Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang doorgaan met paracetamol?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe lang doorgaan met paracetamol? Empty Hoe lang doorgaan met paracetamol?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 11:35

Er is gisteren een oorontsteking bij J.anneman geconstateerd waarvoor hij nu antibiotica krijgt. Nu had de huisarts gezegd dat ik hem sowieso 3 tot 4 maak daags paracetamol moet geven. Nu heeft hij vandaag 2 keer gehad maar hij ligt nu gewoon lekker te slapen en ik ga hem dus nu geen paracetamol geven.
Hoe doen jullie dat bij bijv oorontstekingen? Geven jullie preventief paracetamol tegen de pijn of wachten jullie tot er daadwerkelijk pijn is?
En hoe lang ga je door met preventief geven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doorgaan met paracetamol? Empty Re: Hoe lang doorgaan met paracetamol?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 11:46

Ik geef redelijk makkelijk paracetamol, maar wel vanaf het moment dat ze echt ergens last van heeft. Antibiotica slaat meestal snel aan (ook tegen de pijn), dus misschien morgen dan nog en overmorgen eens zonder proberen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doorgaan met paracetamol? Empty Re: Hoe lang doorgaan met paracetamol?

Bericht  Novalee wo 30 nov 2011 - 18:11

Ik zou kijken naar hoe J.anneman zich gedraagt en of ik denk dat hij nog pijn heeft. Ik heb zelf 2x een oorontsteking gehad. De eerste keer kwam er al vrij snel ineens heel veel vocht uit en daarmee was de pijn meteen weg. De tweede keer kreeg ik andere antibiotica omdat ik allergisch bleek te zijn voor die eerste. Ik zat na die kuur namelijk van top tot teen (letterlijk, het zat zelfs op m'n voetzolen Rolling Eyes) onder de felrode jeukende uitslag, heel charmant. Die antibiotica werkte weer anders want toen werd de pijn langzaam aan minder. Op zich heb ik niks tegen paracetamol maar ik zou het niet onnodig geven, dus als J. lekker ligt te slapen zou ik hem er niet wakker voor maken.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doorgaan met paracetamol? Empty Re: Hoe lang doorgaan met paracetamol?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 19:20

Bij Amé moet ik bij koorts sowieso preventief paracetamol geven omdat ze koortsstuipen heeft gehad. Maar bij Mas of Lise merk ik het wel wanneer wel of niet geven. Gewoon op je gevoel af gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doorgaan met paracetamol? Empty Re: Hoe lang doorgaan met paracetamol?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 23:49

Ik geef alleen paracetamol als het nodig is, liever niet dus. Ik zou gewoon even kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doorgaan met paracetamol? Empty Re: Hoe lang doorgaan met paracetamol?

Bericht  woezel do 1 dec 2011 - 1:38

Bij pijn, oorpijn of tandpijn bv, geef ik het dan voor de nacht zodat ze lekker kunnen slapen en verder alleen als ze aangeven dat ze last hebben

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doorgaan met paracetamol? Empty Re: Hoe lang doorgaan met paracetamol?

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 10:02

Gisteravond heb inderdaad niet meer gegeven. Vandaag in eerste instanie ook niet maar vanmiddag greep hij toch wwer naar zijn oortje dus toch weer wel gegeven.

Op zich ben ik ook vrij makkelijk met paracetamol maar mijn huisarts wil dus dat ik in dit soort situaties gewoon 3 keer per dag geef. Het wordt dan lastig inschatten wanneer het beter gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doorgaan met paracetamol? Empty Re: Hoe lang doorgaan met paracetamol?

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 10:14

Ik geef alleen paracetamol als ik merk dat ze pijn heeft. Voor koorts in principe niet, koorts heeft een functie en maakt dat ze sneller weer beter is.

Onze dochter heeft gelukkig nog nooit oorontsteking gehad, maar als het iets is waarvan je kunt verwachten dat ze een paar dagen flink pijn zal hebben, dan zou ik misschien ook wel een aantal dagen paracetamol geven, om te voorkomen dat de pijn veel erger wordt en dan moeilijk weer onder controle te krijgen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doorgaan met paracetamol? Empty Re: Hoe lang doorgaan met paracetamol?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum