Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kolven lukt niet, maar wel genoeg voeding.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Kolven lukt niet, maar wel genoeg voeding. Empty Kolven lukt niet, maar wel genoeg voeding.

Bericht  Spring do 11 aug 2011 - 1:42

Ik probeer te kolven maar dat werkt niet. Ik heb in het begin gekolfd met een medela dubbele kolf, gehuurd van het ziekenhuis. Daarna met een elektrische van medela. En nu heb ik een handkolf.

Ik kolf de eerste minuut wel redelijk maar daarna komt er niets meer...

Wanneer mijn dochter drinkt is ze erg onrustig. Ik heb het idee dat ze snel is afgeleid. Maar wie weet heb ik op het moment te weinig voeding en komt het daardoor?

Ik geef sinds een aantal dagen ook 2 papflessen, in de ochtend en in de avond. Deze maak ik met flesvoeding. Ik wil de voeding van de borst graag kolven om dan de volgende dag te gebruiken voor de pap.
Maar er komt dus niets...

Heeft iemand dit ook mee gemaakt en wat heb jij er aan gedaan? Of heb je tips?

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven lukt niet, maar wel genoeg voeding. Empty Re: Kolven lukt niet, maar wel genoeg voeding.

Bericht  Linda do 11 aug 2011 - 1:46

Ieder kolfapparaat werkt anders en moet je dus opnieuw onder de knie krijgen. Bij de één werkt een elektrische beter en bij de ander juist weer een handkolf.

Als ik je tekst zo lees denk ik dat je te weinig melk aan maakt, omdat je (zoveel) flessen fv geeft. Je lichaam krijgt dus minder het signaal om melk aan te maken. Als je nog niet wilt stoppen met bv zou ik de fv even laten voor wat het is en alleen bv geven. Zo kunnen jij en je dochter je melk weer op elkaar aanpassen (vraag en aanbod principe).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Kolven lukt niet, maar wel genoeg voeding. Empty Re: Kolven lukt niet, maar wel genoeg voeding.

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 1:51

Kun je mijn PM beantwoorden?

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 11 aug 2011 - 2:34

Linda schreef:Ieder kolfapparaat werkt anders en moet je dus opnieuw onder de knie krijgen. Bij de één werkt een elektrische beter en bij de ander juist weer een handkolf.

Als ik je tekst zo lees denk ik dat je te weinig melk aan maakt, omdat je (zoveel) flessen fv geeft. Je lichaam krijgt dus minder het signaal om melk aan te maken. Als je nog niet wilt stoppen met bv zou ik de fv even laten voor wat het is en alleen bv geven. Zo kunnen jij en je dochter je melk weer op elkaar aanpassen (vraag en aanbod principe).

+1
En je kindje is toch 6 maanden? Dan zijn er vaak ook weer regeldagen dus misschien dat je daar ook 'last' van hebt.

Ik heb bij mijn dochter vanaf het begin met een medela swing gekolfd. Later heb ik ook een handkolf aangeschaft voor als ik ergens was waar geen stroom zou zijn. Maar ik heb nooit met de handkolf overweg gekund en ik kolfde dan ook heel weinig.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 2:44

Maar krijg je wel een toeschietreflex met kolfen?

Gast
Gast

Bericht  Spring do 11 aug 2011 - 2:50

Ik heb niet het idee dat ik nu ineens minder borstvoeding heb..

Toen ik nog volledig bv gaf kon ik ook niet kolven.. Toen werd het met de dubbele kolf ineens minder, en later met de enkele kolfde ik niets.. Heel even een minuutje voluit en daarna niets.

En dat is nu ook zo.. Kan ik wat verkeerd doen? Of kan het gewoon niet komen doordat het een kolf is?
Met de kolf komt niets en als ik daarna wat met de hand kolf lukt het wel.

@snoepy, eerst wel en daarna niet.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 2:54

Ik denk dat je probleem daar dan ligt, want zonder dat komt er weinig uit. Je kan proberen te kolven met je kindje in de buurt of een foto, haar geur. n niet meteen stoppen want soms duurt t even.

Gast
Gast

Bericht  Spring do 11 aug 2011 - 4:36

dat helpt ook niet, ook al geprobeerd. Foto's maar ook als ze in mijn buurt is en zelfs lawaai maakt door te brabbelen helpt het niet.

Ik heb trouwens nog een vraag: kan het zijn dat je kindje flauw is van de borstvoeding? Of er te weinig aan heeft?

Want ze is al ruim 2 maanden niets gegroeid.. Ze eet wel vaak maar of ze dan ook veel eet? Dat weet ik niet. Sinds maandag krijgt ze echt serieus bijvoeding en ze is vrolijker en slaapt langer..

hm, misschien moet ik dat even in een ander topic doen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Spring do 11 aug 2011 - 4:40

Liadan schreef:
Linda schreef:Ieder kolfapparaat werkt anders en moet je dus opnieuw onder de knie krijgen. Bij de één werkt een elektrische beter en bij de ander juist weer een handkolf.

+1
En je kindje is toch 6 maanden? Dan zijn er vaak ook weer regeldagen dus misschien dat je daar ook 'last' van hebt.

Ik heb bij mijn dochter vanaf het begin met een medela swing gekolfd. Later heb ik ook een handkolf aangeschaft voor als ik ergens was waar geen stroom zou zijn. Maar ik heb nooit met de handkolf overweg gekund en ik kolfde dan ook heel weinig.

Met de handkolf kolf ik juist meer.. Tenminste in het begin dan.
Zelfs toen mijn dochter een aantal weken oud was kolfde ik al minder met de medela dubbele kolf..
En toen voedde ik haar volledig met de borst..
Dus het is niet dat ik nu te weinig melk heb denk ik. Het is zo ontzettend lastig. Mijn gevoel en verstand zeggen beide: je hebt zes maanden lang borstvoeding gegeven en het is nu wel goed. Geef haar lekker de fles die ze heel graag (zelfs liever) heeft.

Maar aan de andere kant, borstvoeding geven is iets moois, iets waar ik, als het gewoon lekker loopt, van kan genieten.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat in het half jaar dat ik bv geef, er zeker tig keren zijn geweest dat ik riep dat ik wilde stoppen. Omdat mijn dochter te veel binnen kreeg, ik te veel voeding had. Ze is daarbij zo druk aan de borst dat ze amper drinkt. En dan lijkt ze vol te zitten en leg ik haar op de grond om te spelen maar even later wil ze toch weer drinken. Een fles drinkt ze zo leeg en vindt ze heerlijk. (onvoorstelbaar want het is zooo vies haha)
Ze is daarna heel tevreden en voldaan..

Ik weet het soms even niet meer. Want je kunt moeilijk nu stoppen en dan volgende week spijt hebben en weer willen beginnen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Liadan do 11 aug 2011 - 5:47

Als ik je laatste berichtjes lees dan lijkt het alsof je toeschietreflex tijdens het kolven niet goed is. Misschien kan syntocinon neusspray je kan helpen (als je dat op google intypt krijg je er informatie over).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Spring do 11 aug 2011 - 6:39

Ik ga er eens over lezen Liadan, bedankt.

Ook groeit mijn dochter al ruim 2 maanden niet.. Ze komt niets aan en groeit niet in de lengte. Dat brengt mij weer in twijfel of ik wel door moet gaan met de bv. Want dan lijkt het me dat ze niet genoeg voeding er uit haalt. Ze groeit gewoon 0,0 gram per week.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: