er mensen gaan nadenken over de verhalen die ze verteld. Heb je er een seconde bij nagedacht over hoe Sterremaan zich moet gaan voelen als ze dit topic leest? Als ze leest dat haar verhalen in twijfel worden getrokken.

En waarom, echt waarom, heb je speciaal een account aangemaakt om alleen maar over Sterremaan te posten?

Voor mij zal je echt met een heeeeeeel goed verhaal moeten komen om een greintje respect te winnen, anders vind ik het alleen maar ontzettend walgelijk wat je doet.

Edit: bij nader inzien eens met Zelda, ik denk niet dat dit de plek waar we hele verhandelingen moeten houden over de wat Sterremaan wel en niet heeft gedaan en wat wel of niet geloofwaardig is, dat moet je met haar bespreken als het je zo hoog zit, en inderdaad niet het zwartmaken op deze manier..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud