Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

+13
Liadan
xxjojootjexx
Teddyaapje
LMCurious
Twellie
Spring
CCC
Happydobby
Tania
blondje1313
Pien
_Lana_
Aimee
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Linda vr 24 aug 2012 - 4:45

Ik vind de curve niet schokkend. Hij volgt gewoon zijn lijntje, wel met een kleine afbuiging, maar dat kan met van alles te maken hebben. Verkeerd gewogen, veel beweging gehad, enz. Ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken. En als je nog langer bv wilt geven, dan zou ik ook niet structureel een fles kv geven.

Overigens is de cb curve niet gebaseerd om kv kindjes, maar op het gemiddelde van de samenleving, dus kv en bv samen. En kv kindjes groeien nou eenmaal anders, vandaar het vertekende beeld. De bv curve is volledig gebaseerd op kinderen die bv krijgen, aan die curve hechtte ik meer waarde.

De meningen zijn sterk verdeeld of bv slecht is voor de tandjes of niet. Dit artikel suggereert van wel:
http://www.oeiikgroei.nl/experts/kindertandarts/borstvoedingscaries/
Ik heb dat toen nagevraagd en lk Mieke van Rijn heeft daar toen opgereageerd. Dat zie je bij datzelfde artikel onderaan staan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Aimee vr 24 aug 2012 - 6:06

Dankje voor de link, Linda.
Lastig dat er zoveel verschillende dingen beweerd worden Sad
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Linda vr 24 aug 2012 - 6:09

Aimee schreef:Dankje voor de link, Linda.
Lastig dat er zoveel verschillende dingen beweerd worden Sad

Ja waardeloos is dat. Er zijn nergens zoveel verschillende meningen over dan over kinderen en (op)voeding.
Ik schrok ook best toen ik dat las, dochter kreeg echt super veel nachtvoedingen. Nu let ik er trouwens wel op. Ik poets nu haar tanden nadat ze gedronken heeft, gewoon voor de zekerheid. Maar na een nachtvoeding ga ik niet poetsen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Darius vr 24 aug 2012 - 6:20

Als je live borstvoeding geeft en je kindje hapt goed aan (en dat doen ze allemaal) dan komen de tandjes volgens mij niet in aanraking met melk. Je tepel wordt zo ver naar binnen gezogen en de tandjes en lipjes zitten aan de rand van je tepelhof, volgens mij komt daar geen melk. Verder adviseren ze op de tube tandpasta dat je tot twee jaar toekunt met 1 x poetsen per dag. Naar mijn mening wordt er hier weer eens panisch over de tandjes gedaan dus.

Verder: jij hebt gelijk, het cb niet. Wel ben ik toch erg benieuwd welke triple p dingen ze willen adviseren. smile Misschien kun je ze eens vragen naar andere opvoedingswijzen, kijken of ze met hun mond vol tanden staan. smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Twellie vr 24 aug 2012 - 9:44

Ik geloof er niets van dat borstvoeding 's nachts gaatjes veroorzaakt. De natuurlijke situatie is dat baby's van een bepaalde leeftijd (ook als ze tandjes hebben) nog regelmatig 's nachts wakker worden voor een voeding. De natuur heeft dit vast zo goed geregeld dat er dan ook geen gaatjes van komen. Is geen ijzersterk argument, maar ik geloof in het algemeen dat als je de behoeftes van je kind maar volgt, het normaalgesproken vanzelf goed komt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Linda vr 24 aug 2012 - 9:51

Tja, ik weet het niet. Ik kan me in beide wel vinden.
Ik merk het in ieder geval aan m'n dochter, ze heeft heel snel last van aanslag op haar tanden, zo'n geel wittig laagje wat je eraf kan krabben. En ze heeft echt HEEL VEEL nachtvoedingen gehad (en regelmatig nog steeds).
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het door de bv komt, maar toch poets ik voor de zekerheid voor het slapen na het drinken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Teddyaapje vr 24 aug 2012 - 10:44

T. Heeft ook snel last van die aanslag op zn tanden. Hij kreeg allang geen nachtvoedingen meer toen hij tanden kreeg dus ik denk niet dat de nachtvoedingen de oorzaak zijn bij je dochtertje Linda.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Mamsie vr 24 aug 2012 - 11:31

Idd niet druk om maken.

Wat Rejoy ook zegt is waar. De curves van het CB zijn eigenlijk voor fleskindjes. Toen ik dat een keer op het CB zei keek de arts mij heel verbaasd aan (zo van hoe weet je dat) en zei verder niets. De wijkverpleegkundige die ook lactatiekundige is zei "idd dat klopt en helaas wordt er toch altijd mee gemeten".
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Mamsie vr 24 aug 2012 - 11:33

Omg ik lees nu pas dat over tandjes. Wat een sukkels bij jou op het CB!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  maiadebij vr 24 aug 2012 - 17:02

Ik vind het een prima curve hoor! En als je zoontje tevreden is, dan is er volgens mij helemaal niks aan de hand.

J krijgt nog steeds 1 of 2 nachtvoedingen, ik geloof ook niet dat dat slecht voor de tanden is.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  maiadebij vr 24 aug 2012 - 17:03

Ook wel dubbel eigenlijk, aan de ene kant zeggen dat hij niet snel genoeg groeit maar vervolgens wel adviseren voedingen te schrappen. confused

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Linda vr 24 aug 2012 - 18:07

Teddyaapje schreef:T. Heeft ook snel last van die aanslag op zn tanden. Hij kreeg allang geen nachtvoedingen meer toen hij tanden kreeg dus ik denk niet dat de nachtvoedingen de oorzaak zijn bij je dochtertje Linda.

Ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen. Maar mijn dochter valt al heel lang niet meer in slaap aan de borst. Dus het is een kleine moeite om te poetsen nadat ze heeft gedronken.

Ik heb het toen met die lk besproken en daarna heb ik er best veel over gelezen, maar voor beide theorieën valt wat te zeggen, maar dat vind ik.

Na nachtvoedingen heb ik nooit gepoetst, daar begin ik niet aan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Linda vr 24 aug 2012 - 18:16

maiadebij schreef:Ook wel dubbel eigenlijk, aan de ene kant zeggen dat hij niet snel genoeg groeit maar vervolgens wel adviseren voedingen te schrappen. confused

Haha ja suf is dat hè?! Dat doen ze dus altijd.
Mijn dochter is, oa door allergieën waardoor het moeilijk is om gezonde vetten toe te voegen, een slanke dame. We zijn daar zelfs voor bij een KA geweest (ze had peuterdiarree). Op het cb zaten ze te zeiken dat ze te licht was en ondertussen zaten ze ook te zeuren over de nachtvoedingen. Want dat was echt niet meer nodig, dat was ook waarom dochter niet zoveel wilde eten, aldus cb.

Het is sowieso maf dat ze zeggen dat bv kinderen de eerste maanden harder groeien en daarna lichter zijn dan kv kinderen. Lijkt me eerder dat ze dat andersom moeten benoemen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV? - Pagina 2 Empty Re: Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum