Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

+2
Thunder
Urban Naked
6 plaatsers

Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Floor di 23 okt 2012 - 0:05

Ik ben 11 maanden geleden bevallen en ben vlak na de bevalling al weer begonnen met de nuvaring. Deze heb ik al jaren gebruikt voordat ik zwanger was. Nu is het alleen al de laatste 4 maanden zo dat ik voordat mijn stopweek begint al ongesteld word.
Gisteren dus weer 5 dagen te vroeg. Kan het zijn dat de nuvaring niet meer afdoende is voor mij?
En waar kan ik goede info vinden over andere mogelijkheden want hier schiet ik totaal niks mee op.

Even een edit, ik heb zitten lezen op internet en er staan wat adviezen op wat geschikt is voor mensen met migraine.
Nu staat daar de cerazette pil, heeft iemand hier ervaring mee? Want je kunt kennelijk niet regelen wanneer je ongesteld wordt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Urban Naked di 23 okt 2012 - 0:46

Ja dat zou volgens mij prima kunnen, dan is je hormoonhuishouding kennelijk iets veranderd. Het is alleen wel verstandig om dit met je huisarts te gaan bespreken ipv info op internet te gaan zoeken. Je huisarts kan samen met jou kijken naar wat een beter anticonceptiemiddel voor jou zou kunnen zijn.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Floor di 23 okt 2012 - 0:48

aha het kan dus wel dat het nu zoveel veranderd is dat ik daarom ineens gewoon ongesteld wordt.
Ow zoekt je huisarts dat mee uit? Ik weet dat serieus echt niet, ik ben ooit op 13 jarige leeftijd met de pil begonnen jaren later met de nuvaring op eigen verzoek en dat was het dus.
Dan kan ik maar beter een afspraak maken met de huisarts.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Urban Naked di 23 okt 2012 - 0:53

Ja zou ik zeker even doen! Stel dat je nu een te lichte anticonceptie blijkt te hebben of je gaat wat andere dingen uitproberen die het misschien niet voor je zijn.. zit nogal een risicootje aan smile Je huisarts kijkt mee naar jouw situatie, je gezondheid, je wensen en klachten etc, veel makkelijker en betrouwbaarder ook dan het zelf uitzoeken.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Thunder di 23 okt 2012 - 1:08

De Cerazatte is een mini pil. Daar zitten erg weinig hormonen in, vrouwen die borstvoeding geven gebruiken ook vaak de Cerazette. Als jij nu al eerder ongesteld wordt met de nuvaring zou ik zeker niet met een mini pil beginnen. Ik zou idd even een afspraak met je huisarts maken.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Floor di 23 okt 2012 - 1:18

Bedankt! Ik ga mijn huisarts bellen.

rataplan, het leek me wel wat omdat ik veel migraine heb maar misschien kan ik dan beter wat anders nemen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 1:32

Ik had dat altijd met verschillende pillen maar mijn huisarts vertelde mij dat als je alles goed slikt (of in jouw geval draagt) de kans op zwangerschap niet groter is door tussentijds of eerder beginnend bloedverlies. Het is alleen zwaar vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Floor di 23 okt 2012 - 7:22

Oke fijn om te weten dat die kans niet groter is maar toch vind ik het wel behoorlijk vervelend dat ik nu niet erop kan vertrouwen wanneer ik niet/wel ongesteld ben.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Floor do 25 okt 2012 - 3:49

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en begin binnen een paar dagen met Cerazette. Ben benieuwd hoe dat zal bevallen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Happydobby vr 26 okt 2012 - 9:59

Floor schreef:Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en begin binnen een paar dagen met Cerazette. Ben benieuwd hoe dat zal bevallen.

Ik had die pil ook maar bij de apotheek zaten ze steeds te zeuren dat als zou stoppen met BV geven dan moest ik direct naar de HA voor een andere laughcry
De cezarette beviel niet dus die was er eerder uit dan de bv. Mijn libido zakte tot een nulpunt.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Floor vr 26 okt 2012 - 18:42

Hier was de apotheek het er eerst ook niet mee eens, ben uiteindelijk een uur binnen geweest om de pil op te halen. Ze moeten telkens opnieuw overleggen met mij, met de apotheker, met de huisarts.
Vandaag begin ik er mee, heb voor 3 maanden mee en dan moet ik terug op gesprek.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 20:39

Ik heb dat juist met de cerazette, ik moest van mijn huisarts per direct stoppen omdat ik nu ook gestopt ben met de bv en er een kans is dat de pil niet sterk genoeg is. Heb ook veel last gehad van doorbraakbloedingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Aggi za 27 okt 2012 - 8:23

Ik heb ook Cerazette, maar ben meer ongesteld dan niet... de pil is veel te licht voor mij, en heb er zelfs hoofdpijn en stemmingswisselingen door... t doet mij niet veel goeds...

Donderdag krijg ik een mirena spiraal... hoop dat, dat beter gaat bevallen.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  mickey za 27 okt 2012 - 10:11

Ik heb de Cerazette een maand of 5 gebruikt, na de bevalling. Voor mij werkte die prima, ben al die tijd niet ongesteld geweest, maar ik gaf toen ook bv, vandaar dat ik de Cerazette gebruikte. Weet niet of het dan door de pil kwam dat ik niet ongesteld werd of door de bv.
Ik vond het alleen wel een eng idee om de Cerazette te blijven gebruiken, toen ik gestopt was met de bv. Ik heb vóór de zwangerschap een paar jaar Microgynon 50 gehad, die is een heeeeel stuk zwaarder. Was bang dat de Cerazette te licht zou zijn. Ben toen weer met de Microgynon 50 begonnen, maar daar had ik echt heel veel last van: hoofdpijn, prikkelbaar, geen libido. Ben toen op aanraden van de huisarts Microgynon 30 gaan gebruiken en dat werkt prima. Voel me goed, en de ongesteldheid valt me reuze mee.

Ben benieuwd hoe de Cerazette jou bevalt!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Floor za 27 okt 2012 - 20:10

Ben ook erg benieuwd hoe het gaat bevallen, ben nog maar net begonnen (1 dag) dus kan er nu nog niks van zeggen, ongesteld was ik al dus dat ben ik nu nog.
Ik hoop dat mijn migraine een stuk minder wordt want daar ben ik inmiddels wel zo klaar mee.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn? Empty Re: anticonceptie kan dat ineens niet meer 'sterk genoeg' zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum